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市場調査レポート
商品コード
1698475

eラーニングサービス市場:2025年~2030年の予測

E-Learning Service Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 156 Pages
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即日から翌営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.96円
eラーニングサービス市場:2025年~2030年の予測
出版日: 2025年03月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

eラーニングサービス市場は、2025年に4,017億7,300万米ドルと評価され、CAGR12.28%で成長し、2030年には7,169億8,800万米ドルに達すると予測されています。

業績向上のための効果的な従業員トレーニングに対する需要の高まりと、世界のハイテク導入が、eラーニング市場の成長を後押ししています。高等教育を受ける学生には、その安さや入手のしやすさなど、さまざまな利点があります。

オンライン教育は、教育を受ける場所や時間帯を選ばないため、利便性が高いです。オンライン教育には、ゲーム、1対1の対話、課題、教材の簡単な共有とダウンロード、生徒と教師間のコミュニケーションと相互作用の改善などが含まれます。このような新しい技術は、手頃な価格で利用しやすい教育方法を選ぶ人を増やし、市場を牽引しています。

市場動向:

  • インターネットの普及:世界のインターネット・アクセスの急増は、eラーニングサービスの台頭に拍車をかけ、より多くの人々が自主的な教育や能力開発を行えるようになっています。例えば、世界銀行のデータでは、2025年までに9億人以上のインド人がアクティブなインターネット・ユーザーになると予測されており、農村地域がこの拡大において重要な役割を果たしています。スマートフォンの普及と接続性の向上は、eラーニングサービス市場の成長を促進する主な要因です。
  • 自習型コースへの高い需要:自習型コースは、学習者が自分のスピードと都合に合わせて学習できる柔軟性を提供するため、予測期間を通じて大幅な成長が見込まれています。これは、学生、社会人、生涯学習者など、学業と個人的・職業的責任を両立できる幅広い層にアピールします。
  • 革新的成長戦略: eラーニング・プラットフォームは、コンテンツをより簡潔で、魅力的なものにし、音声、ビデオ、グラフィックを充実させることで、コンテンツの充実を図っています。プロバイダーは、スキルやトレーニング・プログラムの修了を証明するオンラインの学位、卒業証書、修了証書を提供するなど、学習者を惹きつけるための独創的な戦略を採用しています。これらのコースは、短期から長期(例:1年以上)にわたり、管理しやすいセグメントに分割されているため、学習者の自信を高め、市場成長をさらに促進します。
  • アジア太平洋地域:アジア太平洋地域は、都市化と可処分所得の増加に牽引され、eラーニングサービスの急速な成長を目の当たりにしています。eラーニングの利点に対する認識が高まっており、個人は就職の可能性を高めるために新しいスキルの習得を熱望しています。この動向が、同地域におけるeラーニングサービス市場の拡大を加速させています。

本レポートで取り上げている主要企業には、Oracle, Pearson, Blackboard, Inc., Meridian Knowledge Systems,などがあります。

本レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域も網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2024年までの過去データおよび2025年から2030年までの予測データ
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制の枠組み、および動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長および予測分析(セグメントおよび各国を含む地域)
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務情報、主要動向など)

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的推奨事項

第4章 技術展望

第5章 eラーニングサービス市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 同期
  • 非同期

第6章 eラーニングサービス市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 企業
  • アカデミック
  • 政府

第7章 eラーニングサービス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
  • 南米
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他
  • 欧州
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • スペイン
      • その他
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • インドネシア
      • タイ
      • 台湾
      • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Oracle
  • Pearson
  • Blackboard, Inc.
  • Meridian Knowledge Systems
  • Allen Interactions Inc.
  • Aptara Inc.
  • Cisco Systems Inc.
  • InfoPro Learning, Inc.
  • CrossKnowledge
  • Virtual College
  • Learning Pool
  • D2L Corporation

第10章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 調査手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061612783

The E-Learning service market, valued at US$716.988 billion in 2030 from US$401.773 billion in 2025, is projected to grow at a CAGR of 12.28%.

The rising demand for effective training of employees for better performance and high technology adoption worldwide drives the E-Learning market growth. There are various advantages for students pursuing higher education because of the perks, such as its cheapness or easy availability.

Online education takes care of the place of education and time-slot availability, offering more convenience. These include games, one-on-one interaction, assignments, easy sharing and downloading of materials, and improving communication and interaction between students and teachers. These new techniques are driving the market as they are attracting more people to choose an affordable and accessible way of education.

Market Trends:

  • Internet Penetration: The global surge in Internet access is fueling the rise of e-learning services, enabling more people to pursue self-directed education and skill development. For example, World Bank data projects that over 900 million Indians will be active Internet users by 2025, with rural regions playing a significant role in this expansion. The widespread adoption of smartphones and improved connectivity are key factors propelling the growth of the e-learning services market.
  • High Demand for Self-Paced Courses: Self-paced courses are expected to see substantial growth throughout the forecast period, offering learners the flexibility to study at their own speed and convenience. This appeals to a wide audience, including students, working professionals, and lifelong learners, who can juggle education with personal and professional responsibilities. Many companies are now offering self-paced courses and on-demand training resources, removing the constraints of fixed schedules and promoting continuous learning.
  • Innovative Growth Strategies: E-learning platforms are enhancing content by making it more concise, engaging, and enriched with audio, video, and graphics. Providers are adopting creative strategies to attract learners, including offering online degrees, diplomas, and certificates that validate the completion of skills or training programs. These courses, ranging from short-term to extended durations (e.g., a year or more), are broken into manageable segments, boosting learner confidence and further driving market growth.
  • Asia Pacific: The Asia Pacific region is witnessing rapid growth in e-learning services, driven by urbanization and rising disposable incomes. Awareness of e-learning's benefits is growing, with individuals eager to acquire new skills to enhance their job prospects. This trend is accelerating the expansion of the e-learning services market in the region.

Some of the major players covered in this report include Oracle, Pearson, Blackboard, Inc., and Meridian Knowledge Systems, among others:

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

E-learning Service Market Segmentation:

By Type

  • Synchronous
  • Asynchronous

By End-User

  • Corporate
  • Academic
  • Government

By Region

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • South America
  • Middle East & Africa

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study
  • 2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. E-LEARNING SERVICE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Synchronous
  • 5.3. Asynchronous

6. E-LEARNING SERVICE MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Corporate
  • 6.3. Academic
  • 6.4. Government

7. E-LEARNING SERVICE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By End-User
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By End-User
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By End-User
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. France
      • 7.4.3.3. United Kingdom
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By End-User
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By End-User
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. South Korea
      • 7.6.3.4. India
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Taiwan
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Oracle
  • 9.2. Pearson
  • 9.3. Blackboard, Inc.
  • 9.4. Meridian Knowledge Systems
  • 9.5. Allen Interactions Inc.
  • 9.6. Aptara Inc.
  • 9.7. Cisco Systems Inc.
  • 9.8. InfoPro Learning, Inc.
  • 9.9. CrossKnowledge
  • 9.10. Virtual College
  • 9.11. Learning Pool
  • 9.12. D2L Corporation

10. APPENDIX

  • 10.1. Currency
  • 10.2. Assumptions
  • 10.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 10.4. Key benefits for the stakeholders
  • 10.5. Research Methodology
  • 10.6. Abbreviations