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市場調査レポート
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1557383

女性用インティメイトケア市場-2024年から2029年までの予測

Women Intimate Care Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 160 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
女性用インティメイトケア市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

女性用インティメイトケア市場は、予測期間中にCAGR 4.28%で成長し、2024年の米国167億1,000万米ドルから2029年には206億100万米ドルに達すると予測されています。

この成長は、親密な衛生に関する女性購入者の意識の高まりによるものです。スーパーマーケット、ハイパーマーケット、専門店の新興国市場の増加は、これらの商品を容易に入手できることから市場開拓全体に貢献しています。加えて、購買力の上昇と可処分所得の高さが市場成長に寄与しています。さらに、働く女性人口の急速な増加が、高品質のインティメイト・ケア・アイテムへの要求を押し上げ、市場全体の拡大を後押ししています。

さらに、女性の衛生とそれに関連するアイテムに対する女性の意識の高まりが、この地域における健康問題や皮膚感染症のリスクの高まりに起因して、この製品需要の増加をもたらしています。性器皮膚感染症の症例が増加していることは、世界中の女性に親密な部位の健康と衛生を維持するよう促しています。2023年9月のハーバード・メディカル・スクールのデータによると、女性の75%が生涯に少なくとも1回は膣カンジダ感染症にかかる可能性があり、最大45%が2回以上かかるといいます。

女性におけるイースト菌感染症の高い優位性は、これらの感染症を予防・治療する製品への大きな需要につながり、その結果、今後数年間で親密なケア用品への需要が進展することになります。そのほか、政府や国際機関によって、女性の衛生状態を維持することの利点に対する認識を高めるためのさまざまな取り組みが行われており、これも市場開拓に貢献しています。

女性用インティメイトケア市場促進要因:

  • エンパワーメントとウェルネスへの注目の高まりが、女性用インティメイトケア製品の世界需要を押し上げると予想されます。

女性用インティメイトケア市場は、女性のエンパワーメントとウェルネスへの注目の高まりにより、大きな市場開拓を経験しています。女性は現在、インティメート・ケアを全体的な幸福とセルフケアの基本的な部分とみなしています。この成長を支えている主な理由の一つは、女性の雇用の増加であり、これは女性用インティメイトケア市場の発展に影響を与えています。可処分所得の増加により、女性は親密用品を含むパーソナルケア用品により多くの投資をすることができます。

例えば、世界銀行グループの報告書によると、さまざまな地域で労働力人口に占める女性の割合が増加しています。フランスは労働力人口に占める女性の割合が49%と最も高いです。次いで、オーストラリア47%、スイス46.7%、米国46.5%、日本45.1%となっています。さらに、働く女性はウェルビーイングや衛生関連の情報にアクセスしやすくなっており、インティメイト・ケアへの関心が高まっています。便利で環境に優しく、外出先でも使えるインティメート・ケア製品への要求は、より多くの女性が労働力として加わるにつれて高まっています。

女性用インティメイトケア市場セグメント分析

  • インティメイトウォッシュ分野は市場拡大を後押しすると予測されます。

インティメイトウォッシュ製品の人気が高まっている背景には、世界中の女性の間で衛生と清潔さを保つことに対する意識が高まっていることがあります。また、あらゆる年代の女性が、身体の自然なpHを維持し、感染症にかかりにくくするこうした製品を好むようになっていることも背景にあります。さらに、こうしたインティメイト・ケア製品を使用することで、かゆみや細菌感染が大幅に予防され、乳酸菌のような健康な細菌の増殖が促進されます。

さらに、インティメイト・ウォッシングは、外陰部膣炎やその他の軽い感染症の発生も防ぎます。国際的なガイドラインによれば、外陰部を毎日やさしく洗浄することは、女性の衛生と親密な関係全体の健康のために重要な役割を果たします。例えば、国立衛生研究所によれば、膣の洗浄に通常の石鹸を使用すると、正常な細菌叢を乱し、親密な部分の感染症につながる可能性があります。したがって、このような知見は、長期的には親密な洗浄製品の売上を促進すると思われます。

女性の教育水準が高まるにつれ、女性の衛生用品に対する人々の声も大きくなっています。抗菌やその他の健康上の利点を提供するために適切に製造され、臨床的にテストされた親密な洗浄製品の認識と人気は、何倍にも増加しています。さらに、女性の労働参加が増加していることも、こうした製品の需要を後押しする要因となっています。さらに、ソーシャルメディアも、意識の向上と親密な洗浄製品の販売促進に大きく影響しています。女性の可処分所得の増加と意識の向上が、女性用インティメイト・ケア製品の使用を促進しています。世界銀行によると、世界の労働力の一部である15歳以上の女性人口は、2020年の47%から2023年には49%に増加しました。雇用される女性の数は増加しており、個人的な衛生ソリューションへの消費力が高まることで、インティメイト・ケア製品の販売に明るい展望が開けています。

インドは大きな市場シェアを持つと予想されます。

インドをはじめとするアジア太平洋諸国は、女性の間で性器の衛生意識が高まっていることから、予測期間中に大きな市場シェアを占めると予想されます。これは、親密な場所での健康問題やいくつかの皮膚関連問題のリスクが高いため、同国の女性消費者に好意的かつ効果的な影響を与えると予想されます。例えば、Indian Journal of Obstetrics and Gynecology Researchによると、外陰カンジダ症(VVC)の有病率は憂慮すべき割合で増加しており、女性の約4分の3が生涯に一度はVVCを経験しています。

さらに、より多忙なスケジュールやストレスレベルの上昇など、生活習慣の変化により、インティメイト・ケア製品に対する需要は今後数年で増加すると思われます。現在、女性消費者は、可処分所得の増加に加え、即効性のある快適な製品を求めています。

さらに、女性人口の教育と雇用の見通しが高まっていることも、市場成長にプラスの影響を与えています。さらに、女性の購買力が高まれば、インティメイト・ケアのニーズを優先させ、身体的・精神的な健康に適した高級インティメイト・ケア製品に投資する意欲が生まれます。

さらに、インドで確固たる地位を築いているユニリーバは、2024年にルナ・デイリー社との提携を発表し、インティメイト・ボディケア・ポートフォリオへの投資を後押しします。このような介入は、親密製品カテゴリーにおけるユニークな製品の普及につながり、予測期間までの市場成長を支えると思われます。

女性用インティメイトケア市場の主な発展:

  • 2023年5月-インドの大手衛生ソリューションサプライヤーであるNiine社は、インド初のPLAベースの生分解性生理用ナプキンを発売しました。この製品はCIPET認証を取得し、175日~1年で分解されます。これにより、環境にやさしい製品に革命をもたらし、従来の生理用ナプキンが環境に与える影響を軽減しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 女性用インティメイトケア市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • インティメイトウォッシュ
  • インティメイトワイプ
  • 保湿剤とクリーム
  • 粉末
  • その他

第6章 女性用インティメイトケア市場:年齢層別

  • イントロダクション
  • 12~19歳
  • 20~29歳
  • 30~39歳
  • 40歳以上

第7章 女性用インティメイトケア市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 女性用インティメイトケア市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 年齢層別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業とマーキーの収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Redcliffe Hygiene Private Limited
  • Redroom Technology Pvt Ltd
  • Joylux, Inc
  • Hindustan Unilever Limited
  • Procter & Gamble
  • Johnson & Johnson
  • Bodyform
  • Kimberly-Clark Corporation
  • Unicharm Corporation
  • Bella
  • Essity
  • Edgewell Personal Care
目次
Product Code: KSI061613764

The women's intimate care market is projected to grow at a CAGR of 4.28% over the forecast period, from US$16.710 billion in 2024 to reach US$20.601 billion by 2029.

This growth is ascribed to the rising awareness among female buyers concerning intimate hygiene. An increasing number of supermarkets, hypermarkets, and specialty stores are contributing to the overall market development owing to the easy accessibility of these items. In addition, rising purchasing power and high expendable income have contributed to market growth. Furthermore, the fast increase in the working female population has boosted the requirement for high-quality intimate care items, which has propelled the overall market expansion.

Moreover, rising awareness of women towards females' hygiene and its relatable items owing to the growing risk of well-being issues and skin infections in the hint region has resulted in a rise in this product demand. Increasing cases of genital skin infections are encouraging women globally to maintain their intimate region health and hygiene. According to Harvard Medical School data from September 2023 stated that 75% of women are potentially to suffer at least one Vaginal Candida Infection in their lifetime, with up to 45% of women having two or more.

The high predominance of yeast infections in women leads to considerable demand for products to prevent and treat these infections, resulting in progressing demand for intimate care items in the years to come. Besides, various initiatives are taken by the government and international organizations to raise awareness of the benefits of maintaining feminine hygiene, which is additionally contributing to the market development.

WOMEN INTIMATE CARE MARKET DRIVERS:

  • The rising focus on empowerment and wellness is expected to boost the global demand for women's intimate care products.

The women's intimate care market is experiencing significant development due to an increased focus on female empowerment and wellness. Women presently see intimate care as a fundamental part of their overall well-being and self-care practices. One of the prime reasons supporting this growth is the increase in women's employment, which impacts the development of the women's intimate care market. Increased disposable income permits women to invest more in personal care items, including intimate products.

For instance, as per the World Bank Group report, there has been a rise in the percentage of women in the labor force in different regions. France accounted for 49% of females in the labor force, which is the highest. It was followed by Australia, Switzerland, the United States, and Japan, which accounted for 47%, 46.7%, 46.5%, and 45.1%, respectively, in 2023. Further, working women have way better access to well-being and hygiene-related information, contributing to a rise in mindfulness of intimate care. The requirement for convenient, eco-friendly, and on-the-go intimate care products grows as more females join the workforce.

Women Intimate Care Market Segment Analysis

  • The intimate wash segment is anticipated to boost the market expansion.

The growing popularity of intimate wash products is driven by increasing awareness about preserving sanitation and cleanliness among women worldwide. This is also because women of all ages increasingly prefer such products that help them maintain their bodies' natural pH, making them less prone to infections. Further, with the application of these intimate care products, itching, and bacterial infections are prevented to a great extent, thereby promoting the growth of healthy bacteria like lactobacillus.

Moreover, Intimate washing also prevents the occurrence of vulvovaginal disease coupled with other minor infections. Supported by international guidelines, daily gentle cleansing of the vulva forms an important part of feminine hygiene and overall intimate health. For instance, as per the National Institute of Health, the use of normal soaps for vagina cleaning may upset the normal flora and can lead to infections in intimate areas. Therefore, such findings will propel the sales of intimate wash products in the long term.

With rising women's education, people are becoming more vocal about women's hygiene products. The awareness and popularity of intimate wash products that are properly made and clinically tested to provide targeted antibacterial and other health benefits are increasing multifold. Moreover, the rising workforce participation of women is an additional factor propelling the demand for such products. Further, social media also greatly influences raising awareness and promoting intimate wash products. Rising female disposable income with increased awareness is promoting the usage of women's intimate care products. According to the World Bank, the female population above 15 years, which is part of the labor workforce globally, increased in 2023 and reached 49% compared to 47% in 2020. The growing number of employed women highlights positive prospects for sales of intimate wash products with more spending power on personal hygiene solutions.

India is anticipated to have a significant market share.

The countries of Asia Pacific, such as India, are anticipated to hold a significant market share in the projected period, owing to the increasing genital hygiene consciousness among the women in the country. This is expected to create a favorable and effective influence on female consumers in the country due to the higher risk of health problems in intimate areas and several skin-related issues. For instance - according to the Indian Journal of Obstetrics and Gynecology Research, the prevalence of Vulvovaginal candidiasis (VVC) is increasing at an alarming rate, with around three-fourths of women experiencing one instance of VVC in their lifetime.

Moreover, the demand for intimate care products will increase in the coming years due to changes in lifestyle habits, including busier schedules and higher stress levels. Currently, female consumers look for quick-fix and comfortable products in addition to rising disposable incomes.

Additionally, the rising education and employment prospects among the female population positively impact the market growth. Further, higher purchasing power among women will help them prioritize intimate care needs and generate a willingness to invest in premium intimate care products to suit their physical and emotional well-being.

Moreover, Unilever, which has an established presence in India, announced its partnership with Luna Daily in 2024 to boost investment in its intimate body care portfolio. Such intervention will lead to the proliferation of unique products under intimate product categories, supporting the market growth till the forecast period.

Women Intimate Care Market Key Developments:

  • May 2023- Niine, a leading Indian hygiene solution supplier, launched India's first PLA-based biodegradable sanitary pads, which are CIPET-certified and decompose in a timeframe of 175 days and a year. This revolutionized eco-friendliness and decreased the effect of traditional sanitary pads on the environment.

Market Segmentation:

Women's Intimate Market is segmented and analyzed as below:

By Product Type

  • Intimate Wash
  • Intimate Wipes
  • Moisturizers and Creams
  • Powder
  • Others

By Age Group

  • 12-19 years
  • 20-29 years
  • 30-39 years
  • 40 years and above

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • Spain
  • United Kingdom
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst view

5. WOMEN INTIMATE CARE MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Intimate Wash
  • 5.3. Intimate Wipes
  • 5.4. Moisturizers and Creams
  • 5.5. Powder
  • 5.6. Other

6. WOMEN INTIMATE CARE MARKET BY AGE GROUP

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. 12-19 years
  • 6.3. 20-29 years
  • 6.4. 30-39 years
  • 6.5. 40 years and above

7. WOMEN INTIMATE CARE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. WOMEN INTIMATE CARE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product Type
    • 8.2.2. By Age Group
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product Type
    • 8.3.2. By Age Group
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product Type
    • 8.4.2. By Age Group
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. Spain
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. France
      • 8.4.4.5. Italy
      • 8.4.4.6. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product Type
    • 8.5.2. By Age Group
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. Israel
      • 8.5.4.3. UAE
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product Type
    • 8.6.2. By Age Group
    • 8.6.3. By Distribution Channel
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. South Korea
      • 8.6.4.4. India
      • 8.6.4.5. Australia
      • 8.6.4.6. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Markey Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Redcliffe Hygiene Private Limited
  • 10.2. Redroom Technology Pvt Ltd
  • 10.3. Joylux, Inc
  • 10.4. Hindustan Unilever Limited
  • 10.5. Procter & Gamble
  • 10.6. Johnson & Johnson
  • 10.7. Bodyform
  • 10.8. Kimberly-Clark Corporation
  • 10.9. Unicharm Corporation
  • 10.10. Bella
  • 10.11. Essity
  • 10.12. Edgewell Personal Care