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市場調査レポート
商品コード
1521094
ポリエーテルエーテルケトン(PEEK)の世界市場:予測(2024年~2029年)Polyetheretherketone (PEEK) Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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ポリエーテルエーテルケトン(PEEK)の世界市場:予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年06月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のポリエーテルエーテルケトン(PEEK)の市場規模は、2024年~2029年にCAGR7.28%で成長すると予測されています。
ポリエーテルエーテルケトン(PEEK)は、高い耐熱性と耐薬品性を示す多芳香族熱可塑性ポリエステルです。骨とほぼ同等の弾性率を持ち、強度、剛性、靭性が高いため、医療用インプラントの材料として適しています。PEEKは、脊椎手術、頭蓋インプラント、スクリューやプレートを含むその他の整形外科器具の骨代替材料として利用されてきました。PEEK EPDは、様々な基材にコーティングを施すために開発されました。コーティングされた金属や合金のインプラントは、機械的能力、生体適合性、化学的安定性、耐食性などの品質が向上しています。
PEEKと略称されるポリエーテルエーテルケトンは、ビスフェノール酸塩を用いたステップグロース重合によって製造されます。4,4'-ジフルオロベンゾフェノンまたは1,4-ビス(4-フルオロベンゾイル)ベンゼンは、ヒドロキノンと反応して表題化合物を得ます。これはアルカリ炭酸塩の存在下で起こります。その後、アルカリ金属フッ化物と重合溶媒を除去することにより、ポリマーが分離されます。
この柔軟で耐熱性のあるポリマーは、他の多くのエンジニアリング熱可塑性プラスチックよりも高価です。しかし、PEEKの高い熱安定性は、優れた機械的性能と化学的適合性とともに、非常に過酷な使用条件にも耐えうる軽量で長持ちする部品という形で、非常に大きな価値を提供する材料となっています。
グリーンツイードのArlon 3000XTもその一つです。アーロン3000XTは、従来のPEEKやPEKポリマーに使用される非充填架橋熱可塑性プラスチックで、300°F(150 °C)より高い動作温度で、より伸びのある機械的、電気的、クリープ耐性を提供します。
一方、DOMOケミカルズは、ポリエーテルエーテルケトン(PEEK)と固体高分子潤滑剤を組み合わせたコスト効率の高い製品を2020年に発売することで、改良ポリマーのTHERMECポートフォリオを拡大しました。現在インドで販売されているこの新しいソリューションは、性能を損なうことなくポリアミドイミド(PAI)を置き換えるために特別に設計されました。
PEEKエンジニアリング・プラスチックの画期的な進歩により、PEEKはすでに高性能材料としての地位を確立していますが、さらなる研究開発により、その他の利点が得られると予測されています。将来的には、PEEKプラスチックの製造に適用されるさまざまな加工方法を改善する方向にシフトする可能性があります。これには、PEEKのために特別に設計された高度な3Dプリンティング方法を使用して、強化された製造戦略を考え出すことも含まれます。
これに加え、米国国際貿易委員会の発表によると、米国におけるエレクトロニクス製品の輸入は、2021年の5,714億5,300万米ドルから2022年には6,298億7,100万米ドルに急増し、市場成長にさらなる影響を与えています。
カーボン入りPEEKは、一般的にフィラーとして使用されますが、その理由は高強度であり、低熱膨張係数、低弾性率、低クリープ速度、優れた耐食性などの固有の特性があるからです。TECAPEEK CF30ブラックは、Ensingerによって開発された30%炭素繊維強化PEEK材料です。その炭素繊維強化は、材料に高い剛性とクリープ強度を与えます。炭素繊維強化PEEKは、30%ガラス繊維充填PEEKよりも密度が低いにもかかわらず、非常に高い機械的強度を有しています。さらに、炭素繊維複合材料はガラス繊維よりも研磨性が低いため、摩耗や摩擦の質が向上します。
もう一つの例は、三菱化学グループのKetron CA30 Polyetheretherketone PEEKです。それは剛さ、機械強さ、クリープおよび耐久性でKetron GF30 PEEKに優っている30%カーボン繊維補強された等級です。Ketron CA30 PEEKの部品は、熱膨張率、最適荷重運搬能力、および高熱伝導率を大幅に減少させたため、ベアリング用途で急速に熱を放散させる能力で頻繁に好まれています。
PEEKは、その性能から、今日の世界で一般的に使用されている熱可塑性プラスチックの上位にランクされます。金属に比べ、PEEKベースの材料は軽量化でき、成形が容易で、化学的安定性に優れ、比強度(強度対密度比)が非常に高いです。PEEKは熱可塑性プラスチックでありながら、高い耐熱性を持ち、危険な化学物質や放射線との反応性がほとんどなく、チタンやスチールと同等の引張強度や荷重強度を持ちながら、はるかに軽量であるため、航空宇宙用途に理想的です。
様々なイニシアチブの出現により、航空宇宙産業は成長すると予想され、それは産業におけるPEEKの利用を促進します。マレーシアの産業と技術開発の枠組みは、航空宇宙・軍事を発展のための重要な推進分野の一つとして認識しています。 The Malaysian Aerospace Industry Blueprint 2030は、マレーシアを東南アジア地域の航空宇宙製品市場に位置づけるプロジェクトとして発足しました。マレーシアの航空宇宙産業は、海外産業と国内産業を含めて約200種類あります。
さらに、インド空港公社(AAI)は、民間航空省のもと、インド国内の民間航空施設の計画、開発、維持、運営、管理全般を担っています。2024年現在、24の国際空港、80の国内空港、23の国内防衛飛行場、10の税関空港を擁する世界有数の空港運営会社となっています。
ビクトレックス社は1982年の設立以来、金属、熱硬化性樹脂、その他のポリマーに代わるPEEKポリマー製品を提供するため、世界トップクラスの組織とのコラボレーションに参画してきました。これらの製品は1万5,000機以上の航空機に使用されています。ナット、ボルト、インサートを含むファスナーは、重要な航空部品に軽量の接合とハーネス・ソリューションを提供しています。
工業化、技術の進歩、航空宇宙、自動車、エレクトロニクスなどの新しい応用分野の出現により、アジア太平洋のポリエーテルエーテルケトン(PEEK)市場は他の地域と比較して高い成長率を示すと予想されます。タタのエア・インディアやIndiGoを含むインド市場の主要企業は、2023年に470機の航空機を購入しています。ボーイングとエアバスは、世界の需要の高まり、戦略的な地理的位置、技術的専門知識、低コストの労働力を満たすため、インドを航空機、部品、装備品の戦略的輸出国、製造拠点と考えています。
一方、中国は年間販売台数、生産台数ともに世界最大の自動車市場であり、2025年には現地生産台数が3,500万台を超えると予測されています。工業情報化部の数字によると、2021年の自動車販売台数は2,600万台を超え、うち乗用車は2020年比7.1%増の2,148万台でした。商用車の販売台数は479万台で、2020年から6.6%減少しました。
政府統計によると、中国の電子情報製造業への固定資産投資は2023年に前年比9.3%増加し、同部門の復活を反映しました。工業情報化部の発表によると、この増加率は中国全産業の増加率を0.3ポイント上回りました。
さらに、特に中国とインドにおけるインフラ投資の増加は、PEEKのような高性能材料への需要を高めています。PEEKは、その機械的、熱的、化学的特性が重要な用途に使用されています。この拡大は、アジア太平洋におけるPEEKの性能向上とその商業的可能性を高めることを目標とした継続的な研究開発によってさらに助長されています。
The global polyetheretherketone (PEEK) market is predicted to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 7.28% between 2024 and 2029.
Polyetheretherketone (PEEK) is a poly-aromatic thermoplastic polyester displaying a high degree of heat and chemical resistance. It has a nearly similar modulus of elasticity as compared to bone and has higher strength, stiffness, and toughness making it a suitable material for medical implant devices. PEEK has been utilized as a bone replacement material in spinal procedures, cranial implants, and other orthopedic devices including screws and plates. PEEK EPD has been developed to fabricate coatings on a variety of substrates. Coated metallic or alloy implants show enhanced mechanical capabilities, biocompatibility, chemical stability, and corrosion resistance qualities.
Polyetheretherketone, abbreviated as PEEK, is produced through step-growth polymerization with the help of bisphenolate salts. 4,4'-difluorobenzophenone or 1,4-bis(4-fluorobenzoyl)benzene reacts with hydroquinone to yield the title compound. It takes place in the presence of alkaline carbonates. The polymer is subsequently separated by removing the alkali metal fluoride and polymerization solvent.
This flexible, heat-resistant polymer is more expensive than most other engineering thermoplastics. However, PEEK's high thermal stability, along with great mechanical performance and chemical compatibility, make it a material that provides enormous value in the form of lightweight, long-lasting parts that can tolerate very harsh working conditions.
One such product is Greene Tweed's Arlon 3000XT. Arlon 3000XT is a non-filled cross-linked thermoplastic used in traditional PEEK and PEK polymer which provides a more elongated mechanical, electrical & creep resistance at higher operating temperatures than 300° F (150 ° C).
Whereas, DOMO Chemicals has expanded its THERMEC portfolio of improved polymers by introducing a cost-efficient product based on polyether ether ketone (PEEK) combined with a solid polymeric lubricant in 2020. The novel solution, which is currently available in India, was specifically designed to replace polyamide-imides (PAI) without compromising performance.
While breakthroughs in PEEK engineering plastic have already established it as a high-performance material, further research, and development are projected to yield additional benefits. There may be a shift towards improving the various processing methods applied to create PEEK plastic in the future. This will include using advanced 3D printing methods that are specially designed for PEEK to come up with enhanced fabrication strategies.
In addition to this electronics product import in the United States, as stated by the United States International Trade Commission surged from US$5,71,453 million in 2021 to a whooping US$6,29,871 million in the year 2022, further impacting the market growth.
Carbon-filled PEEK is generally used as a filler because of its high strength and other inherent characteristics which include low coefficient of thermal expansion, low modulus of elasticity, low creep rate, and excellent corrosion resistance. The TECAPEEK CF30 black is a 30% Carbon fiber reinforced PEEK material developed by the Ensinger Company. Its carbon fiber reinforcing gives the material a high degree of stiffness and creep strength. Carbon fiber reinforced PEEK has extremely high mechanical strength ratings while being less dense than 30% glass fiber-filled peek. Furthermore, carbon fiber composites are less abrasive than glass fibers, resulting in enhanced wear and friction qualities.
Another such example is Ketron CA30 Polyetheretherketone PEEK offered by Mitsubishi Chemical Group. It is a 30% carbon fiber-reinforced grade that outperforms Ketron GF30 PEEK in stiffness, mechanical strength, creep, and wear resistance. Ketron CA30 PEEK components are frequently preferred for their ability to rapidly dissipate heat in bearing applications since they have greatly decreased thermal expansion, optimal load-carrying capabilities, and high thermal conductivity rates.
Based on its performance, PEEK falls among the top thermoplastics commonly used in today's world. Compared with metals, PEEK-based materials can be made lighter, are easier to shape, have superior chemical stability, and possess a much higher specific strength (strength-to-density ratio). PEEK is ideal for aerospace applications because, while being a thermoplastic, it has high heat resistance, little to no reactivity with dangerous chemicals and radiation, and equivalent tensile and load strength to titanium and steel while being much lighter.
With the advent of various initiatives, the aerospace industry is anticipated to grow which in turn fuels the utilization of PEEK in the industry. The Malaysian industrial and technology development framework recognizes aerospace and military as one of the key thrust areas for development. The Malaysian Aerospace Industry Blueprint 2030 was launched in Malaysia as a project that was considered to place the country in the market of aerospace products in the Southeast Asia region. There are about 200 types of aerospace industries in Malaysia, including foreign industries and domestic industries.
Furthermore, the Airport Authority of India (AAI) is responsible for the overall planning, development, maintenance, operation, and management of civil aviation facilities in India under the Ministry of Civil Aviation. As of 2024, it has become one of the leading airport operators in the world with 24 International airports, 80 domestic airports, 23 domestic defense airfields, and 10 customs airports.
Since its creation in 1982, Victrex has been a participant in collaboration with world-class organizations to provide PEEK polymer products that replace metals, thermosets, and other polymers. They are used in more than 15,000 aircraft. Fasteners, including nuts, bolts, and inserts, offer lightweight joining and harnessing solutions for important aeronautical components.
Owing to industrialization, advancement of technology, and the emergence of new application areas like aerospace, automotive, and electronics, it is expected that the Asia-Pacific market for polyetheretherketone (PEEK) will have a high growth rate as compared to other regions. The main players in the Indian market, including Tata's Air India and IndiGo, bought 470 airplanes in the year 2023. Boeing Company and Airbus Industries consider India a strategic exporting nation and manufacturing hub for aircraft, parts, and equipment to meet the growing global demand, strategic geographical position, technical expertise, and low cost of labor.
China, on the other hand, is the world's largest automobile market in terms of yearly sales and manufacturing output, with local production projected to exceed 35 million vehicles by 2025. According to figures from the Ministry of Industry and Information Technology, more than 26 million automobiles were sold in 2021, including 21.48 million passenger vehicles, a 7.1% increase over 2020. Commercial vehicle sales totaled 4.79 million units, down 6.6% from 2020.
Fixed-asset investment in China's electronic information manufacturing business increased by 9.3 percent year on year in 2023, reflecting the sector's revival, according to government statistics. The Ministry of Industry and Information Technology announced that the increase was 0.3 percentage points more than that of China's entire industry.
Moreover, rising infrastructure investments, notably in China and India, are increasing demand for high-performance materials such as PEEK. Sustainability and high regulatory standards active in this area utilized PEEK in several applications where its mechanical, thermal, as well as chemical characteristics are essential. This expansion is further aided by continuous research and development operations targeted at improving PEEK's performance and increasing its commercial potential in Asia-Pacific.