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市場調査レポート
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1627151

ベチバーオイル市場 - 2025年から2030年までの予測

Vetiver Oil Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 147 Pages
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ベチバーオイル市場 - 2025年から2030年までの予測
出版日: 2024年11月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ベチバーオイル市場はCAGR 9.75%で成長し、2025年の市場規模5,799万2,000米ドルから2030年には9,233万2,000米ドルに達すると予測されています。

ベチバーオイルは、インド原産の草、一般にベチバーとして知られる植物の根から抽出される芳香性エッセンシャルオイルです。このオイルは、深みのある、土のような、ウッディな香りが特徴で、香水や化粧品に人気があります。また、グラウンディング作用があるため、アロマテラピーに欠かせないオイルでもあります。また、ストレス緩和や集中力向上などのセラピー効果もあり、深い眠りを誘うことから、ホリスティック・ウェルネスにも人気があります。再生作用と鎮静作用があるため、スキンケアにも使用できます。

化粧品やスキンケア分野でのベチバーオイルの需要の増加は、予測期間中のベチバーオイル市場に影響を与えると予想されます。例えば、Invest Indiaによると、インドのパーソナルケア・衛生分野は、eコマースセクターが大幅に浸透していることから、成長が見込まれています。また、ティア2およびティア3都市におけるeコマースセクターの拡大が、予測期間中のベチバーオイル市場の成長に影響を与えると予想されます。例えば、Internet and Mobile Association of India(IAMAI)によると、インドのインターネットユーザーは2023年に8億人を超え、都市部に比べて農村部でのインターネット利用が多いことが判明しています。そのため、eコマースセクターの浸透が進み、パーソナルケアやスキンケア分野への牽引力が高まっていることは、予測期間においてベチバーオイル市場にプラスの影響を与えると予想されます。

オーガニック製品や天然製品に対する需要の高まりは、今後数年間の市場成長を促進すると予想されます。ブランドによって行われた様々な調査によると、人々は天然製品に切り替えており、製品を購入するかどうかはその成分によって大きく左右されるといいます。ブリュッセルに本部を置く国際的な非営利団体で、世界中でナチュラル・オーガニック化粧品の普及と保護を行っている国際ナチュラル・オーガニック化粧品協会(NATRUE)によると、自然であることは製品購入に影響を与える重要な要因の一つです。ドイツでは、製品を買うかどうかの意思決定の20%が、その製品がナチュラルかオーガニックかによって決まります。同様にフランスでは、24%の人が自然からインスピレーションを得たブランドを好んで使用しています。さらに、今後数年間は菜食主義者の人口が増加するため、クリーンな製品に対する需要が高まると予想されます。したがって、ベチバーオイル市場は、オーガニック・ナチュラル製品に対するニーズの高まりとともに、予測期間中に成長すると予想されます。

ベチバーオイル市場の促進要因

  • ベチバーオイルには複数の治療効果があり、今後数年間の市場成長に影響を与えると予想されます。鎮静作用とグラウンディング作用があり、ストレスや感情のアンバランス、不安の緩和に役立ちます。こうした特性により、このオイルはストレスのない睡眠やリラクゼーションを促進するアロマセラピーに最適です。さらに、ベチバーオイルは精神の明晰さを高め、集中力を研ぎ澄ますために効果的に使われてきました。皮膚の再生と抗炎症作用があり、ニキビ、傷、乾燥など、皮膚の様々な状態を癒すのに役立ちます。にきび症例の増加に伴い、ベチバーオイルの需要は今後数年で伸びると予想されています。例えば、英国の公的ヘルスケアシステムであるNational Health Serviceによると、ニキビに悩む人の約95%は11歳から30歳です。にきびは、14歳から17歳の女子と、16歳から19歳の男子に多く見られます。したがって、皮膚疾患が増加している予測期間において、ベチバーオイルの市場は成長すると予想されます。

ベチバーオイル市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域が今後数年間で大きなシェアを占めると予測されます。

アジア太平洋地域は今後数年間、ベチバーオイル市場を独占すると予測されます。一人当たり所得の増加に伴い、フレグランスや化粧品の需要が高まっています。また、アジア各国では、ベチバーオイルが飲食品分野で香料として使用されています。したがって、これらの要因は、予測される期間におけるアジア太平洋ベチバーオイル市場に影響を与えると予想されます。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域だけでなく新興地域もカバーし、顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを検討します。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • セグメントおよび各国を含む地域の収益成長および予測分析
  • 企業のプロファイリング(特に主要な開発)。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ベチバーオイル市場:ソース別(2022年~2030年)(百万米ドル)

  • イントロダクション
  • 従来型
  • オーガニック

第6章 ベチバーオイル市場:形態別(2022年~2030年)(百万米ドル)

  • イントロダクション
  • 濃縮物
  • アブソリュート
  • ブレンド

第7章 ベチバーオイル市場:用途別(2022年~2030年)(百万米ドル)

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
  • スパ・リラクゼーションセンター
  • 掃除・家事
  • その他

第8章 ベチバーオイル市場:地域別(2022年~2030年)(百万米ドル)

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋地域
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Albert Vieille
  • Amphora Aromatics Ltd
  • Blossom Kochhar Aroma Magic
  • Ultra International Limited
  • Kanta Enterprises Private Limited
  • Robertet
  • UniKode S.A.
  • Floracopeia
  • Aadhunik Ayurveda Vitals
  • Kush Aroma
目次
Product Code: KSI061617185

The vetiver oil market is expected to grow at a CAGR of 9.75%, reaching a market size of US$92.332 million in 2030 from US$57.992 million in 2025.

Vetiver oil is an aromatic essential oil derived from the plant's roots, commonly known as vetiver, a grass native to India. This oil has a deep, earthy, and woody fragrance, making it popular in perfumery and cosmetics. It is also an essential aromatherapy oil owing to its grounding properties. It also has therapeutic properties, such as stress relieving and focus improvement, and helps in inducing a deep sleep, making it very popular in holistic wellness practices. It can be used in skincare due to its regenerative and soothing qualities.

Increasing demand for vetiver oil in the cosmetics and skincare sector is anticipated to influence the market for vetiver oil in the projected period. For instance, according to Invest India, the Indian personal care and hygiene segment is expected to grow, owing to its significant penetration of the e-commerce sector. Additionally, the expanding e-commerce sector in tier 2 and tier 3 cities is expected to influence the vetiver oil market growth in the projected period. For instance, according to the Internet and Mobile Association of India (IAMAI), internet users in India crossed 800 million in 2023, and it was found that rural areas had more internet use compared to urban areas. Hence, the increasing penetration of the e-commerce sector and the rising traction towards the personal care and skin care sector are anticipated to positively influence the vetiver oil market in the projected period.

The rising demand for organic and natural products is anticipated to fuel market growth in the coming years. Various research studies done by brands suggest that people are switching towards natural products, and their decision to purchase the product or not largely depends on its ingredients. According to the International Natural and Organic Cosmetics Association (NATRUE), a Brussels-based international non-profit organization that promotes and protects natural and organic cosmetics worldwide, naturalness is one of the key factors influencing product purchase. In Germany, 20% of the decision-making on whether to buy a product or not depends on whether the product is natural or organic. Similarly, in France, 24% of people prefer using nature-inspired brands; additionally, with the growing vegan population in the coming years, the demand for clean products is anticipated to grow. Hence, the vetiver oil market is expected to grow in the projected period with a rising need for organic and natural products.

Vetiver oil market drivers

  • Vetiver oil has multiple therapeutic benefits, which are expected to influence the market growth in the coming years. It has calming and grounding properties, which help in alleviating stress, emotional imbalance, and anxiety, and these properties make this oil ideal for aromatherapy for promoting stress-free sleep and relaxation. In addition, vetiver oil can increase mental clarity and has been used effectively to sharpen concentration. It has skin-regenerative and anti-inflammatory properties and helps heal various conditions in the skin, including acne, scars, and dryness. With the growing cases of acne, the demand for vetiver oil is anticipated to grow in the coming years. For instance, according to the National Health Service, a publicly funded healthcare system in the United Kingdom, about 95% of people suffering from acne are between 11 and 30 years old. Acne is most common in girls aged from 14 to 17 years and in boys from 16 to 19 years. Hence, in the forecasted period with increasing skin conditions, the market for vetiver oil is expected to grow.

Vetiver oil market geographical outlook

  • The Asia Pacific region is anticipated to hold a significant share in the coming years.

The Asia Pacific region is expected to dominate the vetiver oil market in the coming years. With increasing per capita income, there is a growing demand for fragrance and cosmetic products. Additionally, in various Asian countries, vetiver oil is used in the food and beverage sector as a flavoring agent. Hence, these factors are anticipated to influence the Asia Pacific vetiver oil market in the projected period.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Vetiver Oil Market is segmented and analyzed as follows:

By Source

  • Conventional
  • Organic

By Form

  • Concentrates
  • Absolutes
  • Blends

By Application

  • Food and Beverage
  • Spa and Relaxation Centers
  • Cleaning and Home
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Supplier
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. VETIVER OIL MARKET BY SOURCE (2022 TO 2030) (US$ MILLION)

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Conventional
  • 5.3. Organic

6. VETIVER OIL MARKET BY FORM (2022 TO 2030) (US$ MILLION)

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Concentrates
  • 6.3. Absolutes
  • 6.4. Blends

7. VETIVER OIL MARKET BY APPLICATION (2022 TO 2030) (US$ MILLION)

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverage
  • 7.3. Spa and Relaxation Centers
  • 7.4. Cleaning and Home
  • 7.5. Others

8. VETIVER OIL MARKET BY GEOGRAPHY (2022 TO 2030) (US$ MILLION)

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. USA
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. UK
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. Israel
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Albert Vieille
  • 10.2. Amphora Aromatics Ltd
  • 10.3. Blossom Kochhar Aroma Magic
  • 10.4. Ultra International Limited
  • 10.5. Kanta Enterprises Private Limited
  • 10.6. Robertet
  • 10.7. UniKode S.A.
  • 10.8. Floracopeia
  • 10.9. Aadhunik Ayurveda Vitals
  • 10.10. Kush Aroma