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市場調査レポート
商品コード
1627792
コーポレートウェルネスの世界市場:予測(2025年~2030年)Global Corporate Wellness Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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コーポレートウェルネスの世界市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のコーポレートウェルネス市場は予測期間中にCAGR4.01%で成長し、2025年の597億5,600万米ドルから、2030年までには727億2,300万米ドルに増加すると予測されています。
コーポレートウェルネスとは、従業員の健康と職場における積極的な健康行動を支援するために組織が設計するプログラムや活動の一種です。コーポレートウェルネス・プログラムは、生産性を向上させ、従業員の士気を高めるなど、組織にさまざまなメリットをもたらします。
タバコの消費量が世界的に増加していることは、世界のコーポレートウェルネス市場を押し上げる主な要因のひとつです。世界中で実施されたさまざまな調査では、タバコの喫煙が個人の不安やストレスの増加につながっていることが確認されています。
Global Action to End Smokingは、その喫煙報告書の中で、タバコの消費と喫煙の世界のケースが年々大幅に増加していると述べています。同報告書によると、2022年には、アメリカの全人口の約23%がタバコを使用し、人口の約15.5%がタバコを喫煙するといいます。同様にインドでは、全人口の約23.9%がタバコを使用し、約4.6%がタバコを吸います。
世界のコーポレートウェルネス市場の促進要因
世界のコーポレートウェルネス市場の成長に寄与する主な要因は、人口の間でメンタルヘルス障害の症例が世界的に増加していることです。うつ病やストレスを含むメンタルヘルス障害の世界の症例は、ここ数年で大幅に増加しています。企業では、うつ病やストレスが従業員の生産性に悪影響を及ぼす可能性があります。
欧州委員会は、同地域のメンタルヘルスに関する報告書の中で、ここ数年、メンタルヘルス障害の症例が大幅に増加していると述べています。同委員会は、2023年にはEUの全市民の約46%がうつ病、不安神経症、ストレスなどの感情的・心理的問題を抱えていると述べています。同機関はさらに、16歳から24歳の人口の約59%が精神的健康問題を抱えており、25歳から39歳の人口の56%が精神的健康問題を抱えていると述べています。また、40歳から54歳、55歳以上では、それぞれ48%、35%が精神的健康問題を抱えているといいます。
世界のコーポレートウェルネス市場の地理的展望
地域別に見ると、企業ウェルネス市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。米国では企業文化が活況を呈しています。しかし、アメリカでは労働時間や仕事量が増え、従業員が多くのストレスを感じています。アメリカ心理学会がアメリカの有職者2,515人を対象に行った調査によると、彼らの77%が仕事の結果としてストレスを経験し、それがパフォーマンス、同僚との交流、仕事へのコミットメントのレベルに悪影響を及ぼしていることが分かりました。
同様に、Employee Benefit Research Instituteが実施した"2023 Workplace Wellness Survey "には、パートタイムとフルタイムのアメリカ人労働者からなる合計1,002人の回答者が参加しました。調査結果によると、参加者の29%が職場の健康について非常に心配しており、44%は中程度心配していました。また、ほぼ4分の3の労働者が心のケアやメンタルヘルスに不安を感じており、4分の1の労働者が精神的な健康状態を「まあまあ」または「悪い」と評価していることが示されました。さらに、従業員の間では、経済的なメリットやパッケージの満足度が低下しており、それがメンタルヘルスへの不安を増大させています。
しかし、米国の銀行や医療セクターを含むさまざまな業界では、従業員の健康を経済的に奨励し始めています。例えば、Bank of Americaを例にとると、2023年と2024年にそれぞれ、財務的な健康状態を「良い」または「優れている」と評価した従業員の数が42%から47%に増加しています。その上、企業向けウェルネス・サービスが、企業向けウェルネス・サービス提供における地域の主要企業との戦略的パートナーシップによって補完される遠隔医療サービスの一貫した進歩が、市場成長の機会を生み出しています。
米国連邦政府は、職場におけるウェルネスの必要性を認識し、その目標を実現するためにいくつかの法律を制定しました。職場におけるウェルネス・プログラムは、医療保険の相互運用性と説明責任に関する法律(HIPAA)、アメリカ障害者法(ADA)、雇用者負担の福利厚生に課税する内国歳入法の一部を含む規制の枠組みにより、かなりの監視下に置かれています。したがって、どのような組織であれ、従業員のためにウェルネスを取り入れることは、特定の企業を管理する連邦法令と連動していることを意味します。
さらに、CDC Workplace Health Model 2024は、米国の労働者の生活の質を高めるために不可欠な要素として、職場の健康プログラムと政策を推進しています。これらのプログラムは、健康上の脅威を最小限に抑え、米国労働者の健康状態を改善するために、労働者の健康と安全を重視しています。このモデルは、職場の健康増進プログラムを実施するための3つの戦略、すなわち、協調的、体系的、包括的な戦略を提案しており、これによって雇用主は長年の効率的なプログラムを開発することができます。
本レポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The global corporate wellness market is projected to grow at a CAGR of 4.01% over the forecast period, increasing from US$59.756 billion in 2025 to US$72.723 billion by 2030.
Corporate wellness is a type of program or activity an organization designs to support employee health and positive health behavior in the workspace. Corporate wellness programs help in offering multiple benefits to organizations, as they help in increasing productivity, and also boost the morale of the employees.
The increasing global consumption of tobacco is among the major factors boosting the corporate wellness market worldwide. Various studies conducted across the globe observed that smoking cigarettes is related to the rising cases of anxiety and stress in an individual.
The Global Action to End Smoking, in its smoking report, stated that the global cases of tobacco consumption and cigarette smoking have increased significantly over the years. The report stated that in 2022, about 23% of the total population of the USA uses tobacco, whereas about 15.5% of the population smokes cigarettes. Similarly, in India, about 23.9% of the total population uses tobacco, and about 4.6% smokes cigarettes.
Global corporate wellness market drivers
A major factor contributing to the global corporate wellness market's growth is the increasing global cases of mental health disorders among the population. The global cases of mental health disorders, which include depression and stress, have witnessed a significant increase over the years. In the corporate landscape, the cases of depression and stress can negatively affect the productivity of the employees.
The European Commission, in its region's mental health report, stated that the cases of mental health disorders during the last few years witnessed a significant increase. The agency stated that in 2023, about 46% of the total citizens of the EU had emotional or psychological issues, which included depression, anxiety, and stress. The organization further states that about 59% of the population between the ages of 16 and 24 years have mental health issues and 56% of the population between 25 and 39 years. For the citizens between 40 to 54 years and more than 55 years old, the cases of mental health problems were recorded at 48% and 35%, respectively.
Global corporate wellness market geographical outlook
Based on geography, the corporate wellness market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific. Corporate culture is booming in the United States. However, working hours and workloads have increased, causing employees to experience a lot of stress in America. A survey by the American Psychological Association on 2,515 employed adults in America showed that 77% of them experienced stress as a result of their jobs, which negatively influenced their level of performance, interaction with coworkers, and work commitment.
Similarly, a total of 1,002 respondents, consisting of both part-time and full-time American workers, participated in the "2023 Workplace Wellness Survey" conducted by the Employee Benefit Research Institute. Based on the survey results, 29% of the participants were extremely worried about their workplace health, whereas 44% were moderately worried. The results also indicated that almost three-quarters of the workers were worried about their emotional care or mental health, and a quarter of the workers rated their mental well-being as fair or poor. Moreover, there has been a decrease in financial benefits and package satisfaction levels among the employees, which has increased worries about their mental health.
However, different industries, including banks and the health sector in the United States, have begun encouraging their employees' wellness financially. For example, citing Bank of America, there was an increase from 42 percent to 47 percent in the number of employees who rated their financial wellness as good or excellent in 2023 and 2024, respectively. Besides, the consistent advancement of telehealth services, where corporate wellness services are complemented by strategic partnerships with regional key players in corporate wellness service provision, has created opportunities for market growth.
The federal government of the United States has acknowledged the need for wellness in the workplace and has created several legislations that make it possible to realize those objectives. Wellness programs in the workplace are under considerable scrutiny due to a regulatory framework that includes the Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA), the Americans with Disabilities Act (ADA), and the part of the Internal Revenue Code that taxes employer-paid benefits. It, therefore, implies that the wellness embraced by any organization for its employees is in tandem with the federal statutes governing the particular company.
In addition, The CDC Workplace Health Model 2024 promotes workplace health programs and policies as an essential factor that can enhance the quality of life of workers in the United States. These programs emphasize the health and safety of the workforce to minimize health threats and improve the health status of U.S. workers. The model suggests three strategies to implement a workplace health promotion program: coordinated, systematic, and comprehensive, which will enable employers to develop long-standing efficient programs.
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