表紙:FPCにおけるコンシューマーエレクトロニクスの世界市場:動向、機会、競合分析【2023-2028年】
市場調査レポート
商品コード
1277651

FPCにおけるコンシューマーエレクトロニクスの世界市場:動向、機会、競合分析【2023-2028年】

Consumer Electronics in the Global FPC Market: Trends, Opportunities and Competitive Analysis [2023-2028]

出版日: | 発行: Lucintel | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 3営業日

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FPCにおけるコンシューマーエレクトロニクスの世界市場:動向、機会、競合分析【2023-2028年】
出版日: 2023年05月01日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

FPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場の動向と予測

FPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場の将来は、単層、二層、多層、リジッド-フレックスの各市場でのビジネスチャンスが期待できそうです。世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場は、2023年から2028年までのCAGRが5.3%で、2028年までに推定24億米ドルに達すると予想されています。この市場の主な促進要因は、デジタル接続が進んでいることで、ポータブルで安全な電子機器の使用が必要となり、壊れにくく、耐水性があり、損傷のない機器を提供するために、フレキシブルPCBの使用量が増加していることです。

世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場企業のリスト

市場の企業は、提供する製品の品質に基づいて競争しています。この市場の主要企業は、製造施設の拡大、研究開発投資、インフラ整備、バリューチェーン全体における統合機会の活用に注力しています。これらの戦略により、世界のFPC市場における家電メーカーは、需要の増加への対応、競争力の確保、革新的な製品・技術の開発、生産コストの削減、顧客基盤の拡大を図っています。

FPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場に関する洞察

  • Lucintelは、電子機器におけるポリイミドベースのFPCの使用拡大により、ポリイミドが予測期間中に高い成長を示すと予測しています。
  • 単層は、様々な電子機器やハンドヘルド機器に手頃な価格の単層FPCが使用されるようになり、予測期間中に高い成長が見込まれます。
  • APACは、IoT技術を搭載したスマートTVの普及に加え、民生用電子機器の消費とスマートフォンの普及が著しいことから、引き続き最大の地域となる見込みです。

本レポートでは、以下の11の主要な質問に回答しています:

  • Q.1.市場セグメントのうち、最も有望かつ高成長な機会は何か?
  • Q.2.どの分野がより速いペースで成長するのか、またその理由は?
  • Q.3.どの地域がより速いペースで成長すると思うか、またその理由は?
  • Q.4.市場力学に影響を与える主要因は何か?この市場における主な課題とビジネスリスクは何か?
  • Q.5.この市場におけるビジネスリスクと競合の脅威は何か?
  • Q.6.この市場における新たな動向とその理由は何か?
  • Q.7.この市場における顧客の要求の変化にはどのようなものがあるのか?
  • Q.8.市場における新たな開拓は何か?これらの開発をリードしているのはどの企業か?
  • Q.9.この市場における主要なプレーヤーは誰か?主要プレーヤーは事業成長のためにどのような戦略的取り組みを進めているのか?
  • Q.10.この市場における競合製品にはどのようなものがあり、材料や製品の代替別市場シェア喪失の脅威はどの程度あるのか?
  • Q.11.過去5年間で、どのようなM&Aが行われ、業界にどのような影響を与えたか?

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場:市場力学

  • イントロダクション、背景、分類
  • サプライチェーン
  • 業界を牽引する要因と課題

第3章 2017年から2028年までの市場動向と予測分析

  • マクロ経済動向(2017年~2022年)および予測(2023年~2028年)
  • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場の動向(2017年~2022年)と予測(2023年~2028年)
  • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場:技術別
    • 片面FPC
    • ポリエステル
    • その他
  • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場:ラミネート材料タイプ別
    • 片面FPCポリイミド
    • 両面FPC
    • 多層FPC
    • リジッド-フレックスFPC

第4章 2017年から2028年までの地域別市場動向と予測分析

  • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場:地域別
  • 北米のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場
  • 欧州のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場
  • アジア太平洋のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場
  • その他地域のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場

第5章 競合分析

  • 製品ポートフォリオ分析
  • オペレーションの統合
  • ポーターのファイブフォース分析

第6章 成長機会と戦略的分析

  • 成長機会分析
    • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場の成長機会:技術別
    • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場の成長機会:ラミネート材料タイプ別
    • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場の成長機会:地域別
  • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場の新たな動向
  • 戦略的分析
    • 新製品開発
    • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場の生産能力拡大
    • 世界のFPCにおけるコンシューマーエレクトロニクス市場のM&Aおよびジョイントベンチャー
    • 認証とライセンシング

第7章 主要企業プロファイル

  • MFLEX(DSBJ)
  • ZDT
  • Fujikura
  • Nippon Mektron
  • Flexium
目次

Consumer Electronics in the FPC Market Trends and Forecast

The future of consumer electronics in the FPC market looks promising with opportunities in the single layer, double layer, multi- layer, and rigid-flex markets. Consumer electronics in the global FPC market is expected to reach an estimated $2.4 billion by 2028 with a CAGR of 5.3% from 2023 to 2028. The major drivers for this market are on-going digital connectivity, which has necessitated the usage of portable and secure electronic devices and increased the usage of flexible PCBs in order to provide unbreakable, water resistant, and damage free devices.

A more than 150-page report is developed to help in your business decisions.

Consumer Electronics in the FPC Market by Segment

The study includes a forecast for consumer electronics in the global FPC market by technology, laminate material type, and region, as follows.

Consumer Electronics in FPC Market by Technology [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:

  • Single Layer
  • Double Layer
  • Multi- Layer
  • Rigid-Flex

Consumer Electronics in FPC Market by Laminate Material Type [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:

  • Polyimide
  • Polyester
  • Others

Consumer Electronics in FPC Market by Region [Value ($B) Shipment Analysis from 2017 to 2028]:

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • The Rest of the World

List of Consumer Electronics Companies in the Global FPC Market

Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies consumer electronics companies in the global FPC market cater to increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the consumer electronics companies in the global FPC market profiled in this report include.

  • MFLEX (DSBJ)
  • ZDT
  • Fujikura
  • Nippon Mektron
  • Flexium

Consumer Electronics in the FPC Market Insights

  • Lucintel forecasts that polyimide is expected to witness higher growth over the forecast period due to the growing use of polyimide based FPC in electronic gadgets.
  • Single layer is expected to witness higher growth over the forecast period due to the growing use of affordable single layer FPC in various electronic gadgets and other handheld devices.
  • APAC will remain the largest region due to strong growth in the consumption of consumer electronic devices and growing use of smartphones along with increasing adoption of smart TVs featuring IoT technology.

Features of Consumer Electronics in the FPC Market

  • Market Size Estimates: Consumer electronics in the FPC market size estimation in terms of value ($B)
  • Trend And Forecast Analysis: Market trends (2017-2022) and forecast (2023-2028) by various segments and regions.
  • Segmentation Analysis: Consumer electronics in the FPC market size by various segments, such as by technology, laminate material type, and region
  • Regional Analysis: Consumer electronics in the FPC market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World.
  • Growth Opportunities: Analysis on growth opportunities in different by technology, laminate material type, and regions for consumer electronics in the FPC market.
  • Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape for consumer electronics in the FPC market.
  • Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.

FAQ

Q1. What is consumer electronics in the FPC market size?

Answer: Consumer electronics in the global FPC market is expected to reach an estimated $2.4 billion by 2028.

Q2. What is the growth forecast for consumer electronics in the FPC market?

Answer: Consumer electronics in the global FPC market is expected to grow with a CAGR of 5.3% from 2023 to 2028.

Q3. What are the major drivers influencing the growth of the consumer electronics in the FPC market?

Answer: The major drivers for this market are on-going digital connectivity, which has necessitated the usage of portable and secure electronic devices and increased the usage of flexible PCBs in order to provide unbreakable, water resistant, and damage free devices.

Q4. What are the major segments for consumer electronics in the FPC market?

Answer: The future of the consumer electronics in FPC market looks promising with opportunities in the single layer, double layer, multi- layer, and rigid-flex markets.

Q5. Who are the key consumer electronics companies in the global FPC market?

Answer: Some of the key consumer electronics companies in the global FPC market are as follows.

  • MFLEX (DSBJ)
  • ZDT
  • Fujikura
  • Nippon Mektron
  • Flexium

Q6. Which consumer electronics in the FPC segment will be the largest in future?

Answer: Lucintel forecasts that polyimide is expected to witness higher growth over the forecast period due to the growing use of polyimide based FPC in electronic gadgets.

Q7. In consumer electronics in the FPC market, which region is expected to be the largest in next 5 years?

Answer: APAC will remain the largest region due to strong growth in the consumption of consumer electronic devices and growing use of smartphones along with increasing adoption of smart TVs featuring IoT technology.

Q8. Do we receive customization in this report?

Answer: Yes, Lucintel provides 10% Customization Without any Additional Cost.

This report answers following 11 key questions:

  • Q.1. What are some of the most promising, high-growth opportunities for the consumer electronics in the FPC market by technology (single layer, double layer, multi-layer, and rigid flex), laminate material type (polyimide, polyester, and others), and region (North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the World)?
  • Q.2. Which segments will grow at a faster pace and why?
  • Q.3. Which region will grow at a faster pace and why?
  • Q.4. What are the key factors affecting market dynamics? What are the key challenges and business risks in this market?
  • Q.5. What are the business risks and competitive threats in this market?
  • Q.6. What are the emerging trends in this market and the reasons behind them?
  • Q.7. What are some of the changing demands of customers in the market?
  • Q.8. What are the new developments in the market? Which companies are leading these developments?
  • Q.9. Who are the major players in this market? What strategic initiatives are key players pursuing for business growth?
  • Q.10. What are some of the competing products in this market and how big of a threat do they pose for loss of market share by material or product substitution?
  • Q.11. What M&A activity has occurred in the last 5 years and what has its impact been on the industry?

Table of Contents

1. Executive Summary

2. Consumer Electronics in the Global FPC Market: Market Dynamics

  • 2.1: Introduction, Background, and Classifications
  • 2.2: Supply Chain
  • 2.3: Industry Drivers and Challenges

3. Market Trends and Forecast Analysis from 2017 to 2028

  • 3.1: Macroeconomic Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
  • 3.2: Consumer Electronics in the Global FPC Market Trends (2017-2022) and Forecast (2023-2028)
  • 3.3: Consumer Electronics in the Global FPC Market by Technology
    • 3.3.1: Single-Sided FPC
    • 3.3.2: Polyester
    • 3.3.3: Others
  • 3.4: Consumer Electronics in the Global FPC Market by Laminate Material Type
    • 3.4.1: Single-Sided FPC Polyimide
    • 3.4.2: Double-Sided FPC
    • 3.4.3: Multi-Layer FPC
    • 3.4.4: Rigid-Flex FPC

4. Market Trends and Forecast Analysis by Region from 2017 to 2028

  • 4.1: Consumer Electronics in the Global FPC Market by Region
  • 4.2: Consumer Electronics in the North American FPC Market
    • 4.2.1: Consumer Electronics in the North American FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
    • 4.2.2: Consumer Electronics in the North American FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others
  • 4.3: Consumer Electronics in the European FPC Market
    • 4.3.1: Consumer Electronics in the European FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
    • 4.3.2: Consumer Electronics in the European FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others
  • 4.4: Consumer Electronics in the APAC FPC Market
    • 4.4.1: Consumer Electronics in the APAC FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
    • 4.4.2: Consumer Electronics in the APAC FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others
  • 4.5: Consumer Electronics in the ROW FPC Market
    • 4.5.1: Consumer Electronics in the ROW FPC Market by Technology: Single Layer, Double Layer, Multi-Layer, and Rigid Flex
    • 4.5.2: Consumer Electronics in the ROW FPC Market by Laminate Material Type: Polyimide, Polyester, and Others

5. Competitor Analysis

  • 5.1: Product Portfolio Analysis
  • 5.2: Operational Integration
  • 5.3: Porter's Five Forces Analysis

6. Growth Opportunities and Strategic Analysis

  • 6.1: Growth Opportunity Analysis
    • 6.1.1: Growth Opportunities for Consumer Electronics in the Global FPC Market by Technology
    • 6.1.2: Growth Opportunities for Consumer Electronics in the Global FPC Market by Laminate Material Type
    • 6.1.3: Growth Opportunities for Consumer Electronics in the Global FPC Market by Region
  • 6.2: Emerging Trends of Consumer Electronics in the Global FPC Market
  • 6.3: Strategic Analysis
    • 6.3.1: New Product Development
    • 6.3.2: Capacity Expansion of Consumer Electronics in the Global FPC Market
    • 6.3.3: Mergers, Acquisitions, and Joint Ventures of Consumer Electronics in the Global FPC Market
    • 6.3.4: Certification and Licensing

7. Company Profiles of Leading Players

  • 7.1: MFLEX (DSBJ)
  • 7.2: ZDT
  • 7.3: Fujikura
  • 7.4: Nippon Mektron

7:5: Flexium