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市場調査レポート
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1496058

プレバイオティクス原料の世界市場:2024年~2029年の予測

Global Prebiotic Ingredients Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 145 Pages
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
プレバイオティクス原料の世界市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年05月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

プレバイオティクス原料市場は、予測期間中にCAGR 11.62%で成長し、2022年の69億1,200万米ドルから2029年には149億1,400万米ドルに達すると予測されています。

プレバイオティクス原料は、胃や腸の健康に関連する健康上の利点を高めるために、様々な種類の食品や飲料に添加されます。これらのプレバイオティクス原料には炭水化物が含まれており、人間の腸や胃に存在する善玉菌の成長と機能性をさらに高めることができます。これらのプレバイオティクス原料は、人間の腸や胃に存在する消化酸や酵素によって分解されることはありません。これらの成分は、心血管疾患のリスクの低下、下痢の可能性を低下させることによる胃腸の健康増進、胃の炎症の低下など、人間にいくつかの健康上の利点をもたらします。

プレバイオティクスの健康上の利点は、一般市民の間では古くから知られており、さまざまな地域で利用されています。例えば日本では、乳児用調製粉乳にプレバイオティクス繊維が添加されています。さらに欧州では、2000年の科学的研究の証拠に基づき、乳児用食品にプレバイオティクスを添加し始めました。世界中で糖尿病患者が増加しているため、健康上の利点と低糖分を提供するために、これらのプレバイオティクス原料を含む飲食品は1,300以上あります。

プレバイオティクス原料市場のイントロダクション:

プレバイオティクス原料市場は、ヨーグルトのような乳製品や、食事に含まれる食品にプレバイオティクス化合物を含む健康的な食生活への需要が世界的に高まっていることが牽引しています。これらのプレバイオティック成分は、腸や胃の健康に関連するいくつかの健康上の利点を持っているため、腸に関連する世界の病気の増加と健康的なライフスタイルを採用し、健康的な食事に焦点を当てるために、一般市民の間で意識の高まりは、市場におけるプレバイオティック成分の需要を後押しすることが予測されます。

世界各国の政府は、プレバイオティクスを使用して食事の栄養価を高めることで、一般市民により良い健康上のメリットを提供することを推進し、投資しています。一般消費者の間で、飲食品におけるプレバイオティクスに関連する健康上の利点に関する認識が高まっていることから、予測期間中、プレバイオティクス原料市場の活性化が予測されます。

プレバイオティクス原料市場の促進要因:

  • 世界中で腸内健康製品の需要が伸びており、市場を促進すると予測される:

腸内健康製品に対する需要は、世界中の一般市民の間で腸に関連した健康問題が比例して増加していることから、ここ数年で大きく伸びています。プレバイオティック成分は、腸の健康にとっていくつかの利点があり、このための完璧な解決策となるため、腸の健康に対する消費者の意識の高まりとともに、大手企業によって腸の健康のためのプレバイオティック・サプリメントとして広く宣伝されています。これらのプレバイオティクス原料は、一般消費者の間で腸の健康に対する需要が高まっていることから、さまざまな飲食品メーカーが自社製品にこれらの化合物を配合するために採用しています。

一般消費者の間では、腸の健康のためにプレバイオティクス原料を簡単に統合できるコンビニエンス・フードの需要が高まっています。これらの製品は、消費者にとって手間をかけずに簡単に購入・消費できるため、大きな人気を集めており、予測期間中にプレバイオティクス原料市場を押し上げると予測されています。

  • 植物性食品の人気の高まりがプレバイオティクス原料市場を牽引すると予測されます。

植物ベースの製品に対する需要の高まりは、人々がそれに関連する健康上の利点をより意識するようになり、菜食主義者の食生活を実践するようになった昨今、著しく高まっています。これらのプレバイオティクス含有物は、チコリ、アーモンド、オート麦、タンポポ菜、大麦など、いくつかの植物ベースの製品で研究されています。これらの植物ベースの製品の中には、プレバイオティクス原料が含まれているものが見つかっており、これらの植物ベースの製品に対する需要の伸びとともに、プレバイオティクス原料の市場成長にさらに影響を与えると予測されています。

プレバイオティクス原料市場の抑制要因:

  • 限られた研究開発と高コストの原料要件が市場成長を制約する可能性があります。

プレバイオティクス原料市場は、胃炎や下痢などの腸関連疾患に苦しむ一般大衆の腸や胃の健康を改善する上で重要な役割を担っているにもかかわらず、これらのプレバイオティクス原料のメーカーが直面する可能性のある様々な課題が、予測期間中にプレバイオティクス原料市場にマイナスの影響を与える可能性があります。例えば、その健康上の利点とそれらについての意識の高まりのために一般市民の間で大きな人気を集めているプロバイオティクス製品によって与えられる競合は、プレバイオティクス原料の市場成長に悪影響を及ぼすと予測されています。

プレバイオティクス原料の研究開発は現在限られており、腸の健康問題に大きな改善をもたらすプレバイオティクス原料の可能性を完全に解き放つプロセスを遅らせていることに加え、コストが高く、生産コスト全体を上昇させる可能性のある原料に対する高コストの要件がプレバイオティクス原料市場の妨げになる可能性があります。

プレバイオティクス原料市場-地理的展望

  • 成長はアジア太平洋地域で顕著になると予測されます。

アジア太平洋地域は、世界で最も人口の多い中国やインドなどの国々を中心に、人口が急速に増加しているため、プレバイオティクス原料市場で大きな成長が見込まれます。このような人口の増加は、同地域の人口の間で増加している腸に関連する問題の健康にプラスの影響を与えることができる腸の健康に関連する製品に対する需要の伸びにつながっています。

さらに、アジア太平洋地域における酪農業の成長は、プレバイオティクス原料の需要拡大の主な要因となっています。プレバイオティクス原料の健康上の利点はよく知られており、アジア太平洋の一般市民の間で絶大な人気を集めており、一般市民の健康的なライフスタイルへの関心の高まりは、プレバイオティクス原料市場を大幅に促進すると予測されます。

プレバイオティクス原料業界の最新情報:

  • 2024年3月、タガトースはNutraStrongプレバイオティクス検証済み認証を取得した最初の甘味料となった。
  • 2022年1月、Lynside(R)Immunity Prebioticがイタリアのプレバイオティクス化合物メーカーであるLesaffre社のGnosisから発売されました。この製品は、サッカロマイセス・セレビシエの酵母細胞壁を利用する基本的な細菌群を刺激し、腸内の特定の細菌群によって消化され、その複雑な炭水化物含量のために特定の短鎖脂肪酸の形成をもたらすことができる、新規の酵母ベースのプレバイオティクスを生産します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 プレバイオティクス原料市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • イヌリン
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • フルクトオリゴ糖(FOS)
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ガラクトオリゴ糖(GOS)
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他のタイプ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 プレバイオティクス原料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 機能性食品・飲料
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 乳児用調製乳とベビーフード
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 栄養補助食品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 動物飼料
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
    • 反芻動物
    • 家禽
    • 養殖業
    • その他の動物飼料
  • ペットフード
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 プレバイオティクス原料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Tereos Group
  • Ingredion Incorporated
  • DuPont de Nemours Inc.
  • Kerry Group
  • Cosucra Groupe Warcoing SA
  • Nexira SAS
  • Roquette Freres
  • My Olive Healthcare
  • Projoy
  • Gnosis by Lesaffre
目次
Product Code: KSI061614493

Prebiotics Ingredients Market is projected to grow at a CAGR of 11.62% during the forecast period to reach US$14.914 billion by 2029, from US$6.912 billion in 2022.

The prebiotics ingredients are added to the food and drinks of several kinds to increase the health benefits related to stomach or gut health. These prebiotic ingredients contain carbohydrates which can further increase the growth and functionality of the good bacteria that is present in the human gut or stomach. These prebiotic ingredients can't be broken down by the digestive acids or enzymes that are present in the human gut or stomach. These ingredients provide several health benefits to humans, such as a lower risk of cardiovascular diseases, enhanced gastrointestinal health by lowering the chances of diarrhea, and lower stomach inflammation.

The health benefits of prebiotics are long known among the general public and are being used in different regions. For instance, in Japan, the prebiotic fibers are added to the infant milk formulas. Additionally, in Europe, according to the evidence of scientific studies in the year 2000, they started adding prebiotics into infant foods. There are more than 1,300 beverages and food items that contain these prebiotic ingredients to provide health benefits and low sugar content due to rising cases of diabetes across the globe.

PREBIOTICS INGREDIENTS MARKET INTRODUCTION:

The prebiotic ingredients market is driven by the growing demand for dairy products like yogurt and healthy diets that include prebiotic compounds in the food items present in the diet among the general public globally. These prebiotic ingredients have several health benefits related to gut or stomach health hence, the growing global diseases related to the gut and rising awareness among the general public to adopt a healthy lifestyle and focus on a healthy diet are predicted to boost the prebiotic ingredients demand in the market.

Governments worldwide are promoting and investing to provide better health benefits to the general public by increasing the nutritional value of meals using prebiotics. The growing awareness about the health benefits related to prebiotics in food and beverages among the general public is predicted to fuel the prebiotics ingredients market over the forecast period.

PREBIOTICS INGREDIENTS MARKET DRIVERS:

  • Growth in demand for gut health products across the globe is predicted to propel the market:

The demand for gut health products has seen significant growth over the years with the proportional growth of gut-related health problems among the general public worldwide. The prebiotic ingredients have several benefits for gut health that make them the perfect solution for this, which is why they are being widely promoted as prebiotic supplements for gut health by major firms with an increase in consumer awareness for gut health. These prebiotic ingredients are being adopted by different food and beverage manufacturers to integrate their products with these compounds, with growing demand for gut health among the general public.

The growth in demand for convenience food is rising among the general public which can be easily integrated with prebiotic ingredients for gut health. These products are easy for consumers to buy and consume without any hassle and, thus, are gaining huge popularity, which is predicted to boost the prebiotic ingredients market over the forecast period.

  • The growing popularity of plant-based food products is projected to drive the prebiotics ingredients market.

The growing demand for plant-based products is rising significantly with people becoming more aware of the health benefits related to it and following a vegan diet in recent times. These prebiotic content are being researched in several plant-based products such as chicory, almonds, oats, dandelion greens, and barley. Some of these plant-based products are found to have prebiotic components in them, which are predicted to further influence the market growth for prebiotic ingredients with the growth in demand for these plant-based products.

PREBIOTICS INGREDIENTS MARKET RESTRAINT:

  • Limited R&D and high-cost requirements for ingredients can constrain the market growth

The prebiotics ingredients market, despite having an important role in improving the gut or stomach health of the general public suffering from gut-related diseases such as stomach inflammation and diarrhea, can lead to various challenges that can be faced by the manufacturers of these prebiotic ingredients that may impact the prebiotics ingredient market negatively over the forecast period. For instance, the competition given by the probiotic products that are gaining significant popularity among the general public for their health benefits and growing awareness about them is predicted to negatively affect the market growth for prebiotic ingredients.

The research and development for prebiotic ingredients are limited right now and slowing down the process to unlock the full potential of prebiotic ingredients that can provide significant improvements in gut health issues, coupled with high-cost requirements for ingredients that are costly and may increase the overall cost of production, can hinder the prebiotics ingredients market.

PREBIOTICS INGREDIENTS MARKET - GEOGRAPHICAL OUTLOOK

  • The growth is projected to be prominent in the Asia Pacific region.

The Asia Pacific region is expected to show major growth in the prebiotics ingredients market due to the rapid growth in populations in the region with countries like China and India that have the highest count of populations worldwide. This rise in population is leading to growth in demand for gut-health-related products that can positively impact the health of the growing issues related to gut among the population in the region.

Additionally, the growing dairy industry in the Asia Pacific region is a major contributing factor to the growing demand for prebiotic ingredients. The health benefits of prebiotic ingredients are well known and are gaining huge popularity among the general public of Asia Pacific, and the growing focus on the healthy lifestyle of the general public is predicted to significantly fuel the prebiotic ingredient market.

PREBIOTICS INGREDIENTS INDUSTRY UPDATES:

  • In March 2024, Tagatose became the first sweetener that got the NutraStrong prebiotic verified certification.
  • In January 2022, Lynside(R) Immunity Prebiotic was introduced by Gnosis by Lesaffre, an Italian manufacturer of prebiotic compounds. This product stimulates fundamental bacterial groups that utilize saccharomyces cerevisiae yeast cell walls to produce a novel yeast-based prebiotic that can be digested by a particular bacterial group in the gut and result in the formation of specific short-chain fatty acids because of its complex carbohydrate content.

The Prebiotics Ingredients market is segmented and analyzed as:

By Type

  • Inulin
  • Fructooligosaccharide (FOS)
  • Galactooligosaccharide (GOS)
  • Other Types

By Application

  • Functional Food and Beverage
  • Infant Formula and Baby Food
  • Dietary Supplements
  • Animal Feed
  • Ruminant
  • Poultry
  • Swine
  • Aquaculture
  • Other Animal Feed
  • Pet Food

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • UK
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. PREBIOTIC INGREDIENTS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Inulin
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Fructooligosaccharide (FOS)
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Galactooligosaccharide (GOS)
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Other Types
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. PREBIOTIC INGREDIENTS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Functional Food and Beverage
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Infant Formula and Baby Food
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Dietary Supplements
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Animal Feed
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
    • 6.5.4. Ruminant
    • 6.5.5. Poultry
    • 6.5.6. Swine
    • 6.5.7. Aquaculture
    • 6.5.8. Other Animal Feed
  • 6.6. Pet Food
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness

7. PREBIOTIC INGREDIENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. UK
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. South Korea
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. India
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Tereos Group
  • 9.2. Ingredion Incorporated
  • 9.3. DuPont de Nemours Inc.
  • 9.4. Kerry Group
  • 9.5. Cosucra Groupe Warcoing SA
  • 9.6. Nexira SAS
  • 9.7. Roquette Freres
  • 9.8. My Olive Healthcare
  • 9.9. Projoy
  • 9.10. Gnosis by Lesaffre