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市場調査レポート
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1533022

石膏ボードの世界市場 - 2024年~2029年までの予測

Global Gypsum Board Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 145 Pages
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石膏ボードの世界市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年07月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
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概要

世界の石膏ボード市場は、予測期間(2024年~2029年)にCAGR6.84%で成長すると予測されています。

一般にプラスターボードと呼ばれる石膏ボードは、その耐火性固有の組成により、住宅、学校、商業ビルの壁、天井、間仕切りシステムの主要な建築材料となっています。石膏製品は、目地やファスナーの頭を目地治療システムで処理すると、一枚板のような表面になるように設計されています。また、防音性、経済性、適応性、品質、利便性にも優れています。

石膏ボードは、ASTM C11、石膏および関連建築材料とシステムに関する標準用語に「本質的に石膏からなるシート製品群の一般的名称」として記述されているように、いくつかの石膏パネル製品の一つです。この言葉は、石膏ボード、ガラスマット石膏パネル、耐虐待性・耐衝撃性石膏パネル、石膏シャフトライナーパネルを指します。

米国とカナダでは、石膏ボードはASTM規格C 1396に従っています。この基準は、コアが天然石膏で構成されているか合成石膏で構成されているかに関係なく満たされる必要があります。業界で使用される合成石膏の大部分は、発電用の化石燃料の燃焼によって生じる排気ガスから汚染物質を除去するための副産物です。石膏ボードの表面紙と裏面紙の製造に使用される繊維のほぼ全ては、新聞紙と消費者廃棄物に由来します。

ASTM規格は石膏ボードの製造を監督し、強度、耐水性、その他の特性について厳しい要件を定めています。石膏ボードを製造するには、粉砕した天然石膏または合成石膏を加熱または焼成して原料を脱水します。焼成された石膏は水や添加物と混ぜ合わされ、長板製造機で再生紙の連続層の間にスラリーを作ります。

石膏ボード(ドライウォール、シートロックとも呼ばれる)は、その施工の簡単さ、親しみやすさ、耐火性、無毒性、遮音性から、建築に広く使われています。この無害な製品(基本的には紙で覆われた硫酸カルシウム)は、大規模に使用されるため、環境にも大きな影響を与えています。住宅建築では、年間300億平方フィートが消費されると推定されています。

世界の石膏ボード市場の促進要因:

  • 新しい建物の建設は石膏ボード業界に大きな影響を与えます。都市化が進み、人口が増加し、その結果として住宅やインフラ・プロジェクトが行われるようになり、石膏ボードは建物に必要な建築材料として台頭してきました。米国国勢調査局によると、2024年1月1日現在、米国の人口は3億3,589万3,238人と算出されました。これは2023年1月1日から175万9,535人(0.53%)増加し、2020年4月1日の国勢調査日から444万3,957人(1.34%)増加しています。

さらに、オフィス、商店街、ヘルスケアなどの商業空間の拡大により、機能的で美しいインテリアを演出する石膏ボードの需要が増加しています。2030年には、インドのGDPの約70%が都市に帰属すると予測されています。インドの建設産業市場は250以上のサブセクターで構成され、それぞれが連動しています。2030年には都市に住む人口(6億人)が予想され、さらに2,500万戸の中・低価格住宅の建設が見込まれています。市場成長の大半は、改築やリフォーム・プロジェクトによるもので、古い構造物を新しい石膏ボード・ソリューションで代用したり改善したりすることが頻繁に行われます。

  • 材料の変更とリサイクルへの集中は、石膏セメント市場のダイナミクスを変える可能性があるため、製品革新の最も重要な側面であると思われます。イノベーションは通常、製品の大幅な改良に関連しています。例えば、強度の向上、硬化時間の短縮、耐久性の向上などが挙げられます。さらに、独自の配合によって全く新しい用途が可能になり、石膏ボード製品の商業的可能性が高まることもあります。Saint-Gobainの石膏ソリューションは、5つのブランドで販売されています:ジプロック(Gyproc)、プラコ(Placo)、リジップス(Rigips)、ブリティッシュ・ジプサム(British Gypsum)、サーティード(CertainTeed)です。同社のブランドは、ジプロック、プラコ、リギップス、ブリティッシュ・ジプサム、サーティードの5つのブランドで販売されており、世界70カ国以上で94の製造拠点がプラスター・プラスターボードソリューションを提供しています。総合的に見れば、石膏セメント事業における製品革新は、業界特有の需要に応えることで、市場開拓、競争力、独自性を高める可能性があります。

世界の石膏ボード市場セグメント分析:

  • タイプ別では、壁板が最も急速に発展しているセグメントの一つです。

石膏ボードやプラスターボードとしても知られるウォールボードは、施工が簡単で適応性が高く、壁や間仕切りに滑らかで一貫性のある表面を提供できることから人気があります。さまざまな開発により、材料の適応性が高まり、さまざまなカテゴリーで人気が高まっています。例えば、ライトロックプラスターボードは、通常の1/2インチプラスターボードよりも軽く、24インチo/c以下の間隔で壁や天井に使用することを目的としています。ライトロックは、手塗りや水性テクスチャーで装飾する場合でも、24インチo/cまでの天井構造に平行または垂直に使用することができます。

壁板は、現在の設計基準や性能基準に適合する実用的なソリューションを提供するため、新築・改築を問わず、建築活動の継続的な増加から壁板部門は大きな恩恵を受けています。石膏ボード製造の技術開発により、耐火性、遮音性、持続可能性などの品質が向上し、厳しい規制基準に適合しています。

例えば、ClassicRocの石膏ボードは、その一貫した高品質要件により、業界で支持されている製品です。この壁板パネルは、耐火性の石膏コアを、表は100%リサイクルのナチュラルフィニッシュ紙、裏は耐久性のあるライナー紙で包んだものです。表面紙はコアを支え保護するために長辺に巻かれ、両端は四角くカットされ滑らかに研磨されています。パネルの長辺はテーパー状になっており、ジョイント・コンパウンド・システムを使ってジョイントを強化し、目立たなくすることができます。その結果、壁板カテゴリーは石膏ボード市場開拓の重要な促進要因として際立っており、世界中の建設業者、建築家、住宅所有者の変化する需要に応えています。

  • アジア太平洋の石膏ボード市場は大きく成長すると予想されます。

中国、インド、日本などの国々における急速な都市化、人口拡大、可処分所得の増加が、活発な建築活動を後押ししています。手頃な価格の住宅やインフラ整備の需要が石膏ボードの採用を後押ししており、その低コスト、施工の容易さ、耐火性や遮音性などの優れた性能特性により、内壁、天井、間仕切りに必要とされています。

また、インドは住宅事業分野の主要市場です。急成長している分野の中でも、この分野の成長は、膨大な人口基盤、所得水準の向上、都市化の拡大に支えられています。インド憲法は、連邦制の中で住宅・都市開発の責任を州政府に委任しました。2000年4月から2023年12月までの間に、建設開発(タウンシップ、住宅、建設インフラ、建設開発プロジェクト)部門と建設(インフラ)部門の直接投資総額は、それぞれ265億4,000万米ドルと335億2,000万米ドルでした。

それにもかかわらず、中国の第14次5ヵ年計画では、交通、エネルギー、水システム、都市化における新たなインフラ・プロジェクトに重点が置かれています。予測によると、第14次5ヵ年計画期間中(2021年~2025年)の新規インフラへの投資総額は27兆元(4兆2,000億米ドル)を超えます。さらに、厳しい建設規則と持続可能性への意識の高まりが、環境に優しい石膏ボードの使用を促しています。

これに加えて、製品の品質と耐久性を向上させる製造方法の技術開拓が、住宅、商業、工業建築業界の多様な需要を満たすことで市場拡大を後押ししています。例えば、2022年11月現在、日本では月島3丁目北地区市街地再開発が着工されています。この再開発では、もんじゃストリートに58階建て、高さ199mの超高層住宅が建設され、1,285戸のマンション、小売店、デイケア、高齢者ケアなどが入居します。また、それを補完する2棟の低層ビルには、さらに56戸のアパートが入居し、障害者のためのケアサービスも提供されています。全体として、アジア太平洋地域の石膏ボード市場は、同地域のダイナミックな建設環境において効率的で持続可能な建築材料への需要が高まるにつれて、さらに成長すると予想されます。

世界の石膏ボード市場の主要な発展:

  • 2023年12月、Saint-Gobain Gyprocは石膏ボードなど様々な製品を発表しました。新製品は、計画外および計画的な重負荷用途向けに設計された石膏壁板「Habito Standard」、多目的耐湿ボード「Rigiroc」、外壁用壁板「Glasroc X」からなります。
  • 2023年10月、Georgia-Pacificはテキサス州スウィートウォーターに新しい石膏壁板生産施設を正式に立ち上げました。

石膏ボード市場は以下のように区分・分析されます:

タイプ別

  • 壁ボード
  • 天井ボード
  • 装飾済みボード

用途別

  • 住宅部門
  • 施設部門
  • 産業部門
  • 商業部門

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他欧州
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主要なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 建設活動の成長
    • テクノロジーの進歩
  • 市場抑制要因
    • 原材料価格の変動
    • 規制上の制約
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 石膏ボードの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 壁ボード
  • 天井ボード
  • 装飾済みボード

第6章 石膏ボードの世界市場:用途別

  • イントロダクション
  • 住宅部門
  • 施設部門
  • 産業部門
  • 商業部門

第7章 石膏ボードの世界市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 残り中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Global Manufacturing Co., LLC
  • Saint-Gobain Gyproc
  • Gypelite
  • Gypcore
  • American Gypsum
  • Etex Group
  • Everest Industries Limited
  • Georgia Pacific Building Products
  • VANS Gypsum
  • Jason Plasterboard(Jiaxing)Co. Ltd
目次
Product Code: KSI061617028

The global gypsum board market is predicted to grow at a CAGR of 6.84% during the forecast period (2024-2029).

Gypsum board, commonly referred to as plasterboard, is the main building material for wall, ceiling, and partition systems in houses, schools, and commercial buildings due to its fire-resistance intrinsic composition. Gypsum products are designed to give a monolithic surface when joints and fastener heads are treated with a joint treatment system. They also offer sound control, economy, adaptability, quality, and convenience.

Gypsum board is one of several gypsum panel products, as described in ASTM C11, Standard Terminology Relating to Gypsum and Related Building Materials and Systems, as "the general name for a family of sheet products consisting essentially of gypsum." This word refers to gypsum board, glass mat gypsum panels, abuse- and impact-resistant gypsum panels, and gypsum shaft liner panels.

In the United States and Canada, the gypsum board follows ASTM specification C 1396. This criterion must be satisfied regardless of whether the core is composed of natural or synthetic gypsum. The great majority of synthetic gypsum used in the industry is a byproduct of removing pollutants from the exhaust produced by the combustion of fossil fuels for power production. Nearly all of the fiber used in manufacturing gypsum board face and back paper is derived from newspaper and post-consumer waste.

ASTM standards oversee the production of gypsum boards and provide stringent requirements for strength, water resistance, and other properties. To make gypsum board, crushed natural or synthetic gypsum is heated or calcined to dehydrate the feedstock. The calcined gypsum is combined with water and additives to create a slurry between continuous layers of recycled paper on a longboard machine.

Gypsum wallboard, also known as Drywall and Sheetrock, is widely used in construction due to its simplicity of installation, familiarity, fire resistance, nontoxicity, and sound attenuation properties. This harmless product (essentially paper-covered calcium sulfate) has substantial environmental consequences since it is used on a large scale. Home building consumes an estimated 30 billion ft.2/year.

GLOBAL GYPSUM BOARD MARKET DRIVERS:

  • The construction of new buildings greatly impacts the gypsum board industry. With increased urbanization and a growing population, housing and infrastructure projects being the result, gypsum boards have emerged as necessary construction materials in buildings. As of January 1, 2024, the United States of America's population, according to the US Census Bureau, was calculated to be 33,58,93,238. This is up 17,59,535 or 0.53% since January 1, 2023, and up 44,43,957, or 1.34% from Census Day of April 1, 2020.

Moreover, the growth of commercial spaces such as offices, shopping streets, and healthcare units increases demand for gypsum boards, which create functional and aesthetic interiors. It is predicted that in 2030, approximately 70% of India's GDP will be attributed to cities. Altogether, the Indian construction industry market consists of over 250 subsectors, and one is linked to another. The expected number of the population (600 million) who will live in cities in 2030 and the construction of an additional 25 million middle-range and affordable housing units is anticipated. Most of the market growth is attributed to renovation and remodeling projects, which are frequently associated with substituting or improving old structures with new gypsum board solutions.

  • The changes in materials and the concentration on recycling seem to be the most important aspects of product innovation as they can transform the dynamics of the gypsum cement market. Innovations are usually related to considerable product improvement. For example, they enable higher strength, shorter setting times, and greater durability. Furthermore, unique formulations may enable whole new applications, enhancing the commercial potential of gypsum board products. Saint-Gobain's Gypsum solutions are marketed under five brands: Gyproc, Placo, Rigips, British Gypsum, and CertainTeed. The company's brands provide plaster and plasterboard solutions in over 70 countries, with 94 manufacturing facilities. Comprehensively, product innovation in the gypsum cement business may boost development, competitiveness, and market distinctiveness by meeting unique industry demands.

GLOBAL GYPSUM BOARD MARKET SEGMENT ANALYSIS:

  • By type, the wallboard is one of the most rapidly developing segments.

Wallboards, also known as plasterboard or plasterboard, are popular because of their simplicity of installation, adaptability, and ability to provide smooth, consistent surfaces for walls and partitions. Various developments enhance the adaptability of the material and its popularity among different categories. LightRoc gypsum plasterboard, for instance, is lighter than regular 1/2" plasterboard and is intended for use in wall and ceiling applications with spacing no greater than 24"o/c. LightRoc is permitted for use parallel or perpendicular to ceiling structures spaced up to 24" o/c, even when a hand-applied or water-based texture is used for decorating.

The wallboard category benefits greatly from the continued increase in building activity, both in new constructions and renovations, since wallboards provide practical solutions that match current design and performance criteria. Technological developments in gypsum board manufacture have improved their qualities, including increased fire resistance, acoustic insulation, and sustainability credentials, which align with severe regulatory standards.

For instance, ClassicRoc gypsum wallboard is the industry's favored product because of its consistently high-quality requirements. The wallboard panels are made of a fire-resistant gypsum core wrapped in 100% recycled natural-finish paper on the front and a durable liner paper on the back. The face paper is wrapped over the long edges to support and protect the core, while the ends are square-cut and polished smooth. The long edges of the panels are tapered, allowing joints to be strengthened and disguised using a joint compound system. As a result, the wallboard category stands out as a key driver of development in the gypsum board market, meeting the changing demands of builders, architects, and homeowners globally.

  • Asia Pacific's gypsum board market is anticipated to grow significantly.

Rapid urbanization, population expansion, and rising disposable incomes in countries such as China, India, and Japan drive vigorous building activity. The demand for affordable housing and infrastructure development is driving the adoption of gypsum boards, which are required for interior walls, ceilings, and partitions due to their low cost, ease of installation, and superior performance characteristics such as fire resistance and sound insulation.

Additionally, India is a leading market in the housing business sector. Among the rapidly increasing sectors, the growth of this sector is backed by an enormous population base, growing income levels, and expanding urbanization. The Indian Constitution delegated responsibility for housing and urban development to the State Governments in the country's federal structure. Between April 2000 and December 2023, FDI in the construction development (townships, housing, built-up infrastructure, and construction development projects) and construction (infrastructure) activity sectors totaled USD 26.54 billion and USD 33.52 billion, respectively.

Nonetheless, China's 14th Five-Year Plan focuses on new infrastructure projects in transportation, energy, water systems, and urbanization. According to projections, the total investment in new infrastructure during the 14th Five-Year Plan period (2021-2025) would be over 27 trillion yuan ($4.2 trillion). Furthermore, severe construction rules and a rising awareness of sustainability encourage the usage of environment-friendly gypsum boards.

Besides this, technological developments in manufacturing methods, which improve product quality and durability, drive market expansion by meeting the diversified demands of the residential, commercial, and industrial building industries. For instance, as of November 2022, Construction began on the Tsukishima 3 Chome North District Town Redevelopment in Japan, which contains a 58-story, 199-meter-tall residential skyscraper on Monja Street with 1,285 apartments, retail, daycare, and elder care. Two complementing low-rise structures house 56 more flats and care services for disabled tenants. Overall, the Asia Pacific gypsum board market is expected to grow further as demand for efficient and sustainable building materials rises in the region's dynamic construction environment.

Global Gypsum Board Market Key Developments:

  • In December 2023, Saint-Gobain Gyproc introduced various products, including gypsum wallboards. The new product range comprises 'Habito Standard', a gypsum wallboard designed for heavy unplanned and planned loading applications, 'Rigiroc,' a multi-purpose moisture-resistant board, and 'Glasroc X,' an external wallboard.
  • In October 2023, Georgia-Pacific officially launched its new gypsum wallboard production facility in Sweetwater, Texas.

The global gypsum board market is segmented and analyzed as follows:

By Type

  • Wall Board
  • Ceiling Board
  • Pre-decorated Board

By Application

  • Residential Sector
  • Institutional Sector
  • Industrial Sector
  • Commercial Sector

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • United Arab Emirates
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia-Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growth in Construction Activities
    • 4.1.2. Advancement in Technology
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Fluctuating Raw Material Prices
    • 4.2.2. Regulatory Constraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL GYPSUM BOARD MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Wall Board
  • 5.3. Ceiling Board
  • 5.4. Pre-decorated Board

6. GLOBAL GYPSUM BOARD MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Residential Sector
  • 6.3. Institutional Sector
  • 6.4. Industrial Sector
  • 6.5. Commercial Sector

7. GLOBAL GYPSUM BOARD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Global Manufacturing Co., LLC
  • 9.2. Saint-Gobain Gyproc
  • 9.3. Gypelite
  • 9.4. Gypcore
  • 9.5. American Gypsum
  • 9.6. Etex Group
  • 9.7. Everest Industries Limited
  • 9.8. Georgia Pacific Building Products
  • 9.9. VANS Gypsum
  • 9.10. Jason Plasterboard (Jiaxing) Co. Ltd