デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1649496

降圧剤の世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Anti-Hypertensive Drug Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 144 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
降圧剤の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の降圧剤市場はCAGR2.88%で成長し、市場規模は2025年の410億8,200万米ドルから、2030年には472億4,100万米ドルに達すると予測されます。

降圧剤市場は、不健康なライフスタイルに関連した高血圧の有病率の増加により、今後5年間で大きな成長が見込まれています。また、高齢者人口の増加は、高齢者が若年者に比べて高血圧になりやすいことから、これらの薬剤の需要増加の主な要因となっています。高血圧は世界的に早死にの主な原因となっています。高血圧の増加には、過度の喫煙、慢性ストレス、慢性腎臓病、多量のアルコール摂取、肥満など、いくつかの要因が関与しています。特にミレニアル世代における喫煙者とアルコール消費者の増加は、こうしたライフスタイルの選択による高血圧率の上昇が予想されるため、市場に大きな成長機会をもたらすと予測されます。さらに、成人の肥満率の増加は、今後数年間、降圧剤の需要を牽引する可能性が高いです。急速な都市化と世界化は、公衆衛生状態も悪化させています。ライフスタイルの変化、ストレスレベルの上昇、不健康な食習慣や睡眠習慣は血圧上昇の一因であり、今後5年間の降圧剤市場の成長にプラスの影響を与えると予想されます。

降圧剤市場の主要促進要因

  • 高血圧の有病率の上昇:高血圧の罹患率の増加は、降圧剤市場の主要促進要因です。特に新興経済諸国では、喫煙者やアルコールの過剰摂取者が増加しており、これらの薬剤の需要を大幅に押し上げています。世界保健機関(WHO)によると、世界で約11億3,000万人が高血圧に罹患しており、その大半は中低所得国に居住しています。2025年までに高血圧の有病率を25%減少させるというWHOの目標も、これらの薬剤の需要を高めると予想されています。
  • 公衆衛生上の課題:これらの薬剤の必要性は、公衆衛生上の大きな課題に取り組むという役割によって強調されています。高血圧は心血管疾患のリスクを著しく高めるため、血圧の上昇を抑制することは、脳卒中、心臓発作、心不全のリスクを軽減するのに役立ちます。

地理的展望

  • アジア太平洋:降圧剤市場は、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋などの地域に区分されます。アジア太平洋は、高い喫煙率や不健康な生活習慣に起因する、インドや中国のような新興諸国における高血圧率の上昇により、顕著な成長が見込まれます。
  • 北米:肥満や運動不足といった生活習慣が高血圧の原因となっているため、この地域は降圧剤市場で大きなシェアを維持すると予想されます。高齢化により高血圧を発症しやすくなっています。北米の先進ヘルスケアシステムは、革新的な医療技術による効果的な治療の機会を提供しています。降圧剤を開発または販売している主要製薬企業の存在が、この地域の市場開拓をさらに後押ししています。高血圧リスクに対する意識の高まりや、新しい強力な薬剤の入手可能性も、市場拡大にプラスに寄与すると思われます。

まとめると、降圧剤市場は、高血圧の有病率の上昇と高齢化によって大きく成長するものと思われます。地域的には、アジア太平洋と北米の両方が、健康上の結果に影響を与える明確な社会経済的要因により、この拡大において重要な役割を果たすと予想されます。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅する詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 降圧剤の世界市場:薬剤クラス別

  • イントロダクション
  • 利尿剤
  • ベータ遮断薬
  • ACI阻害剤
  • カルシウムチャネル遮断薬
  • アルファ遮断薬とベータ遮断薬の併用
  • その他

第6章 降圧剤の世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 原発性高血圧
  • 二次性高血圧

第7章 降圧剤の世界市場:販売チャネル別

  • イントロダクション
  • 処方箋
  • 市販薬(OTC)

第8章 降圧剤の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 薬剤クラス別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 薬剤クラス別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 薬剤クラス別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 薬剤クラス別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 薬剤クラス別
    • タイプ別
    • 販売チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Boehringer Ingelheim International GmbH
  • DAIICHI SANKYO COMPANY, LIMITED
  • Novartis AG
  • Pfizer Inc.
  • Johnson & Johnson
  • Merck and Co. Inc.
  • Lupin Pharmaceuticals, Inc.
  • Sanofi S.A.
  • Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
  • Bristol-Myers Squibb and Company
目次
Product Code: KSI061613517

The global anti-hypertensive drug market is estimated to grow at a CAGR of 2.88% to reach a market size of US$47.241 billion in 2030 from US$41.082 billion in 2025.

The global anti-hypertensive drug market is expected to experience significant growth over the next five years, driven by the increasing prevalence of hypertension linked to unhealthy lifestyles. Additionally, the growing geriatric population is a major factor contributing to the rising demand for these medications, as older adults are more prone to high blood pressure compared to younger individuals. Hypertension is a leading cause of premature deaths worldwide.Several factors contribute to the rise in high blood pressure, including excessive smoking, chronic stress, chronic kidney disease, high alcohol consumption, and obesity. The increasing number of smokers and alcohol consumers, particularly among millennials, is projected to create substantial growth opportunities for the market as hypertension rates are expected to rise due to these lifestyle choices. Furthermore, the growing obesity rates among adults will likely drive demand for anti-hypertensive drugs in the coming years.Rapid urbanization and globalization are also deteriorating public health conditions. Changing lifestyles, increased stress levels, and unhealthy eating and sleeping habits contribute to higher blood pressure, which is anticipated to positively influence the growth of the anti-hypertensive drug market over the next five years.

Key Drivers of the Global Anti-Hypertensive Drug Market

  • Rising Prevalence of Hypertension: The increasing incidence of hypertension is a primary driver for the anti-hypertensive drug market. The growing number of smokers and individuals with excessive alcohol consumption-especially in developing economies-significantly boosts demand for these medications. According to the World Health Organization (WHO), approximately 1.13 billion people worldwide suffer from hypertension, with a majority residing in low- and middle-income countries. WHO's goal to reduce hypertension prevalence by 25% by 2025 is also expected to enhance demand for these drugs.
  • Public Health Challenge: The necessity of these medications is underscored by their role in addressing a major public health challenge. Hypertension significantly increases the risk of cardiovascular diseases; thus, controlling elevated blood pressure levels can help reduce the risks of strokes, heart attacks, and heart failures.

Geographical Outlook

  • Asia Pacific: The global anti-hypertensive drug market is segmented into regions including North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The Asia Pacific region is projected to witness notable growth due to rising hypertension rates in developing countries like India and China, driven by high smoking rates and unhealthy lifestyles. Additionally, an increasing geriatric population in many APAC nations supports market growth.
  • North America: This region is expected to maintain a significant share of the anti-hypertensive drug market due to lifestyle factors such as obesity and physical inactivity contributing to hypertension. The aging population makes individuals more susceptible to developing high blood pressure. North America's advanced healthcare system provides opportunities for effective treatment through innovative medical technologies. The presence of leading pharmaceutical companies developing or marketing anti-hypertensive drugs further fuels market growth in this region. Increased awareness about hypertension risks and the availability of new potent medications will also contribute positively to market expansion.

In summary, the global anti-hypertensive drug market is set for substantial growth driven by rising hypertension prevalence and an aging population. Geographically, both Asia Pacific and North America are expected to play crucial roles in this expansion due to distinct socio-economic factors influencing health outcomes.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

Market Segmentation:

The global anti-hypertensive drug market is segmented and analyzed as below:

By Drug Class

  • Diuretics
  • Beta-Blockers
  • ACI Inhibitors
  • Calcium Channel Blockers
  • Combined Alpha and Beta-Blockers
  • Others

By Type

  • Primary Hypertension
  • Secondary Hypertension

By Sales Channel

  • Prescription
  • Over-the-counter (OTC)

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL ANTI-HYPERTENSIVE DRUG MARKET BY DRUG CLASS

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Diuretics
  • 5.3. Beta-Blockers
  • 5.4. ACI Inhibitors
  • 5.5. Calcium Channel Blockers
  • 5.6. Combined Alpha and Beta-Blockers
  • 5.7. Others

6. GLOBAL ANTI-HYPERTENSIVE DRUG MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Primary Hypertension
  • 6.3. Secondary Hypertension

7. GLOBAL ANTI-HYPERTENSIVE DRUG MARKET BY SALES CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Prescription
  • 7.3. Over-the-counter (OTC)

8. GLOBAL ANTI-HYPERTENSIVE DRUG MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Drug Class
    • 8.2.2. By Type
    • 8.2.3. By Sales Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Drug Class
    • 8.3.2. By Type
    • 8.3.3. By Sales Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Drug Class
    • 8.4.2. By Type
    • 8.4.3. By Sales Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Drug Class
    • 8.5.2. By Type
    • 8.5.3. By Sales Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. Israel
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Drug Class
    • 8.6.2. By Type
    • 8.6.3. By Sales Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. South Korea
      • 8.6.4.4. India
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Boehringer Ingelheim International GmbH
  • 10.2. DAIICHI SANKYO COMPANY, LIMITED
  • 10.3. Novartis AG
  • 10.4. Pfizer Inc.
  • 10.5. Johnson & Johnson
  • 10.6. Merck and Co. Inc.
  • 10.7. Lupin Pharmaceuticals, Inc.
  • 10.8. Sanofi S.A.
  • 10.9. Sun Pharmaceutical Industries Ltd.
  • 10.10. Bristol-Myers Squibb and Company