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市場調査レポート
商品コード
1690884
衛生陶器の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年)Sanitaryware - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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衛生陶器の市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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衛生陶器市場規模は2025年に572億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは6.89%で、2030年には799億3,000万米ドルに達すると予測されます。
衛生陶器市場は、住宅、商業施設、インフラ建設プロジェクトの増加とともに成長しており、地域全体で住宅と商業施設の用途が拡大しています。ユニセフとWHO(世界保健機関)の統計によると、世界人口の半数以上がいまだに安全な衛生設備がなく、少なくとも20億人が糞便で汚染された飲料水源を利用しています。この現状を打破するため、いくつかのNGO(非政府組織)がWHOや世界銀行の支援を受けてキャンペーンを実施し、人々に安全な衛生設備を提供するため、農村部や過疎地にトイレを建設しています。これは、市場がニッチセグメントに広がり、レビュー期間中により多くの取引を記録するのに役立っています。
その一方で、個人衛生に対する顧客の関心の高まりも、主要市場参入企業を、より多くの顧客を惹きつけ、市場シェアを拡大するために、提供する製品で差別化を図る方法に注力させる原動力となっています。加えて、経済状況の改善、可処分所得の増加、開発途上国における都市化率の上昇が、さらなる成長を促進すると予想されます。
衛生陶器市場は、製造、輸出入、輸送にいくつかの混乱をもたらしたCOVID-19の流行により、過去1年間(2020年)に混合傾向を記録しました。パンデミックはまた、いくつかの顧客の経済状況にも影響を及ぼし、大半の日(国によっては数ヶ月)がロックダウンと安全確保のための自宅待機プロトコルに費やされたため、建設プロジェクトの遅れにつながりました。
世界中で安全衛生に関する顧客の知識と実践が増えるにつれ、衛生陶器製品の需要が高まっています。セラミックが提供する光沢のある仕上げのおかげで、汚れや熱への耐性、簡単なクリーニングを含む他の特性とともに、大多数の顧客が衛生陶器にセラミックを選択しています。また、市場で簡単に入手でき、予算に見合った価格で提供されるだけでなく、インテリアになじみやすく、周囲にエレガンスをもたらし、住宅用にも業務用にも適しています。これらの要因から、セラミック衛生陶器製品は予測期間中も市場を独占し続けると予想されます。
アジア太平洋は世界最大の衛生陶器製品輸出国であり、2019年には中国、インド、ベトナムからの輸出の結果、世界輸出のシェアが58%から62.8%に増加を記録しました。2020年の輸出はCOVID-19の影響を大きく受けたが、地域の状況の変化に伴い、2021年には生産と輸出の成長軌道に戻りました。中国は2019年に175万トンと、2009年の76万8,000トンから増加し、2018年比14%増を達成し、史上最高記録を更新し、引き続きランキングのトップに立りました。中国だけでアジアの79%、世界輸出の60.6%を占めました。インドは2018年比9%増の19万9,000トンとなり、メキシコに先行して衛生陶器製品の年間第3位の輸出国であることを継続しました。この動向は予測期間においても継続し、調査された市場により多くの収益をもたらすと予測されます。
Jaquar Group、Kohler Co、Cera Sanitaryware Ltd.などの市場の主要企業は、より技術的にアップグレードされ、メンテナンスが容易な製品を提供することで、市場での地位を強化する方法に注力しています。市場シェアに関しては、現在、一部の地域では少数の大手企業が市場を独占しています。また近年では、メーカー各社が小売業者と提携し、消費者への製品リーチを拡大したり、新たな国際市場を開拓したりしています。
The Sanitaryware Market size is estimated at USD 57.28 billion in 2025, and is expected to reach USD 79.93 billion by 2030, at a CAGR of 6.89% during the forecast period (2025-2030).
The sanitaryware market has been growing with the growing residential, commercial, and infrastructure construction projects, which are fueling up the residential and commercial applications across the region. According to the Unicef and WHO (World Health Organization) statistics, over half of the global population still lacks safe sanitation and at least 2 billion people use a drinking water source contaminated with faeces. To end this, several NGOs (Non-Government Organizations) along with the help of WHO, the World Bank are running campaigns and are building toilets in several rural and under-developed areas to offer people safe sanitation. This has been helping the market to spread to the niche segments and record more transactions over the review period.
On the other hand, customer's increasing concerns over personal hygiene are also driving the key market players to focus on ways to make a differentiation in the products offered by them, in order to attract more customers and to increase their market shares. In addition, the improving economic situation, rise in disposable income, and growth rate of urbanization in the developing nations, are expected to fuel the growth further.
The sanitaryware market has recorded a mixed trend during the past year (2020) owing to the COVID-19 outbreak which resulted in several disruptions in manufacturing, importing and exporting, and transportation. The pandemic also affected the economic situation of several customers and resulted in delays in the construction projects as the majority of days (months in some countries) were spent in lockdowns and the following stay at home to stay safe protocols.
With the increasing customer knowledge and practices of safe sanitation across the world, the demand for sanitaryware products is rising. Owing to the glossy finish offered by the ceramic, along with other properties including resistance to stains, heat, and easy cleaning majority of customers have been choosing them for their sanitaryware. They are also easily available in the market and comes at budget-friendly prices and also easily go with the interiors and bring more elegance to the surroundings making them more suitable for both residential and commercial applications. Owing to these factors the ceramic sanitaryware products are anticipated to continue to dominate the market in the forecast period as well.
Asia-Pacific is the largest sanitaryware products exporter in the world and recorded an increase in its share of world exports from 58% to 62.8%% in 2019 which was a result of exports from China, India, and Vietnam. The exports were largely affected during 2020 due to COVID-19, with the changing situations in the region, the market returned to the growth track in production and exports in 2021. China continued to top the rankings with 1.75 million tons in 2019, up from 768,000 tons in 2009 and achieved 14% growth over 2018 to set a new all-time record. China alone accounted for 79% of Asia and 60.6% of world exports. India with 9% growth over 2018 to 199,000 tons, continued to be the 3rd largest exporter of sanitaryware products in the year preceded by Mexico. This trend is anticipated to continue in the forecast period as well and bring more revenues to the market studied.
The key market players of the market such as Jaquar Group, Kohler Co, Cera Sanitaryware Ltd., and others are focusing on ways to strengthen their market position by offering more technologically upgraded, and easy to maintain products. In terms of market share, few major players currently dominate the market in some regions. In recent years, manufacturers have also entered into collaborations with retailers to expand the reach of their products for consumers and to tap new international markets.