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市場調査レポート
商品コード
1521035

電子棚札(ESL)市場 - 2024年から2029年までの予測

Electronic Shelf Label Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 132 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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電子棚札(ESL)市場 - 2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年05月22日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

電子棚札(ESL)市場は、2024年の19億6,800万米ドルから2029年には34億1,500万米ドルに達し、CAGRは11.65%と予測されています。

電子棚札(ESL)は、小売業者が棚に価格やその他の商品関連情報を表示するために使用します。価格が変更されるたびに、メインコントローラーサーバーが自動的に商品価格を更新します。

店舗のデジタル化、小売自動化の動向、紙ラベルに代わる費用対効果や時間のかからない代替品、大手小売業者の価格最適化需要の高まり、リアルタイムでの商品ポジショニングと業務効率の改善などが、世界の市場規模を拡大しています。さらに、モノのインターネット(IoT)の普及が進み、小売業におけるデジタル化が拡大していることも、市場にさらなる影響を与えています。

市場促進要因

  • 小売セクターとスーパーマーケット施設の成長の強化が市場の成長を促進しています。

一貫した小売業の成長により、世界の主要な既存国および新興国において、スーパーマーケットやハイパーマーケットを中心とした小売店舗が急速に発展しています。メキシコ全国小売・百貨店協会によると、2022年の同国のスーパーマーケット店舗数は3,333店舗で、2021年と比較して49店舗増加しました。

電子棚札(ESL)の他にも、セルフチェックロボットやセルフレジ端末など、他の類似技術も小売業者の利益率向上に貢献しています。加えて、スマートフォンやPOSシステムなどのデバイスにおけるNFC技術の採用は前向きな成長を示すと予想され、このNFCの普及は小売業者が自社のデバイスとESLを組み合わせることを支援し、それによってラベル全体の設置コストを削減します。このような普及は今後産業分野でも加速し、ESL市場拡大の原動力となるでしょう。

市場の課題

  • ESLに伴う高コストが市場の成長を抑制します。

小売業者がESLタグの適用を受けるには、一定の強度の電子棚を設置する必要があり、多数の電子棚を採用するには莫大な設備投資が必要となるため、特に小規模または無秩序な小売業者にとっては、ESL技術の導入コストが増大する可能性があります。さらに、発展途上国や低開発国では必要なインフラサポートが不足しているため、製品全体の設置に支障をきたす可能性もあります。

さらに、導入前の小売業者は、初期投資回収率や適切なROIに必要な時間も考慮に入れています。特にアフリカ地域の小規模小売企業は、運営経費を削減するためにESL技術の導入を見送る可能性があり、これが市場成長の妨げになる可能性があります。

  • 電子ペーパーベースは大幅な成長が見込まれます。

タイプ別の電子棚札(ESL)市場は、LCDベースと電子ペーパーラベルに分類され、このうち電子ペーパーラベルがかなりの市場シェアを占めると予想されます。これは、電子ペーパーが、グラフィック形式でアイテムを投影できるなど高性能であることに加え、エネルギー効率が向上する可能性があるためです。ESLの提供に関しては、Innolux CorporationやE Ink Holdings Inc.など様々な企業が電子ペーパーのエコシステムを強化するためにパートナーシップを結び、電子ペーパービジネスを強化しています。

電子ペーパーの主な用途は、小売広告や車内広告などです。電子ペーパーベースはさらにフルグラフィックラベルに細分化され、フルグラフィックラベルは高コントラスト性能と広大な視野角、最大限の白色背景を持つ反射技術の採用と相まって、市場で大きなシェアを獲得すると予想されます。

  • NFCセグメントは、予測期間中に大きな成長が見込まれます。

電子棚札(ESL)市場は、技術別に赤外線、NFC、RF無線周波数、Bluetoothに分けられますが、このうちNFC技術が顕著な市場シェアを占めると予想されます。OEMが小売業者向けに価格の整合性を保つ双方向通信システムを開発することを好むようになり、次いでNFC対応スマートフォン技術の採用が拡大していることから、小売分野でのNFCの利用が増加していることが、このセグメントの成長をさらに刺激しています。

NFCは近接性を利用して取引やデータ共有、短時間の接続を簡素化する組み込み技術です。NFC対応のデジタルパッケージや看板は、購入前にタイムリーな商品詳細やリアルタイムのデジタルオファーを顧客に提供することができます。

  • 電子棚札(ESL)市場では、ハイパーマーケットがかなりのシェアを占めると予想されます。

巨大店舗を手作業で管理することの困難さが、この市場の拡大に寄与しています。その結果、コンピュータ化された棚ラベルは、店舗運営を合理化するためにハイパーマーケットで広く使われるようになってきています。ハイパーマーケットでは、これらのラベルを使用することで、価格やその他の商品関連情報を短時間で変更することができます。

欧州は市場で大きなシェアを占めると予想されます。

ドイツやフランスのような国々がこの地域でESLをいち早く導入したため、欧州が業界で最も高いシェアを占めると予想されています。フランスのようなEUの主要国では、1991年以来、電子棚札(ESL)が使用されています。その結果、欧州は市場で先行し、市場全体で最大のシェアを占めると予測されています。同地域の市場拡大は、政府の法律や規制によって促進される可能性が高いです。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 電子棚札(ESL)市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • LCDベースラベル
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • 電子ペーパーベース
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察

第6章 電子棚札(ESL)市場:技術別

  • イントロダクション
  • 赤外線
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • NFC
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • RF
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • Bluetooth
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察

第7章 電子棚札(ESL)市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • ディスプレイ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • バッテリー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • ソフトウェア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察

第8章 電子棚札(ESL)市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • スーパーマーケット
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • ハイパーマーケット
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • 薬局
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的収益性に関する洞察

第9章 電子棚札(ESL)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 技術別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 技術別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 技術別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 技術別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 技術別
    • コンポーネント別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Pricer AB
  • Vusion Group(BOE Technology)
  • Displaydata Ltd.
  • E ink Holdings(YFY Inc.)
  • Solum ESL
  • Opticon Sensors Europe B.V
  • M2COMM
  • Teraoka Seiko Co., Ltd.
  • Huawei Technologies Co. Ltd.
目次
Product Code: KSI061610179

The electronic shelf label market is projected to reach US$3.415 billion in 2029, with a CAGR of 11.65%, from US$1.968 billion in 2024.

Electronic Shelf Labels are used by retailers for displaying prices and other product-related information on shelves. The main controller server updates product prices automatically every time the price changes.

The digitalization of stores and the prevalence of the retail automation trend, as well as a cost-effective and less time-consuming substitute to paper labels, followed by booming price optimization demand among major retailers, and improvement in real-time product positioning and operational effectiveness, are augmenting the market expansion on a global scale. Additionally, the market has been further influenced by the increasing spread of the Internet of Things (IoT) and expanding digitization in the retail sector.

Market Drivers

  • Bolstering growth in the retail sector and supermarket establishments has propelled the market growth.

Consistent retail growth has resulted in the rapid development of retail outlets, particularly supermarkets & hypermarkets, across key established and emerging nations globally. According to Mexico's National Retailer and Departmental Store Association, in 2022, the country's supermarket strength stood at 3,333 units which represented an increase of 49 units in comparison to 2021.

Besides electronic shelf labels, other related technologies such as self-checking robots, and self-checkout terminals, among other comparable technologies have assisted retailers in improving their profit margin. Additionally, NFC technology adoption in devices such as smartphones and POS systems is expected to show positive growth and this NFC penetration will assist retailers in combining their devices with ESL, thereby reducing the overall label installation cost. Such penetration is likely to accelerate in industrial sectors in the future which will drive the ESL market expansion.

Market Challenges.

  • High-cost association with E-shelf labeling will restrain the market's growth.

Retailers are required to have a certain strength of electronic shelves to qualify for ESL tags, and to employ a high number of electronic shelves, huge capital investment is required which can increase the cost of ESL technology adoption, especially for small-scale or disorganized merchants. Additionally, necessary infrastructure support which is lacking in developing or underdeveloped nations can also pose a challenge to overall product installation.

Moreover, retailers before installation also take into factor the initial return on investments and the time required for an appropriate ROI. Small-scale retail firms especially in the African region may pass on the ESL technology adoption to reduce their operations expenditures which can hamper the market growth.

  • E-paper-based is expected to grow at a significant rate.

The electronic shelf label market based on type is analyzed into LCD-based, and e-paper labels, from which the E-paper label is expected to account for a considerable market share which is attributable to e-paper's high-performance benefits such as the ability to project items in graphical form, combined with the possibility of improved energy efficiency. For ESL offerings, various firms such as Innolux Corporation and E Ink Holdings Inc. are forming partnerships to strengthen the e-paper ecosystem, thereby bolstering the e-paper business.

The major applicability of e-papers will be for retail advertising, and in-vehicle advertising, among other applications. E-paper-based is further sub-segmented into full-graphic labels which is anticipated to capture a significant share of the market due to its high contrast capabilities and vast viewing angles, coupled with the adoption of reflecting technology with a maximum white background.

  • The near-field communication segment is expected to show significant growth during the forecast period.

Technology-wise the electronic shelf label market is divided into infrared, field communication, radio frequency, and Bluetooth, in which the near-field communication technology is expected to constitute a remarkable market share. The growing OEMs' preference for developing 2-way communications systems that maintain price integrity for retailers, followed by the rising usage of NFC in the retail sector due to the growing NFC-enabled smartphone technology adoption has further stimulated the segment growth.

NFC is an embedded technology that employs proximity to simplify transactions, data sharing, and short connections. NFC-enabled digital packages and signs can provide clients with timely product details and a real-time digital offer before purchase.

  • Hypermarket is expected to hold a considerable share of the electronic shelf-label market.

The difficulties of manually managing huge stores have contributed to the expansion of this market. As a result, computerized shelf labels are becoming more widely used in hypermarkets to streamline shop operations. Hypermarkets can change prices as well as other commodity-related information in less time by using these labels.

Europe is anticipated to constitute a significant share of the market.

Because nations like Germany and France were early adopters of ESL in the region, Europe is expected to hold the highest share of the industry. In major EU nations such as France, electronic shelf labels have found their usage, since 1991. As a result, Europe has a head start in the market, and it is predicted to account for the largest share of the overall market. Market expansion in the region is likely fuelled by government laws and regulations. In France, for instance, the French Parliament approved a Consumer Code stipulating that the price of goods, including shipping and postal costs, must be explicit & transparent to customers.

Key Developments

  • In September 2023: Shenzhen Minew Technologies Co., Ltd launched "STag58P" which is the latest version of its electronic shelf label powered by Nordic Semiconductor's nRF52833 multiprotocol SoC chip offering Bluetooth 5.4 connectivity.
  • In February 2023: Qualcomm formed a collaboration with SES-imagotag for the development of electronic shelf label technology based on ESL wireless standards. The collaboration aimed to enhance the retail experience by enhancing the retailer's operational efficiency.
  • In January 2023: Ynvisible Interactive Inc. launched its latest "Large Format Electronic Shelf Label Display." Which is primarily designed for grocery stores and offers an easy-to-read solution for displaying product pricing and basic information.

Segmentation:

By Type

  • LCD Based Label
  • E-Paper Based Label
  • Segmented Label
  • Full-Graphic Label

By Technology

  • Infrared
  • Near Field Communication
  • Radio Frequency
  • Bluetooth

By Component

  • Display
  • Battery
  • Software
  • Others

By End-User

  • Supermarket
  • Hypermarket
  • Pharmacy
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. LCD Based Label
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 5.3. E-Paper Based
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
    • 5.3.4. Segmented Label
    • 5.3.5. Full Graphic Label

6. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Infrared
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.3. Near Field Communication
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.4. Radio Frequency
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.5. Bluetooth
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness Insight

7. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY COMPONENT

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Display
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.3. Battery
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.4. Software
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 7.5. Others
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness Insight

8. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Supermarket
    • 8.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 8.3. Hypermarket
    • 8.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 8.4. Pharmacy
    • 8.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.4.2. Growth Prospects
    • 8.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 8.5. Others
    • 8.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.5.2. Growth Prospects
    • 8.5.3. Geographic Lucrativeness Insight

9. ELECTRONIC SHELF LABEL MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Technology
    • 9.2.3. By Component
    • 9.2.4. By End-User
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
        • 9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Technology
    • 9.3.3. By Component
    • 9.3.4. By End-User
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Technology
    • 9.4.3. By Component
    • 9.4.4. By End-User
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
        • 9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. Germany
        • 9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. France
        • 9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Spain
        • 9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.5. Others
        • 9.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.5.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Technology
    • 9.5.3. By Component
    • 9.5.4. By End-User
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. Israel
        • 9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Others
        • 9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By Technology
    • 9.6.3. By Component
    • 9.6.4. By End-User
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
        • 9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. Japan
        • 9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Indonesia
        • 9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. Thailand
        • 9.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Taiwan
        • 9.6.5.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.8. Others
        • 9.6.5.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.8.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Pricer AB
  • 11.2. Vusion Group (BOE Technology)
  • 11.3. Displaydata Ltd.
  • 11.4. E ink Holdings (YFY Inc.)
  • 11.5. Solum ESL
  • 11.6. Opticon Sensors Europe B.V
  • 11.7. M2COMM
  • 11.8. Teraoka Seiko Co., Ltd.
  • 11.9. Huawei Technologies Co. Ltd.