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市場調査レポート
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1557318

自己血糖測定装置(SMBG)の世界市場-2024年から2029年までの予測

Global Self-Monitoring Blood Glucose (SMBG) Devices Market - Forecasts from 2024 to 2029


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自己血糖測定装置(SMBG)の世界市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

自己血糖測定装置(SMBG)市場は、2024年の116億4,400万米ドルから2029年には158億8,300万米ドルへと6.41%(CAGR)の成長が予測されています。

自己血糖測定(SMBG)装置は、人のグルコースレベルを監視します。高血糖も低血糖も人体に深刻な影響を与える可能性があるため、定期的なチェックが必要です。糖尿病は、体内のインスリン分泌に障害をもたらし、健康全般や他の臓器の機能に悪影響を及ぼす慢性疾患です。

複雑でストレスの多いライフスタイルや、食生活を乱すような労働文化によって、糖尿病の患者数が増加しているため、特に糖尿病を患っている人にとっては、体内のインスリンを定期的にチェックする必要性が生じています。SMBG装置は、数分以内に血液中のグルコースレベルを提供し、それゆえグルコースを監視するためのより広い採用しているポータブル、高速、結果のデバイスです。

市場の技術的進歩もまた、市場の成長を促す上で重要な役割を果たしています。さらに、ヘルスケア支出の増加が市場を牽引すると期待されています。

自己血糖測定装置(SMBG)市場促進要因:

  • ライフスタイルの複雑化や不正確な食事摂取に起因する糖尿病患者の増加が市場成長を増加させています。

検査ストリップやグルコースメーターなどの自己血糖測定デバイスは、患者の代謝制御や薬物療法の改善に不可欠な役割を果たし、血糖状態の明確な画像を提供します。さらに、SMBG機器によって提供される必要な情報は、医師が患者の食事摂取量を理解し、健康状態に応じてどのような薬を処方すべきかを理解するのに役立ちます。

国際糖尿病連合によると、2030年までに世界で6億4,300万人近くが糖尿病を患い、2045年までに7億8,300万人近くが糖尿病を患うと予想されています。

糖尿病人口の憂慮すべき増加に伴い、自己血糖測定装置の需要は今後数年間で大きな伸びを示すと予想されています。これは、特に可処分所得が低開発国よりも高い新興経済諸国で見ることができ、市場全体の拡大を刺激します。

  • 糖尿病に対する認識を広めるためのキャンペーンとイニシアチブ

世界的に主要な健康問題のひとつである糖尿病は、目、足、腎臓に関連するさまざまな健康問題を引き起こします。そのため、このような病気の蔓延を抑えるために、さまざまな健康キャンペーンや政府支援の取り組みが実施されています。例えば、2023年2月、ニューヨーク州保健局は、ヒスパニック系および黒人コミュニティに対して、糖尿病予備軍検査を奨励する啓蒙キャンペーンを開始しました。

同様に、2024年6月7日のプレスリリースによると、イングランド国民保健サービス(National Health Service England)は、6月10日からウェストミッドランドで糖尿病啓発週間を開催すると発表しました。このような取り組みやキャンペーンにより、人々の関心は自己血糖モニタリングに移り、SMBG機器の需要が高まると思われます。

自己血糖測定装置(SMBG)市場セグメント分析

  • 検査ストリップがかなりの市場シェアを占める見込み

製品タイプに基づき、世界の自己血糖測定器市場は血糖測定器、検査ストリップ、ランセット&ランシングデバイスに区分されます。一方、検査ストリップは使い捨ての1回使いきりストリップであり、その上に血液を載せて血糖測定器に注入できるようにします。検査ストリップは使い捨てであるため、顕著な市場シェアを占めています。

血糖測定器は、検査ストリップを通して注入された血液サンプルを使って血糖値を計算し、表示する電子機器です。そのため、市場で大きなシェアを占めています。

  • 2型糖尿病はかなりの市場シェアを占めると推定されます。

適応症に基づき、世界の自己血糖測定器市場は1型糖尿病、2型糖尿病、妊娠糖尿病に区分されます。2型糖尿病は、成人に多く、各国の有病率が高いため、顕著な成長が見込まれ、顕著なシェアを占めると思われます。米国疾病予防管理センターの2023年11月のプレスリリースによると、米国の成人の3人に1人以上が2型糖尿病を発症するリスクがあるといいます。

北米は予測期間中にかなりの市場シェアを占めると予測されています。

地理的には、SMBG装置市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋地域に分けて調査しています。北米は、予測期間中に有利な速度で成長することが期待されており、主要な地域経済、すなわち米国とカナダにおける糖尿病の有病率の増加によって、自己血糖測定装置の採用が急増しています。

同地域における可処分所得の増加とヘルスケアへの支出の増加も、予測期間中の市場を牽引すると見られています。北米と欧州の自己血糖測定器市場が大きな市場シェアを占めると予測されています。

自己血糖測定装置(SMBG)市場抑制要因

  • 血糖自己測定装置の関連コストの高さが市場成長の妨げとなります。

血糖自己測定装置市場が直面する主要な制約の1つは、装置のコストが大きいことです。自己血糖測定装置には、血糖測定器、検査ストリップ、ランセットおよびランシング装置が含まれます。この装置の初期コストは大きいです。さらに、検査ストリップは使い捨てで再使用できないため、この装置には検査ストリップの定期的なコストがかかります。このような器具の顕著なコストは、中低所得国での市場を制約する可能性があります。

自己血糖測定装置(SMBG)主要な市場開拓

  • 2023年3月、アステラファーマはロシュ・ダイアベッツ・ケア・ジャパン株式会社と提携しました。2023年3月、アステラファーマ株式会社は、ロシュ・ダイアベトケア・ジャパン株式会社と提携し、同社の血糖測定器「アキュチェック(R)ガイドM」とFDA承認のデジタルヘルスソリューション「BluStar」を組み合わせた製品の日本市場での開発・販売を開始しました。

2022年11月、Intuity Medical Inc.とEmbecta Corp.は共同販促契約を締結しました。エンベクタ社は、同社の販売代理店を使って、米国市場でIntuity社の「POGO Automatic(R)Blood Glucose Monitoring System」を販売促進します。同製品は糖尿病管理を改善することを目的としています。

自己血糖測定装置(SMBG)市場は以下のように区分・分析される:

タイプ別

  • 血糖測定器
  • 検査ストリップ
  • ランセット&ランシングデバイス

適応症別

  • 1型糖尿病
  • 2型糖尿病
  • 妊娠糖尿病

エンドユーザー別

  • 病院および診療所
  • 外来ケア設定
  • 診断センター
  • 在宅ケア設定

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • 日本
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 自己血糖測定装置(SMBG)の世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 血糖値測定器
  • テストストリップ
  • ランセットと穿刺器具

第6章 自己血糖測定装置(SMBG)の世界市場:適応症別

  • イントロダクション
  • 1型糖尿病
  • 2型糖尿病
  • 妊娠糖尿病

第7章 自己血糖測定装置(SMBG)の世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院と診療所
  • 外来診療環境
  • 診断センター
  • ホームケア設定

第8章 自己血糖測定装置(SMBG)の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • 日本
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Abbott
  • Hoffmann-La Roche Ltd.
  • Lifescan Inc.
  • Bayer Corporation
  • ARKRAY, Inc.
  • B. Braun Melsungen AG
  • Sanofi
  • Ypsomed AG
  • Bionime Corporation
  • Ascensia Diabetes Care Holdings AG
目次
Product Code: KSI061612026

The global self-monitoring blood glucose (SMBG) devices market is anticipated to grow from US$11.644 billion in 2024 to US$15.883 billion in 2029 at a 6.41% (CAGR).

A self-monitoring blood glucose (SMBG) device monitors a person's glucose level. Both high and low blood glucose have the potential to severely impact the human body and hence require regular checks. Diabetes is a chronic disease that results in a disturbance in the body's insulin production, negatively impacting overall health and other organs' functioning.

The rising cases of diabetes owing to complex & stressful lifestyles and work cultures that have disturbed the dietary intake of people have created the requirement of recurring insulin checks in the body, especially for those suffering from the disease. SMBG devices are portable, faster, result-yielding devices that provide the glucose level in the blood within a few minutes and hence have witnessed a wider adoption for monitoring glucose.

Technological advancements in the market also play a vital role in encouraging market growth. Furthermore, increasing healthcare expenditures are expected to drive the market.

Global Self-Monitoring Blood Glucose (SMBG) Devices Market Drivers:

  • Growing cases of diabetes owing to lifestyle complexities and inaccurate dietary intake have increased the market growth.

Self-monitoring blood glucose devices such as testing strips or glucose meters play an integral in improving a patient's metabolic control, and medication regime and provide a clear picture of their glycemic status. Furthermore, the necessary information provided by the SMBG devices assists doctors in understanding the patient's diet intake and what medications are to be prescribed as per their health status.

Diabetes has been emerging as a problematic chronic disease causing a great threat to life, according to the International Diabetes Federation, by 2030 nearly 643 million people will be living with diabetes globally and by 2045 it will be nearly 783 million.

With the alarming growth of the diabetic population, the demand for self-monitoring blood glucose devices is expected to show massive growth in the coming years. This can be witnessed especially in developed economies, where disposable income is higher than in underdeveloped nations, stimulating the overall market expansion.

  • Favorable campaigns and initiatives to spread awareness against diabetes

One of the major health concerns globally, diabetes leads to various other health problems related to the eyes, feet, and kidneys. Hence, various health campaigns and government-backed initiatives are being implemented to reduce the spread of such diseases. For instance, in February 2023, the New York State Department of Health launched a public awareness campaign to encourage Hispanic and black communities for prediabetic tests.

Likewise, as per the 7 June 2024 press release, the National Health Service England announced diabetic awareness week in West Midland from 10 June, during which the healthcare system will educate people regarding symptoms, risks, and prevention associated with Type 1 and Type 2 diabetes. Such initiatives and campaigns will shift the focus of people towards self-glucose monitoring thereby driving the demand for SMBG devices.

Global Self-Monitoring Blood Glucose (SMBG) Devices Market Segment Analysis

  • Testing strips are expected to account for a considerable market share.

Based on product type, the global self-monitoring blood glucose device market is segmented into blood glucose meters, testing strips, and lancets & lancing devices. Testing strips, on the other hand, are disposable, one-time-use strips on which blood is placed so that it can be injected into the blood glucose meter. Since testing strips are single-use, they account for a remarkable market share.

Blood glucose meters are electronic devices that calculate and display blood glucose levels using a sample of blood drops injected through a testing strip. Hence, they have a significant share of the market.

  • Type 2 diabetes is estimated to account for a considerable market share.

Based on indication, the global self-monitoring blood glucose device market is segmented into type 1 diabetes, type 2 diabetes, and gestational diabetes. Type 2 diabetes is poised for remarkable growth and will constitute a remarkable share as such diseases are found more commonly in adults and have a high prevalence in countries. According to the November 2023 press release of the Center for Disease Control and Prevention, more than 1 in 3 American adults are at risk of developing type 2 diabetes.

North America is predicted to constitute a considerable market share during the forecast period.

Geographically, the SMBG device market is divided into North America, South America, Europe, the Middle East, Africa, and the Asia Pacific regions for the study. North America is expected to grow at a lucrative rate during the forecasted period, fuelled by the growing prevalence of diabetes in major regional economies, namely the United States and Canada, which has surged the adoption of self-monitoring blood glucose devices.

Rising disposable income and increasing expenditure on healthcare in the region are also expected to drive the market during the forecast period. The North American and European self-monitoring blood glucose device markets are projected to hold a large market share.

Global Self-Monitoring Blood Glucose (SMBG) Devices Market Restraints

  • The high associated cost of self-monitoring blood glucose devices will hinder market growth.

One of the prime constraints facing the self-monitoring blood glucose device market is the significant cost of the device. Self-monitoring blood glucose devices involve blood glucose meters, testing strips, and lancets and lancing devices. The initial cost of this device is significant. Furthermore, the device has a recurring cost of testing strips since these strips are single-use and cannot be reused. The notable cost of such a device has the potential to constrain the market in lower-middle and lower-income countries.

Global Self-Monitoring Blood Glucose (SMBG) Devices Key Market Developments

  • In March 2023, Astella Pharma Inc. partnered with Roche Diabetes Care Japan Co. Ltd to bolster the development & commercialization of the former's "Accu-Chek(R) Guide M" blood glucose monitoring system as a combined product with FDA-approved digital health solution "BluStar" in the Japanese market.

In November 2022, Intuity Medical Inc. and Embecta Corp. formed a co-promotional agreement. The latter would use its sales representatives to promote Intuity's "POGO Automatic(R) Blood Glucose Monitoring System" in the US market. The product aims to improve people's diabetes management.

The Global Self-Monitoring Blood Glucose (SMBG) Devices market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Blood Glucose Meters
  • Testing Strips
  • Lancets & Lancing Device

By Indication

  • Type 1 Diabetes
  • Type 2 Diabetes
  • Gestational Diabetes

By End-User

  • Hospitals and Clinics
  • Ambulatory Care Settings
  • Diagnostics Centers
  • Home Care Settings

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Japan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL SELF-MONITORING BLOOD GLUCOSE (SMBG) DEVICES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Blood Glucose Meter
  • 5.3. Testing Strips
  • 5.4. Lancets & Lancing Devices

6. GLOBAL SELF-MONITORING BLOOD GLUCOSE (SMBG) DEVICES MARKET BY INDICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Type 1 Diabetes
  • 6.3. Type 2 Diabetes
  • 6.4. Gestational Diabetes

7. GLOBAL SELF-MONITORING BLOOD GLUCOSE (SMBG) DEVICES MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hospitals and Clinics
  • 7.3. Ambulatory Care Settings
  • 7.4. Diagnostics Centers
  • 7.5. Home Care Settings

8. GLOBAL SELF-MONITORING BLOOD GLUCOSE (SMBG) DEVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. South Korea
    • 8.6.4. Taiwan
    • 8.6.5. Thailand
    • 8.6.6. Indonesia
    • 8.6.7. Japan
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Abbott
  • 10.2. Hoffmann-La Roche Ltd.
  • 10.3. Lifescan Inc.
  • 10.4. Bayer Corporation
  • 10.5. ARKRAY, Inc.
  • 10.6. B. Braun Melsungen AG
  • 10.7. Sanofi
  • 10.8. Ypsomed AG
  • 10.9. Bionime Corporation
  • 10.10. Ascensia Diabetes Care Holdings AG