市場調査レポート
商品コード
1417564
放送スケジューリングソフトウェア市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析Broadcast Scheduling Software Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
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放送スケジューリングソフトウェア市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析 |
出版日: 2024年01月29日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 - page report
納期: 3営業日
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放送スケジューリングソフトウェアの動向と予測
世界の放送スケジューリングソフトウェア市場は、2024年から2030年までのCAGRが19.2%で、2030年には推定51億米ドルに達すると予測されています。この市場の主な促進要因は、放送メディアプランニングの複雑化、クラウドベースのソリューションの採用拡大、スマートデバイスの使用増加とマルチメディア用ストリーミングアプリの普及です。世界の放送スケジューリングソフトウェア市場の将来は、オンプレミス、クラウド、ハイブリッドの各市場における機会によって有望視されています。
放送スケジューリングソフトウェア市場の洞察
Lucintelの予測では、放送コンテンツを効率的にスケジューリングする放送スケジューリングソリューションの需要が高まっていることから、予測期間中、ソフトウェアが最も高い成長を遂げる見込みです。
同市場では、従来の放送システムに依存する放送事業者が非常に多いため、オンプレミスが引き続き最大セグメントとなります。
北米は、最先端の放送技術やテクノロジーをいち早く導入していることから、予測期間中に最も高い成長が見込まれます。
Q1.市場規模は?
A1.放送スケジューリングソフトウェアの世界市場は、2030年には51億米ドルに達すると予想されるが、その予測は?
Q1.市場の成長予測は?
A1.放送スケジューリングソフトウェアの世界市場は、2024年から2030年にかけてCAGR 19.2%で成長すると予測されます。
Q2.市場の成長に影響を与える主な促進要因は?
A2.この市場の主な促進要因は、放送メディアプランニングの複雑化、クラウドベースのソリューションの採用拡大、スマートデバイスの使用増加とマルチメディア用ストリーミングアプリの普及です。
Q3.市場の主要セグメントは?
A3.放送スケジューリングソフトウェア市場の将来は、オンプレミス、クラウド、ハイブリッド市場に機会があり、有望です。
Q4.市場の主要企業は?
A4.放送スケジューリングソフトウェアの主要企業は以下の通りです。
Q5.今後、最大となる市場セグメントは?
A5.Lucintelの予測では、放送コンテンツを効率的にスケジューリングする放送スケジューリングソリューションの需要が高まっているため、予測期間中にソフトウェアが最も高い成長を遂げる見込みです。
Q6.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は?
A6.北米は、最先端の放送技術やテクノロジーをいち早く導入していることから、予測期間中に最も高い成長が見込まれます。
Q7.レポートのカスタマイズは可能?
A7.はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを提供しています。
Broadcast Scheduling Software Trends and Forecast
The future of the global broadcast scheduling software market looks promising with opportunities in the on-premises, cloud and hybrid markets. The global broadcast scheduling software market is expected to reach an estimated $5.1 billion by 2030 with a CAGR of 19.2% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are increasing complexity in broadcast media planning, more adoption of cloud-based solutions, and rise in the use of smart devices and the popularity of streaming apps for multimedia.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions.
Broadcast Scheduling Software by Segment
The study includes a forecast for the global broadcast scheduling software by solution, deployment, application, and region.
List of Broadcast Scheduling Software Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies broadcast scheduling software companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the broadcast scheduling software companies profiled in this report include-
Broadcast Scheduling Software Market Insights
Lucintel forecasts that software is expected to witness the highest growth over the forecast period due to increasing demand for broadcast scheduling solutions to schedule broadcasting content efficiently.
Within this market, on-premises will remain the largest segment due to huge number of broadcasters relying on conventional broadcasting systems.
North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to early implementation of cutting-edge broadcasting techniques and technologies .
Features of the Global Broadcast Scheduling Software Market
Market Size Estimates: Broadcast scheduling software market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Broadcast scheduling software market size by solution, deployment, application, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Broadcast scheduling software market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different solution, deployment, application, and regions for the broadcast scheduling software market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the broadcast scheduling software market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
FAQ
Q1. What is the broadcast scheduling software market size?
Answer: The global broadcast scheduling software market is expected to reach an estimated $5.1 billion by 2030.
Q1. What is the growth forecast for broadcast scheduling software market?
Answer: The global broadcast scheduling software market is expected to grow with a CAGR of 19.2% from 2024 to 2030.
Q2. What are the major drivers influencing the growth of the broadcast scheduling software market?
Answer: The major drivers for this market are increasing complexity in broadcast media planning, more adoption of cloud-based solutions, and rise in the use of smart devices and the popularity of streaming apps for multimedia.
Q3. What are the major segments for broadcast scheduling software market?
Answer: The future of the broadcast scheduling software market looks promising with opportunities in the on-premises, cloud and hybrid markets.
Q4. Who are the key broadcast scheduling software market companies?
Answer: Some of the key broadcast scheduling software companies are as follows.
Q5. Which broadcast scheduling software market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that software is expected to witness the highest growth over the forecast period due to increasing demand for broadcast scheduling solutions to schedule broadcasting content efficiently.
Q6. In broadcast scheduling software market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America is expected to witness highest growth over the forecast period due to early implementation of cutting-edge broadcasting techniques and technologies .
Q7. Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.