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市場調査レポート
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1698377

マルチチャネル分析市場:将来予測 (2025年~2030年)

Multichannel Analytics Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
マルチチャネル分析市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2025年02月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

マルチチャネル分析市場のCAGRは11.38%で、2025年の174億8,000万米ドルから2030年には299億7,000万米ドルに達すると予測されています。

マルチチャネル分析はアナリティクスの一形態であり、使用されるソフトウェアは特定の根拠に基づいて複数のデータをリンクし、より良い評価と分析のためにそれらを1枚のシートに提示します。そのため、マルチチャネル分析ソフトウェアは、これらのデータを整理し、特定の根拠とリンクさせ、有利な洞察を得るために分析する必要があります。予測期間中の市場成長を促進する主な理由は、データ収集の増加や貿易の複雑化に伴い、クラウドシステムの採用が増加していることです。さらに、企業の戦略や計画を策定するために、企業は顧客の行動に関する洞察力のある知識を求めています。

市場動向:

  • 中小企業によるマルチチャネル分析の採用は、予測期間中に急拡大すると予想されます。
  • デジタル化の進展により、より深い洞察を得るためにマルチチャネル分析の利用が加速しています。さらに、政府や世界銀行による中小企業への財政支援により、中小企業の業務が強化され、より良い機会を得るためのコンピュータ技術の導入が促進されると予測されます。
  • 中小企業セクターにおけるクラウドコンピューティングの利用拡大も、マルチチャネル分析市場の成長を促進すると予測されます。例えば、英国のFederation of Small Businessesが2023年に実施した分析では、リモートワークやデータ保存のニーズを背景に、中小企業の95%がクラウドベースのサービスを利用していることが明らかになりました。同様に、米国のCloudzeroは2024年に、小規模なハイテク企業の66%、伝統的な小規模企業の44%がクラウドインフラを利用していると報告しています。中小企業の間でSaaS(Software-as-a-Service)が広く利用されていることを考慮すると、これらの数字は総採用を過小評価している可能性が高いです。
  • アジア太平洋地域は、インターネット普及率の上昇、スキル開発プログラム、政府・組織の支援、中小企業の急速な増加などを背景に、飛躍的な成長が見込まれています。地域的には、マルチチャネル分析市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋地域に分けられます。特にアジア太平洋地域は、インターネットアクセスの増加と中小企業のプレゼンス拡大により、予測期間中に大きな成長が見込まれています。

当レポートで取り上げている主要企業には、IBM、SAS SE、Ebiquity Plc、Oracle、Hewlett-Packard Development Company, L.P.、Nice System Ltd.、Teradata、Adobe、Salesforce、Googleなどがあります。

当レポートの主な利点

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータ(2022~2024年)と予測データ (2025~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

マルチチャネル分析市場の内訳

マルチチャネル分析市場:種類別の内訳

  • 種類別の市場分析:
  • 音声分析
  • テキスト分析
  • データ分析
  • 顧客からのフィードバック

マルチチャネル分析市場:展開方式別の内訳

  • オンプレミス
  • クラウド

マルチチャネル分析市場:組織規模別の内訳

  • 組織規模別に市場を以下のように分析している:
  • 中小企業
  • 大企業

マルチチャネル分析市場:エンドユーザー別の内訳

  • 市場分類:エンドユーザー別に市場を分析しています。
  • BFSI(銀行・金融サービス・保険)
  • 医療
  • 小売業
  • メディア・エンターテインメント
  • 通信・テクノロジー
  • その他

マルチチャネル分析市場:地域別の内訳

この分析レポートは、マルチチャネル分析市場を以下の地域別に分析し、国別の予測・分析を掲載しています:

  • 北米(米国、カナダ、メキシコ)
  • 南米(ブラジル、アルゼンチン、その他)
  • 欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、その他)
  • 中東・アフリカ(サウジアラビア、UAE、その他)
  • アジア太平洋(中国、日本、インド、韓国、タイ、インドネシア、その他)。

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 市場スナップショット

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場区分

第3章 ビジネス情勢

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • ポリシーと規制
  • 戦略的推奨事項

第4章 技術展望

第5章 マルチチャネル分析市場:種類別

  • イントロダクション
  • 音声分析
  • テキスト分析
  • データ分析
  • 顧客からのフィードバック

第6章 マルチチャネル分析市場:展開方式別

  • イントロダクション
  • オンプレミス
  • クラウド

第7章 マルチチャネル分析市場:組織規模別

  • イントロダクション
  • 中小企業
  • 大企業

第8章 マルチチャネル分析市場:エンドユーザー産業別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • 医療
  • 小売業
  • メディア・エンターテインメント
  • 通信・テクノロジー
  • その他

第9章 マルチチャネル分析市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • IBM
  • SAS SE
  • Ebiquity Plc
  • Oracle
  • Hewlett-Packard Development Company, L.P.
  • Nice System Ltd.
  • Teradata
  • Adobe
  • Salesforce
  • Google

第12章 付録

  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット
  • 分析手法
  • 略語
目次
Product Code: KSI061610639

The multichannel analytics market is projected to witness a CAGR of 11.38% to reach US$29.97 billion by 2030, from US$17.48 billion in 2025.

Multichannel analytics is a form of analytics under which the software used links multiple data on certain grounds and presents them on one sheet for better assessment and analysis. Multichannel analytics software is hence required to sort out this data, link them to certain grounds, and analyze them for yielding lucrative insights. The prime reason driving the market growth during the forecasted period is the increasing adoption of a cloud system, coupled with rising data collection and escalating trade complexities. Furthermore, to formulate company strategies and plans, firms demand insightful knowledge about customer behavior.

Market Trends:

  • The adoption of multichannel analytics by small and medium-sized organizations (SMEs) is expected to grow rapidly during the forecast period. However, large organizations are anticipated to maintain a larger share of the market.
  • The rise in digitalization has accelerated the use of multichannel analytics to gain deeper insights. Additionally, financial support from governments and the World Bank to SMEs is expected to enhance their operations and drive the adoption of computer technologies for better opportunities.
  • The growing use of cloud computing in the SME sector is also projected to fuel the growth of the multichannel analytics market. For example, a 2023 survey by the Federation of Small Businesses in the UK revealed that 95% of small businesses were using cloud-based services, up from previous years, driven by the need for remote work and data storage. Similarly, in the US, Cloudzero reported in 2024 that 66% of small tech companies and 44% of traditional small businesses utilized cloud infrastructure. These figures likely underestimate total adoption when considering the widespread use of SaaS (Software-as-a-Service) among SMEs.
  • The Asia Pacific region is expected to experience exponential growth, driven by increasing internet penetration, skill development programs, government and organizational support, and the rapid rise of SMEs. Geographically, the multichannel analytics market is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific region. The Asia Pacific market, in particular, is poised for significant growth during the forecast period due to rising internet access and the expanding presence of SMEs in the region.

Some of the major players covered in this report include IBM, SAS SE, Ebiquity Plc, Oracle, Hewlett-Packard Development Company, L.P., Nice System Ltd., Teradata, Adobe, Salesforce, Google among others.

Key Benefits of this Report:

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, and other sub-segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decisions to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data from 2022 to 2024 & forecast data from 2025 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Multichannel Analytics Market Segmentation:

Multichannel Analytics Market Segmentation by type:

  • The market is analyzed by type into the following:
  • Speech Analytics
  • Text Analytics
  • Data Analytics
  • Customer Feedback

Multichannel Analytics Market Segmentation by deployment:

  • The report analyzes the market by deployment as below:
  • On-Premise
  • Cloud

Multichannel Analytics Market Segmentation by organization size:

  • The market is analyzed by organization size into the following:
  • Small and Medium Organizations
  • Large Organizations

Multichannel Analytics Market Segmentation by end-user segment:

  • The report analyzes the market by end-user segment as below:
  • BFSI
  • Healthcare
  • Retail
  • Media & Entertainment
  • Communication & Technology
  • Others

Multichannel Analytics Market Segmentation by regions:

The study also analyzed the Multichannel Analytics Market into the following regions, with country-level forecasts and analysis as below:

  • North America (US, Canada, and Mexico)
  • South America (Brazil, Argentina, and Others)
  • Europe (Germany, UK, France, Spain and Others
  • Middle East and Africa (Saudi Arabia, UAE and Others)
  • Asia Pacific (China, Japan, India, South Korea, Thailand, Indonesia, and Others)

TABLE OF CONTENTS

1. EXECUTIVE SUMMARY

2. MARKET SNAPSHOT

  • 2.1. Market Overview
  • 2.2. Market Definition
  • 2.3. Scope of the Study

2.4. Market Segmentation

3. BUSINESS LANDSCAPE

  • 3.1. Market Drivers
  • 3.2. Market Restraints
  • 3.3. Market Opportunities
  • 3.4. Porter's Five Forces Analysis
  • 3.5. Industry Value Chain Analysis
  • 3.6. Policies and Regulations
  • 3.7. Strategic Recommendations

4. TECHNOLOGICAL OUTLOOK

5. MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Speech Analytics
  • 5.3. Text Analytics
  • 5.4. Data Analytics
  • 5.5. Customer Feedback

6. MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. On-Premise
  • 6.3. Cloud

7. MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET BY ORGANIZATION SIZE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Small and Medium Organizations
  • 7.3. Large Organizations

8. MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. BFSI
  • 8.3. Healthcare
  • 8.4. Retail
  • 8.5. Media & Entertainment
  • 8.6. Communication & Technology
  • 8.7. Others

9. MULTICHANNEL ANALYTICS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. USA
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. Japan
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. IBM
  • 11.2. SAS SE
  • 11.3. Ebiquity Plc
  • 11.4. Oracle
  • 11.5. Hewlett-Packard Development Company, L.P.
  • 11.6. Nice System Ltd.
  • 11.7. Teradata
  • 11.8. Adobe
  • 11.9. Salesforce
  • 11.10. Google

12. APPENDIX

  • 12.1. Currency
  • 12.2. Assumptions
  • 12.3. Base and Forecast Years Timeline
  • 12.4. Key benefits for the stakeholders
  • 12.5. Research Methodology
  • 12.6. Abbreviations