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市場調査レポート
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クラウドゲーミング市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析

Cloud Gaming Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030

出版日: | 発行: Lucintel | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 3営業日

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クラウドゲーミング市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析
出版日: 2023年09月01日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

クラウドゲーミングの動向と予測

世界のクラウドゲーム市場は、2024年から2030年までのCAGRが26.5%で、2030年までに推定140億米ドルに達すると予想されます。この市場の主な促進要因は、デジタルゲーム人気の高まり、5Gと高速ブロードバンドの出現、カジュアルゲーマーとプロゲーマーの増加です。世界のクラウドゲーミング市場の将来は、カジュアルゲーマー、熱心なゲーマー、ハードコアゲーマーの各市場におけるビジネスチャンスによって有望視されています。

クラウドゲーム市場の洞察

Lucintelの予測では、技術的な要件に関係なくシンプルなゲーム体験ができることから、ゲーマーの間で需要が高まっており、予測期間中に動画が最も高い成長を遂げる見込みです。

また、アプリ内課金やゲームプラットフォームへの加入など、目的を問わずプレイできるクラウドゲーミングへの需要が高まっていることから、熱心なゲーマーが予測期間中に最も高い成長を遂げると予測されます。

アジア太平洋地域は、低コストの高速インターネットが利用可能であること、スマートフォンが広く普及していること、大規模なゲーム基盤が存在することから、引き続き最大の地域です。

本レポートでは、以下の11の主要な質問に回答しています:

  • Q.1.市場セグメントのうち、最も有望かつ高成長な機会は何か?
  • Q.2.今後成長が加速するセグメントとその理由は?
  • Q.3.今後成長が加速すると思われる地域とその理由は?
  • Q.4.市場力学に影響を与える主な要因は何か?市場における主な課題とビジネスリスクは?
  • Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競合の脅威は?
  • Q.6.この市場における新たな動向とその理由は?
  • Q.7.市場における顧客の需要の変化にはどのようなものがありますか?
  • Q.8.この市場における新たな開発と、その開発をリードしている企業は?
  • Q.9.この市場における主要企業は?主要企業は事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めているのか?
  • Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替による市場シェア低下の脅威はどの程度ありますか?
  • Q.11.過去5年間にどのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えましたか?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界のクラウドゲーム市場:市場力学

  • イントロダクション、背景、分類
  • サプライチェーン
  • 業界の促進要因と課題

第3章 2018年から2030年までの市場動向と予測分析

  • マクロ経済動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • 世界のクラウドゲーム市場の動向(2018~2023年)と予測(2024~2030年)
  • デバイス別の世界のクラウドゲーム市場
    • スマートフォン
    • コンソール
    • ラップトップ/タブレット
    • スマートテレビ
    • パソコン
  • ストリーミングタイプ別の世界のクラウドゲーム市場
    • ビデオストリーミング
    • ファイルストリーミング
  • エンドユース別の世界のクラウドゲーム市場
    • カジュアルゲーマー
    • 熱心なゲーマー
    • ハードコアゲーマー

第4章 2018年から2030年までの地域別の市場動向と予測分析

  • 地域別の世界のクラウドゲーム市場
  • 北米のクラウドゲーム市場
  • 欧州のクラウドゲーム市場
  • アジア太平洋クラウドゲーム市場
  • その他地域クラウドゲーム市場

第5章 競合の分析

  • 製品ポートフォリオ分析
  • 運用上の統合
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 成長機会と戦略的分析

  • 成長機会分析
    • デバイス別の世界クラウドゲーム市場の成長機会
    • ストリーミングタイプ別の世界クラウドゲーム市場の成長機会
    • エンドユース別の世界のクラウドゲーム市場の成長機会
    • 地域別の世界のクラウドゲーム市場の成長機会
  • 世界のクラウドゲーム市場の新たな動向
  • 戦略的分析
    • 新製品の開発
    • 世界のクラウドゲーム市場のキャパシティ拡大
    • 世界のクラウドゲーム市場における合併、買収、合弁事業
    • 認証とライセンシング

第7章 有力企業の企業プロファイル

  • Amazon.com
  • Apple
  • Electronic Arts
  • Google
  • Intel
  • IBM
  • Microsoft
  • NVIDIA
  • Sony Interactive Entertainment
  • Ubitus
目次

Cloud Gaming Trends and Forecast

The future of the global cloud gaming market looks promising with opportunities in the casual gamer, avid gamer, and hardcore gamer markets. The global cloud gaming market is expected to reach an estimated $14.0 billion by 2030 with a CAGR of 26.5% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are rising popularity for digital games, emergence of 5G and fast broadband, and growing number of casual and professional gamers.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions.

Cloud Gaming by Segment

The study includes a forecast for the global cloud gaming by device, streaming type, end use, and region.

Cloud Gaming Market by Device [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Smartphone
  • Consoles
  • Laptop/Tablets
  • Smart TV
  • Personal Computer

Cloud Gaming Market by Streaming Type [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Video Streaming
  • File Streaming

Cloud Gaming Market by End Use [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • Casual Gamers
  • Avid Gamers
  • Hardcore Gamers

Cloud Gaming Market by Region [Shipment Analysis by Value from 2018 to 2030]:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

List of Cloud Gaming Companies

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies cloud gaming companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the cloud gaming companies profiled in this report include-

  • Amazon.com
  • Apple
  • Electronic Arts
  • Google
  • Intel
  • IBM
  • Microsoft
  • NVIDIA
  • Sony Interactive Entertainment
  • Ubitus
  • Tencent Holdings

Cloud Gaming Market Insights

Lucintel forecasts that video is expected to witness highest growth over the forecast period due to its growing demand among gamers given to its simple gaming experience regardless of technical requirements.

Within this market, avid gamer is expected to witness highest growth over the forecast perioddue to growing demand for cloud gaming among these gamers to play for any purposes as well as they complete in-app purchases and subscribe to gaming platforms.

APAC will remain the largest region due to availability of low-cost high-speed internet, widespread smartphone adoption, and presence of large gaming base in the region.

Features of the Global Cloud Gaming Market

Market Size Estimates: Cloud gaming market size estimation in terms of value ($B).

Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.

Segmentation Analysis: Cloud gaming market size by device, streaming type, end use, and region. in terms of value ($B).

Regional Analysis: Cloud gaming market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.

Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different devices, streaming types, end uses, and region.s for the cloud gaming market.

Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the cloud gaming market.

Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.

FAQ

Q.1. What is the cloud gaming market size?

Answer: The global cloud gaming market is expected to reach an estimated $14.0 billion by 2030.

Q.2. What is the growth forecast for cloud gaming market?

Answer: The global cloud gaming market is expected to grow with a CAGR of 26.5% from 2024 to 2030.

Q.3. What are the major drivers influencing the growth of the cloud gaming market?

Answer: The major drivers for this market are rising popularity for digital games, emergence of 5G and fast broadband, and growing number of casual and professional gamers.

Q.4. What are the major segments for cloud gaming market?

Answer: The future of the cloud gaming market looks promising with opportunities in the casual gamer, avid gamer, and hardcore gamer markets.

Q.5. Who are the key cloud gaming market companies?

Answer: Some of the key cloud gaming companies are as follows:

  • Amazon.com
  • Apple
  • Electronic Arts
  • Google
  • Intel
  • IBM
  • Microsoft
  • NVIDIA
  • Sony Interactive Entertainment
  • Ubitus

Q.6. Which cloud gaming market segment will be the largest in future?

Answer: Lucintel forecasts that video is expected to witness highest growth over the forecast period due to its growing demand among gamers given to its simple gaming experience regardless of technical requirements.

Q.7. In cloud gaming market, which region is expected to be the largest in next 5 years?

Answer: APAC will remain the largest region due to availability of low-cost high-speed internet, widespread smartphone adoption, and presence of large gaming base in the region.

Q.8. Do we receive customization in this report?

Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.

This report answers following 11 key questions:

  • Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the cloud gaming market by device (smartphone, consoles, laptop/tablets, smart TV, and personal computer), streaming type (video streaming and file streaming), end use (casual gamers, avid gamers, and hardcore gamers), and region. (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
  • Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
  • Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
  • Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
  • Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
  • Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
  • Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
  • Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
  • Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
  • Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
  • Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Global Cloud Gaming Market: Market Dynamics

  • 2.1: Introduction, Background, and Classifications
  • 2.2: Supply Chain
  • 2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2018 to 2030

  • 3.1. Macroeconomic Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.2. Global Cloud Gaming Market Trends (2018-2023) and Forecast (2024-2030)
  • 3.3: Global Cloud Gaming Market by Device
    • 3.3.1: Smartphone
    • 3.3.2: Consoles
    • 3.3.3: Laptop/Tablets
    • 3.3.4: Smart TV
    • 3.3.5: Personal Computer
  • 3.4: Global Cloud Gaming Market by Streaming Type
    • 3.4.1: Video Streaming
    • 3.4.2: File Streaming
  • 3.5: Global Cloud Gaming Market by End Use
    • 3.5.1: Casual Gamers
    • 3.5.2: Avid Gamers
    • 3.5.3: Hardcore Gamers

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2018 to 2030

  • 4.1: Global Cloud Gaming Market by Region
  • 4.2: North American Cloud Gaming Market
    • 4.2.1: North American Cloud Gaming Market by Streaming Type: Video Streaming and File Streaming
    • 4.2.2: North American Cloud Gaming Market by End Use: Casual Gamers, Avid Gamers, and Hardcore Gamers
  • 4.3: European Cloud Gaming Market
    • 4.3.1: European Cloud Gaming Market by Streaming Type: Video Streaming and File Streaming
    • 4.3.2: European Cloud Gaming Market by End Use: Casual Gamers, Avid Gamers, and Hardcore Gamers
  • 4.4: APAC Cloud Gaming Market
    • 4.4.1: APAC Cloud Gaming Market by Streaming Type: Video Streaming and File Streaming
    • 4.4.2: APAC Cloud Gaming Market by End Use: Casual Gamers, Avid Gamers, and Hardcore Gamers
  • 4.5: ROW Cloud Gaming Market
    • 4.5.1: ROW Cloud Gaming Market by Streaming Type: Video Streaming and File Streaming
    • 4.5.2: ROW Cloud Gaming Market by End Use: Casual Gamers, Avid Gamers, and Hardcore Gamers

5. Competitor Analysis

  • 5.1: Product Portfolio Analysis
  • 5.2: Operational Integration
  • 5.3: Porter's Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis

  • 6.1: Growth Opportunity Analysis
    • 6.1.1: Growth Opportunities for the Global Cloud Gaming Market by Device
    • 6.1.2: Growth Opportunities for the Global Cloud Gaming Market by Streaming Type
    • 6.1.3: Growth Opportunities for the Global Cloud Gaming Market by End Use
    • 6.1.4: Growth Opportunities for the Global Cloud Gaming Market by Region
  • 6.2: Emerging Trends in the Global Cloud Gaming Market
  • 6.3: Strategic Analysis
    • 6.3.1: New Product Development
    • 6.3.2: Capacity Expansion of the Global Cloud Gaming Market
    • 6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures in the Global Cloud Gaming Market
    • 6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players

  • 7.1: Amazon.com
  • 7.2: Apple
  • 7.3: Electronic Arts
  • 7.4: Google
  • 7.5: Intel
  • 7.6: IBM
  • 7.7: Microsoft
  • 7.8: NVIDIA
  • 7.9: Sony Interactive Entertainment
  • 7.10: Ubitus