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市場調査レポート
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1627714

衛生陶器市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Sanitary Ware Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 152 Pages
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即日から翌営業日
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衛生陶器市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

衛生陶器市場はCAGR 4.40%で成長し、2025年の429億7,900万米ドルから2030年には533億1,200万米ドルに達すると推定されます。

衛生陶器は、便器や流し台を含む配管設備のカテゴリーであり、一般的にセラミックまたはエナメル金属を使用して作られます。この種の器具は、商業施設や住宅のインフラに清潔さと衛生を提供するために作られます。衛生陶器製の器具は設置が簡単で、使用者の快適性を高めます。

国際的に、優れた便所、満足のいく清潔な製品アイテムなど、より良く改良された殺菌オフィスが増加しています。世界中の多くの人々は、適切な衛生設備を利用することができないです。豊かな人口の半分は、優れた衛生設備を利用できます。対照的に、十分な資金と適切な資源を持たない残りの半分は、清潔で健康的な衛生施設を手に入れるのに苦労しています。過去10年間で、主要な発展途上国は、社会的弱者や貧困層のために適切な衛生施設を建設・開発する予算を増やしてきました。これは、市場に積極的かつ大きな影響を与える需要の増加につながりました。

主要メーカーや企業は、斬新で革新的な複合材料や材料の開発に多額の資金を投じています。新興諸国における消費者の所得の増加は、高級品質の衛生陶器製品の需要につながっています。そのため、大手メーカーや主要企業は、技術的側面やデザインの開発により多くの資本を投じています。不動産市場の台頭は、衛生陶器市場に大きな影響を与えると思われます。不動産業界は数兆円規模の産業であり、今後も大きな成長を遂げると思われます。グローバリゼーションの好影響、学生の各国への留学、さまざまな国の人々の企業間交流の増加、観光部門の増加などは、この世界市場にプラスの影響を与えると思われます。

衛生陶器市場の促進要因

  • 不動産業界の成長

世界の不動産業界はここ数年で大きく成長しました。核家族の出現と増加、商業収入と世帯収入の増加、急速な都市化が市場の拡大を大きく後押しします。衛生陶器市場は細分化されており、小規模・地元・地域企業の存在意義が高まっています。大手企業は、地元や中小企業と協力・連携することで、地域市場への投資・浸透を図っています。世界各国の政府は、スマートシティプロジェクトや都市化インフラ整備に多額の資金を投じています。米国の北米業界団体である全米不動産協会のデータによると、2023年の中古住宅販売戸数は409万戸を記録しました。

同様に、インド・ブランド・エクイティ財団 (IBEF) の不動産報告書によると、国内の大都市における累積住宅の販売と発売は大きな伸びを示しました。IBEFによると、2022-23会計年度には、ムンバイで約85,169戸、デリーNCRとベンガルールでそれぞれ約58,460戸と43,420戸の累積住宅が販売されました。

衛生陶器市場の地理的展望:

  • アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めると予測されます。

アジア太平洋地域は、衛生陶器市場において予測期間中に大きなシェアを獲得すると予測されます。この地域は、世界最大かつ最も急速に人口が増加している地域であり、住宅および商業インフラに対する需要が高まっています。また、中国、インド、日本、韓国など、この地域の様々な国々がインフラ開発を促進するための重要な政策を導入しており、衛生陶器の需要をさらに促進しています。この地域には、衛生陶器備品に主要技術を導入・統合し、需要を増加させている衛生陶器市場のリーダー企業もあります。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界の衛生陶器市場:種類別

  • イントロダクション
  • 貯水槽
  • トイレ用シンク
  • 台座
  • 洗面台

第6章 世界の衛生陶器市場:材料別

  • イントロダクション
  • セラミック
  • アクリルプラスチック
  • プレス金属
  • その他

第7章 世界の衛生陶器市場:用途別

  • イントロダクション
  • 家庭用
  • 商業用

第8章 世界の衛生陶器市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • 材料別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 種類別
    • 材料別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 種類別
    • 材料別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • 材料別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 種類別
    • 材料別
    • 用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • LIXIL Group Corporation
  • Jaquar
  • CERA Sanitary Ware Ltd.
  • Eagle Ceramics
  • Euro Ceramics Ltd.
  • Hindware Homes
  • Lecico Egypt
  • RAK CERAMICS
  • Villeroy & Boch AG
  • Kohler Co.
  • Sanso Sanitary
  • OYN Sanitary Ware
  • George Group
  • The Sanitaryware Company
  • Guangdong Huayi Plumbing Fittings Industry Co., Ltd.
目次
Product Code: KSI061613939

The global sanitary ware market is estimated to grow at a CAGR of 4.40%, attaining US$53.312 billion by 2030, from US$42.979 billion in 2025.

Sanitary ware is a category of plumbing fixtures, including toilet bowls and sinks, generally made using ceramic or enameled metals. These types of fixtures are made to offer cleanliness and hygiene for a commercial or residential infrastructure. The sanitary ware fixtures are easy to install and enhance the users' comfort.

There has been an ascent for better and improved sterilization offices like great latrines, satisfactory clean product items, and others, internationally. Many people worldwide do not have access to proper sanitation facilities. There is a substantial disparity in enhanced sanitation features and facilities, as half of the prosperous population has access to excellent and superior sanitation. In contrast, the other half, which doesn't have enough money and proper resources, is struggling to get clean and healthier sanitation facilities. In the past decade, major developing countries have increased their budget for building and developing proper sanitation facilities for the vulnerable and indigent population. This has led to a rise in demand that will positively and significantly impact the market.

Major manufacturers and players are spending significant capital on developing novel and innovative composites and materials. The growth in the income of consumers in developing countries has led to the demand for premium quality sanitary ware products. Therefore, major and key players are investing more capital in developing technological aspects and design. The rise of the real estate market will significantly affect the global sanitary ware market. The real estate industry is worth trillions and will continue to register significant growth in the coming years. The positive effects of globalization, students traveling to different countries for studies, growth in business-to-business interaction between people of various nations, rise in the tourism sector, and others will positively impact this global market.

Global sanitary ware market drivers

  • Growth in the real estate sector

The global real estate sector has grown significantly over the past few years. The emergence and growth of nuclear families, rising commercial and household income, and rapid urbanization will significantly boost the market expansion. The sanitary ware market is fragmented, and the significance of small, local, and regional players has risen. Major companies are working to invest and penetrate the regional market by working and collaborating with local, small, and medium players. Governments worldwide are spending substantial capital on smart city projects and urbanization infrastructure development. According to the data from the National Association of Realtors, a North American Trade Association in the United States, the sale of existing homes in 2023 was recorded at 4,090,000.

Similarly, according to the India Brand Equity Foundation (IBEF) in its real estate report, the sales and launches of cumulative housing in the nation's biggest cities witnessed significant growth. The agency stated that during the 2022-23 financial year, about 85,169 units of cumulative housing were sold in Mumbai, whereas about 58,460 and 43,420 units were sold in Delhi NCR and Bengaluru, respectively.

Geographical Outlook of the Global Sanitary Ware Market:

  • Asia Pacific is forecasted to hold a major market share.

The Asia Pacific region is expected to attain a greater share of the global sanitary ware market during the forecasted timeline. This region is home to the world's biggest and fastest-growing population, with rising demand for residential and commercial infrastructures. Various countries in the region, like China, India, Japan, and South Korea, have also introduced key policies to boost infrastructural development, further propelling the demand for sanitary ware. The region is also home to some of the sanitary ware market leaders who have introduced and integrated key technologies into the sanitary ware fixtures, increasing the demand.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Sanitary Ware Market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Cistern
  • Toilet Sink
  • Pedestal
  • Wash Basin

By Materials

  • Ceramic
  • Acrylic Plastic
  • Pressed Metal
  • Others

By Applications

  • Household
  • Commercial

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • Spain
  • United Kingdom
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • Australia
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL SANITARY WARE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Cistern
  • 5.3. Toilet Sink
  • 5.4. Pedestal
  • 5.5. Wash Basin

6. GLOBAL SANITARY WARE MARKET BY MATERIALS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Ceramic
  • 6.3. Acrylic Plastic
  • 6.4. Pressed Metal
  • 6.5. Others

7. GLOBAL SANITARY WARE MARKET BY APPLICATIONS

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Household
  • 7.3. Commercial

8. GLOBAL SANITARY WARE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Materials
    • 8.2.3. By Applications
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Materials
    • 8.3.3. By Applications
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Materials
    • 8.4.3. By Applications
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. Spain
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. France
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Materials
    • 8.5.3. By Applications
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. UAE
      • 8.5.4.2. Saudi Arabia
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Materials
    • 8.6.3. By Applications
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Thailand
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. LIXIL Group Corporation
  • 10.2. Jaquar
  • 10.3. CERA Sanitary Ware Ltd.
  • 10.4. Eagle Ceramics
  • 10.5. Euro Ceramics Ltd.
  • 10.6. Hindware Homes
  • 10.7. Lecico Egypt
  • 10.8. RAK CERAMICS
  • 10.9. Villeroy & Boch AG
  • 10.10. Kohler Co.
  • 10.11. Sanso Sanitary
  • 10.12. OYN Sanitary Ware
  • 10.13. George Group
  • 10.14. The Sanitaryware Company
  • 10.15. Guangdong Huayi Plumbing Fittings Industry Co., Ltd.