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市場調査レポート
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1627723

新エネルギー車の世界市場:予測(2025年~2030年)

Global New Energy Car Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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新エネルギー車の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月23日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の新エネルギー車の市場規模は、2025年に1兆227億7,700万米ドルと評価され、2030年には1兆8,490億4,900万米ドルに達し、CAGR13.12%で成長すると推定されています。

新エネルギーとは、化石燃料以外のすべての代替エネルギーを指します。新エネルギー車とは、化石燃料を燃やさず、電気、太陽光、バイオガスなど、環境への害が少ない、あるいは全くない代替エネルギー源の助けを借りて走る四輪車のことです。新エネルギー車市場は予測期間中に急成長すると予測されますが、その主な理由は、より環境に優しいエネルギー技術を採用した自動車の採用・普及に政府が力を入れるようになっているためです。さらに、先進経済諸国と新興経済諸国の両方で電気自動車(EV)の導入が絶えず増加しているのは、可処分所得の増加、燃料価格の上昇、電気自動車を容易に導入するために必要なインフラを整備するための政府支出によるものです。

同市場への参入を目指す既存の自動車メーカーからの投資が増加していることから、同市場は今後5年間で大きく成長すると予想され、さらなる開拓の可能性を示しています。さらに、電気自動車を採用する交通事業者の取り組みが拡大していることも、今後5年間の市場成長を大きく左右する要因の1つです。さらに、これらの車両のメンテナンスコストやランニングコストが大幅に低いことも、世界の新エネルギー車の採用を補完する重要な要因となっています。

新エネルギー車市場の促進要因

  • 政府の取り組み強化が市場成長を牽引

新エネルギー車市場は、世界各国の政府が炭素排出を抑制し環境を保護するために、自動車分野でさまざまな政策や規制を実施していることが主な要因となっています。このため、各国政府は必要なインフラを整備するための支出を増やしており、これによってNEV自動車を手間なく配備できるようになっています。

さらに、EV販売を促進するためにいくつかの国の政府が実施している政策も、今後5年間の市場成長を大きく後押ししています。例えば、クリーンエネルギー閣僚会議(CEM)の下で発足した複数政府による政策である電気自動車イニシアチブは、世界の主要経済国のエネルギー大臣によるハイレベル対話です。

この政策の主な目的は、世界中でEVの導入と普及を加速させることです。例えば、2017年6月には、CEMによるEV30@30が開始され、2030年までに電気自動車の導入を30%加速させることで、今後5年間の市場成長にプラスの影響を与えています。同様に、インドや中国などの新興経済諸国では、政府が電気自動車の販売と生産を促進するために必要なあらゆる措置を講じています。

さらに、EVインフラを支援するいくつかの政策が、予測期間中の市場を活性化すると予想されます。2023年2月、バイデン-ハリス政権は、便利で信頼できるメイド・イン・アメリカの電気自動車充電ネットワークを構築し、アメリカの偉大なドライブ旅行を電動化できるようにするための最新の一連の行動を発表しました。これらの措置は、米国がバイデン大統領の気候危機に対する野心的な目標を達成するための支援となります。主な目標には、高速道路や地域社会沿いに50万台のEV充電器の全国ネットワークを構築し、2030年までに新車販売の少なくとも50%をEVが占めるようにすることが含まれます。さらに、これらの取り組みは、国内のEVおよびEV充電器産業の強化を目指した産業戦略を推進します。2050年までにネット・ゼロ・エミッションを達成する方法は、高賃金の製造および設置の仕事を創出することです。

新エネルギー車市場の地理的展望

  • アジア太平洋は今後数年で有望な成長を示します。

地理的には、北米と欧州が今後5年間を通じて注目すべき市場シェアを維持すると予想されます。確立されたインフラと厳格な公害政策の存在が、予測期間を通じて新エネルギー車市場における北米のシェアを補完する主要因となっています。しかし、アジア太平洋の市場は予測期間中に力強い成長を示すと予想されます。これは、インド、中国、韓国などの国々で、電気自動車の販売促進に対する政府支出が増加しているためです。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅した詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的動きを理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 新エネルギー車市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • バッテリー電気自動車
  • プラグインハイブリッド電気自動車
  • その他

第6章 新エネルギー車市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 個人
  • 企業

第7章 新エネルギー車市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BYD Company Ltd
  • Tesla, Inc.
  • BAIC Automotive Group Co., Ltd.
  • General Motors Company
  • Honda Motor Company, Ltd.
  • Ford Motor Company
  • Hyundai Motor Company
  • Volkswagen AG
  • Mercedes-Benz Group AG
  • TATA Motors Limited
  • Suzuki Motor Corporation
  • Bayerische Motoren Werke AG
  • The Volvo Group
  • Groupe Renault
  • The Nissan Motor Company, Ltd
目次
Product Code: KSI061613885

The global new energy car market size was evaluated at US$1,022.777 billion in 2025 and is estimated to reach US$1,849.049 billion by 2030, growing at a CAGR of 13.12%.

New energy refers to all alternative energy other than fossil fuels. New energy cars are four-wheelers that run with the help of alternative energy sources that do not burn fossil fuels and even cause less or no harm to the environment, such as electricity, solar, and biogas. The new energy cars market is projected to witness rapid growth over the forecast period, primarily due to the growing government focus on adopting and promoting vehicles with greener energy technologies. Furthermore, the constantly growing adoption of electric vehicles (EVs) in both developed and developing economies is owing to the growing disposable income, increasing fuel prices, and government spending to set up the necessary infrastructure for the easy deployment of electric vehicles.

The market is expected to experience significant growth due to increasing investments from existing automotive manufacturers aiming to enter the market, indicating the potential for further development over the next five years. Additionally, the growing efforts by transport providers for adopting the electric fleet is also one of the key factors significantly shaping the market growth in the coming five years. Moreover, the considerably lower maintenance and running costs of these vehicles are also key factors supplementing the adoption of new energy cars globally.

Global New Energy Car Market Drivers

  • Increased Government efforts are driving the market growth.

The new energy car market is primarily driven by the governments of several countries worldwide implementing various policies and regulations in the automotive sector to curb carbon emissions and protect the environment. This has further led to increased spending by the governments of different countries to set up the necessary infrastructure, enabling them to deploy NEV cars hassle-free.

Furthermore, the policies implemented by several countries' governments to promote EV sales are also significantly driving market growth in the next five years. For example, the Electric Vehicle Initiative, a multi-government policy launched under the Clean Energy Ministerial (CEM), is a high-level dialogue among the Energy ministers of the major economies worldwide.

The main aim of this policy is to accelerate the introduction and adoption of EVs worldwide. For example, in June 2017, EV30@30 by the CEM began to accelerate the deployment of electric vehicles by 30% by 2030, thereby positively influencing the market growth over the next five years. Similarly, in developing economies like India and China, among others, governments are taking all the necessary steps to promote sales and producing electric vehicles.

Additionally, several policies supporting the EV infrastructure are anticipated to fuel the market in the projected period. In February 2023, the Biden-Harris Administration announced its latest set of actions to build a convenient, reliable, and Made-in-America electric vehicle charging network so that the great American road trip can be electrified. These steps will support the United States in achieving President Biden's ambitious goals for addressing the climate crisis. Key objectives include building a national network of 500,000 EV chargers along highways and communities and ensuring that EVs account for at least 50 percent of new car sales by 2030. Additionally, these efforts will promote an industrial strategy aimed at strengthening the domestic EV and EV charging industry. The way to net-zero emissions by 2050 is by creating good-paying manufacturing and installation jobs.

Global New Energy Car Market Geographical Outlook

  • APAC to show promising growth in the coming years.

Geographically, North America and Europe are anticipated to hold noteworthy market shares throughout the next five years. The presence of a well-established infrastructure and strict pollution policies are key factors supplementing the share of the North American region in the new energy cars market throughout the forecast period. However, the market in the Asia Pacific region is expected to show robust growth during the forecast period. This is owing to the increased government spending on the promotion of sales of electric vehicles in countries like India, China, and South Korea, among others.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global New Energy Vehicle market is segmented and analyzed as given below:

By Type

  • Battery Electric Vehicle
  • Plug-In Hybrid Electric Vehicle
  • Others

By End-User

  • Individual
  • Enterprise

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. NEW ENERGY CAR MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Battery Electric Vehicle
  • 5.3. Plug-In Hybrid Electric Vehicle
  • 5.4. Others

6. NEW ENERGY CAR MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Individual
  • 6.3. Enterprise

7. NEW ENERGY CAR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. USA
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Germany
    • 7.4.2. France
    • 7.4.3. UK
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BYD Company Ltd
  • 9.2. Tesla, Inc.
  • 9.3. BAIC Automotive Group Co., Ltd.
  • 9.4. General Motors Company
  • 9.5. Honda Motor Company, Ltd.
  • 9.6. Ford Motor Company
  • 9.7. Hyundai Motor Company
  • 9.8. Volkswagen AG
  • 9.9. Mercedes-Benz Group AG
  • 9.10. TATA Motors Limited
  • 9.11. Suzuki Motor Corporation
  • 9.12. Bayerische Motoren Werke AG
  • 9.13. The Volvo Group
  • 9.14. Groupe Renault
  • 9.15. The Nissan Motor Company, Ltd