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市場調査レポート
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1557345

自動気泡コンクリート市場-2024年から2029年までの予測

Autoclaved Aerated Concrete Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 148 Pages
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自動気泡コンクリート市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月02日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
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概要

自動気泡コンクリート市場は予測期間(2024-2029年)にCAGR 6.87%で成長すると予測されています。

提案されている事業の対象市場である自動気泡コンクリート(AAC)は、軽量プレキャストセルラーコンクリート建材を扱う建設業界の関連セグメントです。AACは、石英砂、焼成石膏、石灰、ポートランドセメント、水、アルミニウム粉末から作られる軽量で非常に耐性のある材料です。オートクレーブ内の熱と圧力でこれらの成分を硬化させる工程を経て作られ、生産される製品は耐火性と耐カビ性を備えた軽量断熱材で、建築に使用されます。

軽量建築製品への嗜好の高まり、構造物の省エネルギー化、環境に優しく騒音に強い建築など、AACの需要を刺激する要因はいくつかあります。この市場は、ブロック、梁、まぐさ、被覆パネル、壁パネル、屋根パネル、床部材など様々な側面に分かれています。このうち、ブロックが最も速い成長率を示しているのは、これらの製品の設置プロセスが簡単で、断熱材という付加価値もあるからです。地域別では、アジア太平洋がAACの最大市場であり、中国の都市化と工業化が最も進んでいるため、驚異的なペースでさらに成長すると予想されています。その他の重要な市場は欧州と北米です。欧州には生産施設があり、政府はグリーンビルディング建設に奨励金を出しています。中東・アフリカと南米は、建設と経済の拡大が加速しており、高い成長を維持すると予測されています。

  • 自動気泡コンクリートの生産需要に寄与している主な要因は、世界中で建設事業が増加していることです。AACは軽量で断熱性・遮音性に優れ、耐火材料としても優れているため、建設工事で使用されています。アジア太平洋を含む先進国や発展途上国では、建設業は最も進歩的な産業のひとつであり、軽量でエネルギー効率が高く、環境に優しいAACのような材料は高い需要があります。多くの国の政府も、建築物における気候変動の影響を最小限に抑えるためにグリーンビルディング製品の使用を奨励しており、このことがAACの需要を高めています。
  • 持続可能な建築への傾向の高まりと、LEEDを含むグリーンビルディングコードの導入も、AACの需要を高める大きな要因となっています。AACは、環境に無害な天然由来の原材料から生産されるため環境に優しい材料であり、排出物の面でも環境への影響は軽微です。さらに、この材料の熱伝導率は、建築物におけるエネルギー消費に関してさらに優れているため、開発者や建築家は、グリーンビルディング認証に対応する際に使用するのに最適な材料となります。
  • AAC市場は、生産プロセスにおける技術的変化や新興国市場の発展にも影響されます。そのため市場関係者は、AAC製品の品質、効率、コストを向上させようと絶えず努力しています。例えば、AACの生産過程では、新しい生産技術として、高度なオートクレーブシステムやリサイクル材料の利用などがあります。改良された技術は、高強度ブロックやパネルなどの特定のAAC製品の発明を可能にし、これらの製品の用途と市場を拡大しました。しかし、AAC産業が進化するにつれて、AAC市場もその開拓から収穫を得、建設においてより柔軟性のある多くの選択肢を生み出すことが期待されます。

自動気泡コンクリート市場促進要因:

  • 予測期間中、タイプ別ブロックセグメントが最も急成長する可能性が高いです。

自動気泡コンクリート(AAC)ブロックカテゴリーは、予測期間を通じて世界のAAC市場で最も高いCAGRを示すと予想されます。この成長は、いくつかの重要な要因によるものである:

  • 軽量建材の需要増加:通常のコンクリートブロックや粘土レンガに比べ、AACブロックは、はるかに軽く、重量は約25~35%軽いです。このため、特に高層ビルや地震の多い地域の建設に最適です。AACブロックは軽量であるため、建物の構造荷重が軽減され、その結果、設計の選択肢が増え、建設コストも低く抑えられます。
  • 施工の容易さと多様性:AACブロックは、現場で簡単に切断、溝加工、やすりがけができます。この柔軟性により、建設会社は工期短縮と人件費削減を実現できます。また、AACブロックの用途は多岐にわたる。壁、床、屋根、さらには装飾品にも適しているため、その利用が促進されています。
  • エネルギー効率と持続可能性:AACブロックは断熱材の機能を十分に発揮するため、建設された構造物のエネルギー効率を向上させる。これは、世界中の建設業界において、より環境に優しい慣行が導入されていることと関係があります。AACブロックは自然界で無害であり、天然骨材から製造されるため、通常のコンクリートブロックに比べて二酸化炭素排出量が少なく、環境に優しい建設に適しています。
  • 住宅および非住宅建設の成長:シェルターの需要は、特に発展途上国において増加傾向にあり、住宅、商業施設、工業施設の世界の建設に関連して、AACブロック分野は評判の良い成長率を示しています。AACブロックは主に、その柔軟な使用方法、リーズナブルな料金、特性から、住宅と非住宅の両方の分野で用途を見出しています。
  • 地理的拡大と生産能力拡張:このように、主要なAACメーカーは、特にアジア太平洋地域と中東地域の製品に対する需要の高まりを受けて、生産能力と地理的範囲に投資しています。これらはAACブロックの標準的な配合であり、AACブロックの入手可能性と入手しやすさの向上を通じて同セグメントの成長につながった。

結論として、今後のAACブロック市場を牽引する要因は、軽量性、汎用性、エネルギー効率、AACブロックの持続可能性であり、これらは世界の建設事業の増加にマッチしています。

自動気泡コンクリート市場の地理的展望

  • 予測期間中、アジア太平洋地域が自動気泡コンクリート市場を独占します。

アジア太平洋地域、特に中国とインドでは、都市化と工業化が進んでおり、これが建設活動の引き金となっています。特に住宅、商業施設、工業施設の建設など、建設業の増加がこの地域の自動気泡コンクリート市場を押し上げています。アジア太平洋地域全体のインフラの整備とアップグレードは現在も進行中です。インフラの拡大が建設業界を強化する道を開き、AAC製品の保有量も増加しました。

AACはエネルギー消費を抑制するのに有用であるため、アジア太平洋地域では持続可能な建設資材の用途が増加しています。AACの優れた断熱性能により、建設時のエネルギー摂取量を減少させる可能性があるため、ASG/SGSビルの建設を望むデベロッパーや建築家を惹きつけると思われます。環境の持続可能性が考慮されるようになれば、アジア太平洋地域でAACがさらに成長する準備が整っていることを示すいくつかの要因が明らかになった。

自動気泡コンクリート市場の主な発展:

  • 2022年2月:インドのマハラシュトラ州におけるAACブロックのグリーンフィールド・プロジェクトの立ち上げにより、BigBloc Constructionの製造能力が増加しました。
  • 2022年1月:Xellaの断熱材部門は、特に事業部門URSAを、ベルギーに本社を置く軽量建築ソリューションに特化した主要ビルダー資材会社であるEtexに売却しました。この資産には、スペイン、フランス、ベルギー、イタリア、ドイツ、ポーランド、スロベニア、ロシアの生産施設も含まれます。

自動気泡コンクリート市場は以下のようにセグメント化され分析されている:

タイプ別

  • ブロック
  • リンテル
  • パネル
  • タイル
  • その他のタイプ

用途別

  • 住宅
  • 産業
  • 商業
  • その他の用途

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他の地域欧州
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • その他中東・アフリカ
  • アジアアジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋地域

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 建設業界からの需要増加
    • グリーンビルディング(LEED評価)への重点強化
    • その他の 促進要因
  • 市場抑制要因
    • 初期コストが高い
    • 耐力壁での限定的な使用
    • 代替品からの脅威
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 自動気泡コンクリート市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ブロック
  • まぐさ
  • パネル
  • タイル
  • その他のタイプ

第6章 自動気泡コンクリート市場:用途別

  • イントロダクション
  • 住宅用
  • 産業
  • 商業用
  • その他の用途

第7章 自動気泡コンクリート市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • ACICO Group
  • AERCON AAC
  • AKG Gazbeton
  • BAUROC AS
  • Biltech Building Elements Limited
  • Eastland Building Materials Co., Ltd
  • Eco Green
  • H+H
  • HIL Limited
  • JK Lakshmi Cement Ltd
  • Renaatus Procon Private Limited
目次
Product Code: KSI061617049

The autoclaved aerated concrete market is anticipated to grow at a CAGR of 6.87% during the forecast period (2024-2029).

The target market of the proposed business, Autoclaved Aerated Concrete (AAC), is a relevant segment of the construction industry that deals with lightweight precast cellular concrete building materials. AAC is a light and very resistant material created from quartz sand, calcined gypsum, lime, portland cement, water, and aluminum powder. It is made through the process of curing these constituents through heat and pressure inside an autoclave, and the product that is produced is a lightweight insulator that is fire and mold-resistant and is used in construction.

Several factors stimulate the demand for AAC, including the increased preference for lightweight building products, energy conservation on structures, and greener and noisy-resistant construction. This market is split into various aspects like blocks, beams, lintels, cladding panels, wall panels, roof panels, and floor elements. Out of all these, the blocks are seen exhibiting the fastest growth rate because of the simplicity of the installation process of these products and the added bonus of insulation. Region wise, Asia Pacific is the largest market for AAC and it is expected to grow further at an astonishing pace due to China's greatest advancement of urbanization and industrialization. Other important markets are Europe and North America; Europe has production facilities, and the government offers incentives for green building construction. It is forecasted that the Middle East & Africa and South America would sustain high growth consistent with the escalating construction and economic expansion.

  • The main factor contributing to production demands of autoclaved aerated concrete is the rising construction business around the globe. AAC is used in construction work due to its advantage of being lightweight, has good thermal and acoustic insulation, and stands out as a fire-resistant material. With construction being one among the most progressive industries in the developed and developing nations including Asia-Pacific, materials such as AAC that are light-weighted, energy-efficient, and eco-friendly are receiving high demands. Governments of many countries are also encouraging the usage of Green building products to minimize the effects of climate change within constructions; this has enhanced increased demand for AAC.
  • The increasing trend towards sustainable construction and the implementation of green building codes, including LEED, is also a major factor for the demand in AAC. AAC is an environment-friendly material because it is produced from naturally occurring raw materials that are nontoxic to the environment, and it also touches the environment lightly on the aspect of emissions. Moreover, the thermal conductivity of this material makes it even better regarding energy consumption in buildings, thus giving developers and architects a perfect material to use when dealing with green building certifications. As the usage of green construction materials increases, it will be a plus for the AAC market in the future.
  • The market of AAC is also influenced by technological changes and developments in the production process. The market players, therefore, are in a constant endeavor to enhance the quality, efficiency, and costs of AAC products. For instance, in the course of the AAC production, new production techniques include advanced autoclaving systems together with the inclusion of recycled materials. Improved technologies have enabled the invention of specific AAC products, such as high-strength blocks and panels, enhancing the uses and the market for these products. However, as the AAC industry evolves, the AAC market is expected to reap from the developments and come up with many options with more flexibility in construction.

AUTOCLAVED AERATED CONCRETE MARKET DRIVERS:

  • The block segment by type will likely be the fastest-growing segment during the forecast period.

Autoclaved aerated concrete (AAC) blocks category is expected to exhibit the highest CAGR in the AAC market worldwide throughout the forecast period. This growth can be attributed to several key factors:

  • Increasing Demand for Lightweight Construction Materials: Compared to normal concrete blocks or clay bricks, AAC blocks are much lighter, weighing about 25-35% less. This makes them ideal for construction, especially for high-rise buildings and regions prone to earthquakes. AAC blocks are light in weight, which reduces the structural load on a building, hence providing more options for designing and low cost in construction.
  • Ease of Installation and Versatility: AAC blocks can also be easily cut, routed, or sanded on-site, while they cannot be said of the bricks used in traditional buildings. This flexibility enables construction companies to undertake operations with shorter timelines and lower labor costs. The uses of AAC blocks are also multi-faceted; they are suitable for walls, floors, roofs, and even ornaments, hence encouraging more of their usage.
  • Energy Efficiency and Sustainability: AAC blocks services well the function of thermal insulations, thereby improving the energy efficiency of constructed structures. This has something to do with the introduction of more environment-friendly practices in the construction industries worldwide. AAC blocks are non-toxic in nature and are manufactured from natural aggregates with less carbon emissions as compared to normal concrete blocks; thus, they are good for green construction.
  • Residential and Non-Residential Construction Growth: As Shelter demand is on the rise, especially in developing nations, in the context of the global construction of residential, commercial, and industrial structures, the AAC blocks segment is growing at a reputable rate. AAC blocks find applications in both the residential and non-residential sectors mainly because of their flexibility in usage, reasonable rates, and properties.
  • Geographical Expansion and Capacity Expansions: Thus, the key AAC manufacturers are investing in capacity and geographic coverage due to the growing demand, especially for products from the Asia-Pacific and Middle East regions. These are the standard formulations of AAC blocks, which have led to the segment's growth through increased availability and accessibility of AAC blocks.

In conclusion, the factors that will drive the AAC blocks segment in the future are lightweight, versatility, energy efficiency, and the sustainability nature of AAC blocks, which are matched with the increasing global construction undertakings.

AUTOCLAVED AERATED CONCRETE MARKET GEOGRAPHICAL OUTLOOK

  • The Asia Pacific region will dominate the autoclaved aerated concrete market during the forecast period.

The regions such as Asia-Pacific, particularly China and India, are undergoing the process of urbanization and industrialization, which triggers construction activities. The rise in the construction industry, especially in residential, commercial, and industrial building construction, boosts the regional autoclaved aerated concrete market. Fixing and upgrading of infrastructures across the Asia-Pacific region is still ongoing. The increased expansion of infrastructures paved the way to enhance the construction industry, which also increased the hold of AAC products.

AAC proves useful to curb energy consumption and hence, the increasing application of sustainable construction materials in the Asia-Pacific region. Due to the superior insulation capability of AAC, it holds the potential to decrease energy intake in construction, which would attract developers or architects who wish to construct ASG/SGS buildings. Several factors have been unveiled that show that the stakes of AAC are well poised to grow further in the Asia-Pacific if environmental sustainability becomes a consideration.

The autoclaved aerated concrete market key developments:

  • February 2022: There was an increase in BigBloc Construction manufacturing capacity due to the setup of a Greenfield project of AAC blocks in Maharashtra, India.
  • January 2022: The insulation arm of Xella selling business unit URSA, particular to Etex, a principal builder material company based in Belgium that specializes in lightweight building solutions. The assets also comprise production facilities located in Spain, France, Belgium, Italy, Germany, Poland, Slovenia, and Russia.

The autoclaved aerated concrete market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Block
  • Lintel
  • Panel
  • Tile
  • Other Types

By Application

  • Residential
  • Industrial
  • Commercial
  • Other Applications

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Saudi Arabia
  • United Arab Emirates
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia-Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growing Demand from the Construction Industry
    • 4.1.2. Increased Emphasis on Green Buildings (LEED Ratings)
    • 4.1.3. Other Drivers
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. High Initial Cost
    • 4.2.2. Limited Usage in Load Bearing Walls
    • 4.2.3. Threats from Substitutes
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. AUTOCLAVED AERATED CONCRETE MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Block
  • 5.3. Lintel
  • 5.4. Panel
  • 5.5. Tile
  • 5.6. Other Types

6. AUTOCLAVED AERATED CONCRETE MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Residential
  • 6.3. Industrial
  • 6.4. Commercial
  • 6.5. Other Applications

7. AUTOCLAVED AERATED CONCRETE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. ACICO Group
  • 9.2. AERCON AAC
  • 9.3. AKG Gazbeton
  • 9.4. BAUROC AS
  • 9.5. Biltech Building Elements Limited
  • 9.6. Eastland Building Materials Co., Ltd
  • 9.7. Eco Green
  • 9.8. H+H
  • 9.9. HIL Limited
  • 9.10. JK Lakshmi Cement Ltd
  • 9.11. Renaatus Procon Private Limited