デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1521061

HVAC設備市場 - 2024年から2029年までの予測

HVAC Equipment Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 143 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
HVAC設備市場 - 2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年06月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

HVAC設備市場は、2024年の推定値2,424億4,500万米ドルから2029年には2,995億7,800万米ドルへと、CAGR 4.32%で成長すると予測されています。

HVAC設備は、商業用・住宅用を問わず建物に設置され、空気の温度や質を変化させることでその空間内の人々に環境的な快適さを提供する設備またはシステムです。また、エンクロージャー内の空気の動きや拡散を監視・制御することで、湿度をコントロールすることもできます。使用する部品の効率、地域の気候、使用時間、使用頻度など、特定の要因によって異なりますが、主に電力として多くのエネルギーを消費します。商業用HVAC設備分野は、その規模の大きさと設置されているシステムの数の多さにより、市場の大部分を占めています。

HVAC市場の促進要因:

  • ヒートポンプ需要の増加

ヒートポンプは大型のHVAC設備で、冷凍サイクルを利用して熱エネルギーを寒い場所から暑い場所に移動させ、熱を移動させる。こうすることで、暑い場所は温められ、寒い場所は冷やされます。ヒートポンプは寒い外気から熱を奪い、寒い季節に建物を暖めることができます。一方、暖かくなってきたら、家の中の熱を外に移動させることもできます。ヒートポンプは、熱を作り出すのではなく、熱を移動させることができるため、他の冷暖房手段よりもエネルギー効率が高いです。どのような気候においても、ヒートポンプは従来のエアコンや暖炉の非常に効率的な代用品となります。

  • 産業化の急速な進展

ヒートポンプ市場の成長は、主に世界規模での工業化と都市化の急速な進展によってもたらされます。現代における最も重要な人口動態の変化のひとつは、農村部から都市部への人々の移動です。現在、地球上の人口の56.2%が都市に居住しています。世界中で都市化が進む傾向にあるが、特にラテンアメリカとカリブ海諸国では顕著で、現在80%以上の人々が都市部に住んでいます。国連の予測によると、2050年までに地球上の人口の68%が都市部に住むようになると予想されている。

  • 不安定で厳しい気候条件による需要の増加

地球温暖化の影響により、人々の生活環境をより快適で住みやすくするため、より多くのHVAC設備の需要が増加しています。しかし、それらを使用した結果、自然環境にとっては逆効果となっています。例えば、温室効果ガスの一種であるハイドロフルオロカーボンは、エアコンに使用される主な冷媒であり、このような機器の製造、設置、運転中に大気中に放出されると、地球をさらに暖めることになります。

HVAC市場の抑制要因:

  • 競争激化によるマージンの抑制

有名サプライヤーは、世界のHVAC設備市場で激しい競争に直面しています。国際的に事業を展開するメーカーにとって、エネルギー効率は大きな関心事です。エネルギー効率の高いHVAC製品のリリースはすでに多くの競合他社から始まっており、その結果、これらの企業が市場の価格設定を支配するようになっています。その結果、比較的規模の小さい競合他社は、これらの製品に見られる技術革新の度合いに合わせて価格を下げざるを得なくなっています。しかし、HVAC設備市場では、資本要件と業界専門知識が高いため、垂直統合して買い手を排除する機会はほとんどないです。代替品の不在は、供給企業の交渉力と競合レベルを高める。原材料の入手可能性と価格の上昇は、HVAC設備市場に深刻な課題をもたらすと思われます。

HVAC市場の地理的展望

アジア太平洋地域は予測期間中に急成長が予測される

アジア太平洋地域は、都市化の進展と可処分所得の増加により大きく成長すると予測されます。持続可能な建築プロジェクトの継続的な成長とゼロエミッション建築目標の達成は、この地域のボイラー市場を推進すると予測されます。さらに、外国直接投資(FDI)の誘致と工業化の加速に向けた同国の継続的な取り組みにより、ボイラーに対する産業部門のニーズは拡大すると予想されます。アジア太平洋地域、特に中国とインドでは、産業用ボイラーの需要が大幅に増加すると予想されます。これらの国々は急速に世界の製造業の主要な中心地となりつつあり、その人口規模は、繊維、消費財、食品・飲料など、多くの有益な産業を拡大する機会を提供しています。

HVAC市場の発展:

  • 2023年11月、三菱電機は、ヒートポンプ式エアコンの熱交換器性能を前例のない40%向上させることができるアルミ製垂直偏平管(VFT)設計の開発に関する発表を行った。三菱電機の新しいVFT熱交換器は、HFT設計の熱交換器より最大20%少ない内部容積を持ち、従来のアルミ製水平扁平管(HFT)熱交換器と比較して冷媒充填量も低減します。
  • 2023年12月、ダイキン欧州NVは、冷媒としてジフルオロメタン(R32)を使用する住宅用空対空ヒートポンプの製品ラインを発表しました。室外機の寸法は662mm×442mm×1022mm。出力範囲は2.5kW~3.5kWで、季節性能係数(SCOP)は4.85~5.17。
  • 2022年4月、三菱電機Trane HVAC US(米国)は、次世代エネルギー回収型換気装置(ERV)「Lossnay(R)RVX2」を発売しました。このLossnay RVS2換気ユニットには、新しいCO2センサーと、ユーザーが気流を調整できる新しいリモコンが装備されています。
  • 2022年3月、家電とコンシューマーエレクトロニクスの世界的リーダーであるハイアールは、新しいエレガンテ・クールACシリーズを発売しました。これらの画期的なエアコンは、空気汚染物質を効率的に除去し、部屋の周囲温度を穏やかに冷却することができます。同社は、この新発売のシリーズにはハイアールのフロストセルフクリーン技術が搭載されており、最大99.9%の空気殺菌が可能であるとしています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 HVAC設備市場:設備タイプ別

  • イントロダクション
  • 暖房設備
    • ヒートポンプ
    • ボイラー
    • ユニタリーヒーター
    • スペースヒーター
    • その他
  • 換気設備
    • ファン
    • 除湿機
    • 加湿器
    • エアフィルター
    • 空気清浄機
    • その他
  • 空調設備
    • チラー
    • クーラー
    • 空調設備
    • 冷却塔
    • その他

第6章 HVAC設備市場:コンポーネントタイプ別

  • イントロダクション
  • コイル
  • トランスデューサー
  • アクチュエーター
  • ラジエーター
  • コンデンサー
  • コンプレッサー
  • その他

第7章 HVAC設備市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 住宅
  • 産業
  • 工業

第8章 HVAC設備市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 設備タイプ別
    • コンポーネントタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 設備タイプ別
    • コンポーネントタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 設備タイプ別
    • コンポーネントタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 設備タイプ別
    • コンポーネントタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 設備タイプ別
    • コンポーネントタイプ別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Johnson Controls International plc
  • LG Corporation
  • Daikin Industries, Ltd.
  • Haier Group Corporation
  • Lennox International Inc.
  • Ingersoll Rand
  • Panasonic Corporation
  • Danfoss Group
  • Daikin Industries Ltd.
  • Emerson Electric Co.
  • Mitsubishi Electric Trane HVAC US LLC
目次
Product Code: KSI061610063

The HVAC equipment market is expected to grow at a CAGR of 4.32% from estimated value of US$242.445 billion in 2024 to US$299.578 billion in 2029.

Heating, ventilation, and air conditioning (HVAC) equipment is a facility or a system installed in buildings, both commercial and residential, to provide environmental comfort to the people inside that space by changing the temperature or quality of the air. It can also control humidity by monitoring and controlling the movement and dispersion of air in the enclosure. It consumes a lot of energy, mostly as electricity, depending upon certain factors, namely, the efficiency of the components used, the local climate, usage duration, and frequency, among others. The commercial HVAC equipment segment shares the largest portion of the market owing to its larger size and large number of systems installed.

Heating, Ventilation, and Air Conditioning (HVAC) Market Drivers:

  • Increasing demand for heat pumps

A heat pump is a large HVAC device that uses a refrigeration cycle to move thermal energy from a colder location to a hotter one to transfer heat. By doing this, the hotter area gets heated, and the colder area gets cooled. A heat pump can draw heat from the chilly outside air to warm a building during cold weather. On the other hand, the pump may be made to move heat from the house to the outside when it gets warmer. Heat pumps are more energy-efficient than other means of heating or cooling a home because they can transfer heat rather than create it. In any climate, heat pumps offer a very efficient substitute for conventional air conditioners and furnaces.

  • Rapid development in industrialization

The market's growth is primarily driven by the rapid rise in industrialization and urbanization on a global scale. One of the most important demographic shifts of the modern era is the migration of people from rural to urban areas. Nowadays, 56.2% of people on the planet reside in cities. There is a trend toward increased urbanization worldwide, but it is particularly noticeable in Latin America and the Caribbean, where over 80% of people currently reside in urban areas. It appears that urbanization will keep going in this upward direction; by 2050, 68% of people on the planet are expected to live in urban areas, according to UN predictions.

  • Rising demand due to erratic and harsh climatic conditions.

Due to the effects of global warming, the demand for more HVAC Equipment is on the rise as it makes living conditions more comfortable and livable for people. However, the result of using them is counter-productive for the natural environment. For example, hydrofluorocarbon, a major greenhouse gas, is the predominant refrigerant used in air conditioners, and when released into the atmosphere during the manufacturing, installation, and operation of such equipment, it further warms the planet.

Heating, Ventilation, and Air Conditioning (HVAC) Market Restraint:

  • Rising competition to control margins

Well-known suppliers face intense competition in the global HVAC equipment market. Energy efficiency is a major concern for manufacturers operating internationally. Energy-efficient HVAC product releases have already started from a number of competitors, and as a result, these companies now control the pricing of the market. As a result, comparatively smaller competitors are compelled to lower their prices to match the degree of technological innovation found in these goods. However, there are few opportunities to vertically integrate and remove the buyer in the HVAC equipment market because of the high capital requirements and industry expertise. The absence of alternatives boosts suppliers' bargaining power and level of competition. The availability of raw materials and price increases will pose serious challenges to the HVAC equipment market.

Heating, Ventilation, and Air Conditioning (HVAC) Market Geographical Outlook

Asia Pacific is projected to grow rapidly during the forecast period

The Asia-Pacific region is anticipated to grow significantly as a result of rising levels of urbanization and disposable income. The continued growth of sustainable building projects and the accomplishment of zero-emission building goals are anticipated to propel the boiler market in this region. In addition, the industrial sector's need for boilers is expected to grow due to the country's ongoing efforts to draw in foreign direct investments (FDIs) and accelerate industrialization. The demand for industrial boilers is expected to rise significantly in the Asia-Pacific region, especially in China and India. These nations are quickly becoming major centers of the world's manufacturing, and the size of their populations presents opportunities for expanding a number of profitable industries, including textiles, consumer goods, food and drink, and more.

Heating, Ventilation, and Air Conditioning (HVAC) Market Developments:

  • In November 2023, Mitsubishi Electric Corporation made an announcement regarding the development of an aluminum vertical flat tube (VFT) design that can enhance heat exchanger performance in heat-pump air conditioners by an unprecedented 40%. Mitsubishi Electric's new VFT heat exchanger, which has an internal volume that is up to 20% less than that of HFT designs, also lowers refrigerant charge when compared to traditional aluminum horizontal flat tube (HFT) heat exchangers.
  • In December 2023, Daikin Europe NV introduced a line of residential air-to-air heat pumps using difluoromethane (R32) as a refrigerant. The outdoor unit dimensions are 662 mm x 442 mm x 1022 mm. The 2.5 kW to 3.5 kW output range and seasonal coefficient of performance (SCOP) range from 4.85 to 5.17.
  • In April 2022, Mitsubishi Electric Trane HVAC US (METUS) launched its next-generation Lossnay(R) RVX2 Energy Recovery Ventilator (ERV) units. These Lossnay RVS2 ventilator units are equipped with new CO2 sensors and a new remote control that allows the user to adjust the airflow. Furthermore, these new features reduce ductwork costs and user time.
  • In March 2022, Haier, the global leader in home appliances and consumer electronics, launched its new Elegante Cool AC Series. These revolutionary air conditioners can efficiently remove air pollutants and gently cool the ambient temperature of the room. The company claims that this newly launched series is equipped with Haier's Frost Self Clean Technology, which can provide air sterilization of up to 99.9%.

Key Market Segmentation:

HVAC equipment Market is segmented and analyzed as below:

By Equipment Type

  • Heating Equipment
  • Heat Pumps
  • Boilers
  • Furnaces
  • Unitary Heaters
  • Space Heaters
  • Others
  • Ventilation Equipment
  • Fans
  • Dehumidifiers
  • Humidifiers
  • Air Filters
  • Air Purifiers
  • Others
  • Air Conditioning Equipment
  • Chillers
  • Coolers
  • Air Conditioning Equipment
  • Cooling Towers
  • Others

By Component Type

  • Coils
  • Transducers
  • Actuators
  • Radiators
  • Condenser
  • Compressor
  • Other Component

By End-User

  • Residential
  • Industrial
  • Commercial

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. HVAC EQUIPMENT MARKET BY EQUIPMENT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Heating Equipment
    • 5.2.1. Heat Pumps
    • 5.2.2. Boilers
    • 5.2.3. Furnaces
    • 5.2.4. Unitary Heaters
    • 5.2.5. Space Heaters
    • 5.2.6. Others
  • 5.3. Ventilation Equipment
    • 5.3.1. Fans
    • 5.3.2. Dehumidifiers
    • 5.3.3. Humidifiers
    • 5.3.4. Air Filters
    • 5.3.5. Air Purifiers
    • 5.3.6. Others
  • 5.4. Air Conditioning Equipment
    • 5.4.1. Chillers
    • 5.4.2. Coolers
    • 5.4.3. Air Conditioning Equipment
    • 5.4.4. Cooling Towers
    • 5.4.5. Others

6. HVAC EQUIPMENT MARKET BY COMPONENT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Coils
  • 6.3. Transducers
  • 6.4. Actuators
  • 6.5. Radiators
  • 6.6. Condenser
  • 6.7. Compressor
  • 6.8. Other Component

7. HVAC EQUIPMENT MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Residential
  • 7.3. Industrial
  • 7.4. Commercial

8. HVAC EQUIPMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Equipment Type
    • 8.2.2. By Component Type
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Equipment Type
    • 8.3.2. By Component Type
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Equipment Type
    • 8.4.2. By Component Type
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
      • 8.4.4.2. Germany
      • 8.4.4.3. France
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Equipment Type
    • 8.5.2. By Component Type
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. UAE
      • 8.5.4.3. Israel
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Equipment Type
    • 8.6.2. By Component Type
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. India
      • 8.6.4.4. South Korea
      • 8.6.4.5. Taiwan
      • 8.6.4.6. Indonesia
      • 8.6.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Johnson Controls International plc
  • 10.2. LG Corporation
  • 10.3. Daikin Industries, Ltd.
  • 10.4. Haier Group Corporation
  • 10.5. Lennox International Inc.
  • 10.6. Ingersoll Rand
  • 10.7. Panasonic Corporation
  • 10.8. Danfoss Group
  • 10.9. Daikin Industries Ltd.
  • 10.10. Emerson Electric Co.
  • 10.11. Mitsubishi Electric Trane HVAC US LLC