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市場調査レポート
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1627693

バーベキューソース市場:予測(2025年~2030年)

Barbecue Sauce Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
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英文 151 Pages
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バーベキューソース市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 151 Pages
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概要

世界のバーベキューソース市場はCAGR6.71%で成長し、2025年には16億5,087万米ドルから、2030年には22億8,381万3,000米ドルの市場規模に達すると予測されています。

バーベキューは料理の一種であり、調理スタイルでもあります。バーベキューは、世界中の多くの地域で、火と煙を使うさまざまな調理法を示す用語として、さまざまなバリエーションとともによく使われています。一般的には、牛肉、鶏肉、豚肉、魚などの肉を、薪や炭を使って燻製にし、直火やグリルで調理します。バーベキューソースは、バーベキューの調理法で調理された肉やその他の料理のマリネや下味付け、調味料やトッピングとして使われます。ソースの味や風味は様々ですが、一般的に使用されるソースにはトマトペースト、オニオンパウダー、マスタード、ブラックペッパーパウダーなどがあります。バーベキューソースには、カンザスシティ風、テキサス風、アラバマ風ホワイトソース、メンフィス風など、地域によってさまざまなバリエーションがあります。

バーベキューソースの消費量急増の主な要因は、バーベキュー料理スタイルの人気上昇です。健康志向が高まり、より健康的なライフスタイルを求める消費者は、従来の炭水化物中心の食生活に比べ、タンパク質やビタミンが豊富な食生活を志向しています。揚げ物はタンパク質含有量を破壊し、体内で脂肪やコレステロールを増殖させます。そのため消費者は、本来の栄養素を生かし、味も確かなBBQ調理のような、より良い代替品を求めています。

さらに、BBQ調理スタイルには健康上の利点もあります。とりわけ、この調理スタイルでは野菜を摂取するため、体内に必要な栄養素が回復します。スモーク調理は食材の脂肪分を減らし、体にコレステロールを増やしません。調理された食品は食べやすく、消化もよいです。さらに、グリル料理は屋外で、その他の活動と一緒に行うことができます。炭水化物からタンパク質が豊富な食事への消費傾向のシフトに伴い、食肉市場は拡大しており、バーベキューソース市場の成長機会につながっています。

世界のバーベキューソース市場の促進要因

  • 世界のバーベキュー料理人気の高まりがバーベキューソース市場の成長を促進

世界の健康志向の高まりが、市場成長の急上昇と調理済み健康食品の採用拡大に寄与しています。これには、燻製や焼いた食品、揚げ物を使わない食品などが含まれます。バーベキュー・スタイルの調理は食品の栄養素を保持するのに役立ち、また煙や生きた火での調理に関連するその他の利点も得られるため、バーベキュー・スタイルの調理に対する需要の高まりにつながっています。同時に、アジア太平洋などの地域では、文化的影響力の高まりがバーベキュー調理スタイルの需要を急上昇させています。このように、バーベキュー調理の人気の高まりがバーベキューソース市場の成長につながっています。

世界のバーベキューソース市場の地理的展望:

  • アジア太平洋地域はバーベキューソース世界市場で最も急成長する市場と予測

予測期間において、アジア太平洋地域は世界のバーベキューソース市場において最も急成長している地域であり、特にインドや中国のような国々で急成長が見込まれています。この成長は、文化的影響力の増大とフュージョン食品の人気、健康意識の高まりとタンパク質豊富な食事への選好など、いくつかの要因によるものと考えられます。同時に、食肉生産量の増加により、バーベキューソースのような補完的市場の需要も増加しています。

米国食糧農業機関によれば、地域的にはアジアが世界の食肉生産量の拡大を牽引し、中国の豚肉生産の増加とインド、ベトナムなどの増加を反映しています。食肉生産量は2010年の1億1,877万トンから1億5,508万トンに増加し、アジアで最も高い伸びを示しました。北米と欧州は、バーベキュー調理スタイルが伝統的にこれらの地域で支配的であるため、世界のバーベキューソース市場でも大きなシェアを占めています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、正しい戦略で市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界のバーベキューソース市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 有機
  • 非有機

第6章 世界のバーベキューソース市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • トマトベースのバーベキューソース
  • 酢ベースのバーベキューソース
  • マスタードベースのバーベキューソース
  • マヨネーズベースのバーベキューソース

第7章 世界のバーベキューソース市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 世界のバーベキューソース市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • The Kraft Heinz Company
  • Sweet Baby Ray's(R)
  • Backwoods Foods
  • Private Label Foods
  • Newly Weds Foods
  • Hickey Bottom Barbecue Company
  • Veeba
目次
Product Code: KSI061613770

The global barbecue sauce market is expected to grow at a CAGR of 6.71%, reaching a market size of US$2,283.813 million in 2030 from US$1,650.870 million in 2025.

Barbeque is a cooking style as well as a type of food. It is a term often used with variations in many regions worldwide to denote the various cooking methods involving live fire and smoke. It typically involves cooking meat, such as beef, chicken, pork, or fish, over an open flame or grill using wood or charcoal for smoking to impart flavor. Barbecue sauces are used for marinating, basting, or as condiments or toppings over the meat or other dishes cooked in the barbecue cooking style. Though the sauces vary in taste and flavor, the commonly used sauces include tomato paste, onion powder, mustard & black pepper powder. There are regional variations in barbecue sauces, such as Kansas City's style sauces, Texas style, Alabama white sauce, Memphis style, and a lot more.

The prime factor leading to a surge in the consumption of BBQ sauce is the rising popularity of the BBQ cooking style. With the increasing health consciousness and desire for a healthier lifestyle, consumers are inclining towards protein- and vitamin-rich diets, compared to traditional carbohydrate diets. Deep frying of food destroys its protein content and proliferates fats and cholesterol in the body. Hence, consumers are seeking better alternatives, such as BBQ cooking, to nurture the original nutrient content and secure taste.

Further, the BBQ cooking style has its health benefits. Of all, this cooking style involves the consumption of vegetables, restoring the required nutrients in the body. Smoke cooking decreases the fat content in the food and does not add cholesterol to the body. The cooked food is easy to eat and digest. Moreover, grilling can be performed outdoors, along with other physical activities. With the shift of consumption trend from carbohydrates to the protein-rich diet, the meat market is expanding, leading to growth opportunities for the barbecue sauce market.

Global Barbeque Sauce Market Drivers

  • The rising popularity of Barbecue Cooking worldwide is fueling the market growth for Barbecue Sauce

The rising inclination of individuals worldwide toward healthy eating is contributing to a surge in market growth and the increasing adoption of cooked healthy foods. These include smoked and baked food products and foods that are devoid of deep-frying. This has led to a rise in demand for barbecue-style cooking as it helps preserve the nutrients in foods and also provides other benefits associated with smoke and cooking on a live fire. At the same time, the rising cultural influence is skyrocketing the demand for barbecue cooking styles in regions such as the Asia-Pacific. Thus, the rising popularity of barbecue cooking is leading to the barbecue sauces market growth.

Global Barbecue Sauce Market Geographical Outlook:

  • Asia-Pacific is anticipated to be the fastest-growing market in the global barbecue sauce market

In the forecast period, Asia-Pacific is expected to be the fastest-growing region in the global barbecue sauce market, especially in countries like India and China. This growth can be attributed to several factors, including the increasing cultural influence and popularity of fusion foods and a growing health consciousness and preference for protein-rich diets. At the same time, the rising meat production is also increasing the demand for complementary markets like barbecue sauces.

As per the Food & Agriculture Organization of the United States, regionally, Asia drove the global meat output expansion, reflecting increased pig meat production in China along with the increase in India, Vietnam, etc. Meat production has grown from 118.77 million tonnes in 2010 to 155.08 million tonnes, reflecting the highest growth in Asia. North America and Europe also hold a major share of the global barbecue sauce market as barbecue cooking style is traditionally dominated in these regions.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Barbecue Sauce Market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Organic
  • Non-Organic

By Product Type

  • Tomato-Based Barbecue Sauce
  • Vinegar-Based Barbecue Sauce
  • Mustard-Based Barbecue Sauce
  • Mayonnaise-Based Barbecue Sauce

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL BARBECUE SAUCE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Organic
  • 5.3. Non-Organic

6. GLOBAL BARBECUE SAUCE MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Tomato-Based Barbecue Sauce
  • 6.3. Vinegar-Based Barbecue Sauce
  • 6.4. Mustard-Based Barbecue Sauce
  • 6.5. Mayonnaise-Based Barbecue Sauce

7. GLOBAL BARBECUE SAUCE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. GLOBAL BARBECUE SAUCE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Product Type
    • 8.2.3. By Distribution
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Product Type
    • 8.3.3. By Distribution
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Product Type
    • 8.4.3. By Distribution
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Italy
      • 8.4.4.5. Spain
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Product Type
    • 8.5.3. By Distribution
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Product Type
    • 8.6.3. By Distribution
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILE

  • 10.1. The Kraft Heinz Company
  • 10.2. Sweet Baby Ray's(R)
  • 10.3. Backwoods Foods
  • 10.4. Private Label Foods
  • 10.5. Newly Weds Foods
  • 10.6. Hickey Bottom Barbecue Company
  • 10.7. Veeba