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市場調査レポート
商品コード
1742626

ブロードバンドアレイアンテナ市場:2025年~2030年の予測

Broadband Array Antennas Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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ブロードバンドアレイアンテナ市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年05月10日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ブロードバンドアレイアンテナ市場は、2022年から2030年にかけてCAGR15.1%で成長すると予測されています。

レーダー、電子戦、通信アプリケーションの継続的な融合には、ブロードバンドフェーズドアレイアンテナの進歩が必要です。ブロードバンドアレイアンテナは、高品質なカバレッジを提供し、周囲の環境にシームレスに溶け込み、周囲と調和した通信インフラを提供します。2025年3月、NTT Corporation、NTT DOCOMO, INC.,、NEC Corporationは、分散型MIMO技術システムの実証実験に成功したと発表しました。40GHz帯で多数のアンテナを分散配置した場合の通信品質の劣化を抑制します。今回の実証実験により、ミリ波帯の分散型MIMOが自動車や電車などの高速移動環境でも安定した大容量無線通信を実現できることが確認されました。

市場動向:

  • 防衛投資の増加:防衛分野では、ロシア・ウクライナ戦争のような最近の紛争に見られるように、先進的な戦争技術の導入が急速に進んでおり、安全な通信システムや航空管制システムが必要とされています。ブロードバンドアレイアンテナは、送信、受信、監視、スキャン、監視、シグナルインテリジェンス、方向探知、空中作戦などの用途に最適です。
  • アンテナシステムにおけるAIの統合:ブロードバンドアレイアンテナに人工知能を組み込むことで、設計プロセスが強化され、性能が向上します。AI主導のイノベーションは、アンテナシステム開発における複雑な課題に効果的に取り組んでいます。
  • アジア太平洋市場:アジア太平洋は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国に牽引され、急成長するASEAN諸国を含みます。世界第2位の通信市場であるインドの2024年5月時点の無線加入者数は、Jioが4億7,461万人、Bharti Airtelが3億8,776万人、Vodafone Ideaが2億1,815万人、BSNLが8,632万人となっています。
  • 北米市場:北米では、5G、防衛近代化、衛星通信の進展に牽引され、ブロードバンドアレイアンテナに対する需要が旺盛です。米国は宇宙船の設計、製造、打上げサービスの技術革新でリードしており、商業衛星産業が大きく成長しているため、ブロードバンドアレイアンテナのニーズがさらに高まっています。

本レポートで取り上げる主要企業には、Taoglas Limited、Huawei、Samsung、Nokia Corporation、Airgain Inc.、Panorama Antennas Ltd.、L-Com、TTI Inc.など多くの注目すべき企業が含まれ、市場は断片化されています:

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅する詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境において、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2024年までの実績・2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制の枠組み、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

ブロードバンドアレイアンテナ市場セグメンテーション:

技術別

  • MIMO(Multiple Input Multiple Output)
  • ビームフォーミングアンテナ
  • 電子制御フェーズドアレイ
  • 無指向性アンテナ

用途別

  • 通信
  • 軍事
  • 衛星通信
  • スマートシティ
  • その他

エンドユーザー別

  • コンシューマーエレクトロニクス
  • 自動車
  • 防衛
  • 宇宙産業
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • その他欧州
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • その他アジア太平洋

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的提言

第4章 技術展望

第5章 ブロードバンドアレイアンテナ市場:技術別

  • イントロダクション
  • MIMO(複数入力複数出力)
  • ビームフォーミングアンテナ
  • 電子制御フェーズドアレイ
  • 全方向性アンテナ

第6章 ブロードバンドアレイアンテナ市場:用途別

  • イントロダクション
  • 通信
  • 軍隊
  • 衛星通信
  • スマートシティ
  • その他

第7章 ブロードバンドアレイアンテナ市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • コンシューマーエレクトロニクス
  • 自動車
  • 防衛
  • 宇宙産業
  • その他

第8章 ブロードバンドアレイアンテナ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • その他アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Taoglas Limited
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Nokia Corporation
  • Airgain, Inc.
  • Panorama Antennas Ltd.
  • L-Com, Inc.
  • TTI, Inc.

第11章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061617363

The Broadband Array Antennas Market is projected to grow at a CAGR of 15.1% through 2022-2030.

The continued convergence of radar, electronic warfare, and communication applications requires advances in broadband phased array antennas. The broadband array antenna gives quality coverage and seamlessly integrates into the surrounding environment, offering communication infrastructure that coexists harmoniously with its surroundings. In March 2025, NTT Corporation, NTT DOCOMO, INC., and NEC Corporation announced their successful demonstration of a distributed MIMO technology system. It suppresses the degradation of communication quality in the 40 GHz band when a large number of antennas are distributed. The demonstration confirmed that millimeter-wave distributed MIMO can deliver stable, high-capacity wireless communications in fast-moving environments like automobiles and trains.

Market Trends:

  • Rising Defense Investments: The defense sector is rapidly adopting advanced warfare technologies, as seen in recent conflicts like the Russo-Ukrainian war, necessitating secure communication and airborne control systems. Broadband array antennas are ideal for applications such as transmission, reception, monitoring, scanning, surveillance, signal intelligence, direction finding, and airborne operations.
  • AI Integration in Antenna Systems: The incorporation of artificial intelligence into broadband array antennas enhances design processes and improves performance outcomes. AI-driven innovations are effectively tackling complex challenges in antenna system development.
  • Asia-Pacific Market: The Asia-Pacific region, led by major economies like China, Japan, India, and South Korea, includes fast-growing ASEAN countries. India, the world's second-largest telecommunications market, had a wireless subscriber base as of May 2024 with Jio at 474.61 million, Bharti Airtel at 387.76 million, Vodafone Idea at 218.15 million, and BSNL at 86.32 million. By December 2023, total data consumption reached 50,00,047 GB.
  • North American Market: North America sees strong demand for broadband array antennas, driven by advancements in 5G, defense modernization, and satellite communications. The U.S. leads in technological innovation for spacecraft design, manufacturing, and launch services, with significant growth in the commercial satellite industry, further increasing the need for broadband array antennas.

Some of the major players covered in this report include The market is fragmented, with many notable players including Taoglas Limited, Huawei, Samsung, Nokia Corporation, Airgain Inc., Panorama Antennas Ltd, L-Com, and TTI Inc. among others:

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Broadband Array Antennas Market Segmentation:

By Technology

  • MIMO (Multiple Input Multiple Output)
  • Beamforming Antennas
  • Electronically Steered Phased Arrays
  • Omnidirectional Antennas

By Application

  • Telecommunications
  • Military
  • Satellite Communication
  • Smart Cities
  • Others

By End-Users

  • Consumer Electronics
  • Automotive
  • Defense
  • Space Industry
  • Others

By Region

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Rest of South America
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Rest of Europe
  • Middle East & Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Rest of Asia Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. BROADBAND ARRAY ANTENNAS MARKET BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. MIMO (Multiple Input Multiple Output)
  • 5.3. Beamforming Antennas
  • 5.4. Electronically Steered Phased Arrays
  • 5.5. Omnidirectional Antennas

6. BROADBAND ARRAY ANTENNAS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Telecommunications
  • 6.3. Military
  • 6.4. Satellite Communication
  • 6.5. Smart Cities
  • 6.6. Others

7. BROADBAND ARRAY ANTENNAS MARKET BY END-USERS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Consumer Electronics
  • 7.3. Automotive
  • 7.4. Defense
  • 7.5. Space Industry
  • 7.6. Others

8. BROADBAND ARRAY ANTENNAS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. USA
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Rest of South America
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. UK
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Rest of Europe
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Rest of Middle East and Africa
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. Japan
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Rest of Asia Pacific

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Taoglas Limited
  • 10.2. Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 10.3. Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 10.4. Nokia Corporation
  • 10.5. Airgain, Inc.
  • 10.6. Panorama Antennas Ltd.
  • 10.7. L-Com, Inc.
  • 10.8. TTI, Inc.

11. APPENDIX

  • 11.1. Currency
  • 11.2. Assumptions
  • 11.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 11.4. Key Benefits for the Stakeholders
  • 11.5. Research Methodology
  • 11.6. Abbreviations