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市場調査レポート
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1627588

MRIにおける人工知能(AI)の世界市場:予測(2025年~2030年)

Artificial Intelligence (AI) In MRI Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 124 Pages
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MRIにおける人工知能(AI)の世界市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のMRIにおける人工知能(AI)の市場規模は、予測期間中にCAGR23.08%で成長し、2025年の10億6,100万米ドルから2030年には24億3,500万米ドルに増加すると予測されています。

MRIまたは磁気共鳴画像は、非侵襲的医療画像ソリューションの一種であり、様々な種類の内部構造の検出に役立ちます。MRI技術では、人工知能の統合がMRI技術の可能性を最大限に高めるのに役立っています。MRIにおけるAIは画像ソリューションの効率向上に役立ち、また、より正確に病気を検出する可能性を高めます。

医療分野における技術進歩の増加は、MRIにおけるAI技術市場の需要を押し上げると予想されます。AI技術は、医療部門に技術を統合するために複数の国で政府のイニシアチブが増加していることを主因として、大規模な成長を示しました。

MRIにおける人工知能(AI)市場の促進要因

  • がんの有病率の増加が世界の市場成長の原動力となっています。

がんやその他の慢性疾患の世界的な増加も、予測期間中にMRIにおけるAI市場の成長を促進すると予想されます。例えば、米国がん協会(American Cancer Society, Inc.)の2023年がん報告書によると、米国ではがんの推定新規症例総数は195万8,000件で、男性では約101万件、女性では約94万8,000件の新規症例が記録されています。

米国心臓協会によれば、米国の心血管死亡率は2023年の92万8,741人から2024年には93万1,578人に増加しました。その内訳は、冠動脈性心疾患(40.3%)、脳卒中(17.5%)、その他の軽度のCVD原因(17.1%)、高血圧(13.4%)、心不全(9.1%)、動脈疾患(2.6%)です。

もう一つの成長動向として、患者の快適さとケアへのアクセスが挙げられ、AIベースのMRIソフトウェアの促進要因として、スキャン時間の短縮による不快感の軽減や、個別化されたケアの提供が挙げられています。 MRIスキャンの精度、効率、アクセシビリティを向上させる顧客中心のソフトウェアシステムに対する動向が、この傾向を後押ししています。

AI技術を使用したMRIソフトウェアは、ポイント・オブ・ケアイメージング、ワークフローの最適化、多様なMRIシーケンスのためのより多くのAIを搭載したノイズ除去技術による画像の改善、さらに将来的にはより小型で容易に持ち運び可能なAIを搭載したイメージングが登場することなどの技術革新に関して成長する態勢が整っています。

ハイパーファインは、2024年1月にCEおよびUKCAで承認されたSwoop(R)システムの第8世代ソフトウェアの導入を発表しました。このソフトウェアには、画質と利便性の向上が含まれており、一部の施設で発売が開始されています。DWI AIノイズ除去機能は2023年10月にFDAの認可を取得しました。このソフトウェアは、より正確なローディングと患者ポジショニングのためのリアルタイムアシストを拡張し、より合理化された画像アップロード手順を提供します。Swoop(R)は、従来の高価で固定配置されたMRI技術とは異なり、脳のイメージングを患者のベッドサイドで行えるようにすることで、神経イメージングのワークフローを革新しています。

MRIスキャンの普及により、大量のデータが生成されていますが、人間の放射線技師が効率的に分析するのは困難です。AIアルゴリズムは迅速に処理し、価値ある洞察を提供することができます。

MRIにおける人工知能(AI)市場の地理的展望:

  • 予測期間中、北米が引き続き顕著なシェアを占める見通し

人工知能は、診断と治療プロセスを最適化する様々な医療分野における最新技術の適用可能性の新たな機会を探求する枠組みを確立しました。米国は、このような最新のイノベーションを採用する最前線に立っています。オックスフォード・スカラーズが発表した調査によると、米国50州の約5,920の病院が調査対象となりました。2022年までに18.70%、1,107の病院が何らかの形で人工知能を採用し、主要州であるニュージャージー州の病院が48.94%と最も高い採用率を示しました。

効果的な治療と正確な診断に対する需要の高まりは、先進技術に対する幅広い顧客層を獲得し、MRI用途におけるAIの利用範囲にプラスの影響を与えています。慢性疾患、特に心臓関連の有病率の高まりは、米国の医療専門家にとって、治療のブレークスルーを狙い、高品質の診断MRIを提供する独自技術を活用するための課題となっています。そのため、大手企業はこの需要を満たすために戦略的パートナーシップや研究協力に投資しています。例えば、2024年12月3日、Mayo ClinicはPhilipsと研究提携を結び、後者の技術をMayoの医療専門知識と最適化することを目的としました。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、業界、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなっています。

どのような用途で利用されているか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年~2030年の実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • セグメントと各国を含む地域の収益成長と予測分析
  • 企業プロファイル(主に戦略、製品、財務情報、主要な発展など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス
  • データ検証

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 MRIにおける人工知能(AI)市場:ソリューション別

  • イントロダクション
  • ソフトウェア
  • サービス

第6章 MRIにおける人工知能(AI)市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院
  • クリニック
  • 診断センター

第7章 MRIにおける人工知能(AI)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 業界別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Siemens Healthineers AG
  • GE HealthCare
  • IBM
  • Philips Healthcare
  • NVIDIA Corporation
  • Oxipit.ai
  • Quibim
  • Intel
  • AWS
  • Google Cloud
  • Aikenist Technologies Pvt. Ltd.
  • CARPL.ai
  • Subtle Medical, Inc.
目次
Product Code: KSI061614835

The artificial intelligence (AI) in the MRI market is projected to grow at a CAGR of 23.08% over the forecast period, increasing from US$1.061 billion in 2025 to US$2.435 billion by 2030.

MRI or magnetic resonance imaging is a type of non-invasive medical imaging solution, which helps in detecting various types of internal structures. In MRI technology, the integration of artificial intelligence helps in enhancing the maximum potential of the MRI technology. The AI in the MRI helps in enhancing the efficiencies of the imaging solution, and it also increases the potential of detecting diseases more accurately.

The increasing technological advancements in the healthcare sector are expected to boost the demand for AI technology in the MRI market. The AI technology witnessed massive growth, majorly with the increasing governmental initiatives across multiple nations to integrate the technology in the healthcare sector.

Artificial Intelligence (AI) in the MRI Market Drivers

  • The growing prevalence of cancer is driving the market growth globally.

The rising global cases of cancers and other forms of chronic diseases are also expected to propel the growth of AI in the MRI market, during the forecasted timeline. For instance, according to the American Cancer Society, Inc. in its 2023 Cancer report stated that in the USA, the total estimated new cases of cancer were recorded at 1.958 million, with about 1.010 million new cases recorded in males, and 0.948 million cases recorded in females.

As per the American Heart Association, Inc, Cardiovascular mortality in the United States has risen to 931,578 in 2024 from 928,741 in 2023. It breaks down into deaths from coronary heart disease (40.3%), stroke (17.5%), other minor CVD causes (17.1%), high blood pressure (13.4%), heart failure (9.1%), and artery diseases (2.6%).

Another growing trend is patient comfort and access to care as improving scan time with less discomfort and personalized care as other driving factors for AI based MRI software. Demands for client-centric software systems that improve MRI scan precision, efficiency, and accessibility propel this trend.

MRI Software Using AI Technology is poised to grow concerning innovations in point-of-care imaging, workflow optimization, and improving images with more AI-powered denoising techniques for diverse MRI sequences, as well as the advent of even smaller and easily portable AI-powered imaging in the future.

Hyperfine, Inc. announced the introduction of the eighth-generation software of the Swoop(R) system, approved by CE and UKCA in January 2024. The software includes improved image quality and convenience and is being launched at selected sites. The DWI AI denoising feature gained FDA clearance in October 2023. This software extends real-time assistance for more accurate loading and patient positioning, along with a more streamlined image upload procedure. Swoop(R) is revolutionizing the neuroimaging workflow by bringing brain imaging to the point of the patient's bedside rather than expensive, statically deployed MRI technology.

The growing use of MRI scans generates a significant amount of data, which can be challenging for human radiologists to efficiently analyze. AI algorithms can quickly process and provide valuable insights.

Artificial Intelligence (AI) in the MRI Market Geographical Outlook:

  • North America will continue to hold a remarkable share of the market during the forecast period.

Artificial Intelligence has established a framework of exploring new opportunities of the modern technology applicability in varied healthcare fields, that would optime the diagnosis and treatment process. The United States stands at the forefront of adopting such latest innovations. According to the research study issued by Oxford Scholars, in which nearly 5,920 hospitals across 50 US states were surveyed. It was noted that 18.70% or 1,107 hospitals adopted some form of Artificial Intelligence by 2022, and hospitals in major states namely New Jersey held the highest adoption rate of 48.94%.

The rise in the demand for effective treatment and precise diagnosis has garnered a wide customer base for advanced technologies which has positively impacted the scope of AI usage in MRI applications. This growing prevalence of chronic disease especially cardiac-related is posing a challenge for US healthcare professionals to leverage a proprietary technology that would target the breakthroughs in treatment and offer high-quality diagnostic MRI. Hence major companies are investing in strategic partnerships and research collaboration to meet this demand. For instance, on 3rd December 2024, Mayo Clinic formed a research collaboration with Philips that aimed to optimize the latter's technical with Mayo's healthcare expertise which will harness the Artificial Intelligence usage in advanced MRI for cardiac applications.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries

Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others

AI in MRI Market is segmented and analyzed as follows:

By Solution

  • Software
  • Services

By End-User

  • Hospitals
  • Clinics
  • Diagnostic Centers

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process
  • 2.3. Data Validation

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) IN MRI MARKET BY SOLUTION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Software
  • 5.3. Services

6. ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) IN MRI MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Hospitals
  • 6.3. Clinics
  • 6.4. Diagnostic Centers

7. ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) IN MRI MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Industry Vertical
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Industry Vertical
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Industry Vertical
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Industry Vertical
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Industry Vertical
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Australia
      • 7.6.3.6. Singapore
      • 7.6.3.7. Indonesia
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Siemens Healthineers AG
  • 9.2. GE HealthCare
  • 9.3. IBM
  • 9.4. Philips Healthcare
  • 9.5. NVIDIA Corporation
  • 9.6. Oxipit.ai
  • 9.7. Quibim
  • 9.8. Intel
  • 9.9. AWS
  • 9.10. Google Cloud
  • 9.11. Aikenist Technologies Pvt. Ltd.
  • 9.12. CARPL.ai
  • 9.13. Subtle Medical, Inc.