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市場調査レポート
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1627645

世界のペットケアeコマース市場 - 2025年から2030年までの予測

Global Pet Care E-Commerce Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
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即日から翌営業日
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世界のペットケアeコマース市場 - 2025年から2030年までの予測
出版日: 2024年12月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ペットケアeコマース市場はCAGR 8.12%で成長し、市場規模は2025年の734億1,400万米ドルから2030年には1,084億6,100万米ドルに達すると予想されています。

世界ではペットの飼育が大幅に増加しています。ペット飼育の増加は、可処分所得の上昇と、動物との交友を奨励する都市型ライフスタイルが原動力となっています。現在、多くの人々がペットから精神的な支えや安らぎを得ようとしています。このため、フード、サプリメント、シャンプー&コンディショナー、ブラシ&コーム、おもちゃ、ペット用アクセサリーなど、ペットケア製品の需要が増加しています。eコマース産業の台頭は、消費者がペットのためにオンラインで幅広い製品に簡単にアクセスできるようになったため、ペットケア市場に大きな変化をもたらしました。インターネット普及率の上昇とスマートフォンの普及は、これらの製品をより身近なものにし、eコマース・ペットケア市場の成長をさらに促進しています。

ペットケアeコマース市場とは、ペットケアに特化した製品・サービスを提供するプラットフォームを指します。これには、ペットフード、クシやブラシ、シャンプーやコンディショナーなどのグルーミング製品、サプリメントやプロバイオティクスなどのヘルス&ウェルネス製品などが含まれます。市場は、ペットグルーミング、ペットフード、医薬品などの製品タイプに区分されます。また、犬、猫、その他など、ペットの種類によっても区分されます。地理的には5つの地域に大別されます:北米、南米、中東・アフリカ、欧州、アジア太平洋。

ペットケアeコマース市場促進要因

  • ペット飼育の増加傾向がペットケアeコマース市場の成長を促進しています。

世界的にペットの飼育が増加傾向にあります。世帯が小規模になり、日常生活が多忙になるという都市部のライフスタイルの変化が、人々に動物との交わりを求めるよう促しています。例えば、米国ペット用品協会(American Pet Products Association)の2015~2016年版によると、米国では犬7,800万匹、猫8,580万匹の飼い主がいると推定されています。さらに、可処分所得の増加により、個人はペットの世話と幸福により多くの資源を割り当てることができるようになりました。例えば、米国のペット産業支出は2018年の905億米ドルから2023年には1,470億米ドルに増加しており、ペットケア製品市場の急速な拡大を示しています。拡大するeコマース市場は、ペットの飼い主が簡単にアクセスでき、玄関先で多種多様なペットケア製品を購入できるようにすることで、この成長をさらに加速させています。これがペットケアeコマース市場の拡大を加速させています。

ペットケアeコマース市場の地理的展望:

  • 予測期間中、北米がペットケアeコマース市場の支配的な市場株主になると予想されます。

北米は大きなシェアを占めています。米国ペット用品協会(American Pet Products Association)によると、米国の2023年のペットケア用品純支出総額は1,470億米ドルでした。同市場は予測期間中、適正なCAGRで成長すると予測されています。

米国やカナダなどの国々でペットを飼う人が急増していることが、この地域市場の成長の主な要因です。確立されたeコマース産業と大手市場プレイヤーの存在が、この地域のペットケアeコマース市場拡大に寄与しています。ペットの健康に対する飼い主の意識の高まりにより、ペットの健康に対する支出が増加しているため、ペットケアeコマースサービスに対する需要が急増しており、市場成長にプラスの影響を与えています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域および新興地域を網羅する詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(特に主要な開発)。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界のペットケアeコマース市場:ペットの種類別

  • イントロダクション
  • その他

第6章 世界のペットケアeコマース市場:製品別

  • イントロダクション
  • ペットグルーミング
  • ペットフード
  • 医薬品
  • その他

第7章 世界のペットケアeコマース市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • ペットの種類別
    • 製品別
    • 国別
  • 南米
    • ペットの種類別
    • 製品別
    • 国別
  • 欧州
    • ペットの種類別
    • 製品別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • ペットの種類別
    • 製品別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • ペットの種類別
    • 製品別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • PetSmart Inc.
  • Amazon.com, Inc.
  • Walmart Inc.
  • Chewy, Inc.
  • Petco Animal Supplies, Inc.
  • PetMed Express, Inc.
  • BarkBox
  • Dover Saddlery, Inc.
  • Pet Care Solutions Pvt. Ltd.
  • PETstock
  • Nestle
目次
Product Code: KSI061613934

The pet care E-commerce market is expected to grow at a CAGR of 8.12%, reaching a market size of US$108.461 billion in 2030 from US$73.414 billion in 2025.

The world is experiencing a significant rise in the adoption of pets. The growing adoption of pets is driven by rising disposable incomes and urban lifestyles that encourage companionship with animals. Many people now seek emotional support and comfort from their pets. This has led to an increase in demand for pet care products such as foods, supplements, shampoos & conditioners, brushes and combs, toys, and pet accessories, among many others. The rising e-commerce industry has significantly transformed the pet care market as it is easier for consumers to access a wide range of products online for their pets. The increasing internet penetration and proliferation of smartphones are further propelling the market growth of the e-commerce pet care market as it makes these products more accessible.

The pet care e-commerce market refers to all those platforms offering specialized pet care products & services. This includes pet food, grooming products such as combs & brushes, shampoos and conditioners, etc., and health & wellness products such as supplements, probiotics, etc., among many other products. The market is segmented into product types, including pet grooming, pet food, medications, and others. It is also segmented based on pet type, including dog, cat, and others. It is segmented into five broad geographic areas: North America, South America, MEA, Europe, and Asia-Pacific.

Pet Care E-Commerce Market Drivers

  • The increasing trend in pet adoption is propelling the growth of the pet care e-commerce market.

There is an increasing trend in the adoption of pets worldwide. The changing urban lifestyle characterized by smaller households and busier routines is encouraging people to seek companionship with animals. For instance, an estimated 78 million dogs and 85.8 million cat owners were in the USA, as per the American Pet Products Association 2015-2016. Additionally, the rising disposable income has enabled individuals to allocate more resources to the care and well-being of their pets. For example, the U.S. pet industry expenditure has increased from US$90.5 billion in 2018 to US$147 billion in 2023, showing the rapid expansion of the pet care products market. The expanding e-commerce market is further accelerating this growth by providing pet owners with easy accessibility and a wide variety of pet care products at their doorsteps. Together, this has accelerated the pet care e-commerce market expansion.

Pet Care E-Commerce Market Geographical Outlook:

  • North America is anticipated to be the dominant market shareholder of the pet care e-commerce market during the forecast period

North America accounted for a significant global pet care e-commerce market share. As per the American Pet Products Association, the U.S. had a total net pet care product expenditure of US$147 billion in 2023. The market is projected to grow at a decent CAGR during the forecast period.

A rapidly growing number of pet owners in countries like the United States and Canada is the major driver of this regional market's growth. The presence of a well-established e-commerce industry and major market players are contributing to this region's pet care e-commerce market expansion. With increasing spending on the well-being of pets due to rising awareness about their health among pet owners, the demand for pet care e-commerce services is growing rapidly, thus positively impacting the market growth.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Pet Care E-Commerce Market is segmented and analyzed as follows:

By Pet Type

  • Dog
  • Cat
  • Others

By Product

  • Pet Grooming
  • Pet Food
  • Medications
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. PET CARE E-COMMERCE MARKET BY PET TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Dog
  • 5.3. Cat
  • 5.4. Others

6. PET CARE E-COMMERCE MARKET BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Pet Grooming
  • 6.3. Pet Food
  • 6.4. Medications
  • 6.5. Others

7. PET CARE E-COMMERCE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Pet Type
    • 7.2.2. By Product
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Pet Type
    • 7.3.2. By Product
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Pet Type
    • 7.4.2. By Product
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Pet Type
    • 7.5.2. By Product
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Pet Type
    • 7.6.2. By Product
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Taiwan
      • 7.6.3.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. PetSmart Inc.
  • 9.2. Amazon.com, Inc.
  • 9.3. Walmart Inc.
  • 9.4. Chewy, Inc.
  • 9.5. Petco Animal Supplies, Inc.
  • 9.6. PetMed Express, Inc.
  • 9.7. BarkBox
  • 9.8. Dover Saddlery, Inc.
  • 9.9. Pet Care Solutions Pvt. Ltd.
  • 9.10. PETstock
  • 9.11. Nestle