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市場調査レポート
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1627750

アンプルとブリスター包装市場:予測(2025年~2030年)

Ampoules and Blister Packaging Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 140 Pages
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アンプルとブリスター包装市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
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概要

アンプルとブリスター包装市場は予測期間中にCAGR 5.01%で成長し、2025年の156億6,100万米ドルから2030年には199億9,700万米ドルに増加すると予測されています。

アンプルとブリスター包装市場の主要因は、世界の多くの地域でワクチンの必要性が高まっているため、注射用医薬品材料の需要が増加していることです。このような需要は、ヘルスケアシステムのアップグレードと拡大への取り組みを増加させており、老年人口の増加が世界的に医薬品の消費を増加させています。

さらに、飲食品業界の需要は、可処分所得の増加と都市化による人口の増加、ライフスタイルの変化、食習慣の変化によって押し上げられています。さらに、コスメティクス・欧州によると、2023年の欧州の化粧品小売売上高は960億ユーロと評価されているように、化粧品分野の需要は市場で盛んです。

アンプル包装が必要なのは、耐薬品性と融点が高いためです。2023年のガラス輸送または包装のアンプル輸入のトップはドイツで2億2,933万700米ドル相当、次いでベルギー1億8,715万8,500米ドル、スペイン1億8,574万900米ドル、オーストリア1億3,328万8,400米ドル、米国1億2,528万500米ドルです。エンドユーザー産業の成長により、アンプルとブリスターの需要は、アンプルとブリスターの生産を増加させるために新しい技術の機械を使用するメーカーを強制しています。

アンプルとブリスター包装市場の促進要因

  • 製薬業界の成長がアンプルとブリスター包装市場の拡大に拍車をかけると予測されています。

市場を押し上げる主な要因の一つは、世界の医薬品需要の拡大です。WHOによると、慢性疾患(NCDs)により毎年4,100万人が死亡しており、これは世界全体の死亡者数の74%に相当します。こうしたNCDsの患者数の増加は、不健康な食生活、運動不足、タバコの煙への暴露、アルコールの有害な使用、大気汚染などの要因によるものです。

このような要因から、医薬品の需要は世界的に年々増加しています。欧州製薬団体連合会(EFPIA)によると、製薬業界の生産額は2022年の3,633億ユーロから2023年には3,900億ユーロに増加します。

インドの医薬品産業の市場規模は、2024年には650億米ドル、2030年には1,300億米ドル、2047年には4,500億米ドルに達すると予想されています。インドの医薬品産業は、ジェネリック医薬品や低価格ワクチンで世界的に知られています。製薬業界の成長は、アンプルとブリスター包装の需要につながる可能性があります。

アンプルとブリスターパックは、医薬品の安全性、有効性、有効期限を保証するため、製薬業界において重要な役割を担っています。アンプルはガラスまたはプラスチック製で、滅菌のために密封されているため、ワクチンや抗生物質のような注射剤を中心とした1回用量の液体医薬品に最適です。これはまた、錠剤やカプセルを湿気や光などの環境的影響から保護し、改ざん防止機能を与えるとともに、個々の投与区画を確保するのに役立ちます。どちらのタイプの包装も、規制遵守を確実にし、また、薬が汚染される可能性を最小限に抑えながら正確な投与量を確保することで、患者の安全面を向上させる。

アンプルとブリスター包装市場の地理的展望

地域別に見ると、アンプルとブリスター包装市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。北米地域では、eコマースやヘルスケア産業の拡大など、さまざまな産業における成長とその重要性の高まりを強調するいくつかの要因により、米国が最大の市場シェアを占めています。

eコマースの隆盛が続く中、輸送中の製品を保護し、視認性と消費者の関心を高めるパッケージへのニーズが高まっています。アンプルとブリスター包装は、改ざん防止機能を備え、医薬品やワクチンのようなデリケートな製品の完全性を維持するため、この目的に適しています。オンラインショッピングの増加により、商品が最適な状態で消費者に届くことを保証しながら、厳しい輸送に耐えることができるパッケージング・ソリューションへの注目が高まっています。この点に関して、2023年には約2億7,500万人のオンライン買い物客がいたが、2025年には約2億8,500万人に増加すると予想されています。

米国におけるヘルスケア分野の拡大も、アンプルとブリスター包装市場の成長を大きく後押しする要因の一つです。これは主に、医薬品における効率的で安全なパッケージング・ソリューションに対する需要の高まりによるものです。ヘルスケアの情勢が進化するにつれて、いくつかの重要な要因がこの成長軌道に寄与しています。まず、人口の高齢化が大きな推進力となっています。この人口動態の変化により、医薬品やヘルスケアサービスに対する需要が増加し、その結果、流通時の製品の完全性と安全性を確保する信頼性の高いパッケージングに対するニーズが高まっています。

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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測セグメントおよび各国を含む地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向)

アンプルとブリスター包装市場は以下のセグメントに分析される:

包装タイプ別

  • アンプル
  • ブリスター

素材別

  • プラスチック
  • ガラス
  • アルミニウム
  • その他

エンドユーザー別

  • 飲食品
  • 化粧品
  • 医薬品
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 アンプルとブリスター包装市場:包装タイプ別

  • イントロダクション
  • アンプル
  • 水膨れ

第6章 アンプルとブリスター包装市場:素材別

  • イントロダクション
  • プラスチック
  • ガラス
  • アルミニウム
  • その他

第7章 アンプルとブリスター包装市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 飲食品
  • 化粧品
  • 製薬
  • その他

第8章 アンプルとブリスター包装市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 包装タイプ別
    • 素材別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 包装タイプ別
    • 素材別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 包装タイプ別
    • 素材別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 包装タイプ別
    • 素材別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 包装タイプ別
    • 素材別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • SCHOTT
  • J.Penner Corporation
  • Gerresheimer AG
  • Nipro Europe Group Companies
  • James Alexander Corporation
  • Amcor plc
  • Constantia Flexibles
  • Sonoco Products Company
  • Klockner Pentaplast
目次
Product Code: KSI061615640

The ampoules and blister packaging market is projected to grow at a CAGR of 5.01% over the forecast period, increasing from US$15.661 billion in 2025 to US$19.997 billion by 2030.

The leading factor of the ampoules and blister packaging market is increasing demand for injectable pharmaceutical materials as the need for vaccines is growing in many parts of the world. This demand is increasing efforts to upgrade and expand their healthcare system, and rising geriatric ages are increasing the consumption of medicines worldwide.

Further, the demand for the food & beverage industry is boosted by the rise in population, changing lifestyles, and food habits due to rising disposable income and urbanization. Further, the demand for the cosmetic sector is thriving in the market as, in 2023, cosmetic retail sales in Europe were valued at €96 billion, according to Cosmetics Europe.

The ampoule packaging is necessary because of chemical resistance and high fusion point. The top importer of the ampoules of glass conveyance or packing is Germany with $22,933.07K worth of import, followed by Belgium with $18,715.85K, Spain with $18,574.09K, Austria, and the United States with $13,328.84K and $12,528.05K, respectively, in the year 2023. Owing to the end-user industries' growth, the demand for ampoules and blisters is compelling the manufacturers, to use the new technological machinery to increase the production of the ampoules and blisters.

ampoules and blister packaging market drivers

  • The growing pharmaceutical industry is anticipated to fuel the ampoules and blister packaging market expansion.

One of the key factors pushing the market is the growing demand for pharmaceuticals globally. around the world. According to the WHO, chronic diseases (NCDs) kill 41 million people each year, equivalent to 74% of all deaths globally. These increasing numbers of cases of NCDs are due to factors such as unhealthy diets, physical inactivity, exposure to tobacco smoke, or the harmful use of alcohol or air pollution.

Due to these factors, the demand for pharmaceuticals is increasing every year worldwide. According to the European Federation of Pharmaceutical Industries and Associations (EFPIA), the pharmaceutical industry production increased from €363,300 million in 2022 to €390,000 million in 2023.

The market size of India's pharmaceuticals industry is expected to reach US$65 billion by 2024, US$130 billion by 2030, and US$450 billion market by 2047. The Indian pharmaceutical industry is known globally for its generic medicines and low-cost vaccines. globally. The growing pharmaceutical industry could lead to the demand for ampoules and blister packaging.

Ampoules and blister packs play a crucial role in the pharmaceutical industry, as they help ensure drugs are safe, potent, and not expired. Ampoules are glass or plastic and are hermetically sealed for sterility purposes, which makes them perfect for single-dose liquid medications, mostly injectables like vaccines and antibiotics. This also helps ensure individual dosing compartments, thus protecting the tablets and capsules from environmental influences such as moisture and light while giving a tamper-proof feature. Both types of packaging ensure regulatory compliance and also boost the safety aspect for the patient by ensuring the exact dosage while minimizing the chance of the medications getting contaminated.

Ampoules and Blister Packaging Market Geographical Outlook

Based on geography, the ampoules and blister packaging market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific. The USA held the largest market share in the North American region owing to several factors highlighting the growth and its increasing importance across various industries such as the expansion of the e-commerce and healthcare industry.

As e-commerce continues to flourish, there is a heightened need for packaging that protects products during transit and enhances visibility and consumer engagement. Ampoules and blister packaging are well-suited for this purpose as they provide tamper-evident features and maintain the integrity of sensitive products like medications and vaccines. The rise in online shopping has led to an increased focus on packaging solutions that can withstand the rigors of shipping while ensuring that products reach consumers in optimal condition. In this regard, in 2023, there were approximately 275 million online shoppers, which is expected to increase to almost 285 million online shoppers in 2025.

The expansion of the healthcare sector in the USA is another factor poised to significantly drive growth in the ampoules and blister packaging market, primarily due to increasing demand for efficient and secure packaging solutions in pharmaceuticals. As the healthcare landscape evolves, several key factors contribute to this growth trajectory. Firstly, the aging population is a major driver. This demographic shift will increase the demand for medications and healthcare services, consequently boosting the need for reliable packaging that ensures product integrity and safety during distribution.

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What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The ampoules and blister packaging market is analyzed into the following segments:

By Packaging Type

  • Ampoules
  • Blister

By Material

  • Plastic
  • Glass
  • Aluminum
  • Others

By End-User

  • Food & Beverage
  • Cosmetics
  • Pharmaceutical
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. AMPOULES AND BLISTER PACKAGING MARKET BY PACKAGING TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Ampoules
  • 5.3. Blister

6. AMPOULES AND BLISTER PACKAGING MARKET BY MATERIAL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Plastic
  • 6.3. Glass
  • 6.4. Aluminum
  • 6.5. Others

7. AMPOULES AND BLISTER PACKAGING MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food & Beverage
  • 7.3. Cosmetics
  • 7.4. Pharmaceutical
  • 7.5. Others

8. AMPOULES AND BLISTER PACKAGING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Packaging Type
    • 8.2.2. By Material
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Packaging Type
    • 8.3.2. By Material
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Packaging Type
    • 8.4.2. By Material
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Packaging Type
    • 8.5.2. By Material
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Packaging Type
    • 8.6.2. By Material
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
      • 8.6.4.2. China
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Indonesia
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. SCHOTT
  • 10.2. J.Penner Corporation
  • 10.3. Gerresheimer AG
  • 10.4. Nipro Europe Group Companies
  • 10.5. James Alexander Corporation
  • 10.6. Amcor plc
  • 10.7. Constantia Flexibles
  • 10.8. Sonoco Products Company
  • 10.9. Klockner Pentaplast