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市場調査レポート
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1627710

ベーキングパウダー市場:予測(2025年~2030年)

Baking Powder Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 145 Pages
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ベーキングパウダー市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ベーキングパウダー市場は、予測期間中4.79%の複合年間成長率で成長し、2025年の42億3,100万米ドルから、2030年には53億4,700万米ドルに達すると予測されます。

ベーキングは、約6,000年前に肥沃な三日月地帯で採用されて以来、食品生産の一部となっています。ベーキングパウダーと呼ばれる無臭の白い粉は、それに匹敵するほど革命的であり、さらに調理時間を根本的に短縮するのに役立ち、その結果、ジンジャーブレッド、クッキーなどのような新しい種類の素早い焼き菓子が開発されました。この機能的利点は、ベーキングパウダー市場の成長を促進する主要因であり続けています。

さらに、新興経済諸国におけるエキゾチックなベーカリー製品への消費者の選好の変化、伝統的なベーカリー製品のアレルゲンフリーバリエーションの増加、都市部におけるホームベーカリーの増加、小売店の拡大、特に高所得国や新興経済諸国における女性の労働力人口の増加などが、可処分所得の増加につながり、世界のベーキングパウダー市場をかつてない高みへと押し上げると予想されます。ベーカリー製品は、太古の昔から各家庭の主食でした。

  • ベーキングパウダーの主なバイヤーは、ハンバーガー、パン、ピザの調理に使用されるハイパーマーケット、スーパーマーケット、工業用バイヤーです。大手小売業者は、メーカーから直接相当量の製品を購入するため、市場やサプライ・チェーンにおける流通業者を排除しています。消費者市場は相対的に小さいため、卸売業者や小売業者の存在意義が急増しています。大手食品会社がポートフォリオを拡大し、製パン製品をオンラインで提供しているため、オンライン販売は増加すると予想されます。
  • ベーキングパウダー業界は競争が激しく、地域や地元のプレーヤーが大きな市場シェアを占めています。ベーキングパウダー市場には、代替品の入手可能性や粉末による健康問題など、いくつかの制約があります。しかし、制約にかかわらず、市場は成長すると予想されます。

ベーキングパウダー市場の促進要因:

  • 世界の急速な都市化がベーカリー製品の需要を押し上げる

所得の増加と都市化に伴い、ベーキングパウダーの需要が高まっています。すぐに食べられるスナックや食品の市場は大きいです。消費者の食行動の変化により、ファーストフード製品に対する需要が高いです。消費者の健康に対する意識と知識が高まっています。健康志向のベーカリー製品の消費が大幅に伸びています。栄養バー、高繊維質パン、朝食用シリアルの消費は、バランスのとれた健康的な食生活を求める消費者の需要に応えています。健康志向の食品にはベーキングパウダーが必要です。

すぐに食べられて簡単に入手できるコンビニエンス・フードの需要が大幅に増加しています。また、ドーナツ、ピザ、ケーキ、クッキー、ハンバーガーなど、イーストを使った食品のニーズもあります。したがって、消費者の行動分析、ライフスタイルの大きな変化、所得の急増によって、ジャンク・フード製品の需要は増加すると予想されます。そのため、ベーキングパウダー市場は急拡大が予想されます。

ベーキングパウダー市場は世界5地域に区分されます:

地域別に見ると、ベーキングパウダー市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域の国もあります。インドや中国のような国々は、都市化が進んでいるため、大きな成長を記録すると思われます。

World Integrated Trade Solution(WITS)によると、2023年の調理済みベーキングパウダーの輸入上位国は、サウジアラビアが1,193万4,000Kg、カナダが648万8,490Kg、フィリピンが775万8,170Kg、次いでインドネシアが275万7,720Kg、米国が405万6,690Kgでした。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域および新興地域を網羅し、顧客セグメント、政府政策および社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

ベーキングパウダー市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

性質別

  • 従来型
  • オーガニック
  • グルテンフリー
  • その他

タイプ別

  • 酒石酸塩
  • 硫酸アルミニウムナトリウム
  • リン酸塩
  • リン酸塩フリー
  • アルミニウムフリー

用途別

  • パン
  • ケーキ・ペストリー
  • クッキー・ビスケット
  • ロールケーキ・パイ
  • その他

流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン
  • ハイパーマーケット
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他欧州
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界中で急速な都市化が進み、ベーカリー製品の需要が高まっている
    • eコマース事業の拡大
  • 市場抑制要因
    • ベーキングパウダー市場の成長を抑制している重曹
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ベーキングパウダー市場:性質別

  • イントロダクション
  • 従来型
  • オーガニック
  • グルテンフリー
  • その他

第6章 ベーキングパウダー市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 酒石酸
  • 硫酸アルミニウムナトリウム
  • リン酸
  • リン酸不使用
  • アルミニウムフリー

第7章 ベーキングパウダー市場:用途別

  • イントロダクション
  • パン
  • ケーキ・ペストリー
  • クッキー・ビスケット
  • ロールパン・パイ
  • その他

第8章 ベーキングパウダー市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン
    • ハイパーマーケット
    • その他

第9章 ベーキングパウダー市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Clabber Girl Corporation(B&G Foods, Inc.)
  • LALLEMAND Inc.
  • AB Mauri(Associated British Foods plc)
  • Mondelez International
  • Agrano GmbH & Co. KG
  • LA PATELIERE
  • PFPI
  • Oriental Yeast Co., ltd.(Nisshin Seifun Group Inc.)
  • Swiss Bake Ingredients Pvt. Ltd.
  • Weikfield Foods Pvt. Ltd.
目次
Product Code: KSI061613921

The baking powder market is expected to grow at a compound annual growth rate of 4.79% over the forecast period to reach US$5.347 billion in 2030, up from US$4.231 billion in 2025.

Baking has been a part of food production since its employment in the Fertile Crescent about six thousand years ago. The odorless white powder, referred to as baking powder, has been equivalently revolutionary and has further aided in radically shortening the cooking time resulting in the development of a new breed of fast baked goods like gingerbread, cookies, and the like. This functional benefit has remained the prime factor facilitating the baking powder market growth.

Additionally, with shifting consumer preferences for exotic bakery products in developing economies, increased availability of allergen-free variants of traditional bakery products, an increasing number of urban home bakers, expanding retail footprint, and rising female labor-force participation, particularly in high-income and emerging economies, leading to increased availability of disposable income, among other factors, are expected to propel the global baking powder market to unprecedented heights. Bakery products have been a staple in every household since time immemorial.

  • The major buyers of baking powder are hypermarkets, supermarkets, and industrial buyers for their usage in cooking hamburgers, bread, and pizza. Major retailers purchase substantial quantities of products directly from the manufacturers, thus eliminating distributors in the market and supply chain. The consumer market is relatively smaller; therefore, the significance of wholesalers and retailers has surged. Online sales are expected to rise as major food companies are expanding their portfolio and are providing their baking products online. Manufacturers are also developing and innovating their distribution channels to minimize the bargaining power of major retailers.
  • The baking powder industry is competitive, where regional and local players have a significant market share. There are some limitations to the baking powder market, such as the availability of a substitute product and health problems caused by the powder. But, regardless of the limitations, the market is expected to grow.

Baking powder market drivers:

  • Rapid urbanization across the globe is propelling the demand for bakery products

With the growing income and urbanization, the demand for baking powder has risen. There is a significant market for ready-to-eat snacks and foods. There is a high demand for fast food products because of the change in consumers' eating behavior. Consumers have become more aware and knowledgeable about their wellness and health. There is a substantial surge in the consumption of health-based bakery products. The consumption of nutrition bars, high-fiber bread, and breakfast cereals meets consumer demand for a balanced and healthier diet. Baking powder is required for wellness and health-oriented food products.

There is a substantial surge in the demand for convenience foods that are ready to eat and easily available. There is also a need for yeast-based food products such as doughnuts, pizzas, cakes, cookies, and hamburgers. Therefore, the demand for junk food products is expected to rise by analyzing consumer behavior, the significant change in their lifestyle, and the surge in income. Hence, the baking powder market is expected to surge.

The baking powder market is segmented into five regions worldwide:

By geography, the baking powder market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries. Countries like India and China will register significant growth because of rising urbanization.

According to the World Integrated Trade Solution (WITS), the top importers of prepared baking powders in 2023 were Saudi Arabia with an import of 11,934,000 Kg, Canada with an import of 6,488,490 Kg, Philippines with 7,758,170 Kg, followed by Indonesia import of 2,757,720 Kg, and the United States had 4,056,690 Kg.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Baking Powder Market is segmented and analyzed as given below:

By Nature

  • Conventional
  • Organic
  • Gluten-free
  • Others

By Type

  • Tartrate
  • Sodium Aluminum Sulfate
  • Phosphate
  • Phosphate-free
  • Aluminum-free

By Application

  • Bread
  • Cakes and Pastries
  • Cookies and Biscuits
  • Rolls and Pies
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline
  • Hypermarkets
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Rapid urbanization across the globe is propelling the demand for bakery products
    • 4.1.2. Increasing e-commerce business
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Baking soda has been restraining the baking powder market growth
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. BAKING POWDER MARKET BY NATURE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Conventional
  • 5.3. Organic
  • 5.4. Gluten-free
  • 5.5. Others

6. BAKING POWDER MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Tartrate
  • 6.3. Sodium Aluminum Sulfate
  • 6.4. Phosphate
  • 6.5. Phosphate-free
  • 6.6. Aluminum-free

7. BAKING POWDER MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Bread
  • 7.3. Cakes and Pastries
  • 7.4. Cookies and Biscuits
  • 7.5. Rolls and Pies
  • 7.6. Others

8. BAKING POWDER MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
  • 8.3. Offline
    • 8.3.1. Hypermarkets
    • 8.3.2. Others

9. BAKING POWDER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Global Overview
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Rest of Europe
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. United Arab Emirates
    • 9.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 9.6. Asia-Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Rest of Asia-Pacific

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Clabber Girl Corporation (B&G Foods, Inc.)
  • 11.2. LALLEMAND Inc.
  • 11.3. AB Mauri (Associated British Foods plc)
  • 11.4. Mondelez International
  • 11.5. Agrano GmbH & Co. KG
  • 11.6. LA PATELIERE
  • 11.7. PFPI
  • 11.8. Oriental Yeast Co., ltd. (Nisshin Seifun Group Inc.)
  • 11.9. Swiss Bake Ingredients Pvt. Ltd.
  • 11.10. Weikfield Foods Pvt. Ltd.