![]() |
市場調査レポート
商品コード
1627887
ビーンパスタ市場:将来予測 (2025年~2030年)Bean Pasta Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
|
ビーンパスタ市場:将来予測 (2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 151 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
ビーンパスタ市場は、予測期間中に複合年間成長率7.27%で成長し、2025年の市場規模23億1,800万米ドルから2030年には32億9,300万米ドルに達すると予測されています。
ビーガン食の採用と植物ベースの代替品に対する認識の高まりは、今後数年間のビーンパスタ市場の健全な成長を促進する態勢を整えています。また、この市場の最近の動向は、その拡大を大幅に後押しすると思われます。
菜食主義者や植物ベースの食生活の拡大が、ビーンパスタ市場を大きく牽引し、結果として市場の成長を促進すると予想されます。ビーンパスタ市場の発展を無限に促進するもう一つの要因は、過敏性腸症候群 (IBS) やセリアック病の罹患率がこの地域で上昇し、グルテンフリー食品へのニーズが高まっていることです。
世界的に、特に新興国では植物性食品への関心が高まっており、植物性タンパク質を含む食品の利点に対する消費者の意識が高まっていることが特徴です。さらに、最近の消費者の嗜好の変化は、畜産が環境や動物福祉に及ぼす悪影響に対する懸念から生じています。
このような嗜好の変化に乗じて、市場での存在感を高めている市場関係者による戦略的な動きが活発化しています。製品の発売は、伝統的な原材料や非レギューム原材料から作られた食品を消費する際に一般的に連想される感覚的体験をうまく再現しています。最も強力な促進要因として、消費者も植物性タンパク源を食生活に取り入れることによってこの市場の成長を促進しています。
さらに、植物性市場に革新的な製品を投入している小規模なディスラプター・ブランドが、大手飲食品多国籍企業 (MNC) の製品ラインナップを拡大する動機となっています。このシフトは植物性食品を受け入れ、これらの企業が市場シェアを維持するのに役立ち、最終的にビーンパスタ市場の拡大に寄与しています。さらに、ソーシャル・メディアを利用した積極的なマーケティング・キャンペーンを見送ることが、市場プレイヤーの製品のさらなる牽引力獲得に役立っています。
持続可能で環境に優しい製品へのシフトが成長を後押ししています。
より環境に優しい選択肢を重視する傾向が強まっているのは、食品の二酸化炭素排出量に関する消費者の意識に従ったものです。植物由来のビーンパスタは、水や土地の使用量が少ないため、従来の小麦由来のビーンパスタに比べ、全体的な環境負荷が大幅に低いです。同時に、マメ科植物は窒素固定作物として土壌の質を向上させ、人工肥料を削減します。これは、より優れた栄養選択による持続可能性への要求の高まりや、気候問題に対する世界の関心によく合致しています。
豆類の輸出入の増加は、今後数年間、豆類市場にプラスの影響を与えると予想されます。例えば、Directorate General of Commercial Intelligence and Statisticsによると、インドは世界の豆類貿易の主要プレーヤーとして台頭し、2023-24会計年度には626,653.80トンの豆類を輸出しました。この輸出活動は56億8,940万クローネ (6億8,690万米ドル) 相当の収益を生み出し、同国の旺盛な農業能力と国際市場におけるインド産豆類の旺盛な需要を裏付けています。
同様に、米国農務省 (USDA) によると、米国の豆類輸出は2023年に総額9億7,863万米ドル、105万トンとなり、世界の需要の継続的な伸びを示しています。過去3年間の年間平均輸出額は7億9,163万米ドルで、複合平均成長率は2.2%であった (2014年~2023年) 。主な輸出市場としては、メキシコ (2億1,897万米ドル)、カナダ (2億1,011万米ドル)、次いで欧州連合 (1億4,182万米ドル)、ドミニカ共和国 (5,373万米ドル)、中国 (4,922万米ドル) です。これらの数字は、高品質な農産物と国際的なパートナーシップの拡大に支えられた米国の豆類の世界市場における地位の高さを物語っています。
北米はビーンパスタ市場最大の地域ですが、これは主にオーガニック製品や植物由来の製品に対する消費者の嗜好が高いためです。健康志向と環境意識の高まりにより、消費者は従来のパスタに代わる持続可能で健康的な代替品を求めています。オーガニック食品の人気が高まり、グルテンフリーや高タンパク質の製品を求める消費者が増えており、ビーンパスタは魅力的な選択肢として浮上しています。北米は、小売とeコマースのインフラが確立されているため、オーガニックのビーンパスタは、北米全域で入手可能です。さらに、北米地域の優位性は、主要プレイヤーの存在とクリーンラベル製品への関心の高まりによってさらに高まっています。
当レポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The bean pasta market is expected to grow at a compound annual growth rate of 7.27% over the forecast period to reach a market size of US$3.293 billion in 2030 from US$2.318 billion in 2025.
The adoption of a vegan diet and the rising cognizance of plant-based alternatives are poised to facilitate the healthy growth of the bean pasta market during the next few years. The recent developments in this market will also boost its expansion substantially.
The rise in vegan and plant-based diets is expected to significantly drive the bean pasta market, consequently facilitating its growth. Another factor propelling the myriad of developments in the bean pasta market space is the rising incidence of irritable bowel syndrome (IBS) and celiac diseases in the region, driving the need for gluten-free food products.
Globally, there has been an increasing interest in plant-based food products, especially in developed economies, characterized by growing consumer awareness about the benefits of consuming food products containing plant proteins. Moreover, a recent change in consumer preference has stemmed from concerns about the negative impacts of animal husbandry on the environment and animal welfare.
Capitalizing on the shift in such preference, there has been an increase in strategic moves by market players who have strengthened their presence in the market. The product launches successfully replicate the sensory experience typically associated with consuming food made from traditional or non-leguminous ingredients. As the strongest drivers, consumers are also facilitating this market's growth by integrating plant-based protein sources into their diets.
Additionally, small disruptor brands that are introducing innovative products in the plant-based market are motivating large food and beverage multinational corporations (MNCs) to broaden their offerings. This shift accommodates plant-based food products and helps these companies maintain their market share, ultimately contributing to the bean pasta market's expansion. Furthermore, forgoing aggressive marketing campaigns over social media is aiding market players in gaining even more traction for their products.
A shift toward sustainable and environmentally friendly products is driving growth.
Increased emphasis on greener options follows consumer awareness about the carbon footprint of food items. The overall environmental impact is significantly lower for the plant-based bean pasta than its traditional wheat predecessor, with less water and land use. At the same time, legumes serve as nitrogen-fixing, soil-quality-enhancing crops that reduce artificial fertilizers. This fits well with the increasing demand for sustainability through better nutrition selection and global concern for climate issues.
The rising imports and exports of pulses are expected to positively influence the bean market in the coming years. For instance, according to the Directorate General of Commercial Intelligence and Statistics, India has emerged as a major player in the global pulses trade, exporting 626,653.80 metric tons of pulses during the financial year 2023-24. This export activity generated revenue worth ?5,689.40 crores (USD 686.90 million), underlining the country's robust agricultural capabilities and strong demand for Indian pulses in international markets.
Similarly, according to the United States Department of Agriculture (USDA), the U.S. pulse exports totaled USD978.63 million in 2023 and 1.05 million metric tons, indicating continuous growth in demand globally. Over the last three years, the average annual export value was USD 791.63 million, with a compound average growth rate of 2.2% (2014-2023). The key export markets include Mexico (USD 218.97 million) and Canada (USD 210.11 million), followed by the European Union (USD 141.82 million), Dominican Republic (USD 53.73 million), and China (USD 49.22 million). These figures speak to the U.S.'s good position in the world market for pulses, supported by high-quality produce and expanding international partnerships.
North America is the biggest region in the bean pasta market, primarily due to a high preference of consumers for organic and plant-based products. Due to growing health-consciousness and environmental awareness, consumers are looking for sustainable and healthier alternatives to traditional pasta. Organic food products are becoming popular, and consumers increasingly seek gluten-free and high-protein products, and bean pasta has emerged as an attractive choice. North America is well-established in retail and e-commerce infrastructure; hence, the market will have organic bean pasta available across its length and breadth. In addition, the dominance of the North American region is further enhanced by the presence of key players and a surging interest in clean-label products.
Reasons for buying this report:-
What do businesses use our reports for?
Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence