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市場調査レポート
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1604503

シミュレーション向けAI (人工知能) 市場:将来予測 (2024年~2029年)

AI (Artificial Intelligence) in Simulation Market - Forecasts from 2024 to 2029


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ページ情報
英文 146 Pages
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シミュレーション向けAI (人工知能) 市場:将来予測 (2024年~2029年)
出版日: 2024年10月23日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

シミュレーション向けAI (人工知能) 市場は15.57%のCAGRで成長し、2024年の217億9,300万米ドルから2029年には449億3,700万米ドルに達すると推定されます。

シミュレーション向け人工知能は、人間の知能の認知学習を利用して現実世界の特性を模倣するために使用されるシミュレーションモデルの一種です。人工知能は、機械学習プロセスを用いて人間の知能を複製する技術です。シミュレーションは、コンピュータベースの技術を用いて形成される、現実世界の仮想描写の一種です。シミュレーションは一般的に、航空宇宙、自動車、建設、通信など、さまざまな業界で製品やソリューションの開発に主な用途を提供しています。

この業界では、エージェントベースモデル、モンテカルロモデル、システムダイナミックモデルなど、複数の種類のシミュレーションモデルが利用可能です。エージェントベースモデルは、システム内の個々の「エージェント」に集中し、店員と顧客のような複雑な相互作用をシミュレートします。モンテカルロモデルは、潜在的な結果を統計的に評価するために複数のシミュレーションを行います。システム・ダイナミクス・モデルは、相互に関連した要素を持つ複雑なシステムを描き、ある部分の変化が他の部分にどのような影響を与えるかを分析します。

シミュレーションにおけるAIの世界市場を押し上げると予測される主な要因は、シミュレーション技術の進歩、予測分析の需要、効率性の向上、コストの削減です。

世界のAIエコシステムは、新技術の開発において大規模な成長を目の当たりにしており、これは世界の技術状況の進歩によるものです。また、シミュレーションモデルにおけるAIは、産業の生産開発段階における効率性の向上や、実世界でのシミュレーションテストによる特徴や問題の理解など、複数の利点を提供し、産業全体の製造コストを削減します。

シミュレーション市場の促進要因

  • シミュレーション技術の進歩

シミュレーション技術の活用は、主に製品の設計改善など、複数の産業の製造プロセスを強化するために大幅に増加しており、製造コストの削減にさらに貢献しています。シミュレーションは、製品性能の予測、製造上の課題の特定、作業員の安全なトレーニング環境の提供などに役立ちます。製品の最適化と産業オートメーションへの重点の高まりも、シミュレーション技術の進歩をもたらしました。

多くの企業や団体が、シミュレーション技術の能力を高める新技術を導入しています。例えば、シミュレーション技術の世界的リーダーであるアンシスは、シミュレーション技術の進歩を後押しする最新技術を導入しました。Ansys Discoveryソフトウェアは、シミュレーション主導の3D設計ツールで、仮想環境内で3Dモデルの作成と解析に使用できます。同様に、トヨタはTHUMS (Total Human Model for Safety) ソフトウェアシステムにもさらなる技術的進歩を統合し、自動車事故における人体の反応をシミュレートし、車両の安全機能を強化するよう設計されています。

シミュレーション向けAI (人工知能) 市場の地理的展望

  • 北米が主要市場シェアを占めると予測

北米は、同地域の主要テクノロジー企業がAIの研究開発を主導していることから、AIシミュレーション市場で大きなシェアを占めると予測されます。この成長は、AIシミュレーション市場における強力なプレゼンスを確立し、イノベーションの育成を優先しています。

2023年10月、国防高等研究計画局 (DARPA) は、ドローンや無搭乗車両を含むさまざまなプラットフォームの自律性を強化するための革新的なモデリングとシミュレーションの手法を開発しました。この斬新なアプローチは、自律システムの訓練に利用される従来の高忠実度シミュレーションの制約を克服することを目的としています。2023年5月には、オンタリオ工科大学の共同研究により、遠隔地の医師向けに特別に設計されたシミュレーション医療トレーニング技術の開発が目指されました。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2029年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

シミュレーション向けAI (人工知能) 市場は以下のセグメントに分析されます:

技術別

  • シミュレーションモデリング
  • 予測的・処方的分析
  • PaaS (Platform as a Service)
  • その他

展開方式別

  • クラウド
  • オンプレミス

エンドユーザー別

  • 自動車
  • インフラ
  • 製造業
  • 教育
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 シミュレーション向けAI (人工知能) 市場:技術別

  • イントロダクション
  • シミュレーションモデリング
  • 予測的・処方的分析
  • PaaS (Platform as a Service)
  • その他

第6章 シミュレーション向けAI (人工知能) 市場:展開方式別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 シミュレーション向けAI (人工知能) 市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 自動車
  • インフラ
  • 製造業
  • 教育
  • その他

第8章 シミュレーション向けAI (人工知能) 市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 技術別
    • 展開方式別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 技術別
    • 展開方式別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 技術別
    • 展開方式別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 技術別
    • 展開方式別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 技術別
    • 展開方式別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、契約、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • AnyLogic
  • IBM
  • Altair
  • Sky Engine AI
  • Hadean
  • MSC (Hexagon)
  • CosmoTech
  • Simulation Labs
  • ANSYS, Inc
  • Cognata
  • Zenarate
  • Collimator
目次
Product Code: KSI061616746

AI (Artificial Intelligence) in the Simulation market is estimated to grow at a CAGR of 15.57%, attaining US$44.937 billion by 2029 from US$21.793 billion in 2024.

Artificial intelligence in simulation is a type of simulation model used to mimic the characteristics of the real world, using the cognitive learning of human intelligence. Artificial intelligence is the technology that replicates human intelligence using machine learning processes. A simulation is a type of virtual depiction of the real world that is formed using computer-based technologies. The simulations commonly offer key applications across multiple industries, like aerospace, automotive, construction, and telecommunication, among others, for the development of products and solutions.

Multiple types of simulation models are available across the industry, including the agent-based model, Monte Carlo model, and system dynamic model, among others. Agent-based models concentrate on individual "agents" within a system and simulate intricate interactions like shopkeepers and customers. Monte Carlo models conduct multiple simulations to statistically evaluate potential outcomes. System dynamics models depict complex systems with interconnected elements and analyze how alterations in one part can impact others.

A major factor that is forecasted to boost the global AI in the simulation market can be attributed to the advancements in simulation technology, demand for predictive analysis, enhanced efficiency, and reduced cost.

The global AI ecosystem has witnessed massive growth in developing new technologies, which can be credited to the advancement in the technological landscape worldwide. AI in the simulation model also offers multiple advantages, which include boosting the efficiency in the production development phase of the industries and understanding the features and issues through real-world simulation tests, reducing the overall manufacturing cost of the industries.

Simulation market drivers

  • Advancements in simulation technology.

The application of simulation technology has increased significantly, mainly to enhance the manufacturing processes of multiple industries, including improving the designs of the products, which further helps reduce manufacturing expenses. The simulations aid in forecasting product performance, pinpointing manufacturing challenges, and providing a safe training environment for workers. The increasing emphasis on product optimization and industrial automation also resulted in advancements in simulation technologies.

Many companies and organizations have introduced new technologies that boost the capability of simulation technologies. For instance, Ansys, a global leader in simulation technology, introduced its latest technology to boost simulation technology advancements. The Ansys Discovery software is a simulation-driven 3D design tool that can be used to create and analyze 3D models within a virtual setting. Similarly, Toyota also integrated additional technological advancements in its THUMS (Total Human Model for Safety) software system, designed to simulate the human body's response in automobile accidents and enhance the vehicle's safety features.

AI (Artificial Intelligence) in the simulation market geographical outlook

  • North America is forecasted to hold a major market share

North America is anticipated to account for a significant share of the AI simulation market as major technology companies in the region are leading the way in AI research and development. This growth is establishing a strong presence in the AI simulation market and prioritizes the cultivation of innovation.

In October 2023, the Defence Research Advanced Research Project Agency (DARPA) developed an innovative method of modeling and simulation to enhance the autonomy of different platforms, including drones and uncrewed vehicles. This fresh approach aims to overcome the constraints of conventional high-fidelity simulations utilized in training autonomous systems. In May 2023, a research collaboration at Ontario Tech University aimed to develop simulated medical training technology specifically designed for physicians in remote areas.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The AI (Artificial Intelligence) In Simulation Market is analyzed into the following segments:

By Technology

  • Simulation Modeling
  • Predictive & Prescriptive Analytics
  • Platform as a Service (PaaS)
  • Others

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premise

By End-User

  • Automotive
  • Infrastructure
  • Manufacturing
  • Education
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AI (ARTIFICIAL INTELLIGENCE) IN THE SIMULATION MARKET BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Simulation Modeling
  • 5.3. Predictive & Prescriptive Analytics
  • 5.4. Platform as a Service (PaaS)
  • 5.5. Others

6. AI (ARTIFICIAL INTELLIGENCE) IN THE SIMULATION MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
  • 6.3. On-premise

7. AI (ARTIFICIAL INTELLIGENCE) IN THE SIMULATION MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Automotive
  • 7.3. Infrastructure
  • 7.4. Manufacturing
  • 7.5. Education
  • 7.6. Others

8. AI (ARTIFICIAL INTELLIGENCE) IN THE SIMULATION MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.1. North America
    • 8.1.1. By Technology
    • 8.1.2. By Deployment
    • 8.1.3. By End-User
    • 8.1.4. By Country
      • 8.1.4.1. United States
      • 8.1.4.2. Canada
      • 8.1.4.3. Others
  • 8.2. South America
    • 8.2.1. By Technology
    • 8.2.2. By Deployment
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. Brazil
      • 8.2.4.2. Argentina
      • 8.2.4.3. Others
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. By Technology
    • 8.3.2. By Deployment
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Germany
      • 8.3.4.2. France
      • 8.3.4.3. United Kingdom
      • 8.3.4.4. Spain
      • 8.3.4.5. Others
  • 8.4. Middle East and Africa
    • 8.4.1. By Technology
    • 8.4.2. By Deployment
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Saudi Arabia
      • 8.4.4.2. UAE
      • 8.4.4.3. Israel
      • 8.4.4.4. Others
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. By Technology
    • 8.5.2. By Deployment
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. China
      • 8.5.4.2. Japan
      • 8.5.4.3. India
      • 8.5.4.4. South Korea
      • 8.5.4.5. Indonesia
      • 8.5.4.6. Taiwan
      • 8.5.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. AnyLogic
  • 10.2. IBM
  • 10.3. Altair
  • 10.4. Sky Engine AI
  • 10.5. Hadean
  • 10.6. MSC (Hexagon)
  • 10.7. CosmoTech
  • 10.8. Simulation Labs
  • 10.9. ANSYS, Inc
  • 10.10. Cognata
  • 10.11. Zenarate
  • 10.12. Collimator