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市場調査レポート
商品コード
1604531
広告向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年)AI In The Advertisement Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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広告向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年) |
出版日: 2024年11月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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広告向けAI市場はCAGR 25.60%のCAGRで成長し、2024年の484億5,000万米ドルから2029年には1,125億2,500万米ドルの市場規模に達すると予測されます。
広告向けAIは、ターゲティング、コンテンツ生成、最適化、分析など、広告キャンペーンのいくつかの側面を強化するために人工知能技術と手法を採用しています。AIの範囲における広告技術のいくつかの顕著な要素と傾向は、AIベースの広告システム、プログラマティック広告、広告セグメンテーション、広告パーソナライゼーションです。AI広告システムは、機械学習を活用してデータを収集・分析し、広告キャンペーンを制御・管理し、広告の方向性をリアルタイムで調整します。
さらに、オーディエンスターゲティング、広告デザイン強化、結果分析技術も含まれます。広告向けAI市場は、広告ソリューションにおけるAIの台頭、デジタル化、より優れた広告アプローチによって影響を受けています。また、プライバシーへの懸念、不適切な広告手法、複雑さなどの障壁もあります。しかし、この市場は発明のための実行可能な空間を提示しています。
広告向けAI市場の促進要因
オンライン活動、人々の属性、購買記録など、さまざまなソースからのデータの増加は、広告主がピンポイントで広告を打つことを容易にします。AIシステムは、ビッグデータセットを利用して視聴者セグメントを把握し、購買行動を予測することができます。
アドビが提供するデマンドサイド広告のプラットフォームは、市場をリードしてきました。クライアントがモバイルサイトやアプリケーションの広告枠を購入したい場合は、必ずモバイルDSPを通じて行う。ディスプレイDSPはウェブバナー広告の制作に使われます。動画DSPは、ウェブベースの動画広告の編集・加工に使われます。広告とマーケティングの両テクノロジーを応用・融合し、各プラットフォームで等しく最高のユーザー体験を提供する唯一のオムニチャネルDSPです。データドリブン広告は、マーケティング担当者に洞察力とAIによるデータ処理による自動化の可能性を与えます。データの量と深さは増加の一途をたどっており、AIとデータ駆動型広告が交差することで、広告ビジネスにさらなる革新と効率化がもたらされることを示唆しています。
広告向けAI市場の地理的展望
北米市場が最大のシェアを占めると予想されます。北米では、データインテリジェンスとアナリティクス、プログラマティック広告、チャットボット、レコメンデーションシステム、コンテンツ開発、消費者のテーラーメイド体験など、さまざまな理由でマーケティングにおけるAIが導入されているためです。
また、北米では、小売・eコマース、銀行・金融サービス、IT、芸術・娯楽、健康など、さまざまな分野でAI技術を活用したマーケティングが行われています。
さらに、北米では多くの企業や中小企業もマーケティングにAIを活用しています。これらは大企業向けのソリューションであり、その多くはテクノロジーを導入するのに十分なリソースを持っているためだが、多くのクラウドベースのソリューションを通じて中小企業も利用できるようになってきています。そのため、この地域の市場成長は促進されると予想されます。
当レポートを購入する理由
どのような用途で利用されていますか?
業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響
The AI in the advertisement market is expected to grow at a CAGR of 25.60%, reaching a market size of US$112.525 billion in 2029 from US$48.450 billion in 2024.
AI in advertising employs artificial intelligence technologies and methods to enhance several aspects of an advertising campaign, including targeting, content generation, optimization, and analysis. Some prominent elements and tendencies of advertising technology in the scope of AI are AI-based advertising systems, programmatic advertising, advertising segmentation, and advertising personalization. AI advertising systems utilize machine learning to collect and analyze the data, control and manage advertising campaigns, and adjust the advertisement orientation in real time.
Additionally, it includes audience targeting, advertising design enhancement, and results analysis technologies. The AI in the advertising market is influenced by the upsurge of AI in advertising solutions, digitalization, and better advertising approaches. There are also some barriers, such as privacy concerns, inappropriate advertisement practices, and complications. The market, however, presents a viable space for inventions.
AI in the advertisement market drivers
The growing data from various sources, including online activity, attributes of people, and buying records, makes it easy for advertisers to pinpoint their adverts. AI systems can use big data sets to capture audience segments and predict purchase behavior.
Platforms for demand-side advertising from Adobe have led the market. Whenever a client wants to buy advertisement space on mobile sites and applications, they do that through a mobile DSP. Display DSPs are employed for producing web banner advertisements. Video DSPs are used for editing and processing web-based video advertisements. It is the only omnichannel DSP that applies and combines both advertising and marketing technologies, equally producing the best user experience across the platforms. Data-driven advertising gives marketers insights and possibilities for automation with AI-enhancing data processing. The volume and depth of data are on the increase, implying that the intersection of AI and data-driven advertising will drive more innovations and efficiency in the Advertisement business.
AI in the advertisement market geographical outlook
The North American market is expected to hold the largest share. This is because AI in marketing has been adopted in North America for various reasons, such as data intelligence and analytics, programmatic advertising, chatbots, recommendation systems, content development, and consumer tailoring experiences, among many others.
In addition, marketing with the help of AI technologies is practiced in various sectors in North America, including retail and e-commerce, banking and financial services, IT, arts and entertainment, and health, among many others.
Furthermore, many corporations and SMEs in North America are also using AI in marketing. Even though these are solutions geared towards bigger companies, as many of them have enough resources to implement the technology, it is becoming available to SMEs through numerous cloud-based solutions. Therefore, this is expected to enhance the regional market growth.
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