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市場調査レポート
商品コード
1557255
カスタマーサービスにおけるAI市場-2024年から2029年までの予測AI in Customer Service Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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カスタマーサービスにおけるAI市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年08月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
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カスタマーサービスにおけるAI市場は、2024年の4億7,365万9,000米ドルから予測期間中に23.93%のCAGRで成長し、2029年には13億8,468万8,000米ドルに達すると予測されています。
AIカスタマーサービスは、あらゆる組織の消費者にサービスを提供し、対話するために特別に設計された人工的なソリューションの一種です。このサービスは、いつでも複数の顧客や問い合わせと対話できるため、企業の営業収益の削減を実現します。これらのサービスはまた、チャットや音声アシスタンスを通じて迅速な応答と便利なサービスを提供し、顧客満足度を向上させます。
世界のオンライン小売売上高の増加は、カスタマーサービスにおけるAIの需要を押し上げると予測されています。小売業界では、カスタマーサービスにおけるAIは便利で迅速な顧客サポートを提供し、顧客体験を向上させる。また、これらのサービスは、企業が運営コストを削減し、顧客獲得を増加させるのに役立ちます。米国国勢調査局は、米国のeコマース(オンライン小売)売上高が過去数四半期にわたり継続的に拡大していると報告しました。2023年第3四半期のeコマース売上高は約2,797億3,900万米ドルを記録し、2023年第4四半期には2,832億9,300万米ドルに増加し、最終的に2024年第1四半期には2,892億400万米ドルに達しました。
さらに、機械学習、自然言語処理、その他のAIソリューションの採用が増加し、顧客の行動を理解・解読し、顧客に合わせた支援を提供することで、市場は指数関数的に発展すると予測されています。また、バーチャルアシスタントや音声ベースのコミュニケーションを強化し、顧客とのリアルタイムのつながりを確立するための積極的な取り組みが、市場に新たな成長の展望をもたらしています。
世界のカスタマーサービスにおけるAI市場開拓の主要要因の1つは、個人におけるインターネットへのアクセシビリティの拡大に関連付けることができます。インターネットへのアクセスの増加に伴い、金融、小売などのビジネスがオンラインプラットフォーム上で存在感を示しています。こうしたオンラインビジネスの増加は、チャットボットやバーチャルアシスタントのような、様々なテンポの速い顧客サービスの成長を生み出しています。
国際電気通信連合(ITU)はその報告書の中で、世界の人口におけるインターネットの利用可能性は絶えず増加していると述べています。それによると、2021年には人口の約49億人がインターネットを利用できるようになり、2022年には約51億人に拡大、2023年には54億人にまで進みました。
米国地域はかなりの市場シェアを持つと予想されます。米国は主要なAI導入国の一つです。さまざまな産業セグメントでの機械的進歩と進歩の継続的な動向により、チャットボット、生成AI、バーチャルアシスタンスなどのAIサービスソリューションの必要性は、さらに積極的な拡大をもたらすと予想されています。銀行、小売、医療などの主要部門は、様々な産業ビジネスのデジタル化を推進する継続的なベンチャーによってさらに強化され、AI導入の顕著な成長を示すと予想されます。
また、米国ではハイテクに精通した人口の増加により、デジタルクライアント・エンゲージメントが増加傾向にあります。ベリントの「2023年デジタルカスタマー・エクスペリエンスの現状」レポートによると、米国全土で2,000件以上の調査を実施し、ブランド・エンゲージメントに対する顧客の嗜好を調査したところ、18歳から44歳の回答者の53%がデジタルチャネルを好み、47%が電話を好みました。このようなエンゲージメントの高さが、シームレスな顧客体験を提供するために、より広範な顧客中心のアプローチを採用する企業の動機付けとなっています。
同様に、米国の小売ブランドも、AIやその他の新しいソリューションを選択し、顧客のリファレンスをよりよく理解し、損失を防いでいます。全米小売業協会が米国の177ブランドを対象に実施した「2023年全米小売業セキュリティ調査」によると、回答者の37%が不正検知分析のためにAI関連技術に投資しており、15%はすでに導入を開始しています。
米国は技術革新の中心地であり、人工知能への有利な投資はこうした技術に新たな成長の展望をもたらしています。米国を拠点とする様々なAIプロバイダーが、立ち上げやイノベーションに投資しています。例えば、2023年8月、Freshworks Inc.は、エージェント主導の会話型メッセージング、自動発券管理、セルフサービスボットを統合したAI搭載の「Customer Service Suit」を発表しました。
データプライバシーとセキュリティに関する懸念は、有名な情報漏えいや個人データの悪用によりAIの顧客サービスに影響を及ぼしており、消費者の信頼を低下させています。情報プライバシー規制の強化は、情報の収集と利用を抑制し、カスタマーサービスにおけるAIの改善と展開を妨げています。また、厳格なデータセキュリティ対策の実施や規制への対応は、AI接客ソリューションの運用コストを増大させる。
The AI in customer service market is projected to grow at a CAGR of 23.93% over the forecast period, from US$473.659 million in 2024 and is expected to reach US$1,384.688 million by 2029.
AI customer service is a type of artificial solution designed especially to provide and interact with the consumers of any organization. The services offer a reduction in the company's operating revenue, as this can interact with multiple customers or inquiries at any given time. These services also improve customer satisfaction, offering a quick response and convenient services through chat or voice assistance.
The increase in global online retail sales is forecasted to boost the demand for AI customer services. In the retail industry, AI customer services offer convenient and quick customer support, enhancing the customer experience. These services also help businesses reduce operating costs and increase customer acquisitions. The US Census Bureau reported that the nation's e-commerce or online retail sales continually expanded over the past few quarters. The e-commerce sales in the third quarter of 2023 were recorded at about US$279.739 billion, which increased to US$283.293 billion in the fourth quarter of 2023, finally reaching US$289.204 billion in the first quarter of 2024.
Further, the market is anticipated to develop exponentially, which is inferable to the rising adoption of machine learning, natural language processing, and other AI solutions to understand and decipher client behavior and offer personalized assistance to them. In addition, favorable efforts to bolster virtual assistant and voice-based communication in establishing real-time connections with customers have provided new growth prospects for the market.
One of the primary drivers for the development of the global AI customer services market can be connected to the expanding accessibility of the Internet among individuals. With the increase in internet accessibility, businesses like finance, retail, and others have marked their presence on online platforms. These increases in online businesses create the growth of various fast-paced customer services, like chatbots and virtual assistants.
The International Telecommunication Union (ITU) stated in its report that the internet availability among the globe's population has increased constantly. According to the information, approximately 4.9 billion of the population had the availability of the Internet in 2021, which expanded to around 5.1 billion in 2022 and advanced to 5.4 billion in 2023.
The United States region is expected to have a considerable market share. The United States is one of the major AI-adopting countries. With the continuous trend of mechanical progressions and advancements over different industry verticals, the necessity for AI service solutions such as chatbots, generative AI, and virtual assistance is additionally anticipated to provide positive expansion. Major divisions such as banking, retail, and healthcare are expected to witness noteworthy growth in AI adoption, further bolstered by continuous ventures to drive the digitization of various industrial businesses.
Besides, digital client engagement is on the rise in the United States, accelerated by the increasing tech-savvy population. According to Verint's "2023 State of Digital Customer Experience" report, in which more than 2,000 surveys across the US were conducted to determine customers' preferences for brand engagement, 53% of the respondents aged 18 to 44 preferred digital channels, and 47% preferred phones. Such high engagement has motivated companies to adopt a much wider customer-centric approach to providing a seamless customer experience.
Likewise, retail brands in the United States are also opting for AI and other emerging solutions to better understand their customer's references and prevent loss. According to the "2023 National Retail Security Survey" conducted by the National Retail Federation and covering 177 US brands, 37% of the respondents are investing in AI-related technologies for fraud detection analytics, while 15% have already started implementing them.
The USA is the hub for technological innovations, and favorable investment in artificial intelligence has provided new growth prospects for such technology. Various US-based AI providers are investing in launches and innovations. For instance, in August 2023, Freshworks Inc. launched its AI-powered "Customer Service Suit" that integrates agent-led conversational messaging, automated ticketing management, and self-service bots.
Data privacy and security concerns are affecting AI customer service due to high-profile breaches and abuse of personal data, which is decreasing consumer trust. Stricter information privacy regulations restrain information collection and utilization, preventing AI customer service improvement and deployment. Moreover, executing vigorous data security measures and complying with regulations increases the operational costs of AI customer service solutions.