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市場調査レポート
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1627721

内視鏡の世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Endoscopes Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
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即日から翌営業日
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内視鏡の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月23日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の内視鏡市場はCAGR7.39%で成長し、2025年の115億8,900万米ドルから、2030年には165億5,200万米ドルの規模に達すると予想されています。

内視鏡は、内視鏡検査として知られるプロセスで、体内に入って内臓やその他の構造の写真やビデオを撮影する医療機器です。より効果的な治療のための病気のスクリーニングや診断に役立ちます。内視鏡は、光と、画像やビデオをキャプチャするための先端の特殊なカメラから構成されています。多くの内視鏡はまた、内視鏡検査中に組織を除去したり、手術を実行するための手術器具を挿入するのに役立ち、内部に特殊なチャネルを持っています。検査する身体の部分に応じて、肛門鏡、関節鏡、気管支鏡、大腸内視鏡、腹腔鏡、直腸鏡など、様々な内視鏡があります。このように、内視鏡は、消化器疾患、大腸ポリープ、呼吸器疾患、生殖器疾患、泌尿器関連疾患、神経系疾患など、多くの疾患を検出するのに役立ちます。

内視鏡は、病気の正確な診断、鼻科や神経科などでの効果的な治療、更なる診断のためのサンプル採取など、いくつかの理由でヘルスケアシステムに不可欠です。このように、ヘルスケアへの投資の増加は、内視鏡市場の主要な原動力となっています。同時に、慢性疾患の有病率の上昇や高齢者人口の増加により、低侵襲処置、手術、診断の需要が増加しており、これらの用途のための内視鏡の需要を促進しています。

内視鏡市場の促進要因

  • 低侵襲処置への選好とともに慢性疾患の有病率の上昇が内視鏡市場を牽引している

世界では、急激な都市化による環境悪化に加え、座りっぱなしのライフスタイルなど様々な要因によって、心血管疾患、がん、呼吸器疾患、腎臓疾患、神経疾患などの慢性疾患が増加しています。世界保健機関(WHO)のデータによると、がんは世界の死因の第1位で、2020年には約1,000万人、つまり死因の6人に1人を占めました。慢性呼吸器疾患は死因の第3位で、約400万人を占めており、Institute of Health Metrics and Evaluationの報告によれば、2019年の有病率は4億5,460万例でした。このような慢性疾患の増加は、診断と治療の需要を必要とし、内視鏡の需要増につながっています。人々は、診断や治療のために低侵襲の処置や手術を好むようになっており、それらは低リスクであるため、内視鏡市場の成長を後押ししています。

内視鏡市場の地理的展望:

  • 内視鏡市場では北米が圧倒的な市場シェアを占めると予測されています。アジア太平洋地域が急成長地域となる見込み

北米地域は、低侵襲手術、身体スクリーニング、治療手術、診断の需要が高まっているため、予測期間中に注目すべき市場シェアを占めると予想されます。この背景には、慢性疾患の有病率の上昇、高齢者人口の増加、身体検査に対する人々の意識の高まりがあります。米国がん協会によると、2023年には米国で新たに195万8,310人のがん患者が発生し、60万9,820人が死亡すると予測されています。さらに、この需要は、さまざまな市場プレーヤー、ヘルスケア領域における米国やカナダなどの北米諸国の技術進歩、北米諸国の高い可処分所得によって満たされています。

予測期間中、アジア太平洋地域は内視鏡市場で最も急成長する地域となります。インド、中国、日本などのアジア太平洋諸国の経済成長、ヘルスケアサービスへの需要増加、ヘルスケアサービスへの政府投資など、いくつかの要因がこの変化をもたらしています。ヘルスケアにおける技術開発の高まりと人口の巨大な割合は、地域の内視鏡市場を牽引していくと思われます。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域だけでなく新興地域もカバーし、顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 内視鏡の世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 使い捨て
  • 再利用可能

第6章 内視鏡の世界市場:デバイスタイプ別

  • イントロダクション
  • 硬性内視鏡
  • フレキシブル内視鏡
  • カプセル内視鏡
  • 補助内視鏡

第7章 内視鏡の世界市場:検査タイプ別

  • イントロダクション
  • 胃内視鏡検査
  • 大腸内視鏡検査
  • 腹腔鏡検査
  • その他

第8章 内視鏡の世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院
  • 診断センター
  • 外来診療ユニット

第9章 内視鏡の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • デバイスタイプ別
    • 検査タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • デバイスタイプ別
    • 検査タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • デバイスタイプ別
    • 検査タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • デバイスタイプ別
    • 検査タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • デバイスタイプ別
    • 検査タイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Ambu A/S
  • OTU Medical
  • Medtronic
  • Coloplast Corp
  • PENTAX Medical
  • Richard Wolf Medical Instruments
  • KARL STORZ
目次
Product Code: KSI061613766

The Global Endoscope market is expected to grow at a CAGR of 7.39%, reaching a size of US$16.552 billion in 2030 from US$11.589 billion in 2025.

An endoscope is a medical device that goes inside the body to capture pictures or videos of the internal organs and other structures during a process known as endoscopy. It helps in screening and diagnosing diseases for more effective treatment. It consists of a light and a special camera at the end to capture images and videos. Many endoscopes also have a special channel inside that helps in inserting operating instruments to remove tissue or perform surgery during an endoscopy. Depending on the body part it examines, there are various endoscopes, such as anoscopy, arthroscopy, bronchoscopy, colonoscopy, laparoscopy, proctoscopy, and many more. Thus, an endoscope helps in detecting numerous diseases such as gastrointestinal disease, colon polyps, respiratory diseases, reproductive diseases, urinary-related diseases, nervous system diseases, and more.

Endoscopes are vital in the healthcare system for several reasons, such as helping diagnose disease accurately, treating disease more effectively, such as in rhinology, neurotology, etc., and collecting samples for further diagnosis. Thus, the increasing healthcare investment is the key driving force for the global endoscopes market. At the same time, the rising prevalence of chronic diseases and the growing geriatric population are increasing the demand for minimally invasive procedures, surgeries, and diagnosis, propelling the demand for endoscopes for their usage.

Global Endoscopes Market Drivers

  • The rising prevalence of chronic disease, along with a preference for minimally invasive procedures, is driving the market for endoscopes

The world is witnessing a rise in chronic diseases such as cardiovascular diseases, cancer, respiratory diseases, kidney diseases, neurological diseases, and many more due to various factors such as rapid urbanization promoting a sedentary lifestyle along with the environmental degradation that was done. As per data from the World Health Organization, cancer is the leading cause of death worldwide, accounting for nearly 10 million deaths in 2020, or nearly one in six deaths. Chronic respiratory disease is the third-leading cause of death, accounting for around 4 million, with a prevalence of 454.6 million cases in 2019, as per the reports by the Institute of Health Metrics and Evaluation. This increase in chronic diseases necessitates the demand for diagnosis and treatments, leading to increased demand for endoscopes. People are preferring minimally invasive procedures or surgeries for their diagnosis and treatment as they offer lower risk, boosting the endoscope market growth.

Geographical Outlook of the Global Endoscopes Market:

  • North America is anticipated to hold a dominant market share in the global endoscopes market. Asia-Pacific will be the fastest-growing region

The North American region is expected to hold a noteworthy market share over the forecast period since there is a rising demand for minimally invasive procedures, body screening, therapeutic surgeries, and diagnosis. This is owing to the rising prevalence of chronic diseases, the growing geriatric population, and increasing awareness among people for body checkups. As per the American Cancer Society, in 2023, 1,958,310 new cancer cases and 609,820 cancer deaths are projected to occur in the United States. Moreover, this demand is being met by different market players, the technological advancement of North American countries such as the US and Canada in the healthcare domain, and the high disposable income of the North American countries.

During the forecast period, Asia-Pacific will be the fastest-growing region in the global endoscopes market. Several factors are leading this change, including the growing economies of Asia-Pacific countries such as India, China, Japan, etc., increasing demand for healthcare services, and government investment in healthcare services. The rising technological development in healthcare and the huge proportion of the population will be driving the regional endoscopes market.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Endoscopes market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Single-Use
  • Reusable

By Device Type

  • Rigid Endoscope
  • Flexible Endoscope
  • Capsule Endoscope
  • Assisted Endoscope

By Exam Type

  • Gastroscopy
  • Colonoscopy
  • Laparoscopy
  • Others

By End-Users

  • Hospitals
  • Diagnostics Centers
  • Ambulatory Care Units

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL ENDOSCOPES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Single-Use
  • 5.3. Reusable

6. GLOBAL ENDOSCOPES MARKET BY DEVICE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Rigid Endoscope
  • 6.3. Flexible Endoscope
  • 6.4. Capsule Endoscope
  • 6.5. Assisted Endoscope

7. GLOBAL ENDOSCOPES MARKET BY EXAM TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Gastroscopy
  • 7.3. Colonoscopy
  • 7.4. Laparoscopy
  • 7.5. Others

8. GLOBAL ENDOSCOPES MARKET BY END-USERS

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Hospitals
  • 8.3. Diagnostics Centers
  • 8.4. Ambulatory Care Units

9. GLOBAL ENDOSCOPES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Device Type
    • 9.2.3. By Exam Type
    • 9.2.4. By End-Users
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Device Type
    • 9.3.3. By Exam Type
    • 9.3.4. By End-Users
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Device Type
    • 9.4.3. By Exam Type
    • 9.4.4. By End-Users
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Italy
      • 9.4.5.5. Spain
      • 9.4.5.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Device Type
    • 9.5.3. By Exam Type
    • 9.5.4. By End-Users
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. UAE
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By Device Type
    • 9.6.3. By Exam Type
    • 9.6.4. By End-Users
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
      • 9.6.5.2. Japan
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Indonesia
      • 9.6.5.6. Taiwan
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILE

  • 11.1. Ambu A/S
  • 11.2. OTU Medical
  • 11.3. Medtronic
  • 11.4. Coloplast Corp
  • 11.5. PENTAX Medical
  • 11.6. Richard Wolf Medical Instruments
  • 11.7. KARL STORZ