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市場調査レポート
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1604531

広告向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年)

AI In The Advertisement Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 144 Pages
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即日から翌営業日
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広告向けAI市場:将来予測 (2024年~2029年)
出版日: 2024年11月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

広告向けAI市場はCAGR 25.60%のCAGRで成長し、2024年の484億5,000万米ドルから2029年には1,125億2,500万米ドルの市場規模に達すると予測されます。

広告向けAIは、ターゲティング、コンテンツ生成、最適化、分析など、広告キャンペーンのいくつかの側面を強化するために人工知能技術と手法を採用しています。AIの範囲における広告技術のいくつかの顕著な要素と傾向は、AIベースの広告システム、プログラマティック広告、広告セグメンテーション、広告パーソナライゼーションです。AI広告システムは、機械学習を活用してデータを収集・分析し、広告キャンペーンを制御・管理し、広告の方向性をリアルタイムで調整します。

さらに、オーディエンスターゲティング、広告デザイン強化、結果分析技術も含まれます。広告向けAI市場は、広告ソリューションにおけるAIの台頭、デジタル化、より優れた広告アプローチによって影響を受けています。また、プライバシーへの懸念、不適切な広告手法、複雑さなどの障壁もあります。しかし、この市場は発明のための実行可能な空間を提示しています。

広告向けAI市場の促進要因

  • AIデータ駆動型広告の増加が広告AI市場の成長に貢献

オンライン活動、人々の属性、購買記録など、さまざまなソースからのデータの増加は、広告主がピンポイントで広告を打つことを容易にします。AIシステムは、ビッグデータセットを利用して視聴者セグメントを把握し、購買行動を予測することができます。

アドビが提供するデマンドサイド広告のプラットフォームは、市場をリードしてきました。クライアントがモバイルサイトやアプリケーションの広告枠を購入したい場合は、必ずモバイルDSPを通じて行う。ディスプレイDSPはウェブバナー広告の制作に使われます。動画DSPは、ウェブベースの動画広告の編集・加工に使われます。広告とマーケティングの両テクノロジーを応用・融合し、各プラットフォームで等しく最高のユーザー体験を提供する唯一のオムニチャネルDSPです。データドリブン広告は、マーケティング担当者に洞察力とAIによるデータ処理による自動化の可能性を与えます。データの量と深さは増加の一途をたどっており、AIとデータ駆動型広告が交差することで、広告ビジネスにさらなる革新と効率化がもたらされることを示唆しています。

広告向けAI市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

北米市場が最大のシェアを占めると予想されます。北米では、データインテリジェンスとアナリティクス、プログラマティック広告、チャットボット、レコメンデーションシステム、コンテンツ開発、消費者のテーラーメイド体験など、さまざまな理由でマーケティングにおけるAIが導入されているためです。

また、北米では、小売・eコマース、銀行・金融サービス、IT、芸術・娯楽、健康など、さまざまな分野でAI技術を活用したマーケティングが行われています。

さらに、北米では多くの企業や中小企業もマーケティングにAIを活用しています。これらは大企業向けのソリューションであり、その多くはテクノロジーを導入するのに十分なリソースを持っているためだが、多くのクラウドベースのソリューションを通じて中小企業も利用できるようになってきています。そのため、この地域の市場成長は促進されると予想されます。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2029年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

広告向けAI市場は以下のセグメントに分析されます:

技術別

  • 機械学習
  • 自然言語処理 (NLP)
  • コンピュータビジョン
  • その他

展開方式別

  • クラウド
  • オンプレミス

用途別

  • ソーシャルメディア広告
  • 広告予算最適化
  • 広告管理
  • 広告バリエーション
  • パーソナライズド広告
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 広告向けAI市場:技術別

  • イントロダクション
  • 機械学習
  • 自然言語処理 (NLP)
  • コンピュータビジョン
  • その他

第6章 広告向けAI市場:展開方式別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 広告向けAI市場:用途別

  • イントロダクション
  • ソーシャルメディア広告
  • 広告予算最適化
  • 広告管理
  • 広告バリエーション
  • パーソナライズド広告
  • その他

第8章 広告向けAI市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 技術別
    • 展開方式別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 技術別
    • 展開方式別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 技術別
    • 展開方式別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 技術別
    • 展開方式別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 技術別
    • 展開方式別
    • 用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Adobe
  • Rytr
  • Jasper
  • AdCreative
  • StackAdapt Inc.
  • IBM
  • Amazon Ads
  • Oracle AI
  • Salesforce
  • Nvidia
目次
Product Code: KSI061616764

The AI in the advertisement market is expected to grow at a CAGR of 25.60%, reaching a market size of US$112.525 billion in 2029 from US$48.450 billion in 2024.

AI in advertising employs artificial intelligence technologies and methods to enhance several aspects of an advertising campaign, including targeting, content generation, optimization, and analysis. Some prominent elements and tendencies of advertising technology in the scope of AI are AI-based advertising systems, programmatic advertising, advertising segmentation, and advertising personalization. AI advertising systems utilize machine learning to collect and analyze the data, control and manage advertising campaigns, and adjust the advertisement orientation in real time.

Additionally, it includes audience targeting, advertising design enhancement, and results analysis technologies. The AI in the advertising market is influenced by the upsurge of AI in advertising solutions, digitalization, and better advertising approaches. There are also some barriers, such as privacy concerns, inappropriate advertisement practices, and complications. The market, however, presents a viable space for inventions.

AI in the advertisement market drivers

  • Increasing AI data-driven advertising is contributing to AI in the advertising market growth

The growing data from various sources, including online activity, attributes of people, and buying records, makes it easy for advertisers to pinpoint their adverts. AI systems can use big data sets to capture audience segments and predict purchase behavior.

Platforms for demand-side advertising from Adobe have led the market. Whenever a client wants to buy advertisement space on mobile sites and applications, they do that through a mobile DSP. Display DSPs are employed for producing web banner advertisements. Video DSPs are used for editing and processing web-based video advertisements. It is the only omnichannel DSP that applies and combines both advertising and marketing technologies, equally producing the best user experience across the platforms. Data-driven advertising gives marketers insights and possibilities for automation with AI-enhancing data processing. The volume and depth of data are on the increase, implying that the intersection of AI and data-driven advertising will drive more innovations and efficiency in the Advertisement business.

AI in the advertisement market geographical outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

The North American market is expected to hold the largest share. This is because AI in marketing has been adopted in North America for various reasons, such as data intelligence and analytics, programmatic advertising, chatbots, recommendation systems, content development, and consumer tailoring experiences, among many others.

In addition, marketing with the help of AI technologies is practiced in various sectors in North America, including retail and e-commerce, banking and financial services, IT, arts and entertainment, and health, among many others.

Furthermore, many corporations and SMEs in North America are also using AI in marketing. Even though these are solutions geared towards bigger companies, as many of them have enough resources to implement the technology, it is becoming available to SMEs through numerous cloud-based solutions. Therefore, this is expected to enhance the regional market growth.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The AI in the advertisement market is analyzed into the following segments:

By Technology

  • Machine learning
  • Natural language processing (NLP)
  • Computer Vision
  • Others

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premise

By Application

  • Social media advertisement
  • Optimize advertising budget
  • Manage Ads
  • Ad Variations
  • Personalize Ads
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AI IN THE ADVERTISEMENT MARKET BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Machine learning
  • 5.3. Natural language processing (NLP)
  • 5.4. Computer Vision
  • 5.5. Others

6. AI IN THE ADVERTISEMENT MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
  • 6.3. On-Premise

7. AI IN THE ADVERTISEMENT MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Social media advertisement
  • 7.3. Optimize advertising budget
  • 7.4. Manage Ads
  • 7.5. Ad Variations
  • 7.6. Personalize Ads
  • 7.7. Others

8. AI IN THE ADVERTISEMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Technology
    • 8.2.2. By Deployment
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Technology
    • 8.3.2. By Deployment
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Technology
    • 8.4.2. By Deployment
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. UK
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Technology
    • 8.5.2. By Deployment
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Technology
    • 8.6.2. By Deployment
    • 8.6.3. By Application
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Indonesia
      • 8.6.4.6. Taiwan
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Adobe
  • 10.2. Rytr
  • 10.3. Jasper
  • 10.4. AdCreative
  • 10.5. StackAdapt Inc.
  • 10.6. IBM
  • 10.7. Amazon Ads
  • 10.8. Oracle AI
  • 10.9. Salesforce
  • 10.10. Nvidia