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市場調査レポート
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1627697

脱毛製品の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)

Global Depilatory Products Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 131 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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脱毛製品の世界市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

脱毛製品の市場はCAGR6.39%の急成長を遂げ、市場規模は2025年の93億1,800万米ドルから2030年には127億300万米ドルに達すると予測されます。

脱毛剤は、皮膚表面のムダ毛を除去するために使用される化粧品であり、一般的にクリーム、ローション、ジェル、パウダーの形状をしています。脱毛に関して、脱毛剤と除毛剤には大きな違いがあります。除毛が毛根から完全に毛を取り除くのに対し、脱毛は皮膚の表面だけを取り除きます。脱毛サロンやスパでの脱毛治療を選ぶよりも、脱毛剤の方が便利で安価だと思われがちです。脱毛製品に含まれる化学的特性は、毛に強度を与えているケラチンの結合を破壊することによって脱毛プロセスを助けます。毛が弱くなると、毛は崩壊するか、削ったり拭き取ったりできるほど傷みます。

都市化の進展と相まって、可処分所得と生活水準が上昇していることが、脱毛製品の世界の市場成長を大きく後押ししています。人々は美的魅力を高めながら、身だしなみに関してますます意識を高めています。そのため、手軽で迅速なオプションを求める消費者の間で、便利な脱毛製品が人気を集めており、これが脱毛製品の世界市場成長を後押ししています。

多忙なライフスタイルを送る働く女性人口の増加は、便利なグルーミング製品への需要をさらに加速させ、脱毛製品市場の成長を促進しています。男性の間で化学的および非化学的脱毛製品の人気が高まっていることは、市場プレーヤーがこの性別向けの製品ポートフォリオを多様化し、より大きな市場シェアを獲得する絶好の機会であり、予測期間中、全世界の脱毛製品市場全体の成長を後押しし続けるでしょう。

脱毛製品市場促進要因

  • 美容と衛生への関心の高まりに伴う脱毛嗜好の変化が市場を牽引

新しい美の基準への文化的なシフトの高まりを目の当たりにしています。脱毛は、特に女性の間で必須の儀式となっています。また、男性の間でも脱毛の傾向が高まっています。身だしなみへの関心が高まるにつれ、脱毛の需要が増加しています。脱毛トレンドの高まりは、人々がより便利で簡単なツールを選択するにつながっています。脱毛製品は、従来の脱毛オプションに比べて顧客に利便性を提供するため、ますます市場を牽引しています。

脱毛製品市場の地理的展望:

  • 予測期間中、欧州が最大の市場シェアを占める

脱毛製品市場は、地理的に北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されています。

アジア太平洋地域の脱毛製品市場は、購買力の向上による生活水準の変化、欧米の消費習慣の採用の増加、男女間の個人衛生や身だしなみに関する関心の高まりなどの要因により、予測期間中に最も高いCAGRで成長する見込みです。中国やインドなどの国々におけるeコマース産業の活況も、この地域の脱毛製品市場に大きく貢献しています。

スマートフォンの普及率が高く、インターネットの接続性が向上し、かつ世界中からコスパの高い脱毛製品が提供されるため、人々はより多くのオンラインショッピングを選択するようになっています。新しい動向や技術をいち早く導入し、同地域の主要な市場参入企業が存在するため、北米は脱毛製品市場で大きなシェアを占めています。また、北米は男女ともに身だしなみや衛生への関心が高く、市場をリードしています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 世界の脱毛製品市場:種類別

  • イントロダクション
  • 化学薬品
    • クリーム・ローション
    • ワックス
    • コールドワックスストリップ
  • 非化学薬品
    • カミソリ
    • ピンセット

第6章 世界の脱毛製品市場:用途別

  • イントロダクション
  • 男性
  • 女性

第7章 世界の脱毛製品市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 世界の脱毛製品市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 種類別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • CHURCH & DWIGHT CO., INC.
  • L'Oreal Paris
  • Cire France LLC
  • Reckitt Benckiser
  • Linco Care Ltd
  • SIMPLE USE Beauty
  • Procter & Gamble
  • Jolen Beauty
  • Sue Ismiel and Daughters(Nads)
  • Sally Hansen
目次
Product Code: KSI061613742

The Global Depilatory Products Market is expected to experience rapid growth of 6.39% CAGR, reaching a market size of US$12.703 billion in 2030 from US$9.318 billion in 2025.

Depilatories are cosmetic products that are used to remove unwanted hair on the surface of the skin and are typically in the form of creams, lotions, gels, and powder. There is a huge difference between the epilator and the depilator regarding hair removal. While epilation removes hair from its roots completely, depilation removes hair only at the surface of the skin. Depilatories are often considered more convenient and less expensive than opting for salon or spa treatments for hair removal. The chemical properties in depilatory products aid in the hair removal process by breaking down bonds in keratin present in hair that gives it strength. When the hair gets weakened, it either disintegrates or is distressed enough that it can be scraped or wiped away.

Rising disposable incomes and living standards coupled with increasing urbanization are significantly driving the market growth of depilatory products globally. People are getting more and more conscious with respect to personal grooming while enhancing their aesthetic appeal themselves. As such, convenient depilatory products are gaining popularity among consumers who are looking for easy and quick options, which, in turn, is fuelling the global market growth of depilatory products.

The growing working women population with a busy lifestyle is further accelerating the demand for convenient grooming products, thereby driving the global depilatory products market growth. The emerging popularity of hair removal products, both chemical and non-chemical, among men is a great opportunity for market players to diversify their product portfolio for this gender and gain a larger market share, which will continue to bolster the overall market growth of depilatory products across the globe during the forecast period.

Global Depilatory Products Market Drivers

  • The changing preference for hair removal with increased focus on beauty and hygiene is propelling the market

We are witnessing an increasing cultural shift towards new beauty standards. Hair removal has been a must ritual, particularly among women. Also, there is an increasing trend for hair removal among men too. The increased focus on grooming is leading to an increase in demand for hair removal. The rising hair removal trend is leading people to choose more convenient and easy tools. Depilatory products offer convenience to customers compared to traditional hair removal options, thus increasingly driving the market.

Global Depilatory Products Market Geographical Outlook:

  • Europe will hold the largest market share during the forecast period

Geographically, the global Depilatory Products market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific.

Asia Pacific's regional market for depilatory products is poised to grow at the highest CAGR during the forecast period owing to factors such as changing living standards with rising purchasing power, rising adoption of Western consumer practices, and growing concerns regarding personal hygiene and grooming among men and women. The booming e-commerce industry in countries like China and India also contributes substantially to the depilatory product market across this region.

With high smartphone penetration and better internet connectivity, people are choosing to do more online shopping as it is convenient and cost-effective and also provides various international depilatory products customers can choose from at discounted rates. Due to the early adoption of new trends and technologies, along with major market players in the region, North America holds a significant share in the global depilatory products market. Also, North America is leading the market due to a high focus on personal grooming and hygiene among both men and women.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Depilatory Products Market is segmented and analysed as follows:

By Type

  • Chemical
  • Cream & Lotions
  • Wax
  • Cold Wax Strips
  • Non-Chemical
  • Razors
  • Tweezers

By Application

  • Men
  • Women

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • Australia
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL DEPILATORY PRODUCTS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Chemical
    • 5.2.1. Cream & Lotions
    • 5.2.2. Wax
    • 5.2.3. Cold Wax Strips
  • 5.3. Non-Chemical
    • 5.3.1. Razors
    • 5.3.2. Tweezers

6. GLOBAL DEPILATORY PRODUCTS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Men
  • 6.3. Women

7. GLOBAL DEPILATORY PRODUCTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. GLOBAL DEPILATORY PRODUCTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. South Korea
      • 8.6.4.4. Australia
      • 8.6.4.5. India
      • 8.6.4.6. Indonesia
      • 8.6.4.7. Thailand
      • 8.6.4.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. CHURCH & DWIGHT CO., INC.
  • 10.2. L'Oreal Paris
  • 10.3. Cire France LLC
  • 10.4. Reckitt Benckiser
  • 10.5. Linco Care Ltd
  • 10.6. SIMPLE USE Beauty
  • 10.7. Procter & Gamble
  • 10.8. Jolen Beauty
  • 10.9. Sue Ismiel and Daughters (Nads)
  • 10.10. Sally Hansen