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市場調査レポート
商品コード
1627710
ベーキングパウダー市場:予測(2025年~2030年)Baking Powder Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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ベーキングパウダー市場:予測(2025年~2030年) |
出版日: 2024年12月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ベーキングパウダー市場は、予測期間中4.79%の複合年間成長率で成長し、2025年の42億3,100万米ドルから、2030年には53億4,700万米ドルに達すると予測されます。
ベーキングは、約6,000年前に肥沃な三日月地帯で採用されて以来、食品生産の一部となっています。ベーキングパウダーと呼ばれる無臭の白い粉は、それに匹敵するほど革命的であり、さらに調理時間を根本的に短縮するのに役立ち、その結果、ジンジャーブレッド、クッキーなどのような新しい種類の素早い焼き菓子が開発されました。この機能的利点は、ベーキングパウダー市場の成長を促進する主要因であり続けています。
さらに、新興経済諸国におけるエキゾチックなベーカリー製品への消費者の選好の変化、伝統的なベーカリー製品のアレルゲンフリーバリエーションの増加、都市部におけるホームベーカリーの増加、小売店の拡大、特に高所得国や新興経済諸国における女性の労働力人口の増加などが、可処分所得の増加につながり、世界のベーキングパウダー市場をかつてない高みへと押し上げると予想されます。ベーカリー製品は、太古の昔から各家庭の主食でした。
所得の増加と都市化に伴い、ベーキングパウダーの需要が高まっています。すぐに食べられるスナックや食品の市場は大きいです。消費者の食行動の変化により、ファーストフード製品に対する需要が高いです。消費者の健康に対する意識と知識が高まっています。健康志向のベーカリー製品の消費が大幅に伸びています。栄養バー、高繊維質パン、朝食用シリアルの消費は、バランスのとれた健康的な食生活を求める消費者の需要に応えています。健康志向の食品にはベーキングパウダーが必要です。
すぐに食べられて簡単に入手できるコンビニエンス・フードの需要が大幅に増加しています。また、ドーナツ、ピザ、ケーキ、クッキー、ハンバーガーなど、イーストを使った食品のニーズもあります。したがって、消費者の行動分析、ライフスタイルの大きな変化、所得の急増によって、ジャンク・フード製品の需要は増加すると予想されます。そのため、ベーキングパウダー市場は急拡大が予想されます。
地域別に見ると、ベーキングパウダー市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域の国もあります。インドや中国のような国々は、都市化が進んでいるため、大きな成長を記録すると思われます。
World Integrated Trade Solution(WITS)によると、2023年の調理済みベーキングパウダーの輸入上位国は、サウジアラビアが1,193万4,000Kg、カナダが648万8,490Kg、フィリピンが775万8,170Kg、次いでインドネシアが275万7,720Kg、米国が405万6,690Kgでした。
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業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The baking powder market is expected to grow at a compound annual growth rate of 4.79% over the forecast period to reach US$5.347 billion in 2030, up from US$4.231 billion in 2025.
Baking has been a part of food production since its employment in the Fertile Crescent about six thousand years ago. The odorless white powder, referred to as baking powder, has been equivalently revolutionary and has further aided in radically shortening the cooking time resulting in the development of a new breed of fast baked goods like gingerbread, cookies, and the like. This functional benefit has remained the prime factor facilitating the baking powder market growth.
Additionally, with shifting consumer preferences for exotic bakery products in developing economies, increased availability of allergen-free variants of traditional bakery products, an increasing number of urban home bakers, expanding retail footprint, and rising female labor-force participation, particularly in high-income and emerging economies, leading to increased availability of disposable income, among other factors, are expected to propel the global baking powder market to unprecedented heights. Bakery products have been a staple in every household since time immemorial.
With the growing income and urbanization, the demand for baking powder has risen. There is a significant market for ready-to-eat snacks and foods. There is a high demand for fast food products because of the change in consumers' eating behavior. Consumers have become more aware and knowledgeable about their wellness and health. There is a substantial surge in the consumption of health-based bakery products. The consumption of nutrition bars, high-fiber bread, and breakfast cereals meets consumer demand for a balanced and healthier diet. Baking powder is required for wellness and health-oriented food products.
There is a substantial surge in the demand for convenience foods that are ready to eat and easily available. There is also a need for yeast-based food products such as doughnuts, pizzas, cakes, cookies, and hamburgers. Therefore, the demand for junk food products is expected to rise by analyzing consumer behavior, the significant change in their lifestyle, and the surge in income. Hence, the baking powder market is expected to surge.
By geography, the baking powder market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries. Countries like India and China will register significant growth because of rising urbanization.
According to the World Integrated Trade Solution (WITS), the top importers of prepared baking powders in 2023 were Saudi Arabia with an import of 11,934,000 Kg, Canada with an import of 6,488,490 Kg, Philippines with 7,758,170 Kg, followed by Indonesia import of 2,757,720 Kg, and the United States had 4,056,690 Kg.
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