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市場調査レポート
商品コード
1775330

IDaaS(Identity As A Service)市場 - 2025年から2030年までの予測

Identity as a Service Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 144 Pages
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即日から翌営業日
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IDaaS(Identity As A Service)市場 - 2025年から2030年までの予測
出版日: 2025年06月23日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

IDaaS(Identity As A Service)市場は、2025年の85億1,400万米ドルから2030年には283億6,500万米ドルに成長すると予測され、CAGRは27.21%です。

IDaaS(Identity As A Service)はクラウドベースの認証モデルであり、サードパーティプロバイダを通じてIDおよびアクセス管理ソリューションを提供するため、自社での展開が不要になります。IDaaSは、多要素認証、シングルサインオン、ディレクトリサービスを提供し、費用対効果が高く、スケーラブルで安全なID管理を実現します。クラウドベースのプラットフォーム採用の増加、サイバー脅威の増加、簡素化されたセキュリティ・ソリューションのニーズが、IDaaS市場を前進させる主な要因となっています。

市場促進要因

  • クラウド技術の進歩と近代化

クラウドベースのソリューションへの急速な移行と認証システムの近代化により、IDaaSの採用が加速しています。リモートワークやSaaS(Software-as-a-Service)モデルへの移行により、ITおよびセキュリティのリーダーは、クラウドの経済性、俊敏性、拡張性を備えたIDaaSを活用するようになりました。これにより、企業は業務を合理化し、価値実現までの時間を短縮することができます。例えば、2023年においても、企業はインフラを近代化するためにクラウドベースのIDaaSソリューションを優先しており、プロバイダーは大企業だけでなく中小企業(SME)をサポートするスケーラブルなプラットフォームを提供しています。これらのソリューションは、生体認証や最新のフェデレーション標準のサポートなど、エンタープライズ・グレードのセキュリティを提供し、多様なユーザー・ディレクトリとの互換性を確保しています。

新製品の発売はこの動向を反映しています。2023年、プロバイダーは進化するセキュリティ・ニーズに対応する先進的なIDaaSプラットフォームを発表しました。これらのソリューションは、ハイブリッド環境およびマルチクラウド環境におけるセキュアな認証のための堅牢なツールを提供しながら、デジタルトランスフォーメーションをサポートするように設計されています。戦略的買収も市場成長に重要な役割を果たしています。例えば、2023年には、各社が合併を推進し、ゼロ・トラストと最小権限アクセスの原則に根ざしたAIベースのコンテキスト認識ソリューションに焦点を当てて、IDaaSの提供を強化しました。こうした買収は、ブランドの存在感を強化し、サービス内容を向上させ、さまざまな特権レベルにわたってアイデンティティを保護する、ユーザーフレンドリーでセキュリティ優先のプラットフォームを提供することを目的としています。

  • 高まるサイバー脅威

サイバー攻撃やデータ漏洩の急増により、IDaaSソリューションへの需要が高まっています。2023年には、サイバー脅威の頻度と巧妙さが増しており、強固なID管理の必要性が浮き彫りになっています。Identity Theft Resource Centreは、データ侵害の大幅な増加を報告しており、インシデントの範囲と影響は拡大し続けています。9万5,000人の顧客に影響を与えたイケア・カナダの事件など、注目を集めた情報漏えいは、企業のセキュリティの脆弱性を浮き彫りにしました。さらに、シスコの2023年版アニュアル・インターネット・レポートは、1,540万件のDDoS攻撃を推定し、持続的な脅威の状況を強調しています。これらの事件は、高度な認証方法によって不正アクセスを制限し、リスクを軽減する能力を持つIDaaSの採用を組織に促しています。

IDaaS市場は、クラウドベースのソリューションの採用、認証システムの近代化、サイバー脅威の深刻化によって力強い成長を遂げています。2023年の戦略的な製品投入と買収により、拡張性が高く、安全で、使い勝手の良いIDaaSプラットフォームの利用可能性が高まっています。企業がマルチクラウドやリモートワーク環境でのセキュリティを優先する中、IDaaSソリューションはデジタルIDを保護し、最新のセキュリティ基準へのコンプライアンスを確保するために不可欠です。

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:洞察力を戦略的意思決定に活用し、ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2024年までの過去データおよび2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制の枠組み、および動向分析
  • 競争相手のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントと地域の分析

企業プロファイル

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 IDaaS(Identity As A Service)市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • ソリューション
  • サービス

第6章 IDaaS(Identity As A Service)市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 IDaaS(Identity As A Service)市場:企業規模別

  • イントロダクション

第8章 IDaaS(Identity As A Service)市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • IT・通信
  • ヘルスケア
  • エネルギー・公益事業
  • 製造業
  • その他

第9章 IDaaS(Identity As A Service)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • インドネシア
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Amazon Web Service Inc.
  • OneLogin, Inc.
  • Oracle Corporation
  • IBM
  • Microsoft Corporation
  • ForgeRock
  • Okta Inc.
  • OpenText Corporation
  • CyberArk Software Ltd.
  • GuidePoint Security LLC.

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061612977

The identity as a service market is expected to grow from USD 8.514 billion in 2025 to USD 28.365 billion in 2030, at a CAGR of 27.21%.

Identity as a Service (IDaaS) is a cloud-based authentication model that provides identity and access management solutions through third-party providers, eliminating the need for in-house deployment. IDaaS offers multi-factor authentication, single sign-on, and directory services, delivering cost-effective, scalable, and secure identity management. The rising adoption of cloud-based platforms, increasing cyber threats, and the need for simplified security solutions are key drivers propelling the IDaaS market forward.

Market Drivers

  • Advancements in Cloud Technology and Modernization

The rapid shift to cloud-based solutions and the modernization of authentication systems have accelerated IDaaS adoption. The transition to remote work and Software-as-a-Service (SaaS) models has driven IT and security leaders to leverage IDaaS for its cloud economics, agility, and scalability. This enables organizations to streamline operations and enhance time-to-value. For example, in 2023, companies continued to prioritize cloud-based IDaaS solutions to modernize infrastructure, with providers offering scalable platforms to support small and medium enterprises (SMEs) alongside large organizations. These solutions provide enterprise-grade security, such as biometric authentication and support for modern federation standards, ensuring compatibility with diverse user directories.

New product launches reflect this trend. In 2023, providers introduced advanced IDaaS platforms to address evolving security needs. These solutions are designed to support digital transformation while offering robust tools for secure authentication in hybrid and multi-cloud environments. Strategic acquisitions also play a significant role in market growth. For instance, in 2023, companies pursued mergers to enhance their IDaaS offerings, focusing on AI-based, context-aware solutions rooted in Zero Trust and least privilege access principles. These acquisitions aim to strengthen brand presence, improve service offerings, and provide user-friendly, security-first platforms that protect identities across varied privilege levels.

  • Rising Cyber Threats

The surge in cyber-attacks and data breaches has heightened demand for IDaaS solutions. In 2023, the increasing frequency and sophistication of cyber threats underscored the need for robust identity management. The Identity Theft Resource Centre reported a significant rise in data breaches, with incidents continuing to grow in scope and impact. High-profile breaches, such as the 2023 Ikea Canada incident affecting 95,000 customers, highlighted vulnerabilities in enterprise security. Additionally, Cisco's 2023 Annual Internet Report estimated 15.4 million DDoS attacks, emphasizing the persistent threat landscape. These incidents drive organizations to adopt IDaaS for its ability to restrict unauthorized access and mitigate risks through advanced authentication methods.

The IDaaS market is experiencing strong growth driven by the adoption of cloud-based solutions, modernization of authentication systems, and escalating cyber threats. Strategic product launches and acquisitions in 2023 have enhanced the availability of scalable, secure, and user-friendly IDaaS platforms. As enterprises prioritize security in multi-cloud and remote work environments, IDaaS solutions are critical for safeguarding digital identities and ensuring compliance with modern security standards.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries

Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others.

Identity As A Service Market Segmentation

By Component

  • Solutions
  • Services

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premise

By Enterprise Size

  • Small
  • Medium
  • Large

By End-User

  • BFSI
  • IT & Telecommunication
  • Healthcare
  • Energy & Utilities
  • Manufacturing
  • Others
  • By Geography
  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Israel
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. IDENTITY AS A SERVICE MARKET BY COMPONENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Solutions
  • 5.3. Services

6. IDENTITY AS A SERVICE MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
  • 6.3. On-Premise

7. IDENTITY AS A SERVICE MARKET BY ENTERPRISE SIZE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Small
  • 7.3. Medium
  • 7.4. Large

8. IDENTITY AS A SERVICE MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. BFSI
  • 8.3. IT & Telecommunication
  • 8.4. Healthcare
  • 8.5. Energy & Utilities
  • 8.6. Manufacturing
  • 8.7. Others

9. IDENTITY AS A SERVICE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. Germany
    • 9.4.2. France
    • 9.4.3. United Kingdom
    • 9.4.4. Spain
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Indonesia
    • 9.6.6. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Amazon Web Service Inc.
  • 11.2. OneLogin, Inc.
  • 11.3. Oracle Corporation
  • 11.4. IBM
  • 11.5. Microsoft Corporation
  • 11.6. ForgeRock
  • 11.7. Okta Inc.
  • 11.8. OpenText Corporation
  • 11.9. CyberArk Software Ltd.
  • 11.10. GuidePoint Security LLC.

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key benefits for the stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations