デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1627743

人工呼吸器市場:将来予測 (2025年~2030年)

Ventilator Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
人工呼吸器市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

人工呼吸器市場規模はCAGR 6.65%で成長し、2025年の53億7,600万米ドルから2030年には74億1,600万米ドルに達すると予測されています。

呼吸器救急と慢性閉塞性肺疾患 (COPD) の増加が、世界の人工呼吸器市場の成長を強める主な要因です。呼吸ケア機器における技術革新は、より患者に優しく、費用対効果が高く、携帯可能な機器の出現とともに、その使用をさらに促進し、明らかな市場拡大を促進するもう1つの主要因です。

私たちの地球に影響を及ぼし、人間生活のあらゆる側面に影響を与えた世界的大流行は、ゼロックスのような技術革新に拍車をかけた。2020年4月、同社は手頃な価格の使い捨て人工呼吸器の生産を増強し、供給不足に陥っていた病院グレードの人工呼吸器に代わる重要な選択肢を提供しました。

人工呼吸器市場の促進要因:

  • 技術進歩が人工呼吸器の開発を後押ししています。

カリフォルニア州の小規模医療機器メーカーであるVortran Medical社は、災害時や緊急時の応急処置に一般的に使用される低コストの蘇生装置Go2Ventの生産を拡大しました。Go2VentはFDAの承認を得ており、電気を必要としないです。カプルタラにあるRail Coach Factory (RCF) は、インド鉄道傘下の公共事業 (PSU) として初めて人工呼吸器のプロトタイプを開発しました。この人工呼吸器は、インド国鉄が全車両に設置しようとしている隔離病棟や検疫施設での使用を想定しています。

オリジナルのデザインで、通常の人工呼吸器の数分の一のコストになる見込みです。このように、政府の取り組みとともに、APAC地域、特に新興市場のこれらの機器のメーカーは、地域のニーズに応え、入院患者ケアに柔軟性を持たせるために、コスト効率の高い非侵襲的換気ソリューションを生み出すことに注力しています。これは、ノイダを拠点とするAgVaヘルスケアがマルチ・スズキ・インディアとの合弁事業で製造した、インドのトースターサイズの人工呼吸器が例証できます。このデバイスは特にCOVID-19患者を対象としており、ギャップを感じるために必要なときに登場しました。

人工呼吸器市場の地理的展望:

地域別では、人工呼吸器市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

APAC地域における人工呼吸器市場の成長は、可処分所得の増加と相まって医療費の増加が急速に進み、患者がさまざまな医療機関に容易にアクセスできるようになったことが、人工呼吸器の急速な普及につながっています。中華人民共和国では、2019年に保険会社が受け取った元受保険料は4兆2,645億元で、前年より12.2%増加しました。生命保険料は2兆2,754億元、元受健康・損害保険料は8,241億元、元受財産保険料は1兆1,649億元でした。

さらに、全国の一人当たりの可処分所得は30,733元で、前年に比べ8.9%増加しました。また、中国では医療・保健機関の数が増加しており、人工呼吸器の需要に拍車をかけています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

人工呼吸器市場は以下のセグメントに分けて分析されています:

モビリティの種類別

  • 集中治療室 (ICU) 用人工呼吸器
  • ICU用ベーシック人工呼吸器
  • ICU用ハイエンド人工呼吸器
  • ICU用ミッドエンド人工呼吸器
  • 可搬型人工呼吸器

インターフェース別

  • 侵襲的換気
  • 非侵襲的換気

種類別

  • 高齢者用
  • 新生児用
  • 小児用

モード別

  • 複合モード換気
  • 圧力モード換気
  • 容積モード換気
  • その他

エンドユーザー別

  • 外来治療センター
  • 救急診療サービス (EMS)
  • 在宅医療
  • 病院・診療所

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス
  • データ検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 人工呼吸器市場:モビリティの種類別

  • イントロダクション
  • 集中治療室 (ICU) 用人工呼吸器
    • ICU用ベーシック人工呼吸器
    • ICU用ハイエンド人工呼吸器
    • ICU用ミッドエンド人工呼吸器
  • 可搬型人工呼吸器

第6章 人工呼吸器市場:インターフェース別

  • イントロダクション
  • 侵襲的換気
  • 非侵襲的換気

第7章 人工呼吸器市場:種類別

  • イントロダクション
  • 高齢者用
  • 新生児用
  • 小児用

第8章 人工呼吸器市場:モード別

  • イントロダクション
  • 複合モード換気
  • 圧力モード換気
  • 容積モード換気
  • その他

第9章 人工呼吸器市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 外来診療センター
  • 救急医療サービス (EMS)
  • 在宅医療
  • 病院・診療所

第10章 人工呼吸器市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第11章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第12章 企業プロファイル

  • Air Liquide
  • Allied Healthcare Products
  • Dragerwerk AG & Co. KGaA
  • Fisher & Paykel Healthcare Limited.
  • General Electric Company
  • Getinge AB
  • Hamilton Medical
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Medtronic
  • ResMed
  • SCHILLER
  • Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co., Ltd.
  • Smiths Group plc
  • Zoll Medical
h4>
  • Air Liquide
  • Allied Healthcare Products
  • Dragerwerk AG & Co. KGaA
  • Fisher & Paykel Healthcare Limited.
  • General Electric Company
  • Getinge AB
  • Hamilton Medical
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Medtronic
  • ResMed
  • SCHILLER
  • Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co., Ltd.
  • Smiths Group plc
  • Zoll Medical
目次
Product Code: KSI061613495

The ventilator market size is projected to grow at a CAGR of 6.65% to reach US$7.416 billion by 2030, from US$5.376 billion in 2025.

The rise in respiratory emergencies and chronic obstructive pulmonary disease (COPD) are the major factors strengthening the global ventilator market's growth. Technological innovations in respiratory care devices are another major factor driving an obvious market expansion, along with the emergence of more patient-friendly, cost-effective, and portable devices that further encourage their usage.

The global pandemic that affected our planet and impacted every aspect of human life has spurred innovations like those of Xerox. In April 2020, the company ramped up the production of its affordable, disposable ventilators, providing a crucial alternative to the hospital-grade ventilators that were in short supply.

Ventilator market drivers:

  • Increasing technological advancements are propelling the development of ventilators.

The small medical device manufacturer in California named Vortran Medicalto scaled up production of the Go2Vent, a low-cost resuscitation device typically used during disasters and emergencies for first-aid treatment. Go2Vent has been approved by the FDA and doesn't require electricity. The Rail Coach Factory (RCF) in Kapurthala is the first public sector undertaking (PSU) under the Indian Railways to develop a prototype of a ventilator. This ventilator is intended for use in the isolation wards or quarantine facilities that the Indian Railways is establishing in train coaches throughout its network.

It's an original design and is expected to cost almost a fraction of a regular ventilator's costs. Thus, along with government initiatives, the manufacturers of these devices in the APAC region, especially those of emerging markets, are focusing on creating cost-efficient, non-invasive ventilation solutions to cater to local needs and provide flexibility in inpatient care. This can be exemplified by India's toaster-sized ventilator, manufactured by Noida-based AgVa Healthcare in a joint venture with Maruti Suzuki India. This device is specifically aimed at COVID-19 patients and has arrived when needed to feel the gaps.

Ventilator market geographical outlook:

By geography, the ventilator market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

In the APAC region, the ventilator market growth is the speedy advancement of rising healthcare expenditure coupled with increasing disposable income that facilitates patients' ease of access to various points of care, leading to the rapid adoption of ventilators. In the People's Republic of China, the premium of primary insurance received by the insurance companies was 4,264.5 billion yuan in 2019, an increase of 12.2 % over that of the previous year. The life insurance premium totaled 2,275.4 billion yuan, the health and casualty insurance premiums of primary insurance were 824.1 billion yuan, and the property insurance premium of primary insurance was 1,164.9 billion yuan.

Furthermore, the per capita disposable income nationwide was 30,733 yuan, an increase of 8.9 % compared to the preceding year. Besides, the growing number of medical and health institutions in China is fueling the demand for ventilators.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The ventilator market is analyzed into the following segments:

By Mobility Type

  • Intensive Care Ventilators
  • Basic ICU Ventilators
  • High High-end ICU Ventilators
  • Mid-end ICU Ventilators
  • Transportable Ventilators

By Interface

  • Invasive Ventilation
  • Non-invasive Ventilation

By Type

  • Geriatric
  • Neonatal
  • Paediatric

By Mode

  • Combined Mode Ventilation
  • Pressure Mode Ventilation
  • Volume Mode Ventilation
  • Others

By End User

  • Ambulatory Care Centers
  • Emergency Medical Services (EMS)
  • Home Care
  • Hospitals and Clinics

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process
  • 2.3. Data Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. VENTILATOR MARKET BY MOBILITY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Intensive Care Ventilators
    • 5.2.1. Basic ICU Ventilators
    • 5.2.2. High High-end ICU Ventilators
    • 5.2.3. Mid-end ICU Ventilators
  • 5.3. Transportable Ventilators

6. VENTILATOR MARKET BY INTERFACE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Invasive Ventilation
  • 6.3. Non-invasive Ventilation

7. VENTILATOR MARKET BY TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Geriatric
  • 7.3. Neonatal
  • 7.4. Paediatric

8. VENTILATOR MARKET BY MODE

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Combined Mode Ventilation
  • 8.3. Pressure Mode Ventilation
  • 8.4. Volume Mode Ventilation
  • 8.5. Others

9. VENTILATOR MARKET BY END-USER

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Ambulatory Care Centers
  • 9.3. Emergency Medical Services (EMS)
  • 9.4. Home Care
  • 9.5. Hospitals and Clinics

10. VENTILATOR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Global Overview
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. United States
    • 10.2.2. Canada
    • 10.2.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Brazil
    • 10.3.2. Argentina
    • 10.3.3. Others
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. United Kingdom
    • 10.4.2. Germany
    • 10.4.3. France
    • 10.4.4. Italy
    • 10.4.5. Spain
    • 10.4.6. Others
  • 10.5. Middle East and Africa
    • 10.5.1. Saudi Arabia
    • 10.5.2. United Arab Emirates
    • 10.5.3. Others
  • 10.6. Asia-Pacific
    • 10.6.1. China
    • 10.6.2. India
    • 10.6.3. Japan
    • 10.6.4. South Korea
    • 10.6.5. Taiwan
    • 10.6.6. Thailand
    • 10.6.7. Indonesia
    • 10.6.8. Others

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 11.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 11.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 11.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 11.4. Competitive Dashboard

12. COMPANY PROFILES

  • 12.1. Air Liquide
  • 12.2. Allied Healthcare Products
  • 12.3. Dragerwerk AG & Co. KGaA
  • 12.4. Fisher & Paykel Healthcare Limited.
  • 12.5. General Electric Company
  • 12.6. Getinge AB
  • 12.7. Hamilton Medical
  • 12.8. Koninklijke Philips N.V.
  • 12.9. Medtronic
  • 12.10. ResMed
  • 12.11. SCHILLER
  • 12.12. Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co., Ltd.
  • 12.13. Smiths Group plc
  • 12.14. Zoll Medical