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市場調査レポート
商品コード
1574178

自動車用潤滑油市場-2024年から2029年までの予測

Automotive Lubricants Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 117 Pages
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自動車用潤滑油市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年09月11日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

自動車用潤滑油の世界市場は、予測期間中にCAGR3.72%で成長すると予測されています。

自動車用潤滑油は、自動車部品に効率的な潤滑を提供し、自動車の摩擦を減らす役割を担っています。この潤滑はまた、錆や腐食の蓄積を防ぐことでエンジン部品を洗浄・冷却するなど、多くの副次的な機能も果たしています。これらの自動車用潤滑油は、固体、油性、プラスチック、またはこれら3つの組み合わせで知られています。オイルとグリースが最も一般的な潤滑剤です。

自動車用潤滑油市場を牽引している主な要因は、技術的進歩です。技術的進歩は、効率的で高温や高圧に耐えることができる新しい潤滑剤の市場開拓につながり、市場の成長を促進しています。潤滑油技術における重要な進歩のひとつは、より高い温度と圧力に耐える能力です。これにより、従来の潤滑剤が故障したり、頻繁な交換を必要としたりする高性能用途での潤滑剤の効果的な使用が可能になります。

自動車用潤滑油の世界市場促進要因:

  • エンジンオイルの使用量の増加

エンジンオイルは、さまざまなタイプの自動車の内燃機関を効率的に潤滑します。エンジンオイルは、腐食防止や摩耗低減など、他のさまざまな用途にも使用され、エンジン内部のスムーズな作動を効果的に保証します。

ドイツは、アウディ、BMW、フォルクスワーゲン、メルセデス・ベンツ、ポルシェなど、主要な自動車製造ブランドを擁しているため、欧州地域の自動車製造業で大きなシェアを占めると予想されています。このような自動車製造の主要ホストを抱える国・地域は、研究開発活動に多大な投資を行っており、その結果、国内の自動車生産台数はさらに増加しています。ドイツ貿易投資庁(GTAI)によると、ドイツの自動車メーカーは2021年に1,560万台以上の自動車を生産し始めました。これによりドイツは欧州の自動車生産リーダーとなり、乗用車310万台、商用車35万1,000台が生産され、さらにドイツの工場で生産されました。

自動車用潤滑油の世界市場の地理的展望

  • 予測期間中、アジア太平洋地域が自動車用潤滑油の世界市場を独占します。

中国、日本、インド、韓国などの主要経済国がアジア太平洋地域を支配しています。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

アジア太平洋地域における自動車用潤滑油市場の成長を後押ししているのは、人口増加による自動車(特に乗用車)の生産・販売の増加など、さまざまな要因です。この点で、中国はアジア太平洋地域における最大の自動車用潤滑油消費国として知られており、自動車の生産と販売の増加において極めて重要な役割を果たしています。

OICAが提供したデータによると、2023年に中国は2,612万3,767台の自動車を生産し、そのうち403万7,209台は商用車でした。インドは478万3,628台を生産し、うち106万7,878台が商用車です。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済的要因、消費者の嗜好、産業分野、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域と新興地域をカバーする詳細な市場洞察を得ることができます。
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  • 市場促進要因と今後の動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開拓をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な発展など)

世界の自動車用潤滑油市場は以下のようにセグメント化され、分析されている:

製品タイプ別

  • エンジンオイル
  • トランスミッション・ギアオイル
  • 油圧作動油
  • グリース

車両タイプ別

  • 乗用車
  • 商用車
  • 二輪車

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他欧州
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋地域パシフィック

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 世界中でEV生産の需要が増加
    • 新興国における自動車部品の需要増加
    • その他の 促進要因
  • 市場抑制要因
    • 使用済み油の廃棄に関する厳しい環境規制
    • 代替品からの脅威
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界の自動車用潤滑油市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • エンジンオイル
  • トランスミッション・ギアオイル
  • 油圧作動油
  • グリース

第6章 世界の自動車用潤滑油市場:車両タイプ別

  • イントロダクション
  • 乗用車
  • 商用車
  • 二輪車

第7章 世界の自動車用潤滑油市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Castrol India Ltd.
  • Gulf Oil Lubricants India Ltd.
  • Veedol Corporation Ltd.
  • Chevron Corporation
  • ExxonMobil Corporation
  • TotalEnergies
  • FUCHS
  • China National Petroleum Corporation
  • Shell
  • Lukoil
目次
Product Code: KSI061612032

The global automotive lubricant market is expected to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.72% during the forecast period.

Automotive lubricants are responsible for providing efficient lubrication for automotive parts, which reduces friction in vehicles. This lubrication also serves many secondary functions, such as cleaning and cooling down engine parts by preventing the build-up of rust and corrosion. These automotive lubricants are known to be solid, oil-based, plastic, or a combination of all three. Oil and grease are the most common lubricants.

The major factor driving the market of automotive lubricants is technological advancements, which are leading towards the development of new lubricants that are efficient and capable of withstanding high temperatures and higher pressures, propelling market growth. One of the imperative advancements in lubricant technology is its ability to withstand higher temperatures and pressure. This enables the effective use of lubricants in high-performance applications where the conventional lubricants are failing or require frequent replacement.

GLOBAL AUTOMOTIVE LUBRICANT MARKET DRIVERS:

  • Increasing Usage of Engine Oils

Engine oils efficiently lubricate internal combustion engines in different types of automobiles. They are also used in various other applications, such as corrosion protection and wear reduction, and effectively ensure the smooth operation of the engine internals.

Germany is expected to hold a prominent share in the automobile manufacturing industry in the European region as it hosts major car-making brands such as Audi, BMW, Volkswagen, Mercedes-Benz, Porsche, etc. With such major hosts in car making, the country and region have been investing exceedingly in research and development activities, further resulting in the increasing automotive production in the country. According to the Germany Trade and Invest (GTAI), German automobile manufacturers began producing over 15.6 million vehicles in 2021. This made Germany the European car production leader, with the production of 3.1 million passenger cars and 351,000 commercial vehicles, which were further manufactured in the German plant.

Global Automotive Lubricant Market Geographical Outlook

  • The Asia Pacific region will dominate the global automotive lubricant market during the forecast period.

The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

Various factors are driving the automotive lubricant market growth in the APAC region, such as the increasing population resulting in the rising production and sales of vehicles, particularly passenger vehicles. China, in this regard, is known to be the largest automotive lubricant consumer in APAC, playing a pivotal role in its increasing production and sale of vehicles.

According to the data provided by the OICA, in 2023, China produced 26,123,767 cars, of which 4,037,209 were commercial vehicles. India produced 4,783,628 cars, of which 1,067,878 were commercial vehicles.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
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  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The global automotive lubricant market is segmented and analyzed as follows:

By Product Type

  • Engine Oil
  • Transmission and Gear Oils
  • Hydraulic Fluids
  • Greases

By Vehicle Type

  • Passenger Vehicles
  • Commercial Vehicles
  • Motorcycles

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Increasing Demand from EV Production Worldwide
    • 4.1.2. Growing Demand for Automotive Components in Emerging Economies
    • 4.1.3. Other Drivers
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Stringent Environmental Regulations Regarding Used Oil Disposal
    • 4.2.2. Threats from Substitutes
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL AUTOMOTIVE LUBRICANTS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Engine Oil
  • 5.3. Transmission and Gear Oils
  • 5.4. Hydraulic Fluids
  • 5.5. Greases

6. GLOBAL AUTOMOTIVE LUBRICANTS MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Passenger Vehicles
  • 6.3. Commercial Vehicles
  • 6.4. Motorcycles

7. GLOBAL AUTOMOTIVE LUBRICANTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Castrol India Ltd.
  • 9.2. Gulf Oil Lubricants India Ltd.
  • 9.3. Veedol Corporation Ltd.
  • 9.4. Chevron Corporation
  • 9.5. ExxonMobil Corporation
  • 9.6. TotalEnergies
  • 9.7. FUCHS
  • 9.8. China National Petroleum Corporation
  • 9.9. Shell
  • 9.10. Lukoil