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市場調査レポート
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1775588

チョコレート市場:2025~2030年の予測

Chocolate Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 145 Pages
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チョコレート市場:2025~2030年の予測
出版日: 2025年07月04日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
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概要

チョコレート市場は、2025年の1,410億100万米ドルから2030年には1,743億4,700万米ドルに成長し、CAGRは4.34%と予測されています。

世界中で最も多く消費されている食品の一つはチョコレートです。チョコレートは様々なフレーバーで提供され、カカオ種子、ココアリカー、ココアバター、ミルク、砂糖から製造されます。さらに、顧客の購買意欲をそそるために、また市場での熾烈な競争を勝ち抜くために、チョコレートベンダーは、ジンジャー、ラベンダー、ハイビスカスなど、さまざまなフレーバーを利用しています。オーガニック原料を使用したチョコレートは市場で人気を集めており、非常にプレミアムな価格で提供されています。

チョコレート市場の動向:

チョコレートは温度と湿度に厳格な環境が必要です。チョコレートは高温では溶けてしまい、気温の変動は脂肪のブルームの原因となります。したがって、チョコレートは適切な湿度と温度条件のある適切な場所で包装され、保管されなければなりません。チョコレートの世界市場を牽引しているのは、菓子類やフレーバー食品にチョコレートが広く利用されていることです。さらに、チョコレートは栄養価が高く、ストレス解消に役立つことから機能性商品としても利用されており、予測期間中の消費拡大につながります。しかし、原材料価格の変動やカカオの供給を不安定な経済に過度に依存していることが市場の成長を抑制しています。

チョコレート市場の促進要因:

  • ダークチョコレートは予測期間中に大幅な成長が見込まれる

ダークチョコレートには、摂取による不安の軽減や臨床的うつ病の症状の改善など、いくつかの健康上の利点があります。ダークチョコレートがより健康的な製品であるという認識の高まりが、予測期間中の同分野の成長を促進すると予想されます。さらに、世界中の様々な健康専門家も、チョコレートの適度な消費はセロトニンを増加させ、脳を落ち着かせ、抗うつ剤として作用することを推奨しています。世界保健機関(WHO)によると、うつ病は全世界で2億6,400万人以上が罹患している一般的な精神障害で、毎年80万人近くが自殺で亡くなっており、うつ病はその主な原因のひとつです。さらに、ダークチョコレートは、フラボノイドの含有量が多いため、心血管疾患のリスクも低減します。

  • 中間層の増加

中国、インド、ブラジルなどの新興諸国では、中間層の人口が増加しており、特にミレニアル世代や若年層の間でチョコレートの需要が高まっています。また、急速な都市化と可処分所得の増加も、新製品の発売に投資する大手市場プレイヤーを引き付けており、予測期間中の市場成長機会を後押ししています。さらに、チョコレートは感謝のしるしとみなされることが多く、お祝いの季節に贈り物をする際に使用されることも、チョコレートの需要を押し上げています。市場開拓の大手企業は頻繁に新しいチョコレートギフトパックを発売しており、新興経済諸国の中間層の間で人気があります。また、消費者行動において、良質なチョコレートを好む傾向が強まり、洗練された味覚を求める傾向が強まっていることも、チョコレートメーカーやベンダーの予測期間中の成長を後押ししています。

チョコレート市場の地理的展望:

  • アジア太平洋地域が大きなシェアを占める

地域別に見ると、チョコレート市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋地域に区分されます。アジア太平洋地域は、大手プレイヤーの存在と同地域での製品発売数の増加により、大きなシェアを占めると予想されます。さらに、可処分所得の増加とチョコレートの健康上の利点に関する意識の高まりが、同地域の市場成長をさらに押し上げると予想されます。欧州地域は、ダークチョコレートを消費する人口の多い地域であり、製品の発売が増加していることから、同市場は今後数年間で大きな成長が見込まれます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 市場セグメンテーション

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のチョコレート市場:製品別、2020~2030年

  • イントロダクション
  • ダークチョコレート
  • ミルク・ホワイトチョコレート
  • 人工

第6章 世界のチョコレート市場:流通チャネル別、2020~2030年

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • コンビニエンスストア
    • その他

第7章 世界のチョコレート市場:地域別、2020~2030年

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • スペイン
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Nestle
  • Barry Callebaut
  • The Hershey Company
  • Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
  • The Australian Carob Co.
  • Ferrero
  • Mars, Incorporated and its Affiliates
  • Meiji Holdings Co., Ltd.
  • Arcor
  • Mondelez International
目次
Product Code: KSI061610617

The Chocolate Market is expected to grow from US$141.001 billion in 2025 to US$174.347 billion in 2030, at a CAGR of 4.34%.

One of the most popular culinary items consumed worldwide is chocolate. Chocolates are often presented with a variety of flavours and are manufactured from cocoa seeds, cocoa liquor, cocoa butter, milk, and sugar. Additionally, to entice clients into purchasing their variety of chocolate products and to survive the fierce rivalry in the market, chocolate vendors utilise a variety of flavours, including ginger, lavender, and hibiscus, among others. Chocolates with organic ingredients are gaining traction in the market and are offered at a very premium price.

Chocolate Market Trends:

Chocolates must be stored in an environment that is extremely sensitive to temperatures and humidity. Chocolates cannot be stored in high temperatures as they can melt down, and fluctuating temperatures can cause fat to bloom. Moreover, chocolates are stocked in a place away from other food items as these could absorb different aromas. Hence, chocolates should be wrapped and kept in a proper place that has the correct humidity and temperature conditions. The global market for chocolates is driven by the extensive utilization of chocolate in confectionery items and flavoured food products. Moreover, chocolates are being used as functional goods owing to their nutritional value and aid in relieving stress, leading to increased consumption over the forecast period. However, fluctuations in raw material prices and excessive reliance on unstable economies for the supply of cocoa are restraining market growth.

Chocolate Market Growth Drivers:

  • Dark chocolate is anticipated to witness significant growth over the forecast period

Dark chocolate has several health benefits, like consumption of it reducing anxiety and improving symptoms of clinical depression. Growing awareness regarding dark chocolate as a healthier product is expected to drive the growth of the segment during the forecast period. In addition, various health experts around the globe also recommend that moderate consumption of chocolate boosts serotonin, which calms the brain and acts as an antidepressant. According to the World Health Organization, depression is a common mental disorder that affects more than 264 million people of all ages globally, and close to 800 thousand people die every year due to suicide, and depression is one of the major causes of it. Furthermore, dark chocolate also reduces the risk of cardiovascular diseases on account of the presence of high flavonoid content.

  • Growing middle-class population

The middle-class population in developing countries like China, India, and Brazil is growing, which is increasing the demand for chocolate, especially among millennials and the younger population. Rapid urbanization and growing disposable income have also attracted major market players to invest in new product launches, thus propelling market growth opportunities over the forecast period. Furthermore, chocolate is often considered a token of appreciation and is used in giving gifts during the festive seasons, which also boosts the demand for chocolate. Major market players frequently launch new chocolate gift packs, which are popular among the developing economies' middle-class population. Besides, a growing trend in consumer behaviour toward an appreciation for good-quality chocolate and a desire for a sophisticated taste profile is further helping the chocolate manufacturers and vendors to grow during the forecast period.

Chocolate Market Geographical Outlook:

  • Asia Pacific holds a significant market share

By geography, the chocolate market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific. The Asia Pacific is expected to hold a significant share of the market owing to the presence of major players, coupled with the growing number of product launches in the region. In addition, rising disposable income coupled with the growing awareness regarding the health benefits of chocolates is further anticipated to boost the growth of the market in the region. The European region is home to a major dark chocolate-consuming population, and with the increasing product launches, the market is expected to witness significant growth in the coming years.

Chocolate Market Segmentation:

By Product

  • Dark Chocolate
  • Milk and White Chocolate
  • Artificial

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
  • Convenience stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • Spain
  • United Kingdom
  • Italy
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Market Segmentation

2. Research Methodology

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions
  • 2.3. Research Design

3. Executive Summary

  • 3.1. Research Highlights

4. Market Dynamics

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. Global Chocolate Market Analysis, By Product (2020-2030)

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Dark Chocolate
  • 5.3. Milk and White Chocolate
  • 5.4. Artificial

6. Global Chocolate Market Analysis, By Distribution Channel (2020-2030)

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Convenience Stores
    • 6.3.2. Others

7. Global Chocolate Market Analysis, by Geography (2020-2030)

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Germany
    • 7.4.2. Spain
    • 7.4.3. United Kingdom
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. France
    • 7.4.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. Israel
    • 7.5.3. UAE
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. Japan
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Others

8. Competitive Environment and Analysis

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. Company Profiles

  • 9.1. Nestle
  • 9.2. Barry Callebaut
  • 9.3. The Hershey Company
  • 9.4. Chocoladefabriken Lindt & Sprungli AG
  • 9.5. The Australian Carob Co.
  • 9.6. Ferrero
  • 9.7. Mars, Incorporated and its Affiliates
  • 9.8. Meiji Holdings Co., Ltd.
  • 9.9. Arcor
  • 9.10. Mondelez International