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市場調査レポート
商品コード
1604547
セタノール(セチルアルコール)市場:2025年~2030年の予測Cetanol (Cetyl Alcohol) Market - Forecasts from 2025 to 2030 |
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カスタマイズ可能
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セタノール(セチルアルコール)市場:2025年~2030年の予測 |
出版日: 2024年11月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
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セタノール(セチルアルコール)市場はCAGR3.64%で成長し、市場規模は2025年の4億5,323万1,000米ドルから、2030年には5億4,218万7,000米ドルに達すると予測されています。
セチルアルコールとして知られているセタノールは、パーム油やヤシ油などの植物性原料、あるいは石油から得られる油です。蝋のような白色の結晶性固体は、エモリエント剤、乳化剤、増粘剤として化粧品やスキンケア処方への応用が高いです。セチルアルコールは、肌を柔らかくし、なめらかにすると同時に、製剤の質感を向上させ、乳化を安定化させます。保湿性と増粘性があるため、ローション、クリーム、コンディショナー、その他のヘアケア製品に広く使用されています。肌を乾燥させることがなく、パーソナルケア製品に使用しても安全ですが、成分はアルコールです。
世界中でスキンケアや化粧品の需要が高まっているため、セタノールのニーズは高まっています。例えば、Invest Indiaによると、インドのパーソナルケア・衛生分野は、同国のeコマースセクターが大幅に浸透していることから、成長が見込まれています。さらに、ティア2およびティア3都市におけるeコマース部門の拡大が、予測期間におけるセタノール製品の市場成長に影響を及ぼすと予想されています。例えば、Internet and Mobile Association of India(IAMAI)によると、インドのインターネット利用者は2023年に8億人を超え、都市部に比べて農村部のインターネット利用が多いことが判明しました。2022年、インドの農村部のインターネット利用者数は3億9,900万人でしたが、2023年には4億4,200万人に増加しました。それとは反対に、都市部でインターネットにアクセスする人の数は2022年には3億6,000万人でしたが、2023年には3億7,800万人に増加しました。したがって、インターネットアクセス人口の増加とeコマース産業の浸透が、今後数年間の化粧品・パーソナルケア製品市場を押し上げると予想されます。
セタノール(セチルアルコール)市場の促進要因
セタノール(セチルアルコール)市場の地理的展望
欧州地域は、溶剤や医薬品などの産業における用途の増加により、今後数年間はセタノール(セチルアルコール)市場を独占すると予測されます。また、この地域の企業は、革新的な新製品を開発するために研究開発に多額の投資を行っています。さらに、この地域におけるセタノール需要の増加は、一人当たり所得の上昇と有機・天然製品に対する需要の高まりに起因しています。
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どのような用途で利用されていますか?
業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The Cetanol (Cetyl Alcohol) Market is expected to grow at a CAGR of 3.64%, reaching a market size of US$542.187 million in 2030 from US$453.231 million in 2025.
Cetanol, also known as Cetyl Alcohol, is an oil that can be sourced from vegetable materials like palm and coconut oil or even petroleum. The waxy white crystalline solid has a high application in cosmetics and skincare formulation as an emollient, emulsifier, and thickener. Cetyl Alcohol helps in softening the skin, making it smooth, while also improving the texture of the formulations and stabilization of emulsions. It is extensively used in lotions, creams, conditioners, and other hair care products due to its moisturizing and thickening properties. The ingredient is alcohol, though it does not dry the skin and is safe for use in personal care products.
The need for cetanol is increasing owing to the rising demand for skincare and cosmetic products worldwide. For instance, according to Invest India, the Indian personal care and hygiene segment is expected to grow, owing to significant penetration of the country's e-commerce sector. Additionally, the expanding e-commerce sector in tier 2 and tier 3 cities is expected to influence the market growth for cetanol products in the projected period. For instance, according to the Internet and Mobile Association of India (IAMAI), internet users in India crossed 800 million in 2023, and it was found that rural areas had more internet use compared to urban areas. In 2022, the number of internet users in rural areas of India was 399 million, which increased to 442 million in 2023. Contrary to that, the number of people accessing the internet in urban areas was 360 million in 2022, which grew to 378 million in 2023. Hence, the increasing internet-accessing population and increasing penetration of the e-commerce industry are expected to boost the cosmetic and personal care product market in the coming years.
Cetanol (cetyl alcohol) market drivers
Cetanol (cetyl alcohol) market geographical outlook
The European region is expected to dominate the cetanol (cetyl alcohol) market in the coming year, owing to its increasing application in industries such as solvents and pharmaceuticals. Additionally, the companies in the region are investing heavily in research and development to develop new and innovative products. Moreover, the increasing demand for cetanol in this region is owing to the rising per capita income and growing demand for organic and natural products.
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