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市場調査レポート
商品コード
1698497

イメージセンサー市場:将来予測 (2025年~2030年)

Image Sensors Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 146 Pages
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即日から翌営業日
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イメージセンサー市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年03月24日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

イメージセンサー市場は予測期間中にCAGR 6.20%で成長すると予測されます。

イメージセンサーは、光波を信号に変換し、検出された画像に関する情報を伝えるデバイスに搭載されるセンサーです。多様な産業で使用されており、特に家電、医療、自動車、防衛、運輸などで顕著です。カメラ、カメラ付き携帯電話、医用画像装置、自律走行車などがイメージセンサーを使用する機器です。イメージセンサーには、CCD(Charge-Coupled Devices)とCMOS(Complementary Metal-oxide Semiconductors)の2種類があります。CMOSセンサーは消費電力が少ないため、通常、安価な家電製品に採用されています。ハイエンドの高品質カメラでは、CCDセンサーの方がニーズに適しています。

市場動向:

  • スマートフォンやカメラなどの電子機器に対する需要の高まり:可処分所得の増加とライフスタイルの進化により、近年、高級電子機器に対する需要が大幅に高まっています。技術の進歩は、基本的なキーパッド付き携帯電話からカメラ付きスマートフォンへの移行を促しています。これらのデバイスはセンサーに依存してカメラ機能を強化し、高解像度の画像を提供しています。カメラと画像センシングの質は消費者の製品需要に直接影響するため、メーカーはメガピクセルの解像度を向上させた先進的なイメージセンサーの開発に注力しています。
  • 可処分所得の増加とライフスタイルの変化:新興国と先進国の双方において、可処分所得の急増とライフスタイル動向の変化が、ハイエンドの電子機器に対する購買意欲を駆り立てています。カメラやスマートフォンのような製品の需要が上昇を続ける中、イメージセンサー市場は今後数年で拡大すると予想されます。また、ゲームやテクノロジー分野では、オーディオビジュアル要素への依存度が高いため、近い将来、イメージセンサー市場の成長がさらに促進されると予想されます。
  • アジア太平洋地域の著しい市場成長:イメージセンサー市場は、地理的に北米、南米、欧州、アジア太平洋地域、中東・アフリカに分けられます。アジア太平洋地域は、インドや中国などの新興市場におけるスマートフォンの普及に後押しされ、顕著な成長を遂げると予測されています。同地域では自律走行車への投資も活発で、数兆ドルの経済価値を生み出す可能性があり、イメージセンサーのニーズが高まっています。さらに、アジア太平洋地域におけるスマートシティの台頭は、モニタリングや監視システムなどの関連電子機器に対する需要を増幅させ、イメージセンサー市場の拡大をさらに加速させると思われます。

当レポートでは、ソニー株式会社、サムスン電子株式会社、キヤノン株式会社、株式会社東芝などの主要企業を取り上げています。

当レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータ(2022~2024年)と予測データ (2025~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

イメージセンサー市場は以下のセグメントに分析されます:

技術別

  • CMOS (Complementary Metal-Oxide-Semiconductor)
  • CIS (Contact Image Sensor)
  • CCD (Charge-Coupled Device)
  • ハイブリッドイメージセンサー

処理の種類別

  • 2Dイメージセンサー
  • 3Dイメージセンサー

スペクトル別

  • 可視スペクトル
  • 非可視スペクトル

アレイの種類別

  • エリアイメージセンサー
  • リニアイメージセンサー

エンドユーザー産業別

  • 医療
  • 家電
  • 自動車
  • 軍事・防衛
  • 輸送
  • その他

地域別

  • 南北アメリカ
  • 米国
  • 欧州・中東・アフリカ
  • ドイツ
  • オランダ
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • 台湾
  • 韓国
  • その他

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場区分

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的推奨事項

第4章 技術展望

第5章 イメージセンサー市場:技術別

  • イントロダクション
  • CMOS (Complementary Metal-Oxide-Semiconductor)
  • CIS (Contact Image Sensor)
  • CCD (Charge-Coupled Device)
  • ハイブリッドイメージセンサー

第6章 イメージセンサー市場:処理の種類別

  • イントロダクション
  • 2Dイメージセンサー
  • 3Dイメージセンサー

第7章 イメージセンサー市場:スペクトル別

  • イントロダクション
  • 可視スペクトル
  • 非可視スペクトル

第8章 イメージセンサー市場:アレイの種類別

  • イントロダクション
  • エリアイメージセンサー
  • リニアイメージセンサー

第9章 イメージセンサー市場:エンドユーザー産業別

  • イントロダクション
  • 医療
  • 家電
  • 自動車
  • 軍事・防衛
  • 輸送
  • その他

第10章 イメージセンサー市場:地域別

  • イントロダクション
  • 南北アメリカ
    • 技術別
    • 処理の種類別
    • スペクトル別
    • アレイの種類別
    • エンドユーザー産業別
    • 国別
  • 欧州、中東・アフリカ
    • 技術別
    • 処理の種類別
    • スペクトル別
    • アレイの種類別
    • エンドユーザー産業別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 技術別
    • 処理の種類別
    • スペクトル別
    • アレイの種類別
    • エンドユーザー産業別
    • 国別

第11章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第12章 企業プロファイル

  • Sony Corporation
  • Samsung Electronics Co., Ltd.
  • Canon Inc.
  • OmniVision Technologies Inc.
  • STMicroelectronics
  • ON Semiconductor
  • SK Hynix Inc.
  • ams AG
  • Panasonic Corporation
  • Hamamatsu Photonics K.K.
  • Eastman Kodak Company
  • Nikon Corporation

第13章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 分析手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610066

The image sensors market is projected to grow at a CAGR of 6.20% during the forecast period.

An image sensor is a sensor installed in devices that translates the light waves into signals and conveys information about the image when detected. It is used across diverse industries, prominently in consumer electronics, healthcare, automotive, defense, transportation, etc. Cameras, camera phones, medical imaging equipment, autonomous vehicles, etc., are some devices that deploy image sensors. There are two types of image sensors: Charge-Coupled Devices (CCD) and Complementary Metal-oxide Semiconductors (CMOS). CMOS sensors are usually deployed in cheaper consumer electronics as they consume less power. High-end quality cameras find CCD sensors more suitable for serving their needs.

Market Trends:

  • Boosting Demand for Electronics Such as Smartphones and Cameras: Increasing disposable incomes and evolving lifestyles have significantly heightened the demand for premium electronics in recent years. Advancements in technology are encouraging a shift from basic keypad phones to smartphones equipped with cameras. These devices rely on sensors to enhance camera capabilities, delivering high-resolution images. The quality of cameras and image sensing directly influences consumer demand for these products, prompting manufacturers to focus on developing advanced image sensors with improved megapixel resolution. With growing investments in digital infrastructure and the expanding opportunities presented by 5G technology, this market is poised for substantial growth.
  • Rising Disposable Income and Lifestyle Shifts: The surge in disposable income and changing lifestyle trends in both developing regions and established economies are driving the appetite for high-end electronic devices. As demand for products like cameras and smartphones continues to climb, the image sensor market is expected to expand in the coming years. Additionally, the gaming and technology sectors' heavy dependence on audiovisual elements is anticipated to further propel the growth of the image sensor market in the near future.
  • Significant Market Growth in Asia-Pacific: The image sensor market is divided geographically into North America, South America, Europe, Asia-Pacific, and the Middle East & Africa. Asia-Pacific is projected to experience notable growth, fueled by the widespread adoption of smartphones in emerging markets like India and China. The region is also making significant investments in autonomous vehicles, potentially generating trillions of dollars in economic value and increasing the need for image sensors. Furthermore, the rise of smart cities in Asia-Pacific is set to amplify demand for related electronics-such as monitoring and surveillance systems-further accelerating the image sensor market's expansion.

Some of the major players covered in this report include Sony Corporation, Samsung Electronics, Canon Inc., Toshiba Corporation, among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Image Sensors Market is analyzed into the following segments:

By Technology

  • Complementary Metal-Oxide-Semiconductor (CMOS)
  • Contact Image Sensor (CIS)
  • Charge-Coupled Device (CCD)
  • Hybrid Image Sensor

By Processing Type

  • 2D image sensor
  • 3D image sensor

By Spectrum

  • Visible Spectrum
  • Non-Visible Spectrum

By Array Type

  • Area Image Sensor
  • Linear Image Sensor

By End-User Industry

  • Healthcare
  • Consumer Electronics
  • Automotive
  • Military and Defense
  • Transportation
  • Others

By Geography

  • Americas
  • USA
  • Europe, Middle East, and Africa
  • Germany
  • Netherlandss
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • Taiwan
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. IMAGE SENSORS MARKET BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Complementary Metal-Oxide-Semiconductor (CMOS)
  • 5.3. Contact Image Sensor (CIS)
  • 5.4. Charge-Coupled Device (CCD)
  • 5.5. Hybrid Image Sensor

6. IMAGE SENSORS MARKET BY PROCESSING TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. 2D image sensor
  • 6.3. 3D image sensor

7. IMAGE SENSORS MARKET BY SPECTRUM

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Visible Spectrum
  • 7.3. Non-Visible Spectrum

8. IMAGE SENSORS MARKET BY ARRAY TYPE

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Area Image Sensor
  • 8.3. Linear Image Sensor

9. IMAGE SENSORS MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Healthcare
  • 9.3. Consumer Electronics
  • 9.4. Automotive
  • 9.5. Military and Defense
  • 9.6. Transportation
  • 9.7. Others

10. IMAGE SENSORS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. Americas
    • 10.2.1. By Technology
    • 10.2.2. By Processing Type
    • 10.2.3. By Spectrum
    • 10.2.4. By Array Type
    • 10.2.5. By End-User Industry
    • 10.2.6. By Country
      • 10.2.6.1. USA
  • 10.3. Europe, Middle East and Africa
    • 10.3.1. By Technology
    • 10.3.2. By Processing Type
    • 10.3.3. By Spectrum
    • 10.3.4. By Array Type
    • 10.3.5. By End-User Industry
    • 10.3.6. By Country
      • 10.3.6.1. Germany
      • 10.3.6.2. Netherlandss
      • 10.3.6.3. Others
  • 10.4. Asia Pacific
    • 10.4.1. By Technology
    • 10.4.2. By Processing Type
    • 10.4.3. By Spectrum
    • 10.4.4. By Array Type
    • 10.4.5. By End-User Industry
    • 10.4.6. By Country
      • 10.4.6.1. China
      • 10.4.6.2. Japan
      • 10.4.6.3. Taiwan
      • 10.4.6.4. South Korea
      • 10.4.6.5. Others

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 11.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 11.2. Market Share Analysis
  • 11.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 11.4. Competitive Dashboard

12. COMPANY PROFILES

  • 12.1. Sony Corporation
  • 12.2. Samsung Electronics Co., Ltd.
  • 12.3. Canon Inc.
  • 12.4. OmniVision Technologies Inc.
  • 12.5. STMicroelectronics
  • 12.6. ON Semiconductor
  • 12.7. SK Hynix Inc.
  • 12.8. ams AG
  • 12.9. Panasonic Corporation
  • 12.10. Hamamatsu Photonics K.K.
  • 12.11. Eastman Kodak Company
  • 12.12. Nikon Corporation

13. APPENDIX

  • 13.1. Currency
  • 13.2. Assumptions
  • 13.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 13.4. Key benefits for the stakeholders
  • 13.5. Research Methodology
  • 13.6. Abbreviations