デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1560305

K-12ロボットツールキット市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析

K-12 Robotics Toolkits Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030


出版日
発行
Lucintel
ページ情報
英文 150 Pages
納期
3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円

ご注意: DRM (デジタル著作権管理システム) 付PDFになります。
制限内容は、上記ライセンスの[詳細]アイコンをクリックしてご確認ください。

K-12ロボットツールキット市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析
出版日: 2024年09月01日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

K-12ロボットツールキットの動向と予測

世界のK-12ロボットツールキット市場は、2024年から2030年までのCAGRが21.5%で、2030年までに推定20億米ドルに達すると予測されています。この市場の主な促進要因は、世界中でSTEM教育への注目が高まっていることと、STEMベースのK-12ロボットツールキットのイントロダクションです。K-12ロボットツールキットの世界市場の将来性は、高校、中学、小学校入学前の各市場における機会によって有望視されています。

Lucintelは、予測期間中、科学コースが最大のセグメントであり続けると予測しています。

この市場の中では、高校生が低学年の生徒よりも幹教育やロボット工学のキャリアに興味を持つ可能性が高いため、高校が最大のセグメントであり続けると予想されます。

北米は、主要企業が多数存在し、新技術の採用が増加しているため、予測期間中も最大地域であり続けると思われます。

K-12ロボット工学ツールキット市場の新たな動向

K-12ロボットツールキット市場には、技術の変化、教育法の進化、より良い学習体験へのニーズの高まりを示すいくつかの新たな動向が見られます。これらの動向は、ロボットが既存の学校カリキュラムにどのように組み込まれるかを再形成するだけでなく、現在開発されているいくつかの新製品にも影響を与えています。このような動きを理解することは、この産業がどこに向かっているのかを予測し、潜在的な成長経路に光を当てることにつながると思われます。本セクションでは、K-12ロボット・ツールキット市場を形成してきた5つの主要動向について、その影響や重要性を述べながら概説します。

  • AIの統合:主要動向の代表は、幼稚園児から高校生までのロボット工学ツールキットへのAIの統合です。AIを活用したキットは、個々の生徒の成績に合わせてタスクやフィードバックを調整することで、パーソナライズされた学習体験を提供します。この統合は、よりインタラクティブで興味深い活動を提供することで、学習プロセスをさらに強化します。搭載可能なAIの機能には、インテリジェントな個別指導システム、自動化された問題解決、生徒が複雑なアイデアを把握しやすくする即時フィードバックなどがあります。これにより、ロボット工学教育の提供方法が変わり、より生徒中心の教育が行われるようになった。
  • コーディングと計算思考の重視:幼稚園から高校までのロボット教育は、時間の経過とともにコーディングと計算思考をますます重視するようになっています。ロボット・ツールキットには現在、コーディング言語や、子供たちにコンピュータサイエンスの基本概念や問題解決テクニックを紹介するためのプログラミング課題が含まれています。学習者にコーディングの練習をさせることで、これらの玩具は、将来の技術産業でのキャリアにとって重要なアルゴリズム・スキルとともに、クリティカル・シンキング・スキルの習得を助ける。この傾向は、教育全般においてSTEMスキルがより重視され、将来テクノロジーを基盤とした職業に就くための準備が整うことを示しています。
  • モジュール式でスケーラブルなキット開発:ロボット工学の最近の動向は、モジュール式で拡張可能なロボットキットの開発です。しかし、あらかじめパッケージ化されたものでは、個人が日々直面する実社会の問題には対応できないです。モジュール式のキットを使えば、教師は学習内容や生徒のニーズに応じてロボットを調整することができます。生徒とともに成長するキットもあり、これはスケーラブルなキットです。したがって、この新しい開発により、柔軟な教育方法が可能になり、あらゆるタイプの学習者に合わせて学校での導入が容易になります。
  • STEAMの統合を重視:K-12ロボット教育では、科学、技術、工学、芸術、数学(STEAM)の統合がますます重視されています。ロボットは、工学が創造的思考や芸術性による表現と相互作用するような、複数の教科を融合して使用する道具となり始めています。そのため、より包括的な教育体験を提供しながら、学際的な学習を奨励しています。しかし、そうすることで、子どもたちは既成概念にとらわれずに考えることができるようになり、創造性を高めることができます。
  • クラウドベースとウェブベースのプラットフォーム利用の増加:クラウドベースおよびウェブベースのプラットフォームの人気は、K-12ロボット工学ツールキット市場を再定義しつつあります。ロボット教材を遠隔で提供し、オンライン・レッスンや仮想世界を訪問することで、これらのプラットフォームは生徒や教師が従来の教室の外でロボット教育に携わることを可能にしています。クラウドはチームワークを可能にし、リアルタイムの更新を可能にし、サポートを提供します。このような動向は、適応可能な学習ソリューションへの高い需要につながるリソースの少ない学校にとって素晴らしいものです。

AIの統合、コーディングの重視、モジュラーキット、STEAMの取り込み、クラウドベースのプラットフォームといった新たな動向が、K-12ロボット工学ツールキット市場に革命をもたらしています。これらの変革は、技術面だけでなく教育面でも改善を示し、ロボット教育でできることの発明と拡大をもたらしています。これらのパターンは、K-12ロボット教育を再定義し、時間の経過とともに生徒の多様なニーズを考慮した参加と学習の機会を創出します。

K-12ロボット工学ツールキット市場の最近の動向

K-12ロボット工学ツールキット市場は、技術の進歩や教育アプローチの動きを示す多くの重要な変化を見てきました。これらの変化は、新規性を導入し、より利用しやすくし、ロボット教育への応用領域を広げることで、市場に影響を与えています。これにより、現在の市場動向と将来予測を理解することができます。このセクションでは、K-12ロボット・ツールキット市場で起こった5つの開発について、その関連性と影響に焦点を当てて説明します。

  • 高度なロボット・プラットフォーム:高度なロボット・プラットフォームの導入は、K-12分野で実現された主要なマイルストーンの1つです。これらのプラットフォームは、高度なセンサー、高度なプログラミング・インターフェース、プロジェクト設計の柔軟性向上など、強化された機能を備えています。レゴ・エデュケーションやベックス・ロボットが開発したようなこれらの新製品は、学習カリキュラムに簡単に組み込めるようにカスタムメイドされており、生徒が複雑なロボット作業を柔軟に、あるいは創造的に行えるようになっています。これは、深い学習体験をサポートし、生徒が来るべき技術的課題に備えることになります。
  • 標準との適合性ロボット・ツールキットを教育基準に組み込むことは、大きな意味を持っています。メーカー各社は、国内および国際的な教育システムとの整合性を図ることで、カリキュラムにおけるロボット工学が、学習内容と評価指標の両方に合致するようにしています。整合性は、教師がロボットを授業に取り入れたり、この科目が他の学問的目標とどのように関連しているかを示したりするのに役立ちます。この開発はまた、教育ツールとしてのロボット・キットの価値を高め、学校での受け入れを促進します。
  • 遠隔学習をより身近に:K-12ロボット・ツールキット市場は、遠隔学習機能において目覚ましい発展を遂げています。これは、より多くの生徒がウェブ上で学習したり、ハイブリッド授業を受けたりする中で、ロボット・ツールキットがリモート・アクセス、仮想シミュレーション、オンライン・コラボレーション・ツールを採用しているためです。その結果、学生は自宅からロボット学習に参加したり、遠距離競技に参加したり、あるいは遠隔でプロジェクトに取り組んだりすることができます。これは、柔軟な学習オプションに対するニーズの高まりに対応すると同時に、どこにいても、どのようなタイプの学校でもロボット工学コースが利用できることを保証するものです。
  • 包括性とアクセシビリティを重視した開発:包括性とアクセシビリティの重視は、K-12ロボット工学ツールキット市場における重要な発展です。各社は、精神的・身体的障害を持つ子供たちを含め、様々な能力レベルや学習スタイルの子供たちが使用できるキットを製造しています。プログラム可能なボタン、学習者用の適応モジュール、そして誰にでもアピールできるようなデザインにより、ロボット教育は包括的で公平なものとなっています。このような動きは、多様性を受け入れると同時に、ロボット工学を学ぶことに興味を持つすべての学生に平等なチャンスを与えることを示しています。
  • 業界パートナーとの協力:業界パートナーとのコラボレーションは、この市場における重要な動向のひとつです。教育機関やロボットメーカーは、テクノロジー企業や研究機関、産業界のリーダーと提携し、ロボットプログラムを強化しています。このようなパートナーシップは、学生に実地体験、産業界の見識、最先端技術に触れる機会を与えています。また、教育セクターと産業界の橋渡しをすることで、子供たちが学校を卒業する前に、エンジニアリングやテクノロジー分野のキャリアに触れることができます。

K-12ロボット・ツールキット市場は近年、著しい成長を遂げています。先進的なロボット・プラットフォームの教育基準への統合、遠隔学習オプションの普及、包括性、業界との協働などの分野が挙げられます。これらの開発により、ロボット工学ツールキットはより優れた教材となり、学校での幅広い採用が可能になります。こうした進歩は、市場が進化し続ける中で、長期的には技術革新を促進し、ロボット教育の質を向上させる。

K-12ロボット工学ツールキット市場の戦略的成長機会

K-12ロボットツールキット市場には、主要なアプリケーションにいくつかの戦略的成長機会が存在します。この分野では、STEMスキルの育成や生徒の学習意欲の維持にロボットがいかに有益であるかを多くの教育機関が認識し始めているため、拡大と革新の余地があります。このような成長分野を特定することは、教育関係者だけでなく企業にとっても重要です。以下のセクションでは、K-12ロボット・ツールキットの観点から、時間の経過とともに成長すると予想される5つの主要なアプリケーションを調査し、それらがどの程度の影響を及ぼす可能性があるかを示しています。

  • 新興国市場への進出:新興市場への参入は、K-12ロボット・ツールキットの成長分野です。アフリカ、ラテンアメリカ、東南アジアなどの地域では、教育や技術インフラへの投資が増え、Edtechが受け入れられているからです。これらの市場は新たな消費者を提供し、低コストで適応性の高いロボット製品に対する需要の高まりに対応しています。このような包括的な世界教育の推進により、国際的な拡大が期待できます。
  • カスタマイズされたカリキュラム・ソリューションの開発:成長機会のひとつは、カスタマイズされたカリキュラム・ソリューションの開発にあります。教育機関は、カリキュラムの特定の目標に対応し、設定された基準を満たすロボット工学ツールキットを求めています。さまざまな教育ニーズに合わせて微調整できる調整可能なモジュール式キットを提供することで、学校や教育関係者のさまざまなニーズに対応できます。このようにして、ロボット工学教育の適合性と有効性を高めると同時に、これらの技術を既存のカリキュラムに統合します。
  • 専門家育成プログラムの改善:K-12ロボット市場の成長機会は、教育者向けの専門能力開発プログラムの改善にあります。教師は、授業中にロボット工学ツールキットを効果的に使用するためのトレーニングとサポートを必要としています。このため、教師は包括的な専門能力開発ワークショップやオンライン・リソース、一部の企業が提供する継続的なサポート・システムを通じて、ロボット教育の可能性を最大限に引き出し、生徒の成果向上につなげることができます。さらに、ロボット工学プログラムの実施と導入の成功につながる教員研修への投資も含まれます。
  • 先端技術の活用:K-12ロボット市場の成長機会は、AIやIoTのような先進技術によって活用することができます。これらのテクノロジーは、ロボットのツールキットに統合することができるため、その機能を向上させるだけでなく、より没入感のある学習体験を提供することができます。.これには、パーソナライズされた学習経路や適応課題を備えたi.I.搭載キットや、遠隔監視や共同作業を容易にするIoT対応ガジェットなどが含まれます。これらのような最先端技術を取り入れることで、企業は他社との差別化を図り、教育者の進化するニーズや生徒の変化するニーズにも対応する革新的なソリューションを提供することができます。
  • 産学連携の促進:市場における戦略的成長機会は、産学パートナーシップの育成です。ロボットメーカー、学校、業界の専門家が協働することで、実社会の見識、リソース、機会を生徒に提供し、ロボット工学プログラムをより良いものにすることができます。このような関係は、教育と業界の溝を埋める新しいカリキュラム、共同調査研究、インターンシップの機会を開発することができます。このような提携に参加することで、企業は市場での地位を強化すると同時に、ロボット工学教育の進歩に貢献することができます。

K-12ロボット工学ツールキット市場は、新興国市場への進出、カリキュラム・ソリューションのカスタマイズ、専門家育成プログラム、先端技術の採用、産業界との提携など、さまざまな戦略的成長機会を提供しています。こうした機会を活用することで、企業や教育者はロボット工学の教育方法を改善し、STEM教育の大きな目標の中で変化するニーズに対応することができます。このような展望は、K-12ロボット分野に拡大余地と影響力を提供するマーケットプレースのダイナミックな性質を示すものです。

K-12ロボット工学ツールキット市場の促進要因・課題

K-12ロボットツールキット市場は、さまざまな市場促進要因・課題の影響を受けています。市場の成長と開拓はこれらの影響を大きく受けます。技術の進歩、教育の優先順位、経済的要因、規制の考慮事項など、市場の方向性を決定する要因は数多くあります。こうした市場促進要因・課題を知ることは、市場がどのように動いているかを理解し、潜在的な成長・改善分野を特定するのに役立ちます。本分析では、K-12ロボット・ツールキット市場が直面する5つの主要促進要因・3つの課題とその意味について考察します。

K-12ロボットツールキット市場を牽引する要因は以下の通りである:

1.STEM教育重視の高まり:STEM教育重視の高まり:STEM教育重視の高まりは、K-12ロボット・ツールキット市場の成功の主な原動力の1つです。STEMスキルは、技術的進歩に加え、生徒の将来のキャリアに備えるものであるため、教育機関や政策立案者に不可欠なものとして認識されています。ロボット工学ツールキットは、STEM概念の体験学習を容易にし、それ別現代の教育システムに不可欠な部分となっています。このようなSTEM教育への注目により、体験学習をサポートする対話型ロボット装置のような先駆的なアプローチが求められています。

2.技術の進歩:K-12ロボット・ツールキット市場の成長は、技術の進歩別もたらされます。ロボット工学ツールキットは、AI、IoT、高度なセンサーなどの改良により、生徒にとってより興味深く有用なものとなっています。この技術の進歩により、インタラクティブでより複雑な学習体験が可能になり、ロボット教育がより魅力的なものとなっています。最先端の技術をキットに組み込んでいる企業は、最新の教育ツールを求める教育者や教育機関にアピールすることができます。

3.教育技術への投資の増加:K-12ロボット工学ツールキット市場の主な促進要因は、教育技術への投資の増加です。政府、学校、民間企業は、生徒の学習成果を向上させるだけでなく、技術に基づく将来に備えることを目的とした技術に投資しています。この投資別提供される資金、リソース、インフラは、ロボットツールキットの開発と採用をサポートします。つまり、企業はEdtech分野への投資の伸びを利用し、新たな市場でサービスを拡大することで、世界中で存在感を高めることができるのです。体験学習や体験教育に重点を置いたK-12ロボット工学ツールキットに対する需要の原動力となっているのは、キャリア準備です。これは、ロボット工学が、生徒による物理的システムの構築、プログラミング、相互作用を通じて、具体的な知識の習得を促進するという事実によるものです。ロボットで手を汚すことで、STEM分野の主題の理解度を高めることができ、教育手段として選択されるようになります。このような実践的学習への関心は、発明を促進すると同時に、ロボット・ツールキットの市場規模の拡大に寄与しています。

4.キャリア開発プログラム:従業員をより良い労働者にするという全体目標の一環として、従業員のキャリア開発プログラムを導入する雇用主は年々増えています。実際、ほとんどの組織は、こうしたプログラムの正しい構成方法を知らないです。その結果、企業の従業員に前向きな変化をもたらすには効果がないです。

幼稚園から高校までのロボット工学ツールキット市場における課題は以下の通りである:

1.ロボット工学ツールキットの高コスト:幼稚園児から12年生までの市場に存在する問題は、ロボット工学ツールキットの価格が高いことです。高価なロボット・キットの多くは、資金に乏しい学校での利用を妨げています。また、特に恵まれない教育機関や資金不足の教育機関では、ツールキットのコストのために広く採用することが難しい場合もあります。この障害を克服するためには、より安価な代替品を考え出し、すべての生徒が公平にロボットに関する教育を受けられるよう、経済的支援や助成金を提供することが必要です。

2.教師のトレーニングとサポート不足:K-12ロボット工学ツールキットに関連して、教師のトレーニングとサポートの不足が課題となっています。教育者は、これらのツールを効果的に使用した教育を成功させるために必要な知識、スキル、能力を備えていなければならないです。十分なトレーニングや、導入段階でのサポートができないことは、ロボット工学プログラムの成功の妨げとなり、その成功を制限することになります。この問題に取り組み、ロボット教育の利点を十分に実現するためには、教師は完全な専門家育成のリソースを必要としています。カリキュラムの統合と標準化は、K-12ロボット工学ツールキット市場における大きな課題です。既存のカリキュラム、教育基準、ロボット工学ツールキットを整合させるのは難しいです。その上、それらは標準化されておらず、学校や地区間で一貫性のない使用につながる可能性があります。さらに、ロボット教育がより広範な教育目標を補完し強化するためには、慎重な計画と調整が必要です。効果的なロボット教育をサポートしながらこの課題に対処するためには、カリキュラム統合ガイドが提供され、様々な基準に沿って開発されたキットが必要です。

K-12ロボット工学ツールキット市場の主な促進要因は、STEM教育への注力、技術改善、教育技術への投資、学習アプローチに関する実践的志向、キャリア準備などです。しかし、ロボットのような製品の高価格が売上に影響する一方、教師のトレーニング不足が学校の進歩を制限し、カリキュラムの統合が分野間で不足しているため、生徒がこれらのツールを使用する際に苦労することになります。ロボット学習を進歩させ、これらのツールが生徒の成長と発達のために効果的に機能するようにするには、これらの要因に対処しなければならないです。新興市場を利用するだけでなく、利害関係者が課題を受け入れることで、K-12ロボットプログラムの影響力や到達度を高めることができます。

K-12ロボット・ツールキット(セグメント別)

この調査には、世界の幼稚園から高校までのロボット工学ツールキットのタイプ別、学校レベル別、地域別の予測が含まれています。

K-12ロボットツールキット市場の国別展望

シラバスの重要な一部としてロボット工学を使用する学校の数が増加し続けているため、K-12ロボットツールキットの市場への導入も増加しています。これらのツールキットは、STEM(科学、技術、工学、数学)を学ぶ際の生徒の体験学習への参加や問題解決を向上させることを目的としています。この市場の最近の発展は、技術革新、教育基準の変化、教育技術への投資の増加を示しています。学校はロボットを使って、複雑なトピックについて学習者の理解を深め、後にテクノロジー関連の職業に就く際に役立てています。そこで本セクションでは、米国、中国、ドイツ、インド、日本を含む主要国のK-12ロボット・ツールキット市場における新たな動向と、各市場でどのような変化が起きているかを検証します。

  • 米国:米国におけるK-12ロボット・ツールキットの最近の動向は、より個別化された学習と、より高度な技術の統合に焦点が当てられています。米国の教育機関は現在、対話的で適応性のある学習環境を提供するAIベースのロボットを採用しています。LEGO EducationやVEX Roboticsなどは、様々な教育基準を取り入れ、トレーナーや学習者のためのオンラインサポートを備えた教材で、この市場を独占しています。さらに、さまざまな学習ニーズや能力に対応することで、すべての人を受け入れるツールキットにすることも重視されるようになっています。また、政府のプログラムや助成金によって、恵まれない地域の学校にもロボット工学コースを拡大することが可能になり、STEM教育への幅広い参加が促進されています。
  • 中国:技術革新への注目とSTEM教育の改善への関心に後押しされ、中国のK-12ロボット・ツールキット市場は急速な成長を遂げています。このような開発の例として、国の教育基準と連動し、インタラクティブな学習プラットフォームをサポートするロボットキットがあります。中国企業の中でもMake blockとUBTECHは、低価格で汎用性の高いツールキットを提供する先駆者であり、早い時期から生徒をコーディングやロボット工学に参加させています。政府もまた、資金援助プログラムやさまざまなレベルでのカリキュラムの統合など、ロボット工学の教育促進に重点を置くための措置を講じています。このように早期教育と技術スキルに重点を置くことで、先端技術に精通した将来の労働力を準備することを目指しています。
  • ドイツドイツでは、精密工学と教育の質がK-12ロボット工学ツールキット市場の最も重要な特徴です。これにはFischertechnikやRobertaといったドイツの企業が含まれ、ドイツの厳格な教育基準に準拠した高品質のロボットキットを製造しています。しかし、より優れたプロジェクトベースの学習や学際的アプローチを可能にするモジュール式やプログラム可能なキットへの進歩も見られます。さらに、実践的な学習や実社会での応用を刺激するために、学術界と産業界がパートナーシップを結ぶ方向へのシフトも顕著です。ドイツの教育プログラムでは、職業訓練とエンジニアリングの強い伝統に従って、技術的スキルが非常に重視され、そのほとんどが実践的なものとなっています。
  • インドインドでは、STEM教育への投資が増加し、教育技術の利用が増加しているため、K-12ロボット工学ツールキットの需要が増加しています。国内のさまざまな地域の学校で使用できる、安価で入手しやすいロボットキットなど、いくつかの新しい開発が行われていることが指摘されています。STEMpediaやKitspaceのような企業は、ロボット工学プログラムを教師が簡単に実施できるよう、ローカライズされたコンテンツやサポート教材の制作に関心を寄せています。インド政府も、カリキュラムの調整や技術統合のための資金援助など、若者のロボット工学学習を奨励するプログラムをいくつか開始しています。このような背景には、科学、技術、工学、数学(STEM)の分野でのキャリアに対する関心の高まりや、経済が急速に拡大する中でインドの小学生の技術力向上を目指す動きがあります。
  • 日本日本のK-12ロボット・ツールキット市場は、最先端技術と独創性に重点を置いている点で特徴的です。Vstone、Robotisなどの主要企業は、AIとロボット科学開発を統合した新しいソフトウェアを搭載したハイテクロボットキットを開発する主要パイオニアです。新しいイントロダクションは、創造性と問題解決に重点を置いたツールキットが含まれており、これは日本の総合的な学習とイノベーションの重視に沿ったものです。これは、充実した教育を推進するために、ロボット工学を数学や科学などのカリキュラム分野と融合させることに重点が置かれていることを強調しています。日本市場は、最高品質の教育資源を提供する一方で、技術的進歩の最前線にいることへの献身を反映しています。

よくある質問

Q.1 k-12ロボット工学ツールキット市場規模は?

A1.世界のk-12ロボットツールキット市場は、2030年までに推定20億米ドルに達すると予想されています。

Q.2 k-12ロボット工学ツールキット市場の成長予測は?

A2.世界のk-12ロボットツールキット市場は、2024年から2030年にかけて21.5%のCAGRで成長すると予測されています。

Q.3 k-12ロボットツールキット市場の成長に影響を与える主な促進要因は何ですか?

A3.この市場の主な促進要因は、世界中でSTEM教育への注目が高まっていることと、STEMベースのK-12ロボットツールキットのイントロダクションです。

Q4.市場の主要セグメントは:

A4.K-12ロボットツールキット市場の将来性は、高校、中学、小学校入学前の各市場における機会によって有望視されています。

Q5.市場の主要企業は:

A5.k-12ロボットツールキットの主要企業は以下の通りです:

  • LEGO
  • Raspberry PI Foundation
  • Amtek
  • Evollve
  • Modular Robotics
  • Valiant Technology
  • EZ-Robot

Q6.今後、最大となる市場セグメントは:

A6.Lucintelは、予測期間中、科学コースが最大のセグメントであり続けると予測しています。

Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は:

A7.北米は、主要企業が多数存在し、新技術の採用が増加しているため、予測期間中も最大地域であり続ける。

Q8.レポートのカスタマイズは可能か:

A8.はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを提供します。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界のK-12ロボットツールキット市場:市場力学

  • イントロダクション、背景、分類
  • サプライチェーン
  • 業界の促進要因と課題

第3章 2018年から2030年までの市場動向と予測分析

  • マクロ経済動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • 世界のK-12ロボットツールキット市場の動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • 世界のK-12ロボットツールキット市場、タイプ別
    • 科学コース
    • テクノロジーコース
    • 工学コース
    • 数学コース
    • その他
  • 学校レベル別、K-12ロボットツールキットの世界市場
    • 高校
    • 中学校
    • 幼稚園~小学校

第4章 2018年から2030年までの地域別市場動向と予測分析

  • 地域別K-12ロボットツールキットの世界市場
  • 北米のK-12ロボットツールキット市場
  • 欧州のK-12ロボットツールキット市場
  • アジア太平洋 K-12ロボットツールキット市場
  • その他地域 K-12ロボットツールキット市場

第5章 競合分析

  • 製品ポートフォリオ分析
  • 運用統合
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 成長機会と戦略分析

  • 成長機会分析
    • 世界のK-12ロボットツールキット市場における成長機会(タイプ別)
    • 学校レベル別の世界のK-12ロボットツールキット市場の成長機会
    • 地域別の世界のK-12ロボットツールキット市場の成長機会
  • 世界のK-12ロボットツールキット市場の新たな動向
  • 戦略分析
    • 新製品開発
    • 世界のK-12ロボットツールキット市場の能力拡大
    • 世界のK-12ロボットツールキット市場における合併、買収、合弁事業
    • 認証とライセンシング

第7章 主要企業の企業プロファイル

  • LEGO
  • Raspberry PI Foundation
  • Amtek
  • Evollve
  • Modular Robotics
  • Valiant Technology
  • EZ-Robot
目次

K-12 Robotics Toolkits Trends and Forecast

The future of the global k-12 robotics toolkits market looks promising with opportunities in the high school, middle school, and prek-elementary school markets. The global k-12 robotics toolkits market is expected to reach an estimated $2 billion by 2030 with a CAGR of 21.5% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing focus on STEM education across the globe and introduction of STEM-based K-12 robotic toolkits.

Lucintel forecasts that science course will remain the largest segment over the forecast period.

Within this market, high school is expected to remain the largest segment because high school students are more likely to be interested in stem education and robotics careers than students in lower grades.

North America will remain the largest region during the forecast period due to presence of number of leading robotics companies and increasing adoption of new technologies in the region.

Emerging Trends in the K-12 Robotics Toolkits Market

Several emerging trends are evident in the K-12 robotics toolkits market that indicate changing technologies, evolving pedagogies, and growing need for better learning experiences. These trends reshape how robots get assimilated into the existing school curriculum as well as influence some new products currently being developed. Appreciating these developments would help predict where this industry is headed thereby throwing light into potential growth avenues within it. The section goes ahead to outline five main trends that have shaped K-12 robotics toolkits markets by stating their impact or importance.

  • The Integration of AI: A major trend is represented by the integration of AI into robotics toolkits in K-12. AI enabled kits offer personalized learning experiences by adapting tasks and feedback to individual students' performance. This inclusion further enhances the learning process by providing more interactive and interesting activities. Some features of AI that can be included are intelligent tutoring systems, automated problem solving, and instant feedback that make it easier for students to grasp complex ideas. This has changed how robotics education is delivered and become more student-centered.
  • Coding and Computational Thinking Emphasis: Robotics education in K-12 increasingly stresses coding and computational thinking over time. Robotic toolkits now include coding languages as well as programming challenges meant to introduce children to basic concepts about computer science as well as problem-solving techniques. By engaging learners with coding exercises, these toys help them acquire critical thinking skills together with algorithmic skills important for their future careers in technology industry . This tendency shows a greater emphasis on STEM skills within education at large that prepares individuals for the development of technology-based professions in future.
  • Modular and Scalable Kits Development: The recent trend of robotics is the development of modular and scalable robotic kits. Pre-packaged ones, however, can't be matched with real-world problems that individuals face daily. Modular kits allow teachers to adjust their robots based on what is being studied as well as student needs. There are kits that grow with students; these are scalable kits. Therefore, this new development allows for flexible teaching methods thus facilitating easy implementation in schools to suit all types of learners.
  • STEAM Integration Focused: In K-12 robotics education, there has been an increasing emphasis on integrating Science, Technology, Engineering, Arts and Mathematics (STEAM). Robots have started becoming tools for use in a fusion of several subjects where engineering interacts with creative thinking and expression through artistry. It therefore encourages interdisciplinary learning while providing a more comprehensive educational experience. By doing this however it enhances their creativity since they will be able to think outside the box which prepares them adequately for many career options or challenges ahead of them in future lives.
  • Increase in Use of Cloud-Based and Web-Based Platforms: The popularity of cloud-based and web-based platforms is redefining the K-12 robotics toolkits market. By providing robotics materials remotely, online lessons and virtual world visits, these platforms have allowed students and teachers to be involved in robotics education outside traditional classrooms. The cloud enables team work, permits real-time updating, and provides support. Such trend is great for schools with fewer resources leading to high demand for adaptable learning solutions.

Emerging trends like AI integration, coding focus, modular kits, STEAM incorporation and cloud-based platforms are revolutionizing the market for K-12 robotics toolkits. These transformations show improvement in technology as well as educational aspects resulting in invention and expansion of what can be done in robot education. These patterns will redefine K-12 robotics education, creating opportunities for participation as well as learning that take into account the diverse needs of students over time.

Recent Developments in the K-12 Robotics Toolkits Market

The K-12 robotics toolkits market has seen a number of significant changes that indicate technological advancements and movements in educational approaches. These changes have had an impact on the market by introducing novelty, making them more accessible and extending their area of application to teaching robots. This provides an understanding of current market trends as well as future predictions. This section describes five developments that have taken place in the K-12 robotics toolkits market with a focus on its relevance and impact.

  • Advanced Robotics Platforms: Introducing advanced robotics platforms was one of the major milestones realized in the K-12 segment. These platforms are equipped with enhanced features like sophisticated sensors, advanced programming interfaces and increased project design flexibility. These new products such as those developed by LEGO Education and VEX Robotics have been custom-made for easy integration into learning curricula hence allowing pupils to undertake complicated robotic tasks flexibly or creatively. This supports deep learning experiences, preparing students for upcoming technological challenges.
  • How It Fits With Standards: The integration of robotics toolkits into educational standards is a big deal. Manufacturers are making their products consistent with national and international education systems thus ensuring that robotics in the curriculum matches both content coverage and assessment indices. Alignment helps teachers to include the subject of robots in their lessons and shows how this subject relates to other academic goals. This development also adds value to robotics kits as educational tools, fostering their acceptance by schools.
  • Making Remote Learning More Available: K-12 Robotics Toolkits market has witnessed remarkable developments in remote learning features. This is because robot toolkits are embracing remote access, virtual simulations, and online collaboration tools as more students learn on the web or take hybrid classes. As a result, students can participate in robotic learning from home, join long distance competitions, or even work on projects remotely. It caters for increased need for flexible learning options while ensuring that no matter where they are located robotics courses are available for any type of school.
  • Development Focus on Inclusivity and Accessibility: The focus on inclusivity and accessibility is a significant development within the K-12 robotics toolkits market. Companies are producing kits that can be used by children of various ability levels and learning styles, including those with mental or physical disabilities. With programmable buttons, adaptive modules for learners, as well as designs geared to appeal to everyone, it means that robotics education is inclusive and fair. Such a move demonstrates how much diversity is embraced whilst at the same time giving equal chances to all students interested in studying robotics.
  • Collaboration with Industry Partners: Collaboration with industry partners represents one of the significant trends in this market. Educational institutions and robot manufacturers are partnering with technology firms, research institutes and industrial leaders to bolster their robotic programs. These partnerships give students hands-on experience, industry insights, and exposure to cutting-edge technology. They also help bridge the gap between education sector and industries thereby exposing kids into careers in engineering or technology field before they graduate from school.

The K-12 robotics toolkits market has seen significant growth in recent years, with areas such as advanced robotics platforms integration into educational standards, remote learning options becoming more popular, inclusivity and industry collaboration among others. These developments make robotic toolkits better teaching aids and support their wider adoption across schools. These advancements will drive innovation and improve the quality of robotics education in the long run as the market continues to evolve; thus, preparing students for future technological and career opportunities.

Strategic Growth Opportunities for K-12 Robotics Toolkits Market

There are several strategic growth opportunities within key applications present in the k-12 robotics toolkits market. Within this sector, there is room for expansion and innovation as more educational institutions begin to realize how beneficial robots can be in fostering STEM skills and keeping students engaged. Pinpointing these areas for growth is important for companies as well as educators because they will change their products or services according to emerging needs. The section below explores 5 major applications which are expected to grow over time in terms of k-12 robotics toolkits indicating how much impact they may have on them.

  • Moving into the Markets of Developing Countries: Entering emerging markets is a growth area for K-12 robotics toolkits. This is as regions such as Africa, Latin America, and Southeast Asia are embracing edtech through increased investments in education and technology infrastructure. These markets provided new consumers and catered to the growing demand for low-cost, highly adaptable robotic offerings. This push toward inclusive global education gives prospects for international expansion.
  • Creating Customized Curriculum Solutions: One of the growth opportunities lies in developing customized curriculum solutions. Educational institutions want robotics toolkits that correspond to particular goals of their curricula and meet set standards. By offering adjustable, modular kits that can be fine-tuned to fit different educational needs, they will address different needs from schools and educators. In this way, it enhances the suitability and effectiveness of robotics education while integrating these technologies within existing curricula.
  • Improving Professional Development Programs: Growth opportunity in the K-12 robotics market is found in improving professional development programs for educators. Teachers require training and support to effectively employ the robotics toolkits while in their classes. This enables teachers to maximize the potential of robotics education and lead to better student outcomes that they can help them achieve through comprehensive professional development workshops, online resources, and continuous support systems offered by some companies. In addition, it involves an investment towards teacher training which leads to successful implementation and adoption of robotics programs.
  • Utilizing Advanced Technologies: The growth opportunity within the K-12 Robotics Market can be leveraged through advanced technologies like AI and IoT. These technologies can be integrated into robotic toolkits thus improving their functionality as well as offering more immersive learning experiences. . These include A.I powered kits with personalized learning paths or adaptive challenges or IoT-enabled gadgets that facilitate remote monitoring and collaboration. By incorporating cutting-edge technologies such as these, companies are able to differentiate themselves from other companies thereby offering innovative solutions that address educators' evolving needs and students' changing needs also.
  • Fostering Industry-Education Partnerships: A strategic growth opportunity in the market is the fostering of industry-education partnerships. Collaborations between manufacturers of robots, schools and industry experts can make robotics programs better by providing students with real world insights, resources, and opportunities. These relationships can develop new curricula, joint research studies and internship opportunities that bridge education-industry divide. By getting involved in such alliances, firms strengthen their positions in the market while contributing to progress in teaching robotics.

The K-12 robotics toolkits market offers a range of strategic growth opportunities for instance expanding into emerging markets, customizing curriculum solutions, professional development programs, employing advanced technologies and partnering with industries. By capitalizing on these openings businesses and educators can improve robotics teaching methods as well as address changing needs within STEM Education's larger objectives. Such prospects are indicative of the marketplace's dynamic nature offering room for expansion and influence on K-12 robotics sector.

K-12 Robotics Toolkits Market Driver and Challenges

The K-12 robotics toolkits market is influenced by a range of drivers and challenges. Market growth and development are heavily affected by them. There are many factors like technological advancements, educational priorities, economic factors, and regulatory considerations that determine the direction taken by the market. Knowing what these drivers and challenges are helps to understand how the market operates and identify areas for potential growth and improvements. This analysis seeks to discuss five main drivers and three key challenges facing K-12 robotics toolkits market as well as their implications.

The factors responsible for driving the k-12 robotics toolkits market include:

1. Increasing Emphasis on STEM Education: The growing emphasis on STEM education is one of the primary driving forces behind the success of K-12 robotic tool kits in the market. STEM skills have been recognized as essential by educational institutions and policy makers as they prepare students for future careers in addition to technological advancement. Robotics toolkits facilitate hands-on learning of STEM concepts thereby becoming an integral part of modern education system. It is this focus on STEM education that results in demand for pioneering approaches such as interactive robotic devices that support experiential learning.

2. Advances in Technology: Growth of K-12 robotics toolkits market is driven by advances in technology. Robotics toolkits are more interesting and useful to students through improvements such as AI, IoT, and advanced sensors. More complex learning experiences that are interactive have been enabled with this technological advancement which makes robotics education more appealing. Companies that integrate cutting-edge technologies into their kits can appeal to educators and institutions that want the latest educational tools.

3. Increased Investment in Educational Technology: Key drivers of K-12 robotics toolkits market is increased investment in educational technology. Governments, schools and private sector entities are investing in technology aimed at improving learning outcomes for students as well as preparing them for a technologically based future. The funding, resources, and infrastructure provided by this investment support the development and adoption of robotic toolkits. This means companies can take advantage of the growth in investments made in edtech to expand their offerings across new markets thereby increasing their presence around the world. Career readiness is a driving force behind the demand for K-12 robotics toolkits that focus on hands-on learning and experiential education. This is due to the fact that robotics foster tangible knowledge acquisition through building, programming and interacting with physical systems by students. By getting hands dirty with robots, it helps boost their comprehension of STEM field subject matters, thus making them a choice educational means. Such interest in practical learning contributes to increased market size of robotic toolkits while spurring inventions.

4. Career Development Programs: Every year more employers introduce career development programs for their employees as part of an overall goal of making them better workers. Actually, most organizations do not know how to structure these programs correctly; as a result, they are ineffective in bringing about positive changes within the company's workforce.

Challenges in the k-12 robotics toolkits market are:

1. High cost of robotics toolkits: A problem that presents itself in the K-12 market is the high prices for robotics toolkits. Most costly robotic kits impair their accessibility by schools that are cash strapped. It can also be hard to adopt widely due to the cost of toolkits, especially among disadvantaged or underfunded educational institutions. To overcome this obstacle, it is necessary to come up with cheaper alternatives and provide financial aid or grants for all students in order to equitably access education on robots.

2. Insufficient teacher training and support: In relation to K-12 robotics toolkits, a challenge is posed by lack of teacher training and support. Educators should be equipped with knowledge, skills as well as abilities necessary for successful use of these tools in teaching using them effectively. Inability to train adequately and provide support during the implementation phase can hinder successful adoption of robotics programs thereby limiting their success. To tackle this issue and fully realize the advantages of robot education, teachers need complete professional development resources. Curriculum integration and standardization continue to be major challenges in the K-12 robotics toolkits market. It is difficult to align existing curricula, educational standards, and robotics toolkits. Besides, they are not standardized and may lead to inconsistent use across schools and districts. Furthermore, it takes careful planning and coordination to ensure that robotics education complements and enhances the broader goals of education. In addressing this challenge while supporting effective robotics teaching, there is a need for kits developed around various standards with curriculum integration guides provided.

The key drivers of the K-12 robotics toolkits market are STEM education focus, technological improvements, investments in educational technology, practical orientation on learning approaches, career readiness etc. However high prices of products such as robots affect sales while lack of training for teachers limits school progress whereas curriculum integration is lacking between disciplines so that students experience hard time when using these tools. These factors must be addressed if we are to advance robot learning and ensure that these tools work effectively for our students' growth and development. By taking advantage of emerging markets as well as embracing challenges stakeholders can increase the impact or reach of K-12 robotic programs.

List of K-12 Robotics Toolkits Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies k-12 robotics toolkits companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the k-12 robotics toolkits companies profiled in this report include-

  • LEGO
  • Raspberry PI Foundation
  • Amtek
  • Evollve
  • Modular Robotics
  • Valiant Technology
  • EZ-Robot

K-12 Robotics Toolkits by Segment

The study includes a forecast for the global k-12 robotics toolkits by type, school level, and region.

K-12 Robotics Toolkits Market by Type [Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Science Course
  • Technology Course
  • Engineering Course
  • Mathematics Course
  • Others

K-12 Robotics Toolkits Market by School Level [Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • High School
  • Middle School
  • Prek-Elementary School

K-12 Robotics Toolkits Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

Country Wise Outlook for the K-12 Robotics Toolkits Market

As the number of schools using robotics as a vital part of their syllabus continues to increase, so has the introduction of K-12 robotics toolkits into market. These toolkits are aimed at improving students participation in hands-on learning and solving problems when studying STEM (Science, Technology, Engineering, and Mathematics). The recent evolutions in this market depict technological innovations, changing educational standards as well as increased investments in educational technology. Schools use robots to develop a deeper understanding among learners on complex topics that would be useful to them later on in their technology related careers. Therefore, this section examines the new trends within K-12 robotics toolkits markets across key countries including; United States, China, Germany, India and Japan and what changes have been experienced in each market.

  • United States: Developments in K-12 robotics toolkits in the United States have recently focused on more personalized learning, and integration of more advanced technologies. Educational institutions in the US are now employing AI-based robots that offer an interactive and adaptive learning environment. LEGO Education and VEX Robotics among others dominate this market with their teaching aids that embrace various educational standards as well as come with other online support for trainers and learners. Moreover, there is also an increased emphasis on making toolkits inclusive to all by taking care of different learning needs or abilities. Also, government programs and grants are enabling expansion of robotics courses to reach schools located in underprivileged areas thus promoting wider involvement in STEM education.
  • China: Driven by a focus on technology innovation, and an interest in improving STEM education, China's K-12 robotics toolkit market has been experiencing rapid growth. Examples of such developments are robotics kits that are tied to national educational standards and support interactive learning platforms. Make block and UBTECH, which are among the Chinese companies involved, have pioneered the provision of low-cost versatile toolkits that involve students in coding and robotics from an early age. Other measures have also been taken by the government so as to put more emphasis on promoting the teaching of robotics such as funding programs and curricular integration at various levels. This focus on early education and technological skills aims to prepare a future workforce adept in advanced technologies.
  • Germany: In Germany, precision engineering and educational quality are the most important characteristics of K-12 robotics toolkits market. This includes German firms such as Fischertechnik and Roberta that produce high-quality robotic kits that adhere to Germany's rigorous educational standards. However, there have been advances to modular and programmable kits that enable better project-based learning and an interdisciplinary approach. Moreover, there is also a noticeable shift towards partnerships between academia and industry in order to stimulate practical learning as well as real world applications. Technical skills are greatly emphasized in German education programs which are mostly hands-on, following the country strong tradition of vocational training and engineering.
  • India: The demand for K-12 robotics toolkit in India is on the rise due to more investments in STEM education and increased use of educational technology. It has been noted that several new developments have been made such as cheap and easily available robotic kits that can be used by schools from different parts of the country. Companies like STEMpedia and Kitspace are interested in producing localized content and support materials so that robotics programs could be implemented by teachers easily. The Indian government has also started some programs to encourage robotics learning among young people, including adjustments to curricula and technological integration funding. These include rising interest for careers in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) as well as a drive towards improving technical skills within Indian school children in an economy which is rapidly expanding.
  • Japan: Japan K-12 robotics toolkit market is distinctive in terms of its focus on cutting-edge technology and inventive. Companies such as Vstone, Robotis are the leading pioneers towards creating high-tech robot kits with new software integrated with AI and development in robotic science. New introductions have included toolkits that stress on creativity and problem-solving which are aligned to Japan's emphasis on holistic learning and innovation. This highlights an increased emphasis on merging robotics with curriculum areas like mathematics and science in order to promote a well-rounded education. The country market reflects its dedication to being at the forefront of technological advances whilst also providing top quality educational resources.

Features of the Global K-12 Robotics Toolkits Market

Market Size Estimates: K-12 robotics toolkits market size estimation in terms of value ($B).

Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.

Segmentation Analysis: K-12 robotics toolkits market size by type, school level, and region in terms of value ($B).

Regional Analysis: K-12 robotics toolkits market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.

Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different types, school levels, and regions for the k-12 robotics toolkits market.

Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the k-12 robotics toolkits market.

Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.

If you are looking to expand your business in this or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M & A, and more.

FAQ

Q.1 What is the k-12 robotics toolkits market size?

Answer: The global k-12 robotics toolkits market is expected to reach an estimated $2 billion by 2030.

Q.2 What is the growth forecast for k-12 robotics toolkits market?

Answer: The global k-12 robotics toolkits market is expected to grow with a CAGR of 21.5% from 2024 to 2030.

Q.3 What are the major drivers influencing the growth of the k-12 robotics toolkits market?

Answer: The major drivers for this market are increasing focus on STEM education across the globe and introduction of STEM-based K-12 robotic toolkits.

Q4. What are the major segments for k-12 robotics toolkits market?

Answer: The future of the k-12 robotics toolkits market looks promising with opportunities in the high school, middle school, and prek-elementary school markets.

Q5. Who are the key k-12 robotics toolkits market companies?

Answer: Some of the key k-12 robotics toolkits companies are as follows:

  • LEGO
  • Raspberry PI Foundation
  • Amtek
  • Evollve
  • Modular Robotics
  • Valiant Technology
  • EZ-Robot

Q6. Which k-12 robotics toolkits market segment will be the largest in future?

Answer: Lucintel forecasts that science course will remain the largest segment over the forecast period.

Q7. In k-12 robotics toolkits market, which region is expected to be the largest in next 5 years?

Answer: North America will remain the largest region during the forecast period due to presence of number of leading robotics companies and increasing adoption of new technologies in the region.

Q.8 Do we receive customization in this report?

Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

  • Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the k-12 robotics toolkits market by type (science course, technology course, engineering course, mathematics course, and others), school level (high school, middle school, and prek-elementary school), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
  • Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
  • Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
  • Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
  • Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
  • Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
  • Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
  • Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
  • Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
  • Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
  • Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?
  • Market Report

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global K-12 Robotics Toolkits Market : Market Dynamics

  • 2.1: Introduction, Background, and Classifications
  • 2.2: Supply Chain
  • 2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030

  • 3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.2. Global K-12 Robotics Toolkits Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.3: Global K-12 Robotics Toolkits Market by Type
    • 3.3.1: Science Course
    • 3.3.2: Technology Course
    • 3.3.3: Engineering Course
    • 3.3.4: Mathematics Course
    • 3.3.5: Others
  • 3.4: Global K-12 Robotics Toolkits Market by School Level
    • 3.4.1: High School
    • 3.4.2: Middle School
    • 3.4.3: PreK-Elementary School

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030

  • 4.1: Global K-12 Robotics Toolkits Market by Region
  • 4.2: North American K-12 Robotics Toolkits Market
    • 4.2.1: North American K-12 Robotics Toolkits Market by Type: Science Course, Technology Course, Engineering Course, Mathematics Course, and Others
    • 4.2.2: North American K-12 Robotics Toolkits Market by School Level: High School, Middle School, and PreK-Elementary School
  • 4.3: European K-12 Robotics Toolkits Market
    • 4.3.1: European K-12 Robotics Toolkits Market by Type: Science Course, Technology Course, Engineering Course, Mathematics Course, and Others
    • 4.3.2: European K-12 Robotics Toolkits Market by School Level: High School, Middle School, and PreK-Elementary School
  • 4.4: APAC K-12 Robotics Toolkits Market
    • 4.4.1: APAC K-12 Robotics Toolkits Market by Type: Science Course, Technology Course, Engineering Course, Mathematics Course, and Others
    • 4.4.2: APAC K-12 Robotics Toolkits Market by School Level: High School, Middle School, and PreK-Elementary School
  • 4.5: ROW K-12 Robotics Toolkits Market
    • 4.5.1: ROW K-12 Robotics Toolkits Market by Type: Science Course, Technology Course, Engineering Course, Mathematics Course, and Others
    • 4.5.2: ROW K-12 Robotics Toolkits Market by School Level: High School, Middle School, and PreK-Elementary School

5. Competitor Analysis

  • 5.1: Product Portfolio Analysis
  • 5.2: Operational Integration
  • 5.3: Porter's Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis

  • 6.1: Growth Opportunity Analysis
    • 6.1.1: Growth Opportunities for the Global K-12 Robotics Toolkits Market by Type
    • 6.1.2: Growth Opportunities for the Global K-12 Robotics Toolkits Market by School Level
    • 6.1.3: Growth Opportunities for the Global K-12 Robotics Toolkits Market by Region
  • 6.2: Emerging Trends in the Global K-12 Robotics Toolkits Market
  • 6.3: Strategic Analysis
    • 6.3.1: New Product Development
    • 6.3.2: Capacity Expansion of the Global K-12 Robotics Toolkits Market
    • 6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global K-12 Robotics Toolkits Market
    • 6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players

  • 7.1: LEGO
  • 7.2: Raspberry PI Foundation
  • 7.3: Amtek
  • 7.4: Evollve
  • 7.5: Modular Robotics
  • 7.6: Valiant Technology
  • 7.7: EZ-Robot