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市場調査レポート
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1627708

CSP向け収益・顧客統合管理 (IRCM) 市場:将来予測 (2025年~2030年)

Integrated Revenue and Customer Management (IRCM) for CSPs Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 152 Pages
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CSP向け収益・顧客統合管理 (IRCM) 市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
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概要

CSP向け収益・顧客統合管理 (IRCM) 市場は、CAGR 6.35%の堅調な成長率で推移し、2025年の304億2,600万米ドルから2030年には413億9,400万米ドルに達すると予測されます。

CSP向けIRCM市場とは、通信サービスプロバイダー向け収益・顧客統合管理ソフトウェアを指します。IRCMパッケージには、課金・顧客管理プロセスを最適化・改善する顧客向け・ネットワーク向けソリューション群が含まれます。顧客対応プロセスの追跡と管理、既存の顧客ライフサイクル管理プロセスの最適化、財務および全体的なビジネスパフォーマンスの分析、その他通信サービスプロバイダ向けにカスタマイズされたサービスを提供します。また、顧客獲得、維持、収益化のためのソリューションも提供しています。ICRMソリューションの中核は、従来の請求、課金、カスタマーケアのプロセスを合理化することです。先進的なICRMソリューションの多くは、分析、視覚化、レポーティング、製品ライフサイクル管理、電子請求書作成、支払い処理などの機能をさらに搭載しています。

IRCMソリューションは、世界中の通信サービス・プロバイダー (CSP) からの需要が増え続けています。これらの既製ソフトウェア・パッケージは、重要な収益と顧客管理のビジネス・プロセスに効率的に対処するソリューションのニーズに完全に合致しています。こうしたソリューションの需要は、業界各社が業務効率の向上に注力するようになったことが大きな要因となっています。この分野におけるアジャイルでスケーラブルなソリューションの人気と採用の増加は、業界関係者がコスト削減に重点を置いていることを明確に示しています。Software-Definedネットワークは、レガシー・ネットワークに比べて設備投資や運用コストが低いため、継続的に導入が進んでいます。現在市場で入手可能なIRCMソリューションは、ネットワークタイプ、製品タイプ、顧客タイプ、サービスタイプ、CSPの支払い方法に関連するその他の要件などのパラメータに影響されることなく、トランザクション料金処理に関連するCSPの要件を満たします。

CSP向けIRCM市場の促進要因

  • 通信サービスプロバイダー (CSP) 向けのIRCM (収益・顧客統合管理) ソリューションによる付加価値が、市場を大きく牽引しています。

IRCMソリューションは、通信サービス・プロバイダーに優れた付加価値を提供します。IRCMソリューションは、CSPの業務効率、顧客体験、リアルタイム分析を強化するのに役立ちます。IRCMシステムは、顧客データに対する洞察を提供することで、顧客サービスを向上させます。IRCMシステムは、請求の統合、柔軟な価格設定などにより、請求・課金プロセスをよりシンプルなものに多様化します。IRCMはCSPに収益の最適化、課金プロセスの合理化、パーソナライズされたサービスの提供に役立つツールを提供するため、CSPの間で盛り上がりを見せています。

CSP向けIRCM市場の地理的展望:

  • 北米と欧州がCSP向けIRCMの主要市場になると予測される

CSP向けIRCM (収益・顧客統合管理) 市場は、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。

北米と欧州は、これらの地域の通信・技術分野が活況を呈していることから、かなり大きな市場シェアを占めています。これらの地域は、新しいソリューションや技術を早期に採用することが多いです。これらの地域では、IRCMを採用するための支援インフラが整っているため、顧客の間でIRCMの導入が進み、市場成長に寄与しています。

予測期間中、アジア太平洋地域のCSP向けIRCM (収益・顧客統合管理) 市場は急成長が見込まれています。この市場拡大の原動力となるのは、この地域の世界企業による継続的な巨額投資です。ICTセクターの急速な成長は、このセクターが提供するサービスの多くにまだアクセスできない膨大な人口に起因しており、CSP向けIRCM市場の成長を支え続けると思われます。

中東・アフリカ、南米といった他の地域の市場シェアは比較的小さいです。しかし、これらの地域でも予測期間中に良好な市場成長が見込まれます。通信・技術産業への投資が増加していること、また、国を超えて相当数のベンダーが存在することが、市場成長の主な促進要因になると予想されます。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 CSP向けIRCM市場:展開方式別

  • イントロダクション
  • オンプレミス
  • クラウド

第6章 CSP向けIRCM市場:企業規模別

  • イントロダクション
  • 小規模
  • 中規模
  • 大規模

第7章 CSP向けIRCM市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 展開方式別
    • 企業の種類別
    • 国別
  • 南米
    • 展開方式別
    • 企業の種類別
    • 国別
  • 欧州
    • 展開方式別
    • 企業の種類別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 展開方式別
    • 企業の種類別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 展開方式別
    • 企業の種類別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • TECNOTREE CORP.
  • Netcracker
  • AMDOCS
  • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
  • SAP
  • Huawei Technologies Co., Ltd.
  • Comviva
目次
Product Code: KSI061613758

The Integrated Revenue and Customer Management (IRCM) for CSPs Market is expected to grow at a robust rate of 6.35% CAGR, reaching US$41.394 billion in 2030 from US$30.426 billion in 2025.

IRCM for CSPs Market refers to Integrated Revenue and Customer Management for Communication service providers software. IRCM packages contain a group of customer-facing and network-facing solutions that optimize and improve billing and customer management processes. It offers products that track and manage customer-facing processes, optimize existing customer lifecycle management processes, analyze financial and overall business performance, and other tailored services for communication service providers. It also involves solutions for customer acquisition, retention, and monetization. At their core, ICRM solutions streamline legacy billing, charging, and customer care processes. Many advanced ICRM solutions come further loaded with capabilities like analytics, visualization and reporting, product life cycle management, e-bill generation, and payment processing.

IRCM solutions are witnessing a continuous increase in demand from communication service providers (CSPs) worldwide. These off-the-shelf software packages align perfectly with the need for solutions that efficiently address critical revenue and customer management business processes. The demand for these solutions is being majorly driven by the rising focus of industry players on improving operational efficiency. The increasing popularity and adoption of agile and scalable solutions in this sector clearly show the focus of industry players on cost reduction. Continuously increasing the adoption of software-defined networks, on account of lower capital and operating expenses associated with their use compared to legacy networks, is an example of how focused industry players are on improving margins, thus boosting market growth. IRCM solutions currently available in the market meet CSPs' requirements associated with transaction charges processing without being affected by parameters like network type, product type, customer type, service type, or other requirements associated with payment methods for CSPs.

IRCM for CSPs Market Drivers

  • The value added by Integrated Revenue and Customer Management (IRCM) solutions for Communication Service Providers (CSPs) is significantly driving the market

IRCM solutions offer excellent value addition to the communication service providers. It helps CSPs in enhancing their operational efficiency, customer experiences, and real-time analytics. The IRCM system improves customer service by offering insights into customer data. It diversifies the billing and charging processes into simpler ones by consolidating billing, flexible pricing, etc. As IRCM provides CSPs with tools that help them optimize revenue, streamline billing processes, and deliver personalized services, it is gaining a boost among the CSPs.

Geographical Outlook of the IRCM for CSPs Market:

  • North America and Europe is anticipated to be the dominant market of the IRCM for CSPs

Geographically, the Integrated Revenue and Customer Management (IRCM) for the CSP market has been segmented as North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and Asia Pacific.

North America and Europe accounted for a significantly large market share with the booming communication and technology sectors across these regions. These regions are often early adopters of new solutions and technologies. The availability of supportive infrastructure for adopting IRCM in these areas is driving its uptake among customers, thereby contributing to market growth.

Over the projected period, the Asia Pacific Integrated Revenue and Customer Management (IRCM) for the CSPs market is expected to grow rapidly. This market expansion will be driven by the continuous pumping of huge investments by global players across this region. The rapid growth of the ICT sector, due to a huge population with still no access to many of the services this sector offers, will continue to support the IRCM for CSPs market growth.

Other regions like the Middle East, Africa, and South America held a relatively small market share. However, good market growth is also expected in these regions over the forecast period. Increasing investments in the communication and technology industries and the availability of a fair number of vendors across countries are expected to be key drivers for market growth.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The IRCM for CSPs Market is segmented and analyzed as follows:

By Deployment Model

  • On-Premise
  • Cloud

By Enterprise Size

  • Small
  • Medium
  • Large

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. IRCM FOR CSPs MARKET BY DEPLOYMENT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. On-Premise
  • 5.3. Cloud

6. IRCM FOR CSPs MARKET BY ENTERPRISE SIZE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Small
  • 6.3. Medium
  • 6.4. Large

7. IRCM FOR CSPs MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Deployment Type
    • 7.2.2. By Enterprise Type
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Deployment Type
    • 7.3.2. By Enterprise Type
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Deployment Type
    • 7.4.2. By Enterprise Type
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Deployment Type
    • 7.5.2. By Enterprise Type
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Deployment Type
    • 7.6.2. By Enterprise Type
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Taiwan
      • 7.6.3.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. TECNOTREE CORP.
  • 9.2. Netcracker
  • 9.3. AMDOCS
  • 9.4. Telefonaktiebolaget LM Ericsson
  • 9.5. SAP
  • 9.6. Huawei Technologies Co., Ltd.
  • 9.7. Comviva