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市場調査レポート
商品コード
1642431
SUVおよびトラック用エクステリア&アウトドアアクセサリーの世界市場:製品タイプ・用途・車両推進区分・販売チャネル・地域別の予測 (~2032年)Global SUV and Truck Exterior and Outdoor Accessories Market Research Report: By Product Type, by Application, by Vehicle Propulsion, by Sales Channel and By Region Forecast Till 2032 |
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SUVおよびトラック用エクステリア&アウトドアアクセサリーの世界市場:製品タイプ・用途・車両推進区分・販売チャネル・地域別の予測 (~2032年) |
出版日: 2024年12月30日
発行: Market Research Future
ページ情報: 英文 231 Pages
納期: 即納可能
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世界のSUVおよびトラック用エクステリア&アウトドアアクセサリーの市場規模は、2023年の80億1,240万米ドル、2024年の84億3,700万米ドルから、予測期間中は5.6%のCAGRで推移し、2032年には130億7,190万米ドルの規模に成長すると予測されています。
同市場の成長は、アウトドアアクティビティや冒険に対する需要の高まり、また自然と再びつながる体験を求める消費者の拡大が背景にあります。オフロード走行と陸路での移動も需要の増加を補完する2つの要因であり、長旅や険しい地形に適した専用アクセサリーの使用が促進されています。
スマート技術の新たな統合により、SUVおよびトラック用エクステリア&アウトドアアクセサリーはより深い意味を持つようになり、大きな市場機会をもたらしています。高度な機能性、利便性の向上、その他の利点は、消費者が自動車に求める機能のひとつです。スマートアクセサリーは、遠隔監視やGPS追跡など、追跡可能なオブジェクトに機能を統合し、スマートフォンからの制御を可能にしています。また、スマートルーフラック、自動牽引システム、スマートイルミネーションソリューションなどのイノベーションによって運転体験が向上するだけでなく、使い勝手も向上します。
地域別展望
北米市場は、米国とカナダでの製品需要が高いため、高い市場シェアを示しています。この地域では、SUVとトラックはビジネス、レクリエーション、家族など様々な目的で最も頻繁に購入される自動車カテゴリーです。カーゴキャリア、カーゴラック、ペットガード、ルーフラックなどのアウトドア用アクセサリーの需要は、オフロード走行、冒険旅行、キャンプ、テールゲートイベントの人気の高まりなどによって大幅に増加しています。
レクリエーションやファミリーカーとしてのSUVの人気が高まっているため、欧州市場は徐々に拡大しています。いくつかの国では、SUVは都市部での使用、地方への旅行、さらには都市間の長距離移動にも適したオールラウンドな車であるという認識があると示されています。欧州ではスキー、サイクリング、キャンプが盛んであるため、ルーフボックス、スキーラック、サイクルラックが消費者に好まれる実用的で効果的なアクセサリーです。
アジア太平洋市場は急激に成長しており、特に中国とインドで顕著です。市場は主に日本とオーストラリアが牽引しています。SUVの販売は、自動車市場最大の国である中国で需要が急増しています。実用性のある高級自動車に関心を持つ中産階級が増加しているためです。
当レポートでは、世界のSUVおよびトラック用エクステリア&アウトドアアクセサリーの市場を調査し、市場の定義と概要、市場成長への各種影響因子の分析、市場規模の推移・予測、各種区分・地域/主要国別の内訳、競合環境、主要企業のプロファイルなどをまとめています。
Global SUV and Truck Exterior and Outdoor Accessories Market Research Report: By Product Type (Exterior Accessories {Nudge Bars, Side Steps, Front/Rear Guard, Cargo Barrier and Dividers, Pet Guards and Others} and Outdoor Accessories {Roof Rack, Bike Rack, Roof Box, Ski Rack, Canoe/kayak carriers and Others}), by Application (SUVs and Truck), by Vehicle Propulsion (ICE and Electric), by Sales Channel (OEM and Aftermarket {Online and Offline}) and By Region (North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East and Africa, South America) Forecast Till 2032
In 2023, the market size of SUV and truck exterior and outdoor accessories was estimated to be USD 8,012.4 million. The SUV and Truck Exterior and Outdoor Accessories Market industry is anticipated to experience a compound annual growth rate (CAGR) of 5.6 % from USD 8,437.0 Million in 2024 to USD 13,071.9 million by 2032. The increasing demand for outdoor activities and adventure, as well as the expanding number of consumers who are seeking experiences that reconnect them with nature. Off-roading and overland travel are two factors that are complementing the increasing demand, which in turn encourages the use of specialized accessories that are appropriate for long journeys and rugged terrains.
The new integration of smart technologies has given the exterior and outdoor accessories of SUVs and trucks a much deeper significance, presenting a significant market opportunity. Advanced functionality, increased convenience, and other benefits are among the features that consumers request from their vehicles. Smart Accessories integrate functions into trackable objects, including remote monitoring and GPS tracking, enabling them to be controlled via smartphones. Not only is the driving experience enhanced by innovations such as smart roof racks, automated towing systems, and smart illumination solutions, but also the usability.
Market segment insights
The SUV and Truck Exterior and Outdoor Accessories Market has been segmented into exterior accessories and outdoor accessories based on product type.
The Market has been segmented into Trucks and SUVs based on application.
The Global SUV and truck exterior and outdoor accessories market is segmented into ICE and Electric based on vehicle propulsion.
The market is segmented into OEM and Aftermarket based on the Sales Channel.
Regional Perspectives
The SUV and truck exterior and outdoor accessories market in North America has a larger market share because of the high demand for these products in the United States and Canada with respect to vehicles. In this region, SUVs and trucks are the most frequently purchased vehicle categories for a variety of purposes, including business, recreation, and family. The demand for outdoor accessories, such as cargo carriers, cargo racks, pet guardians, and roof racks, has been significantly increased by the growing popularity of off-road driving, adventure travel, camping, and tailgate events.
Due to the increasing popularity of SUVs as recreational and family vehicles, the market for accessories for SUVs and trucks in Europe is progressively expanding. The following figures of SUV sales in some countries demonstrate that the perception of these countries is that SUVs are all-round vehicles that are suitable for urban use, rural travel, and even lengthy inter-city distances. Roof boxes, ski racks, and bike racks were identified as practical and effective accessories favored by European consumers, as skiing, cycling, and camping are prominent activities in Europe.
The Asia Pacific market is expanding at a rapid pace, with a particular emphasis on the SUV and vehicle accessories market in China and India. The market is primarily driven by Japan and Australia. The sale of SUVs has experienced a surge in demand in China, the country with the largest automotive market, as a growing number of middle-class citizens are interested in vehicles that offer both utility and prestige.
Thule Group, Yakima, Inc., INNORACKS USA, WeatherTech, SportRack, ARB, Rhino Rack Australia Pty Limited, Westin Automotive Products, Inc., RockyMounts, StowAway Cargo Carriers, EGR USA, The RoofBox Company, Smittybilt Inc., MAXTRAX Pty Ltd ATF, CURT Manufacturing LLC., and other players are among the key companies in the SUV and Truck Exterior and Outdoor Accessories Market.