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市場調査レポート
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1627630

臨床検査サービスの世界市場- 2025年から2030年までの予測

Global Laboratory Services Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 138 Pages
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臨床検査サービスの世界市場- 2025年から2030年までの予測
出版日: 2024年12月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

臨床検査サービス市場は、予測期間中に4.79%の複合年間成長率(CAGR)で成長し、2025年の6,083億6,300万米ドルから2030年には7,366億7,800万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

臨床検査サービスとは、医療機関や検査室が提供する検査やサービスのことで、患者の治療や診断に役立ちます。HIV検査、血球数検査、肝機能検査など、多くの種類の臨床検査サービスが提供されています。これらの検査は、医師、内科医、その他の医療専門家がデータを分析し、患者の治療や診断の決定に関連する適切なエビデンスを作成するのに役立ちます。多くの国々がヘルスケアに多額の資本を投入し、臨床検査サービスの開発に注力しています。これらのサービスは有益で、手頃な価格で、事実に基づいた情報を提供しています。

臨床検査サービス市場促進要因:

  • 老年人口の急増が市場の成長を促進させる

世界保健機関(WHO)によると、60歳以上の人口は2015年から2050年の間に12%から22%の成長を遂げます。各国は、この大きな人口動態の変化を克服するために、社会制度や保健制度を確実に整えるという大きな課題に直面しています。

2050年までに、中国、チリ、ロシア、イランなど多くの国が、日本と同じ老年人口比率になります。難聴、背中や首の痛み、うつ病など、高齢者の高齢化に伴う健康問題は多いです。高齢者は老年症候群に悩まされており、手頃な価格で高度かつ便利な臨床検査サービスの開発が不可欠です。自動化と技術の進歩は負担を軽減し、より良い能力と効率を提供します。

臨床検査サービス市場の地理的展望:

地域別では、臨床検査サービス市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

アジア太平洋地域は顕著な成長が見込まれます。インドのヘルスケア産業は2023年に著しい成長を見せ、民間部門と政府の両方が牽引して3,720億米ドルに達しました。2023年5月、テマセクはインドの大手ヘルスケア・プロバイダーであるマニパール・ヘルス・エンタープライズに20億米ドルを投資しました。インドの医療ツーリズム市場は2024年に76億9,000万米ドルと評価されました。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探る。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向など)

臨床検査サービス市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

検査カテゴリー別

  • ルーチン検査
  • Anatomic Pathology
  • Molecular &genetic
  • Drug testing
  • Pap &HPV testing

エンドユーザー別

  • モバイル/在宅サンプル収集
  • 訪問検査センター

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他南米
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋地域

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 高齢者人口の急増が市場の成長を牽引する
    • HIVとエイズは大きな懸念事項である
    • 慢性疾患に対する懸念の高まり
    • 成長を後押しする医療費の急増
  • 市場抑制要因
    • 複雑さとサービスコストの増加
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 臨床検査サービスの世界市場:テストカテゴリー別

  • イントロダクション
  • 定期検査
  • 解剖病理学
  • 分子および遺伝学
  • 薬物検査
  • パップテストとHPV検査

第6章 臨床検査サービスの世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • モバイル/自宅ベースのサンプル収集
  • 研究室訪問センター

第7章 臨床検査サービスの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Quest Diagnostics
  • LabCorp
  • Sanofi Genzyme
  • Abbott Laboratories
  • Charles River Laboratories, Inc.
  • Bio-Reference Laboratories
  • Spectra Laboratories
  • Genoptix Medical Laboratory Services
  • ARUP Laboratories
  • NeoGenomics Laboratories
  • IQVIA Laboratories
  • Thermo Fisher Scientific
目次
Product Code: KSI061613959

The Global Laboratory Services market is expected to grow at a compound annual growth rate of 4.79% over the forecast period to reach a market size of US$736.678 billion in 2030, up from US$608.363 billion in 2025.

Laboratory services are tests and services provided by a medical or testing lab that helps and aids in treating and diagnosing patients. There are many types of laboratory services, such as HIV tests, blood counts, liver function tests, and others, that are being provided. These tests help doctors, physicians, and other healthcare professionals to analyze the data and prepare appropriate evidence related to therapeutic and diagnostic decisions for the patients. Many countries have been investing a substantial sum of capital into healthcare, focusing on the development of clinical laboratory services. These services are beneficial, affordable, and give factual information.

Global laboratory services market drivers:

  • The surge in the geriatric population will drive the market growth

According to the World Health Organization, people above 60 years would witness a growth of 12% to 22% between 2015 to 2050. Countries are facing significant challenges in ensuring that their social and health systems are ready to overcome this major demographic shift.

By 2050, many countries, such as China, Chile, Russia, and Iran, will share the same geriatric population percentage as Japan. Many health problems are associated with the aging older population, such as hearing loss, back and neck pain, depression, and others. Older people suffer from geriatric syndromes, and it is imperative to develop affordable, advanced, and convenient laboratory services. Automated and technological advancements will ease the burden and provide better capability and efficiency.

Global laboratory services market geographical outlook:

By geography, the laboratory services market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

The Asia Pacific region is expected to see notable growth. The Indian Healthcare industry displayed significant growth in 2023 and reached a value of US$372 billion, driven by both the private sector and the government. In May 2023, Temasek invested US$2 billion in Manipal Health Enterprises, a leading healthcare provider in India. Indian medical tourism market was valued at US$7.69 billion in 2024.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Laboratory Services market is segmented and analyzed as below:

By Test Category

  • Routine testing
  • Anatomic pathology
  • Molecular & genetic
  • Drug testing
  • Pap & HPV testing

By End-User

  • Mobile/ Home-based sample collection
  • Laboratories visiting centers

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. The surge in the geriatric population will drive the market growth
    • 4.1.2. HIV & AIDS are a major concern
    • 4.1.3. Growing concern for chronic disease ailments
    • 4.1.4. The surge in healthcare expenditure to boost the growth
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Increasing complexity and serving cost
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL LABORATORY SERVICES MARKET BY TEST CATEGORY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Routine testing
  • 5.3. Anatomic pathology
  • 5.4. Molecular & genetic
  • 5.5. Drug testing
  • 5.6. Pap & HPV testing

6. GLOBAL LABORATORY SERVICES MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Mobile/ Home-based sample collection
  • 6.3. Laboratories visiting centers

7. GLOBAL LABORATORY SERVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Quest Diagnostics
  • 9.2. LabCorp
  • 9.3. Sanofi Genzyme
  • 9.4. Abbott Laboratories
  • 9.5. Charles River Laboratories, Inc.
  • 9.6. Bio-Reference Laboratories
  • 9.7. Spectra Laboratories
  • 9.8. Genoptix Medical Laboratory Services
  • 9.9. ARUP Laboratories
  • 9.10. NeoGenomics Laboratories
  • 9.11. IQVIA Laboratories
  • 9.12. Thermo Fisher Scientific