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市場調査レポート
商品コード
1627661

歯科用消耗品の世界市場:予測(2025年~2030年)

Global Dental Consumables Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
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即日から翌営業日
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歯科用消耗品の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

歯科用消耗品市場はCAGR 6.56%で成長し、2025年の466億5,400万米ドルから2030年には596億3,100万米ドルの市場規模に達すると推定されます。

歯科感染症の増加や適切な口腔ケアの欠如が、患者の適切かつ効果的な歯科治療とケアを支援するために、強化された高度な歯科用消耗品の採用につながっています。

多くの要因が寄与しているが、中でも最も一般的なケースは、多量の砂糖、タバコ製品、有害なアルコール量の増加による不健康なライフスタイルの実践です。世界保健機関(WHO)の世界口腔保健状況報告書によると、2022年には世界で約35億人が口腔疾患に罹患していると推定され、そのうち4人に3人は中所得国に住んでいます。世界人口のうち、約20億人が永久歯のう蝕に苦しみ、5億1,400万人の子供が乳歯のう蝕に苦しんでいます。

歯科用消耗品市場の促進要因

  • 手頃な価格の歯科治療製品の不足や歯科治療に対する不十分な政策に対処するための組織の関与の高まりが、市場の著しい成長を促しています。

ほとんどの国では、口腔疾患の治療は高額であり、国民皆保険(UHC)の一部としてカバーされていないです。多くの高所得国では、歯科疾患の治療は総医療費の約5%、自己負担額の約20%を占めると推定されています。しかし、歯の問題が深刻化するにつれ、ほとんどの中低所得国では、さまざまな口腔衛生状態を予防・治療するサービスを提供できなくなっています。このため、手頃な価格のソリューションや製品を提供しようとする市場関係者もいます。例えば、主要企業の1つであるWestern Dental &Orthodontics社の製品であるClearArcは、歯並びをきれいに整えるソリューションであり、他のブランドが提供している価格よりも約40%安い価格で入手できます。

歯科用消耗品市場の地理的展望:

  • 予測期間中、北米地域がかなりのシェアを占めているが、アジア太平洋地域も対策が進んでいるため、大きく成長すると思われます。

北米地域は、消費者や歯科医の需要に応えるため、より強化され審美性を向上させる製品を提供する市場プレーヤーが増えていることから、推定・予測期間を通じて大きな市場シェアを占めるとみられます。さらに、歯科疾患の増加、高齢者人口の増加、審美歯科の採用拡大などの要因が、今後数年間の市場成長にプラスの影響を与えると予測されます。

アジア太平洋地域は、予測期間中に大きな市場シェアを占め、急速な成長を遂げると予想されます。これは、国民の歯科医療へのアクセスを改善し、特に農村地域の口腔衛生に対する意識を高めることを目的とした取り組みによるものです。これらの取り組みは、国家口腔保健政策に概説されている勧告に沿ったものです。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域をカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探っています。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなります。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な開発など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 包装の需要の高まり
    • 持続可能性への注目の高まり
  • 市場抑制要因
    • 環境問題
    • 高い生産コスト
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 歯科用消耗品市場分析:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 歯科補綴
    • クラウン
    • ブリッジ
  • 歯内療法
    • 歯内療法用ファイル
    • 閉塞器具
    • 永久歯内シーラー
  • 歯列矯正
    • ブラケット
    • リガチャー
  • 必需品
    • デンタルブラシ
    • デンタルフロス
    • デンタルウォッシュソリューション
  • 歯周病学
    • 歯科用縫合糸
    • 歯科用止血剤
  • インプラント
    • ルートフォーム歯科インプラント
    • プレート型歯科インプラント
  • その他

第6章 歯科用消耗品市場分析:材料別

  • イントロダクション
  • 金属
  • ポリマー
  • セラミックス
  • 生体材料

第7章 歯科用消耗品市場分析:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • 台湾
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • KaVo Dental
  • Colgate-Palmolive Company
  • 3M
  • ZimVie Inc.
  • Procter & Gamble
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Dentsply Sirona
  • Institut Straumann AG
  • Ivoclar Vivadent
  • OSSTEM IMPLANT CO., LTD
  • Henry Schein Orthodontics
目次
Product Code: KSI061613469

The dental consumables market is estimated to grow at a CAGR of 6.56% to reach a market size of US$59.631 billion in 2030 from US$46.654 billion in 2025.

The increasing number of dental infections and lack of proper oral care are leading to the adoption of enhanced and advanced dental consumable products to aid in the proper and effective dental treatment and care of patients.

Many factors are contributing, out of which the most common cases are the practice of an unhealthy lifestyle by consuming high amounts of sugar, tobacco products, and increasing harmful amounts of alcohol. According to the World Health Organization (WHO) Global Oral Health Status Report, in 2022, approximately 3.5 billion people were estimated to suffer from oral diseases globally; of these, 3 in every 4 live in middle-income countries. Of the global population, approximately 2 billion suffer from caries of permanent teeth, and 514 million children suffer from caries of primary teeth.

Dental Consumables Market Drivers

  • The growing involvement of organizations in addressing the lack of affordable dental care products and inadequate policies for dental treatment is driving significant market growth.

In most countries, the treatment for oral health conditions is expensive and is not covered as a part of universal health coverage (UHC). It is estimated that treating dental problems is around 5% of the total health expenditure and 20% of the out-of-pocket expenditure in many high-income countries. However, as the dental problem is getting severe, most low- and middle-income countries cannot provide services to prevent and treat different oral health conditions. This encourages some market players to offer affordable solutions and products. For instance, ClearArc, which is a product by one of the leading companies, Western Dental & Orthodontics, is a clear aligning solution for teeth that is available at around 40% lower price than the other brands are providing.

Dental Consumables Market Geographical Outlook:

  • The North American region holds a considerable share over the forecast period, while the Asia Pacific will also grow significantly because of the increasing measures.

The North American region is estimated to hold a significant market share over the forecast period since an increasing number of market players are providing enhanced and aesthetic-improving products to cater to the demands of consumers and dentists. Additionally, factors such as rising dental diseases, the increasing geriatric population, and the growing adoption of cosmetic dentistry are anticipated to influence market growth in the coming years positively.

The Asia Pacific region is expected to hold a significant market share during the forecast period and experience rapid growth. This is due to initiatives aimed at improving dental care access for the population and raising awareness about oral health, particularly among rural communities. These efforts align with the recommendations outlined in the National Oral Health Policy.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Dental Consumables market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Dental Prosthetics
  • Crowns
  • Bridges
  • Three-Unit
  • Four-Unit
  • Endodontics
  • Endodontic Files
  • Obturators
  • Permanent Endodontic Sealers
  • Orthodontics
  • Brackets
  • Fixed
  • Removable
  • Ligatures
  • Elastomeric Ligatures
  • Wire Ligatures
  • Essentials
  • Dental Brushes
  • Dental Floss
  • Dental Wash Solutions
  • Periodontics
  • Dental Sutures
  • Dental Hemostats
  • Implants
  • Root Form Dental Implants
  • Plate Form Dental Implants
  • Others

By Material

  • Metals
  • Polymers
  • Ceramics
  • Biomaterials

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growing Demand for Packaging
    • 4.1.2. Increasing Focus on Sustainability
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Environmental Concerns
    • 4.2.2. High Production Cost
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. DENTAL CONSUMABLES MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Dental Prosthetics
    • 5.2.1. Crowns
    • 5.2.2. Bridges
      • 5.2.2.1. Three-Unit
      • 5.2.2.2. Four-Unit
  • 5.3. Endodontics
    • 5.3.1. Endodontic Files
    • 5.3.2. Obturators
    • 5.3.3. Permanent Endodontic Sealers
  • 5.4. Orthodontics
    • 5.4.1. Brackets
      • 5.4.1.1. Fixed
      • 5.4.1.2. Removable
    • 5.4.2. Ligatures
      • 5.4.2.1. Elastomeric Ligatures
      • 5.4.2.2. Wire Ligatures
  • 5.5. Essentials
    • 5.5.1. Dental Brushes
    • 5.5.2. Dental Floss
    • 5.5.3. Dental Wash Solutions
  • 5.6. Periodontics
    • 5.6.1. Dental Sutures
    • 5.6.2. Dental Haemostats
  • 5.7. Implants
    • 5.7.1. Root Form Dental Implants
    • 5.7.2. Plate Form Dental Implants
  • 5.8. Others

6. DENTAL CONSUMABLES MARKET ANALYSIS BY MATERIAL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Metals
  • 6.3. Polymers
  • 6.4. Ceramics
  • 6.5. Biomaterials

7. DENTAL CONSUMABLES MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. UK
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Taiwan
    • 7.6.7. Thailand
    • 7.6.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. KaVo Dental
  • 9.2. Colgate-Palmolive Company
  • 9.3. 3M
  • 9.4. ZimVie Inc.
  • 9.5. Procter & Gamble
  • 9.6. Koninklijke Philips N.V.
  • 9.7. Dentsply Sirona
  • 9.8. Institut Straumann AG
  • 9.9. Ivoclar Vivadent
  • 9.10. OSSTEM IMPLANT CO., LTD
  • 9.11. Henry Schein Orthodontics