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市場調査レポート
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1557301

電子タバコ市場-2024年から2029年までの予測

E-cigarettes Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 131 Pages
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即日から翌営業日
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電子タバコ市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月22日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 131 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

電子タバコ市場はCAGR 15.06%で成長し、2024年の240億4,700万米ドルから2029年には489億1,600万米ドルの市場規模に達すると予想されています。

電子タバコは、eリキッドカートリッジが挿入される気化器コイル、気化器に電力を供給するリチウムイオン制御バッテリー、プロピレングリコール、ニコチン、香料を含むeリキッドカートリッジの3つの主要コンポーネントで構成されているため、通常のタバコよりも危険性が低いです。これらの要素は、液化ニコチンやフレーバー液をユーザーに提供するのを助ける。タバコから作られた従来のタバコを吸うと有害な影響を受けるという認識が高まるにつれ、電子タバコは急速にティーンエイジャーや若者の間で好まれる選択肢になりつつあります。

この市場では、JUUL Labs, Inc.が電子タバコのような製品の開発を開始するなど、主要な市場プレーヤーが事業を展開しています。この会社による様々な製品は、JUULpods、ガジェットやさまざまな部品を含みます。この会社は、電子ニコチン・デリバリー・システム(ENDS)を販売しており、成熟した喫煙者がタバコのような燃焼するタバコから離れるのをサポートすることを目的としています。

電子タバコ市場促進要因:

  • フレーバーの多様性による需要の増加

メンソール、タバコフレーバー、あるいはフルーティーなものなど、さまざまな味覚があり、幅広い顧客層に対応しています。息を吐き出すと特定の香りがします。フレーバーは、若者がこれらの製品を使用する主な理由です。10代の若者の間でフレーバー電子タバコの人気は高まり続けており、毎年85%がフルーツやミントなどのフレーバーを好んでいます。さらに、これらのデバイスの費用対効果の向上によって顧客受容性が高まっており、これが予測期間終了まで市場の成長を促進するとみられます。2021年10月、米国食品医薬品局は3つの新しいタバコ製品の販売を承認し、初めて市場前タバコ製品申請パス(PMTA)を通じて電子ニコチンデリバリーシステム製品の一括を承認した機関として歴史に名を刻みました。電子タバコを支えるこのような規制が市場を牽引すると思われます。

  • 電子タバコは従来のタバコより安全であるとの認識が高まっています。

新製品を開発する企業は、電子タバコに向けた市場の拡大を強化すると予想されます。例えば、National Youth Tobacco Survey(NYTS)のデータによると、2021年の最初の6ヶ月間に約200万人の中高生が電子タバコを使用し、それに対応する年齢層の高校生の11.3%が電子タバコを使用しています。また、メーカーがこの製品をカスタマイズできることも、利用率を押し上げると思われます。

さらに、企業は特に成人の喫煙者の間で電子タバコの認知度を高めることに注力しています。予測期間中、これはいくつかの主要ブランドの市場拡大に役立つと予測されています。さらに、この記事は、著名なプレーヤーが高度な技術を使用した新製品を発売することで、消費者の関心を引くためにさまざまな方法を使用していることを示す一例です。

  • 充電式電子タバコの需要が高まっています。

充電式電子タバコは安価であり、ユーザーがカートリッジを買い続けることを抑制するため、人気が高まる可能性が高いです。eリキッドを作る人は、プレフィルドカートリッジを使う必要がないです。さらに、煙の発生が少なく、USBポートで充電できる充電式電子タバコの利用が、主要国のティーンエイジャーによって増加しています。

  • タバコはフレーバーの面で高い需要が見込まれます。

タバコ風味のリキッドベーパーは、タバコの嗜好性を向上させ、タバコがもたらす悪影響を軽減します。一方、フレーバー・アイテムは若者の利用を促進しています。フルーツ、キャンディー/デザート/その他のスイーツ、ミント、メンソールは、若者の電子タバコユーザーの間で最も人気のあるフレーバーであり、その85%がフレーバー製品を使用しています。NYTSのレポートによると、電子タバコで発見された高校生の30%がメンソールフレーバーを使用しており、これはフレーバー入りです。

  • オフライン店舗での高い売上

電子タバコは以前、VAPEショップやガソリンスタンドなどの店舗で販売されていました。顧客はこれらの場所で様々なデバイスやeリキッドを選ぶことができました。また、顧客が購入を決定する前に、これらのガジェットをテストし、実験することを可能にする店舗は、予測期間中に小売店の普及を促進する可能性が高いです。予測期間中、オンラインセグメントが大幅に増加すると予測されます。電子タバコのペンやVAPEは、実店舗と比較して価格が安く、アクセスが容易で、種類が豊富であるため、インターネットを通じて購入される」。

電子タバコ市場の抑制要因:

  • 電子タバコに含まれる有害成分が市場成長を抑制する

多くの研究が、電子タバコが安全かどうかを調べています。様々な論文によると、電子タバコは通常のタバコと同様に中毒を引き起こす可能性があり、同様に有害物質を含んでいることが調査によって判明しています。例えば、疾病管理予防センター(CDC)は、電子タバコの粒子がいかにニコチンのような危険な要素に満ちているかを明らかにする報告書を発表しました。これらのデバイスは、子供、ティーンエイジャー、妊娠中の女性、および特定の医療ケースを持つ個人は避けるべきです。電子タバコの使いすぎによる正確なリスクを立証するには、さらなる研究が必要です。これが市場の成長を抑制する可能性があります。

電子タバコ市場の地理的展望

  • 北米が電子タバコ市場で大きなシェアを占める見込み

電子タバコはタバコ製品の大半を占める。米国市場では現在3,000種類以上の電子タバコが販売されており、毎年新しい味が追加されています。北米市場では、電子タバコがファッション性と結びつくことで、電子タバコの需要がさらに高まっています。

大学生の間では、タバコ、葉巻、パーソナル・ヴェポライザーが次に多く、スナッフ、フッカー、無煙タバコ、パイプ・タバコ、ニコチン・パウチ、加熱式タバコ製品、電子タバコ、その他の経口ニコチン製品がこれに続く。電子タバコはほとんどのタバコ製品を消費し、米国市場には3,000以上の電子タバコ・モデルが存在し、その数は年々増加している

電子タバコ市場の開拓:

  • 2023年6月、VAPE企業のNJOY Holdings, Inc.がAltria Group, Inc.に買収されました。同社はNJOY電子ニコチンデリバリーシステムをアルトリアの下部組織であるNJOY, LLCのブランド名で販売します。
  • 2023年6月、Imperial Brands plcは、TJP Labsのアメリカにおける口腔分野への進出から、タバコのないスナックの買収を宣言しました。この買収後、米国のITGブランズ社は、消費者テストで良好な結果を得たパッケージを通じて14種類の製品を提供できるようになります。TJP Labsはこの買収により、消費者の選択、柔軟性、害の軽減をサポートする商品作りを世界規模で強化したい考えです。

主な市場セグメンテーション

電子タバコ市場は以下のようにセグメント化され分析されている:

製品別

  • モジュール式電子タバコ
  • 充電式電子タバコ
  • 次世代電子タバコ
  • 使い捨て電子タバコ

フレーバー別

  • タバコ
  • ミント
  • メンソール
  • その他

流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • チリ
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • エジプト
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インドネシア
  • フィリピン
  • ベトナム
  • マレーシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 電子タバコ市場:製品別

  • イントロダクション
  • モジュラー電子タバコ
  • 充電式電子タバコ
  • 次世代電子タバコ
  • 使い捨て電子タバコ

第6章 電子タバコ市場:フレーバー別

  • イントロダクション
  • タバコ
  • ミント
  • メントール
  • その他

第7章 電子タバコ市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 電子タバコ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品別
    • フレーバー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品別
    • フレーバー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品別
    • フレーバー別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品別
    • フレーバー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Philip Morris International Inc.
  • Altria Group Inc.(JUUL Labs)
  • British American Tobacco PLC(Reynolds American Inc.)
  • Japan Tobacco, Inc.
  • Imperial Tobacco Group
  • Altria Group(NJOY Inc.)
  • ITC Limited
  • J WELL France
目次
Product Code: KSI061610021

The e-cigarette market is expected to grow at a CAGR of 15.06%, reaching a market size of US$48.916 billion in 2029 from US$24.047 billion in 2024.

Electronic cigarettes are less hazardous than regular cigarettes because they are made of three primary components: a vaporizer coil where e-liquid cartridges are inserted, a lithium-ion-controlled battery that powers the vaporizer, and an e-liquid cartridge that contains propylene glycol, nicotine, and flavours. These elements assist in delivering liquefied nicotine or flavoured fluids to users. With the increasing awareness of the harmful effects that come with smoking traditional cigarettes made from tobacco, e-cigarettes are quickly becoming a favourite choice among teenagers and young people.

Major market players are operating in the market like JUUL Labs, Inc. has started developing products like e-cigarettes. Various products by this company include JUULpods, gadgets and different parts. This firm markets an Electronic Nicotine Delivery System (ENDS) that is aimed at supporting mature smokers in moving away from burning tobacco such as cigarettes.

E-cigarettes Market Drivers:

  • Increased demand due to flavour variety

There are many different taste sensations to choose from, which include either menthol, tobacco-flavoured or even fruity ones, as well as catering to an extensive clientele base. They provide certain scents as they are exhaled. Flavours are a major reason why young people use these products. The popularity of flavoured e-cigarettes among teens continues to grow, with 85% of them preferring flavours like fruit, mint, and others each year. Additionally, customer acceptance has been enhanced by the increasing cost-effectiveness of these devices, and this is likely to drive market growth until the end of the forecast period. In October 2021, the US Food and Drug Administration approved the sale of three new tobacco products, making history as an agency that, for the first time, authorized a batch of electronic nicotine delivery system products through the Premarket Tobacco Product Application path (PMTA). The market will be driven by such regulations in support of e-cigarettes.

  • The rising awareness of e-cigarettes as they are safer than traditional cigarettes

Companies creating new products are expected to intensify the market's expansion towards e-cigarettes. For instance, National Youth Tobacco Survey (NYTS) data show that about 2 million middle and high school students used e-cigarettes in the first six months of 2021, with a corresponding 11.3% of high school students representing the age group. Besides, the ability of manufacturers to customize this product will also drive up the usage.

Further, companies have focused on increasing awareness of electronic cigarettes, particularly among adult smokers. Over the forecast period, this has been projected to help expand markets for some of the leading brands. Additionally, this article is an example of how prominent players are using different methods to capture consumer interest through launching new products that use advanced technology because they focus on attracting health-conscious clients globally.

  • Demand for rechargeable e-cigarettes is rising.

Rechargeable e-cigarettes will likely become more popular because they are cheap and discourage users from continuously buying cartridges. Those who make their e-liquid do not need to use prefilled cartridges. Furthermore, there has been increased use of rechargeable e-cigarettes that produce less smoke and can be charged with USB ports by teenagers in different major nations.

  • Tobacco is expected to have a high demand in terms of flavour.

Tobacco-flavoured liquid vapour improves the taste of tobacco items by diminishing their adverse consequences, thus making them more attractive and easier to obtain for initiated non-smokers. Flavoured items, on the other hand, are driving youth usage. Fruit, candy/desserts/other sweets, mint, and menthol are the most popular flavours among youth e-cigarette users, with 85% of them using flavoured products. According to the NYTS report, the usage of menthol flavours by 30% of high school students who were discovered using e-cigarettes, which are flavour-infused.

  • High sales in offline stores

E-cigarettes were previously sold in stores like vape shops & gas stations. Customers could choose from various devices & e-liquids at these locations. Also, stores that permit clients to test and experiment with these gadgets before concluding on a purchase selection are likely to foster retail store proliferation over the prediction horizon. Over the estimated period, the online segment is predicted to increase significantly. E-cigarette pens and vapes are purchased through the internet since it offers cheaper prices when compared to physical stores, easy accessibility or greater variety".

E-cigarettes Market Restraint:

  • Harmful ingredients present in e-cigarettes restrain the market growth

Many studies have looked at whether e-cigarettes are safe, as they say. Researchers have found that, according to various articles, electronic tobacco sticks can produce addiction as regular ones; they equally contain harmful substances. For example, the Centre for Disease Control and Prevention (CDC) came up with a report that revealed how e-cigarette particles are full of dangerous elements such as nicotine. These devices should be avoided by kids, teenagers, pregnant women, as well as individuals with specific medical cases. More studies are required to establish the exact risks of too much use of e-cigarettes since there is little information presently available on how different they are from conventional cigarettes. This can restrain the market growth.

E-cigarettes Market Geographical Outlook

  • North America is expected to hold a significant share of the e-cigarette market

E-cigarettes account for most tobacco products; there are currently over 3,000 e-cigarette varieties available in the US marketplace, with new tastes being added every year. In the North American market, the link of e-cigarettes with fashion appeal furthers e-cigarette demand.

Among college students, cigarettes, cigars, and personal vaporizers were the next most common products, followed by snuff, hookah, smokeless tobacco, pipe tobacco, nicotine pouches, heated tobacco products, e-cigarettes, other oral nicotine products; e-cigarettes consume most tobacco products, more than 3,000 e-cigarette models exist in the US markets, and the number grows annually

E-cigarettes Market Developments:

  • In June 2023, the vaping company NJOY Holdings, Inc. was acquired by Altria Group, Inc. The company will vend NJOY electronic nicotine delivery systems with the name brand NJOY, LLC, a subdivision of Altria. The distribution of NJOY products is managed by Altria Group Distribution Company.
  • In June 2023, Imperial Brands plc declared the purchase of tobacco-free snacks from TJP Labs' foray into the oral sector in America. After this acquisition, US's ITG Brands Company will be able to provide 14 different products through a packet that fared well during consumer tests. TJP Labs hopes to strengthen its dedication to creating goods that support consumer choice, flexibility, and harm reduction on a global scale using this acquisition.

Key Market Segmentation:

E-cigarettes Market is segmented and analyzed as below:

By Product

  • Modular E-Cigarette
  • Rechargeable E-Cigarette
  • Next-Generation E-Cigarette
  • Disposable E-Cigarette

By Flavour

  • Tobacco
  • Mint
  • Menthol
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Chile
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Egypt
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • Indonesia
  • Philippines
  • Vietnam
  • Malaysia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. E-CIGARETTES MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Modular E-Cigarette
  • 5.3. Rechargeable E-Cigarette
  • 5.4. Next-Generation E-Cigarette
  • 5.5. Disposable E-Cigarette

6. E-CIGARETTES MARKET BY FLAVOUR

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Tobacco
  • 6.3. Mint
  • 6.4. Menthol
  • 6.5. Others

7. E-CIGARETTE MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. E-CIGARETTE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Flavour
    • 8.2.3. By Distribution Channel
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Chile
      • 8.2.4.4. Others
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Flavour
    • 8.3.3. By Distribution Channel
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. United Kingdom
      • 8.3.4.2. Germany
      • 8.3.4.3. France
      • 8.3.4.4. Others
  • 8.4. Middle East and Africa
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Flavour
    • 8.4.3. By Distribution Channel
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Egypt
      • 8.4.4.2. UAE
      • 8.4.4.3. Others
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Flavour
    • 8.5.3. By Distribution Channel
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. China
      • 8.5.4.2. Japan
      • 8.5.4.3. Indonesia
      • 8.5.4.4. Philippines
      • 8.5.4.5. Vietnam
      • 8.5.4.6. Malaysia
      • 8.5.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Philip Morris International Inc.
  • 10.2. Altria Group Inc. (JUUL Labs)
  • 10.3. British American Tobacco PLC (Reynolds American Inc.)
  • 10.4. Japan Tobacco, Inc.
  • 10.5. Imperial Tobacco Group
  • 10.6. Altria Group (NJOY Inc.)
  • 10.7. ITC Limited
  • 10.8. J WELL France