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市場調査レポート
商品コード
1521026
育毛サプリメント市場 - 2024年~2029年までの予測Hair Growth Supplements Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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育毛サプリメント市場 - 2024年~2029年までの予測 |
出版日: 2024年06月24日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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育毛サプリメント市場は、予測期間中に複合年間成長率(CAGR)9.17%で成長し、2024年の推定値17億4,000万米ドルから、2029年までには26億9,800万米ドルに達すると予測されます。
脱毛症の罹患率が上昇していることが、市場の大幅な急増を促しています。この動向により、独創的なヘアケアソリューションの需要が高まると予想されます。脱毛症は、性別だけでなく年齢も異なる世界中の多くの人々に影響を及ぼしており、その有病率の増加は懸念を高め、市場成長の見通しを増加させると予測されています。毛髪の問題は、過度のストレス、特に女性のホルモンバランスの乱れ、栄養不良、遺伝、環境汚染物質などの様々な要因による一般的かつ持続的な問題として浮上しています。
また、日常的な過度の脱毛は、薬物の影響、甲状腺障害、鉄分不足など、心理的・病理的な理由によっても生じる可能性があります。さらに、米国国立医学図書館の推計によると、米国では、男性型脱毛症に罹患している女性は3,000万人近く、男性は5,000万人近くおり、それによって脱毛が起こります。この疾患は、早ければ思春期から始まる可能性があり、年齢とともに発症する確率が高くなります。一方、女性は閉経後に脱毛を経験する可能性が高いです。この市場は、その幅広い層へのリーチにより、非常に収益性が高く、多様性に富み、幅広い顧客ニーズに応えることができます。
さらに、育毛サプリメントと治療の世界市場は、高齢化と世界の栄養不足率の高さから拡大しています。人口問題研究所が発表した報告書によると、65歳以上のアメリカ人の数は2022年の5,800万人から、2050年には8,200万人へと47%増加すると予測しています。栄養補助食品は、加齢による影響に対抗し、健康全般を増進するために、ますます多くの人々に利用されるようになっています。多くの国々で、最終消費者の高まる需要を満たすために、ますます多くの毛髪サプリメントが開発・導入されています。
脱毛症患者の増加は、市場の成長を促進すると予想されています。
男性の抜け毛の悩みは、主に30歳以上の層に影響を及ぼしています。米国脱毛協会によると、男性型脱毛症(MPB)は遺伝性の疾患で、男性の脱毛の95%以上の主要な原因となっています。男性の4人に1人は、21歳になる前に脱毛が始まると推定されており、今後、ヘアサプリメントが注目されています。
脱毛症は一般的になりつつあり、そのため顧客は脱毛症やそれに関連する問題を治療するために、最先端の自然で科学的な解決策を探すようになりました。このため、企業は、より短時間で効果的な結果を保証し、複雑な反応に対する安全性を保証する幅広い育毛サプリメントを作成し、宣伝するようになりました。さらに、脱毛症に対する独創的な治療法の創造は、研究と技術の開発によって可能になりました。企業は、最先端のユニークな製品を生み出すために、大規模な研究開発投資に注力しています。例えば、2023年3月、Viviscalは、女性が直面する毛髪関連の問題に対処するために特別に調整された幅広い局所ヘアケア製品を発表しました。製品ラインには、Viviscal濃厚美容液、Viviscal強化コンディショナー、Viviscal濃厚シャンプーなどがあります。
さらに、顧客一人ひとりの要望や好みに合わせた商品やサービスに対する需要の高まりは、ヘルスケア問題に対する意識の高まりの結果です。パーソナライゼーションへの傾向の高まりは、予測期間までサプリメント製品への需要を高め、ヘアケア業界の成長を後押しすると予想されます。さらに、人々は一般的な健康と髪の健康を改善することに積極的になっており、これが市場拡大の主要な要因となっています。毛髪の健康が普遍的な問題ではないことを理解していることも、カスタマイズされたソリューションの需要を促進している要因です。遺伝、ホルモンバランスの乱れ、ストレス、食事、環境など、数多くの要因が抜け毛や薄毛を引き起こす可能性があります。これらの要因は個人によって大きく異なるため、その人特有の根本原因をターゲットにした治療法を受けられる必要があります。
市場は北米地域で成長すると予測されます。
米国は、同地域の主要企業が革新的なヘアサプリメント製品を提供するため、同分野の研究開発を強化していることから、市場の拡大が見込まれています。さらに、同国は強固なインフラストラクチャーを有しており、毛髪サプリメントの供給と物流のための小売薬局チェーン、輸送、流通などのサプライチェーンが確立されているため、予測期間中の市場成長を促進すると期待されています。
さらに、米国人の抜け毛の増加も市場成長を後押しする主要な要因の1つと考えられています。例えば、米国皮膚科学会によると、約8,000万人が抜け毛に悩まされており、そのうち5,000万人が男性、3,000万人が女性です。
さらに、国内の人々の間で、こうしたビタミンや栄養補助食品の利点に対する認識が高まっていることも、市場の成長をさらに促進します。全米円形脱毛症財団によると、米国では約670万人、世界では1億6,000万人が円形脱毛症を患っているか、過去に患ったことがあるといいます。したがって、米国における毛髪に関する懸念の高まりは、予測期間において育毛サプリメント市場を押し上げると予想されます。
米国の主要市場プレーヤーが発売する様々な製品は、技術革新を促進し、顧客の関心を高め、製品提供を拡大することで、育毛サプリメント市場に影響を与えています。企業間や小売店間の戦略的パートナーシップやコラボレーションが、予測期間中の市場成長をさらに促進すると期待されています。
The hair growth supplements market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 9.17% over the forecast period to reach US$2.698 billion by 2029, increasing from estimated value of US$1.740 billion in 2024.
The rising incidence of hair loss disorders is driving a substantial surge in the market. It is anticipated that this trend will increase demand for creative hair care solutions. With hair loss disorders affecting large people across the globe pertaining to different ages as well as gender, their increasing prevalence has raised concerns and is predicted to increase market growth prospects. Hair problems have emerged as a common and persistent issue due to varied factors such as excessive stress, hormone imbalances, especially among women, poor nutrition, genetics, and environmental pollutants.
Excessive hair loss on a daily basis may also arise due to psychological or pathological reasons as well including drug effects, thyroid disturbances, and iron deficiency among others. Furthermore, as per the estimates from the National Library of Medicine, in the United States, there are nearly 30 million women and 50 million men who suffer from androgenetic alopecia, thereby leading to hair loss. This disorder may begin as early as adolescence, and the probability of developing it increases with age. On the other hand, women are more likely to experience hair loss after menopause. Due to its wide demographic reach, the market is very profitable, diverse, and able to meet a wide range of customer needs.
Moreover, the global market for hair growth supplements and treatments is expanding due to the aging population and the high rate of nutritional deficiencies worldwide. A report released by the Population Reference Bureau projects that the number of Americans 65 and older will rise by 47%, from 58 million in 2022 to 82 million in 2050. Dietary and nutritional supplements are being used by more and more people to counteract the effects of aging and enhance their general health. In numerous nations, an increasing quantity of hair supplements are being developed and introduced to meet the rising demand from final consumers.
Rising cases of alopecia is anticipated to propel market growth.
Hair loss concerns among men predominantly affect a demographic aged 30 years and older. According to the American Hair Loss Association, androgenetic alopecia, or common male pattern baldness (MPB), is a hereditary condition, the prime reason for over 95% of hair loss in men. It is estimated that one in every four men starts losing their hair before they reach 21 years of age, therefore reflecting the greater potential for hair supplement application in the coming years.
Alopecia is becoming more common, which has prompted customers to look for cutting-edge, natural, and scientific solutions to treat alopecia and related problems. This has led to businesses creating and promoting a wide range of hair growth supplements that guarantee effective results in less time and security against complex reactions. Additionally, the creation of creative treatments for alopecia has been made possible by developments in research and technology. Businesses are focusing on significant R&D investments to produce cutting-edge and unique product offerings. For instance, in March 2023, Viviscal introduced a wide range of topical hair care products that are specifically tailored to address the hair-related issues faced by women. The product line includes viviscal thickening serum, viviscal strengthening conditioner, and viviscal thickening shampoo among other products.
Furthermore, the growing demand for goods and services catered to the particular requirements and preferences of every client is a result of increased awareness of healthcare issues. The rising trend toward personalization is expected to boost the growth of hair care industry with greater demand for supplement products till the forecast period. which is also spurring innovation in the development of specialized treatments & supplements. In addition, people are becoming more proactive in improving their general health and hair health, which is a key driver of market expansion. The understanding that hair health is not a universal problem is another factor fueling the demand for customized solutions. Numerous factors, such as genetics, hormonal imbalances, stress, diet, and environment, can cause hair loss and thinning. Since these variables can differ greatly from person to person, people must have access to therapies that target their unique root causes.
The market is projected to grow in the North American region.
The United States is expected to boost owing to growing research and development in the field to bring innovative hair supplement products by key players in the region. Additionally, the country has a robust infrastructure, and there is a well-established supply chain such as retail pharmacy chains, transportation, and distribution for the supply and logistics of hair supplements, which is expected to propel the market growth in the projected period.
Additionally, the rising condition of hair loss among Americans is considered one of the major reasons propelling the market growth. For instance, according to the American Academy of Dermatology Association, approximately 80 million people are suffering from hair loss out of which 50 million are male and 30 million are females.
Various products launched by key market players in the United States have an influence on the hair growth supplements market by fuelling innovation, increasing customer interest, and extending product offerings. Strategic partnership and collaboration among companies and retail stores are further expected to fuel the market growth in the projected period.
Moreover, Viviscal Limited. (Church & Dwight) headquartered in Illinois, Chicago, which specializes in the production of household products, personal care products, hair care products, skincare products, and gummy dietaries, is showing positive revenue growth, indicating the growing demand for these products in the projected period. The company's net sales in 2020 were US$4,896 million, which increased to US$5,190 in 2021, and in 2022 the revenue grew to US$5,376. Hence, the rising demand for hair care products in the US is expected to boost the market in the projected period.