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市場調査レポート
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1731668

医療用3PL(サードパーティロジスティクス)市場:将来予測 (2025年~2030年)

Healthcare 3PL (Third-Party Logistics) Market - Forecasts from 2025 to 2030


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ページ情報
英文 147 Pages
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医療用3PL(サードパーティロジスティクス)市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年04月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

医療用3PL(サードパーティロジスティクス)市場はCAGR 6.44%で成長し、2025年の882億9,300万米ドルから、2030年には1,206億3,100万米ドルの市場規模に達する見込み

医療用3PL(サードパーティロジスティクス)市場は、医療用ロジスティクス市場のサブセグメントであり、ロジスティクス・サプライチェーン市場のマイクロセグメントです。この市場は、物流サービスを外部プロバイダーにアウトソーシングすることを指し、しばしば3PL企業と呼ばれます。3PL(サードパーティロジスティクス)企業は、ロジスティクスの効率化と最適化を提供し、医療ビジネスを支援し、コスト削減と顧客満足とともに、ニーズに効率的かつ効果的に対応する円滑なロジスティクスとサプライチェーン・マネジメントを確保します。従って、患者の転帰を改善するために、総合的に大きな価値を提供しています。

市場動向:

  • サードパーティロジスティクスの効率化が市場成長を促進

AI主導のアナリティクス、機械学習、自然言語処理など、ロジスティクスとサプライチェーン管理における技術の進歩は、より迅速でコスト効率の高い配送を可能にします。仕分けや在庫管理のための自動搬送車、AIに最適化されたルーティング、リアルタイム出荷監視のためのスマートセンサー、ブロックチェーン、ビッグデータ分析などのイノベーションは、医療用サプライチェーンの効率性と回復力を高める。これらの開発は、医療製品や医薬品のコスト効率の高い管理と配送を提供することで、医療用3PL市場を牽引しています。

  • 医療製品の需要増加が市場拡大に拍車

医薬品、ワクチン、一般用医薬品、医療用ウェアラブルに対する需要の増加は、慢性疾患による医療分野の成長と、インフラや研究開発に対する政府の投資と相まって、強固なサプライチェーン・ソリューションの必要性を高めています。医療企業は、社内ロジスティクスのための専門知識やリソースを持たないことが多く、サードパーティプロバイダーは優れた効率性を提供し、医療用3PL市場の成長を後押ししています。

  • 大幅な市場成長が見込まれるアジア太平洋地域

アジア太平洋地域は、医療産業の拡大によりアウトソーシング・ロジスティクス・サービスの需要が増加しているため、医療用3PL市場の大幅な成長が見込まれています。

  • 成熟した医療ロジスティクス市場でリードする北米

北米は先進的な医療インフラ、成長する医療業界、最先端のロジスティクス技術などの恩恵を受け、3PL市場を牽引しています。UPSヘルスケアやフェデックスヘルスケアのような大手企業は、革新的で効率的、かつ専門的なロジスティクスソリューションを提供することで成長をさらに加速させています。当レポートで取り上げている大手企業には、CEVA Logistics AG、FedEx Corp、DHL Group、Cold Chain Technologies LLC、United Parcel Service Inc、Lufthansa Cargo、Kuehne+Nagel、AmerisourceBergen、Allogaなどがあります。

当レポートの主なメリット

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータ(2022~2024年)と予測データ (2025~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な分析結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 医療用3PL(サードパーティロジスティクス)市場:製品種類別

  • イントロダクション
  • 医薬品
  • 医療機器
  • ワクチン
  • 個人用医療製品

第6章 医療用3PL(サードパーティロジスティクス)市場:サービスの種類別

  • イントロダクション
  • 輸送管理
  • 倉庫・配送
  • 貨物輸送
  • 付加価値サービス

第7章 医療用3PL(サードパーティロジスティクス)市場:配送速度別

  • イントロダクション
  • 速達配送
  • 定期配送

第8章 医療用3PL(サードパーティロジスティクス)市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 製薬会社
  • 医療機器メーカー
  • 病院と診療所
  • 薬局・小売店

第9章 医療用3PL(サードパーティロジスティクス)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品種類別
    • サービスの種類別
    • 配送速度別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
  • 南米
    • 製品種類別
    • サービスの種類別
    • 配送速度別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他
  • 欧州
    • 製品種類別
    • サービスの種類別
    • 配送速度別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • その他
  • 中東・アフリカ
    • 製品種類別
    • サービスの種類別
    • 配送速度別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他
  • アジア太平洋
    • 製品種類別
    • サービスの種類別
    • 配送速度別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • オーストラリア
      • インド
      • インドネシア
      • タイ
      • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • CEVA Logistics AG
  • FedEx Corp
  • DHL Group
  • Cold Chain Technologies LLC
  • United Parcel Service, Inc.
  • Lufthansa Cargo
  • Kuehne+Nagel
  • AmerisourceBergen
  • Alloga
  • DB Schenker
  • Sinotrans limited
  • Movianto
  • Cardinal Health
  • McKesson
  • XPO Inc.
  • Nippon Express Co.,Ltd.
  • C.H. Robinson Worldwide, Inc.
  • J.B. Hunt Transport Services, Inc.
目次
Product Code: KSI061617341

The Healthcare 3PL (Third-Party Logistics) Market is expected to grow at a CAGR of 6.44%, reaching a market size of US$120.631 billion in 2030 from US$88.293 billion in 2025

The healthcare 3PL (Third-Party Logistics) market is a subsegment of the healthcare logistics market and a microsegment of the logistics and supply chain market. This market refers to outsourcing logistics services to external providers that are often referred to as 3PL companies. 3PL companies, i.e., third-party logistics companies, offer efficiency and optimisation in logistics, helping healthcare businesses with efficiency and optimisation, ensuring smooth logistics and supply chain management to meet their needs efficiently and effectively, along with cost reduction and customer satisfaction. Thus, they offer a great value overall for improving patient outcomes.

Market Trends:

  • Third-party logistics efficiency fuels market growth

Technological advancements in logistics and supply chain management, including AI-driven analytics, machine learning, and natural language processing, enable faster, cost-effective deliveries. Innovations like automated guided vehicles for sorting and inventory management, AI-optimized routing, smart sensors for real-time shipment monitoring, blockchain, and big data analytics enhance efficiency and resilience in healthcare supply chains. These developments drive the healthcare 3PL market by providing cost-effective management and delivery of medical products and pharmaceuticals.

  • Rising demand for healthcare products spurs market expansion

Increased demand for pharmaceuticals, vaccines, over-the-counter drugs, and medical wearables, coupled with a growing healthcare sector driven by chronic diseases and government investment in infrastructure and R&D, boosts the need for robust supply chain solutions. Healthcare companies often lack the expertise or resources for in-house logistics, and third-party providers offer superior efficiency, propelling the healthcare 3PL market's growth.

  • Asia Pacific poised for significant market growth

The Asia Pacific region is expected to see substantial growth in the healthcare 3PL market due to the expanding healthcare industry, increasing the demand for outsourced logistics services.

  • North America leads with mature healthcare logistics market

North America benefits from advanced healthcare infrastructure, a growing healthcare sector, and cutting-edge logistics technologies, driving the 3PL market. Major players like UPS Healthcare and FedEx Healthcare further accelerate growth by offering innovative, efficient, and specialized logistics solutions.Some of the major players covered in this report include CEVA Logistics AG, FedEx Corp, DHL Group, Cold Chain Technologies LLC, United Parcel Service Inc, Lufthansa Cargo, Kuehne + Nagel, AmerisourceBergen, Alloga, among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Healthcare 3PL (Third-Party Logistics) Market is analyzed into the following segments:

By Product Type

  • Pharmaceuticals
  • Medical Devices & Equipment
  • Vaccines
  • Personal Healthcare Products

By Service Type

  • Transportation Management
  • Warehousing & Distribution
  • Freight Forwarding
  • Value-Added Services

By Delivery Speed

  • Express Delivery
  • Regular Delivery

By End-User

  • Pharmaceutical companies
  • Medical Device Manufacturers
  • Hospitals and Clinics
  • Pharmacies and Retail

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. HEALTHCARE 3PL (THIRD-PARTY LOGISTICS) BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Pharmaceuticals
  • 5.3. Medical Devices & Equipment
  • 5.4. Vaccines
  • 5.5. Personal Healthcare Products

6. HEALTHCARE 3PL (THIRD-PARTY LOGISTICS) BY SERVICE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Transportation Management
  • 6.3. Warehousing & Distribution
  • 6.4. Freight Forwarding
  • 6.5. Value-Added Services

7. HEALTHCARE 3PL (THIRD-PARTY LOGISTICS) BY DELIVERY SPEED

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Express Delivery
  • 7.3. Regular Delivery

8. HEALTHCARE 3PL (THIRD-PARTY LOGISTICS) MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Pharmaceutical companies
  • 8.3. Medical Device Manufacturers
  • 8.4. Hospitals and Clinics
  • 8.5. Pharmacies and Retail

9. HEALTHCARE 3PL (THIRD-PARTY LOGISTICS) MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Product Type
    • 9.2.2. By Service Type
    • 9.2.3. By Delivery Speed
    • 9.2.4. By End-User
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Product Type
    • 9.3.2. By Service Type
    • 9.3.3. By Delivery Speed
    • 9.3.4. By End-User
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Product Type
    • 9.4.2. By Service Type
    • 9.4.3. By Delivery Speed
    • 9.4.4. By End-User
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Spain
      • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Product Type
    • 9.5.2. By Service Type
    • 9.5.3. By Delivery Speed
    • 9.5.4. By End-User
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Product Type
    • 9.6.2. By Service Type
    • 9.6.3. By Delivery Speed
    • 9.6.4. By End-User
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. South Korea
      • 9.6.5.4. Australia
      • 9.6.5.5. India
      • 9.6.5.6. Indonesia
      • 9.6.5.7. Thailand
      • 9.6.5.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. CEVA Logistics AG
  • 11.2. FedEx Corp
  • 11.3. DHL Group
  • 11.4. Cold Chain Technologies LLC
  • 11.5. United Parcel Service, Inc.
  • 11.6. Lufthansa Cargo
  • 11.7. Kuehne + Nagel
  • 11.8. AmerisourceBergen
  • 11.9. Alloga
  • 11.10. DB Schenker
  • 11.11. Sinotrans limited
  • 11.12. Movianto
  • 11.13. Cardinal Health
  • 11.14. McKesson
  • 11.15. XPO Inc.
  • 11.16. Nippon Express Co.,Ltd.
  • 11.17. C.H. Robinson Worldwide, Inc.
  • 11.18. J.B. Hunt Transport Services, Inc.