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市場調査レポート
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1627883

免疫測定法の世界市場:予測(2025~2030年)

Global Immunoassay Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 135 Pages
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免疫測定法の世界市場:予測(2025~2030年)
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
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概要

免疫測定法市場はCAGR 6.46%で成長し、2025年の355億7,100万米ドルから2030年には486億4,400万米ドルに達すると推定されています。

免疫測定法は、抗原抗体親和性を利用して生体試料中の目的分子を同定・定量する生物分析法です。特定の物質を同定するためにラボで行われる迅速で正確な検査です。

がん、糖尿病、心血管疾患、自己免疫疾患などの慢性疾患の増加は、早期診断と疾患管理改善のためのモニタリングに重要であることから、免疫測定法市場の成長に大きく寄与しています。

国際糖尿病連合(IDF)の推計によると、成人(20~79歳)の糖尿病有病者数は2030年までに6億4,300万人に増加すると予測されています。2021年には約5億3,700万人でしたが、2045年には7億8,300万人に増加すると予測されています。統計によると、早期診断および明確な検出装置の需要が増加することが予測されており、そのため、免疫測定法の必要性も将来的に増加すると思われます。

さらに、感染症の流行と発生率の増加が市場の成長を促進しています。2024年5月に発表された世界保健機関(WHO)のデータによると、医療関連感染と抗菌薬耐性の負担は相当なもので、敗血症患者の24%以上、集中治療室の患者の52.3%が毎年死亡しており、抗菌薬耐性感染症の患者は死亡率の2~3倍に増加しています。

さらに、さまざまな感染症の兆候を認識し、それに対する予防策を講じる方法に焦点を当てた公衆衛生教育キャンペーンは、一般市民の意識の高まりと他の疾患の管理に役立っています。このような患者の意識の高まりは、免疫測定法の高い需要につながると予想されます。

免疫測定法市場の成長促進要因

  • 慢性疾患の有病率の増加

がんや糖尿病などの慢性疾患を患う患者の数が増加しています。このため、患者の特定のバイオマーカーを検出するための免疫測定法装置の必要性が高まっています。国際がん研究機関(IARC)は、2022年の世界各地域におけるがんの絶対新規症例数およびがん罹患率に関する統計を発表しました。アジアでは982万6,000件のがん罹患があり、罹患数が最も多く、全体の49.2%を占めました。次いで欧州が22.4%の447万1,000件、北アメリカが13.4%の267万3,000件です。免疫測定法は、患者の治療管理を改善するための慢性疾患バイオマーカーの収集に不可欠です。このようなバイオマーカーは、患者の病状に応じて治療計画を立案し、病気の診断後に治療反応をモニタリングして治療戦略を変更する、医療の個別化を支援します。

免疫測定法市場の地理的展望:

  • アジア太平洋地域は免疫測定法市場において大きな成長が見込まれます。

特にアジア太平洋地域は、強固なヘルスケアインフラへの投資が増加していること、慢性疾患の有病率が増加していることから、免疫測定法市場において重要な位置を占めるとみられます。日本の免疫測定法市場は安定した成長を示しています。その成長の特徴は、人口の高齢化、慢性疾患の高い有病率、早期診断ツールに対する需要の増加です。日本は世界最高水準のヘルスケアインフラと質の高い医療を誇り、ほとんどの病院、診療所、研究機関で免疫測定法技術が導入されています。日本の総人口に占める高齢者人口の割合は漸増傾向にあり、2020年には28.56%、2021年には28.86%、2022年には29.00%に達します。RUO免疫測定法は、高齢者の慢性疾患の診断と治療のための貴重な研究ツールです。

Sysmex Corporation(本社:神戸市、日本)とFujirebio Holdings, Inc.(本社:東京都、日本)は、2023年10月に業務提携に合意しました。本契約により、免疫測定法分野における研究開発、生産、臨床開発、販売マーケティングなどの各分野での協力関係が強化されます。さらに、免疫測定法に特化した試薬や原材料の供給契約にも合意しました。両社は、免疫測定法に関する専門知識と能力を活用することで、世界な成長を促進し、この診断分野の発展に大きく貢献します。

超高感度技術の進歩に伴い、特に神経学感染症分野や腫瘍学検査において需要が増加しています。高感度化により、あらゆる分野、検出、診断において、より低レベルでの新たなマーカーの発見が可能になります。したがって、予測される期間において、新しく革新的な製品の開発により、免疫測定法市場は推進すると予想されます。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な開発など)

免疫測定法市場は以下のセグメントで分析されます:

タイプ別

  • 放射免疫測定法(RIA)
  • 酵素免疫測定法または酵素結合免疫吸着測定法(ELISA)
  • 計数免疫測定法(CIA)
  • 蛍光免疫測定法(FIA)
  • 化学発光免疫測定法(CLIA)

治療領域別

  • 感染症
  • 骨代謝
  • 免疫学
  • 神経生物学
  • その他

エンドユーザー別

  • 病院・クリニック
  • 診断研究所
  • 製薬・バイオテクノロジー企業
  • 研究・学術研究所

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • フランス
  • ドイツ
  • イタリア
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • タイ
  • 台湾
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 免疫測定法市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 放射免疫測定法(RIA)
  • 酵素免疫測定法または酵素結合免疫吸着測定法(ELISA)
  • 計数免疫測定法(CIA)
  • 蛍光免疫測定法(FIA)
  • 化学発光免疫測定法(CLIA)

第6章 免疫測定法市場:治療領域別

  • イントロダクション
  • 感染症
  • 骨代謝
  • 免疫学
  • 神経生物学
  • その他

第7章 免疫測定法市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院・クリニック
  • 診断研究所
  • 製薬・バイオテクノロジー企業
  • 研究・学術研究所

第8章 免疫測定法市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 治療領域別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 治療領域別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 治療領域別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 治療領域別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 治療領域別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Fujirebio
  • QuidelOrtho Corporation
  • Roche Diagnostics
  • Immunodiagnostic Systems
  • Arbor Assays
  • Beckman Coulter Inc.
  • ImmunoReagents Inc.
  • Abbott
  • Mercodia AB
  • Thermo Fisher Scientific
  • Siemens Healthineers
  • Bio-Rad Laboratories
目次
Product Code: KSI061611644

The immunoassay market is estimated to grow at a CAGR of 6.46%, reaching US$48.644 billion by 2030 from US$35.571 billion in 2025.

Immunoassays are bioanalytical methods that employ antigen-antibody affinity to identify and quantify molecules of interest in biological samples. They are quick and accurate tests performed in the lab for the identification of particular substances.

The increase in the cases of chronic illnesses such as cancer, diabetes, cardiovascular, and autoimmune diseases is mostly responsible for the immunoassays market growth as they are important in early diagnosis and monitoring for improved disease management.

The global prevalence of diabetes for the adult (20-79 years) age group is projected to increase to 643 million by 2030, as per the estimates provided by the International Diabetes Federation (IDF). The number is projected to rise to 783 million by 2045, which was around 537 million in 2021. The statistics portray that there will be an increasing need for early diagnosis and apparent detection devices; hence, the requirement for immunoassay will grow in the future.

Additionally, the increasing prevalence and incidence of infectious diseases are fuelling the market growth. As per the World Health Organization data released in May 2024, the burden of healthcare-associated infections and antimicrobial resistance is substantial, with more than 24% of patients with sepsis, 52.3% of patients in the intensive care unit dying every year, and patients with antimicrobial-resistant infections increasing two to three times the death rates.

In addition, public health education campaigns focusing on recognizing the signs of different infectious diseases and how to take precautions against them help in the growing of public awareness and the management of other diseases. This increased patient awareness is expected to lead to high demand for immunoassays.

Immunoassay market growth drivers

  • Increasing Prevalence of Chronic Diseases

There has been an increase in the number of individuals suffering from chronic diseases such as cancer and diabetes, among others. Due to this, there has been a growth in the necessity of immunoassay devices that are used to detect a particular biomarker in a patient. The International Agency for Research on Cancer (IARC) provided statistics on absolute new cases of cancer and cancer incidence in global regions in 2022. In Asia, there was an incidence of 9.826 million cancers, which accounted for the highest number of cases, which was 49.2% of total incidences. Followed by Europe at 22.4% with 4.471 million cancer cases and Northern America at 13.4%, that is, 2.673 million cases of cancers. Immunoassays are essential in the collection of chronic illness biomarkers to improve the treatment management of patients. These assist in medicine personalization, where patients' treatment plans are designed according to their disease condition, followed by monitoring treatment response and modification of the treatment strategy after the disease diagnosis.

Immunoassay market geographical outlook:

  • The Asia Pacific region is expected to witness significant growth in the immunoassay market.

Asia Pacific is poised to hold a prominent position in the immunoassay market, particularly due to its growing investment in robust healthcare infrastructure and the increasing prevalence of chronic diseases. The Japanese immunoassay market is displaying stable growth. Its growth has been characterized by an aging population, a high prevalence of chronic diseases, and increased demand for early diagnostic tools. Japan boasts some of the world's best healthcare infrastructure and quality care, with implementations of immunoassay technologies widespread in most of its hospitals, clinics, and research institutions. The proportion of Japan's elderly population, representing a percentage of the total population, witnessed a gradual increase, reaching 28.56% in 2020, 28.86% in 2021, and 29.00% in 2022. The RUO immunoassay is an invaluable tool for research to diagnose and treat this growing chronic disease ailment in the population.

Further major developments such as Sysmex Corporation, headquartered in Kobe, Japan, and Fujirebio Holdings, Inc., headquartered in Tokyo, Japan, agreed on a business collaboration in October 2023. This agreement enhances their collaboration in various areas, including research and development, production, clinical development, and sales-marketing within the immunoassay field. Additionally, they have agreed on a supply agreement for reagents and raw materials specifically for immunoassay applications. Both companies will leverage their expertise and capabilities in immunoassay, which expedites their global growth and contributes significantly to advancing this field of diagnostics.

With the advancement of ultrasensitive technologies, the demand is increasing, particularly in the neurology infectious disease sector and oncology testing. The higher sensitivity enables, the discovery of new markers at lower levels in all fields, detection, and diagnosis. Hence, in the projected period, with the development of new and innovative product launches, the market for immunoassay is expected to propel.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
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What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Immunoassay Market is analyzed into the following segments:

By Type

  • Radioimmunoassay (RIA)
  • Enzyme Immunoassay or Enzyme-linked Immunosorbent Assays (ELISA)
  • Counting Immunoassay (CIA)
  • Fluoroimmunoassay (FIA)
  • Chemiluminescence Immunoassay (CLIA)

By Therapeutic Area

  • Infectious Diseases
  • Bone Metabolism
  • Immunology
  • Neurobiology
  • Others

By End-User

  • Hospitals & Clinics
  • Diagnostics
  • Pharmaceutical & Biotechnology Companies
  • Research & Academic Laboratories

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • France
  • Germany
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • Thailand
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. IMMUNOASSAY MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Radioimmunoassay (RIA)
  • 5.3. Enzyme Immunoassay or Enzyme-linked Immunosorbent Assays (ELISA)
  • 5.4. Counting Immunoassay (CIA)
  • 5.5. Fluoroimmunoassay (FIA)
  • 5.6. Chemiluminescence Immunoassay (CLIA)

6. IMMUNOASSAY MARKET BY THERAPEUTIC AREA

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Infectious Diseases
  • 6.3. Bone Metabolism
  • 6.4. Immunology
  • 6.5. Neurobiology
  • 6.6. Others

7. IMMUNOASSAY MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hospitals & Clinics
  • 7.3. Diagnostics
  • 7.4. Pharmaceutical & Biotechnology Companies
  • 7.5. Research & Academic Laboratories

8. IMMUNOASSAY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Therapeutic Area
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Therapeutic Area
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Therapeutic Area
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. UK
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. Germany
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Therapeutic Area
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Therapeutic Area
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
      • 8.6.4.2. China
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. Thailand
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Indonesia
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Fujirebio
  • 10.2. QuidelOrtho Corporation
  • 10.3. Roche Diagnostics
  • 10.4. Immunodiagnostic Systems
  • 10.5. Arbor Assays
  • 10.6. Beckman Coulter Inc.
  • 10.7. ImmunoReagents Inc.
  • 10.8. Abbott
  • 10.9. Mercodia AB
  • 10.10. Thermo Fisher Scientific
  • 10.11. Siemens Healthineers
  • 10.12. Bio-Rad Laboratories