市場調査レポート
商品コード
1418598
低カロリースナック市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析Low Calorie Snacks Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
低カロリースナック市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析 |
出版日: 2024年01月29日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 - page report
納期: 3営業日
|
低カロリースナックの動向と予測
世界の低カロリースナック市場は、2024年から2030年までのCAGRが11.4%で、2030年には推定154億米ドルに達すると予測されます。この市場の主要促進要因は、新興市場におけるスナック菓子の需要と消費の増加、既製の便利な食品への嗜好の増加、可処分所得の増加とライフスタイルや食生活の変化がスナック菓子分野の拡大を促進していることです。世界の低カロリースナック市場の将来は、パウチ、缶、瓶市場に機会があり、有望視されています。
低カロリースナック市場洞察
Lucintelは、ショッピングモールや映画館でのエンタインメントタイムにおけるセイボリースナック需要の増加や、食品に対する消費支出の増加が拡大を支えており、予測期間中もセイボリースナックが最大セグメントであり続けると予測しています。
北米は、血糖値、コレステロール、血圧の維持に役立つ製品の利用が増加していること、また健康志向の人々の割合が増加していることから、予測期間中も最大地域であり続けるでしょう。
Q1.市場規模は?
A1.世界の低カロリースナック市場は、2030年までに推定154億米ドルに達すると予想されています。
Q2.市場の成長予測は?
A2.世界の低カロリースナック市場は、2024年から2030年にかけてCAGR 11.4%で成長する見込みです。
Q3.市場の成長に影響を与える主要促進要因は?
A3.この市場の主要促進要因は、新興市場におけるスナック菓子の需要と消費の増加、既製の便利な食品への嗜好の増加、可処分所得の増加とライフスタイルや食生活の変化がスナック菓子分野の拡大を促進していることです。
Q4.市場の主要セグメントは?
A4.低カロリースナック菓子の世界市場の将来は、パウチ、缶、瓶市場に機会があり、有望です。
Q5.市場の主要企業は?
A5.低カロリースナックの主要企業は以下の通り。
Q6.今後、最大となる市場セグメントは?
A6.Lucintelの予測では、セイボリースナックは予測期間中も最大セグメントであり続けます。これは、ショッピングモールや映画館でのエンタインメントタイムにおけるセイボリースナック需要の増加と、食品に対する消費支出の増加が拡大を支えているためです。
Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は?
A7.北米は、血糖値、コレステロール、血圧の維持に役立つ製品の利用が増加していること、また健康志向の人々の割合が増加していることから、予測期間中も最大地域であり続けます。
Q8.レポートのカスタマイズは可能?
A8.はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを提供します。
Low Calorie Snacks Trends and Forecast
The future of the global low calorie snacks market looks promising with opportunities in the pouch, can, and jar markets. The global low calorie snacks market is expected to reach an estimated $15.4 billion by 2030 with a CAGR of 11.4% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are rise in the demand for and consumption of snack foods in emerging markets, increase in preference for ready-made convenient food products, and increased disposable money and changes in lifestyle and dietary habits are driving the expansion of the snacking sector.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions.
Low Calorie Snacks by Segment
The study includes a forecast for the global low calorie snacks by type, distribution channel, packaging type, nature, and region.
List of Low Calorie Snacks Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies low calorie snacks companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the low calorie snacks companies profiled in this report include-
Low Calorie Snacks Market Insights
Lucintel forecasts that savory snacks will remain the largest segment over the forecast period due to the increased demand for savory snacks in malls and the cinema sector during entrainment time, as well as rising consumer spending on food products, support the expansion.
North America will remain the largest region over the forecast period due to increasing use of a product in this area that helps to maintain blood sugar, cholesterol, and blood pressure, as well as, rising percentage of people are becoming health conscious.
Features of the Global Low Calorie Snacks Market
Market Size Estimates: Low calorie snacks market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Low calorie snacks market size by type, distribution channel, packaging type, nature, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Low calorie snacks market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different type, distribution channel, packaging type, nature, and regions for the low calorie snacks market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the low calorie snacks market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the low calorie snacks market size?
Answer: The global low calorie snacks market is expected to reach an estimated $15.4 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for low calorie snacks market?
Answer: The global low calorie snacks market is expected to grow with a CAGR of 11.4% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the low calorie snacks market?
Answer: The major drivers for this market are rise in the demand for and consumption of snack foods in emerging markets, increase in preference for ready-made convenient food products, and increased disposable money and changes in lifestyle and dietary habits are driving the expansion of the snacking sector.
Q4. What are the major segments for low calorie snacks market?
Answer: The future of the global low calorie snacks market looks promising with opportunities in the pouch, can, and jar markets.
Q5. Who are the key low calorie snacks market companies?
Answer: Some of the key low calorie snacks companies are as follows.
Q6. Which low calorie snacks market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that savory snacks will remain the largest segment over the forecast period due to the increased demand for savory snacks in malls and the cinema sector during entrainment time, as well as rising consumer spending on food products, support the expansion.
Q7. In low calorie snacks market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to increasing use of a product in this area that helps to maintain blood sugar, cholesterol, and blood pressure, as well as, rising percentage of people are becoming health conscious.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.