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市場調査レポート
商品コード
1574178
自動車用潤滑油市場-2024年から2029年までの予測Automotive Lubricants Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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自動車用潤滑油市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年09月11日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動車用潤滑油の世界市場は、予測期間中にCAGR3.72%で成長すると予測されています。
自動車用潤滑油は、自動車部品に効率的な潤滑を提供し、自動車の摩擦を減らす役割を担っています。この潤滑はまた、錆や腐食の蓄積を防ぐことでエンジン部品を洗浄・冷却するなど、多くの副次的な機能も果たしています。これらの自動車用潤滑油は、固体、油性、プラスチック、またはこれら3つの組み合わせで知られています。オイルとグリースが最も一般的な潤滑剤です。
自動車用潤滑油市場を牽引している主な要因は、技術的進歩です。技術的進歩は、効率的で高温や高圧に耐えることができる新しい潤滑剤の市場開拓につながり、市場の成長を促進しています。潤滑油技術における重要な進歩のひとつは、より高い温度と圧力に耐える能力です。これにより、従来の潤滑剤が故障したり、頻繁な交換を必要としたりする高性能用途での潤滑剤の効果的な使用が可能になります。
エンジンオイルは、さまざまなタイプの自動車の内燃機関を効率的に潤滑します。エンジンオイルは、腐食防止や摩耗低減など、他のさまざまな用途にも使用され、エンジン内部のスムーズな作動を効果的に保証します。
ドイツは、アウディ、BMW、フォルクスワーゲン、メルセデス・ベンツ、ポルシェなど、主要な自動車製造ブランドを擁しているため、欧州地域の自動車製造業で大きなシェアを占めると予想されています。このような自動車製造の主要ホストを抱える国・地域は、研究開発活動に多大な投資を行っており、その結果、国内の自動車生産台数はさらに増加しています。ドイツ貿易投資庁(GTAI)によると、ドイツの自動車メーカーは2021年に1,560万台以上の自動車を生産し始めました。これによりドイツは欧州の自動車生産リーダーとなり、乗用車310万台、商用車35万1,000台が生産され、さらにドイツの工場で生産されました。
自動車用潤滑油の世界市場の地理的展望
中国、日本、インド、韓国などの主要経済国がアジア太平洋地域を支配しています。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。
アジア太平洋地域における自動車用潤滑油市場の成長を後押ししているのは、人口増加による自動車(特に乗用車)の生産・販売の増加など、さまざまな要因です。この点で、中国はアジア太平洋地域における最大の自動車用潤滑油消費国として知られており、自動車の生産と販売の増加において極めて重要な役割を果たしています。
OICAが提供したデータによると、2023年に中国は2,612万3,767台の自動車を生産し、そのうち403万7,209台は商用車でした。インドは478万3,628台を生産し、うち106万7,878台が商用車です。
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業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響
The global automotive lubricant market is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.72% during the forecast period.
Automotive lubricants are responsible for providing efficient lubrication for automotive parts, which reduces friction in vehicles. This lubrication also serves many secondary functions, such as cleaning and cooling down engine parts by preventing the build-up of rust and corrosion. These automotive lubricants are known to be solid, oil-based, plastic, or a combination of all three. Oil and grease are the most common lubricants.
The major factor driving the market of automotive lubricants is technological advancements, which are leading towards the development of new lubricants that are efficient and capable of withstanding high temperatures and higher pressures, propelling market growth. One of the imperative advancements in lubricant technology is its ability to withstand higher temperatures and pressure. This enables the effective use of lubricants in high-performance applications where the conventional lubricants are failing or require frequent replacement.
Engine oils efficiently lubricate internal combustion engines in different types of automobiles. They are also used in various other applications, such as corrosion protection and wear reduction, and effectively ensure the smooth operation of the engine internals.
Germany is expected to hold a prominent share in the automobile manufacturing industry in the European region as it hosts major car-making brands such as Audi, BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz, Porsche, etc. With such major hosts in car making, the country and region have been investing exceedingly in research and development activities, further resulting in the increasing automotive production in the country. According to the Germany Trade and Invest (GTAI), German automobile manufacturers began producing over 15.6 million vehicles in 2021. This made Germany the European car production leader, with the production of 3.1 million passenger cars and 351,000 commercial vehicles, which were further manufactured in the German plant.
Global Automotive Lubricant Market Geographical Outlook
The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.
Various factors are driving the automotive lubricant market growth in the APAC region, such as the increasing population resulting in the rising production and sales of vehicles, particularly passenger vehicles. China, in this regard, is known to be the largest automotive lubricant consumer in APAC, playing a pivotal role in its increasing production and sale of vehicles.
According to the data provided by the OICA, in 2023, China produced 26,123,767 cars, of which 4,037,209 were commercial vehicles. India produced 4,783,628 cars, of which 1,067,878 were commercial vehicles.
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