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市場調査レポート
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1496020

研究用抗体の世界市場:2024年~2029年の予測

Global Research Antibodies Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
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英文 124 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
研究用抗体の世界市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年05月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

研究用抗体市場は、2022年に41億1,200万米ドルと評価され、予測期間中にCAGR 7.12%で成長し、2029年には市場規模合計が66億5,300万米ドルに達すると予測されています。

研究用抗体という用語は、診断や有用な調査・発見など、さまざまな研究目的に利用されるタンパク質の一種を意味します。これらのタンパク質は、特定の原子変異に結合する能力があるため、細胞の研究開発において、特定の細胞を閉じ込め、認識するために利用されます。タンパク質の研究を通して、人々はタンパク質が細胞内でどのようにつながり、どのように働くかを評価することができるようになった。

今日、抗体は細胞内のタンパク質の働きを調べるための最も重要な装置の一つです。ハンチントン病、多発性硬化症、パーキンソン病などの神経変性疾患は、神経生物学的領域の研究に力を与えています。老年人口が増加し、医薬品が不足するにつれて、研究用抗体の必要性はさらに高まっています。

個別化された治療法の開発、治療法の進歩、新規で実行可能な治療法の開発といった技術は、以前にも増して広範囲に模索されています。国連(UN)が発表した2019年の世界人口見通しに関する情報によると、今後30年間の世界人口は2019年の77億人から97億人へと2倍になり、同時に世界の高齢化も加速します。65歳以上の人口は、2019年の11人に1人(9%)から、2050年には6人に1人(16%)に増加します。

多くの要因が研究用抗体市場に影響を与えています。例えば、ゲノム研究・発見への関心の高まり、研究の再現性を高めるための抗体の高品質化、ライフサイエンス業界における研究開発活動の活発化などが挙げられます。カスタムメイドの投薬や構造ベースの投薬計画に対する要求の拡大に後押しされ、研究用抗体の世界の業界は予測期間中に急速に成長すると予想されます。

市場促進要因:

  • 研究開発の増加が研究用抗体市場の成長を促進すると予測されます。

多くのバイオ製薬企業や製薬企業による研究開発の著しい増加が、主に市場の成長を後押ししています。研究用抗体を利用した革新的に進歩した診断・治療アイテムへのアクセスが、市場の急速な拡大を促進すると予測されています。例えば、2023年12月、AbbVieとBigHat Biosciencesは、腫瘍学と神経科学における次世代治療用抗体を創製するための共同研究を宣言しました。BigHat社は、同社のMilliner(TM)ステージ、一連の機械学習技術プラットフォーム、高速ウェットラボを活用し、多数の修復的治療標的に対する高品質の抗体の決定だけでなく、計画も指揮しました。さらに、2023年12月には、小野薬品工業株式会社がEVQLV, INC.と共同で、EVQLVのAI搭載製品である抗体デザインエンジンを用いて革新的な抗体医薬品を創製します。本提携の目的は、小野薬品が選択した多数の標的に対する新規抗体を創製し、革新的な抗体医薬品の改良を図ることです。この提携はまた、小野薬品工業の製品の品質と熟練度を向上させることも目的としています。

業界の拡大を後押しすると予想されるもう一つの数字は、プロテオミクスとゲノミクスの研究調査に対する政府機関からの補助金の増加です。ゲノム革新技術の支援により、世界中で起こっている主な死因の一因となる遺伝的変数が認識されつつあります。

2024年2月、研究者たちは、米国国立衛生研究所のAll of Us研究プログラムの25万人の参加者が共有したデータから得られたNIH精密医療データから、2億7,500万以上の新たな遺伝子変異を特定しました。このデータの半分は、欧州人以外の遺伝的先祖を持つ参加者から得られたものです。この発見は、健康や病気に対する遺伝的な影響、特に社会的に十分に認知されていないコミュニティにおける遺伝的な影響を理解するための新たな道を提供するものです。このような市場開拓は、予測期間における研究用抗体市場の成長を押し上げると思われます。

市場抑制要因:

  • 抗体の開発は時間とコストのかかるプロセスであり、市場の妨げとなる可能性があります。

抗体の作製には、抗体を作製する抗原、その特異性、モノクローナル抗体かポリクローナル抗体か、影響力、再現性など、いくつかの重要な要素を反映させる必要があるため、そのプロセスは高度で時間がかかる可能性があります。バイオリアクター、クロマトグラフィーター、濾過フレームワーク、下流、上流、濾過段階の培地やバッファーなど、抗体研究製造プロセスには様々な工夫が盛り込まれています。このような操作のための設備投資は高額で、手順全体が高価になります。

主な発展:

  • 2024年3月-ギリアド社とメルス社は、新規抗体ベースの三特異的T細胞エンゲイジャーを発見するための共同研究を発表。
  • 2023年8月ライフサイエンス研究ツールの世界的リーダーであるAbcam plcは、Danaher Corporationから同社の全発行済み株式を1株当たり現金24ドルで取得することで合意。この株式交換は、アブカム社とダナハー社の両取締役会によって承認されました。Abcamは、薬物開示、ライフサイエンス研究、診断のために、非常に承認された抗体、試薬、バイオマーカー、測定法を提供しています。
  • 2023年7月-Bio-Techne社は、完全自動化空間生物学ソリューションのリーディングカンパニーであるLunaphore Technologies SA社を買収。この買収は、トランスレーショナルリサーチおよび臨床研究市場におけるルナフォアの空間生物学のリーダーとしての地位を強化することを目的としています。ルナフォアの装置ポートフォリオには、COMET(TM)が含まれます。COMETは、組織染色、イメージング、画像前処理工程をハイスループット装置に統合したエンド・ツー・エンド・プラットフォームです。このプラットフォームは、自動化された各サンプルで40種類の空間バイオマーカーを分析することができます。ルナフォア社は、SPYRE(TM)抗体パネルキットやHORIZON(TM)画像解析ソフトウェアも提供しています。
  • 2023年2月-チャールス・リバー・ラボラトリーズ・インターナショナル社は、CHOベースのバイオ治療薬に残存する宿主細胞タンパク質を検出する初のELISAキットを発表しました。このキットは、0.1 ng/mL、抗体カバー率90%という業界トップクラスの感度と特異性を達成しています。AVS Bio社が開発した独自のニワトリ免疫グロブリンY(IgY)抗体は、鳥類と哺乳類の系統的な違いにより、感度と特異性が向上しています。このキットはチャールズリバーが提供する生物製剤検査を補完するもので、顧客は業界の専門家による検査を受けることができます。
  • 2022年10月-ロシュは、ポイントオブケア環境における医療従事者向けに設計された新しい検査法、SARS-CoV-2 Rapid Antibody Test 2.0を発表しました。この検査は、SARS-CoV-2に対する抗体が発現している患者を特定するのに役立ち、過去の感染やワクチン接種を示します。この検査は、検査室での検査が不可能な場合や、指刺採取が望ましい場合に有用です。ヘルスケア専門家は、患者の抗体状態を確認し、以前のワクチン接種による検出可能な抗体反応が残っているかどうかを判断することもできます。この検査は、懸念される新たな亜種に対する研究が進められています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 研究用抗体の世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • モノクローナル抗体(mAbs)
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ポリクローナル抗体(pAbs)
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 研究用抗体の世界市場:研究分野別

  • イントロダクション
  • オンコロジー
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 感染症
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 免疫学
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 神経学
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 研究用抗体の世界市場:技術別

  • イントロダクション
  • ウエスタンブロッティング
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • フローサイトメトリー
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 酵素免疫測定法(ELISA)
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 研究用抗体の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 研究分野別
    • 技術別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 研究分野別
    • 技術別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 研究分野別
    • 技術別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 研究分野別
    • 技術別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 研究分野別
    • 技術別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • ProSci Incorporated
  • Thermo Fisher Scientific Inc
  • General Electric
  • Merck KGaA
  • ImmunoPrecise Antibodies Ltd
  • Johnson & Johnson Services, Inc
  • Rockland Immunochemicals, Inc.
  • ACROBiosystems
  • Bio-Rad Laboratories, Inc.
目次
Product Code: KSI061611694

The global research antibodies market was valued at US$4.112 billion in 2022 and is expected to grow at a CAGR of 7.12% over the forecast period to reach a total market size of US$6.653 billion by 2029.

The term "research antibody" alludes to a sort of protein that's utilized for different research purposes, such as diagnostics and certainly helpful investigation and discovery. As a result of these proteins' capability to enchain to particular atomic variations, they are utilized in cell research and development to confine and recognize particular cells. Through their research studies of proteins, people are way better able to evaluate how proteins are connected and work inside cells.

As of today, antibodies are among the foremost vital apparatuses for examining the work of proteins in cells. Neurodegenerative illnesses such as Huntington's disease, Multiple Sclerosis, and Parkinson's disorder are empowering research in the neurobiological domain. As geriatrics increase and medicines end up scarce, the need for antibodies for investigation work is additionally rising.

The techniques of creating personalized medication, advancing therapeutics, and creating novel and viable treatments are being looked for now more extensively than in previous years. As per the United Nations (UN) information on World Population Prospects for 2019, the global population in the next thirty years will become twofold what it was in 2019, from 7.7 billion to 9.7 billion, and at the same time, the world will age more quickly. The number of individuals over the age of 65 will rise from one in eleven people in 2019 (9%) to one in six by 2050 (16%).

Many factors have affected the market of research antibodies, such as the rising interest in genomics study and discovery, the enhancement of higher-quality antibodies for reproducibility in the study, as well as an increase in R&D activities in the life sciences industry. Fueled by the expanding requirement for custom-made medication and structure-based medication plans, the worldwide industry for research antibodies is anticipated to rise quickly over the forecasted period.

Market Drivers:

  • An increase in research and development is predicted to bolster the research antibodies market growth.

A significant rise in research and development by many biopharmaceutical and pharmaceutical companies is mainly fueling the market growth. The accessibility of innovatively progressed diagnostic and therapeutic items utilizing research antibodies is anticipated to fuel a quick expansion of the market. For instance, in December 2023, AbbVie and BigHat Biosciences declared a research collaboration to create next-generation therapeutic antibodies in oncology and neuroscience. BigHat utilized its Milliner(TM) stage, a suite of machine learning technologies platforms, and a high-speed wet lab to direct the plan as well as the determination of high-quality antibodies for numerous restorative therapeutic targets. Additionally, in in December 2023, Ono Pharmaceutical Co., Ltd. collaborated with EVQLV, INC., to create innovative antibody drugs by using EVQLV's AI-powered product i.e. antibody design engine. The collaboration goal was to create novel antibodies against numerous targets, chosen by Ono, for the improvement of innovative antibody drugs. The partnership also aimed to upgrade the quality and proficiency of Ono's products.

Another figure anticipated to boost industry expansion is an increment in the sum of subsidizing given by government bodies for proteomics and genomics research and investigation. With the assistance of genomic innovative technology, hereditary variables contributing to the major causes of death happening around the world are being recognized.

In February 2024, researchers identified over 275 million new genetic variants in NIH precision medicine data, sourced from data shared by 250,000 participants of the National Institutes of Health's All of Us Research Program. Half of the data comes from non-European genetic ancestry participants. This discovery offers new avenues for understanding genetic influences on health and disease, particularly in underrepresented communities. These market developments will boost the research antibody market growth in the forecast period.

Market Restraints:

  • Developing antibodies is a time-consuming and expensive process that could hamper the market.

The process could be sophisticated and time-consuming to prepare antibodies as it needs reflection of several important factors, such as the antigen against which antibodies will be created, its specificity, monoclonal or polyclonal antibody and affectability, and its reproducibility. Separated from bioreactors and chromatography tars, filtration frameworks, as well as media and buffers for the downstream, upstream, and filtration stages, an assortment of innovations are included in the antibody research production process. Capital investment is high for such operations, making the whole procedure expensive.

Key Developments:

  • March 2024- Gilead and Merus announced a research collaboration to discover novel antibody-based trispecific T-cell engagers. The collaboration is planning to utilize Merus' proprietary Triclonics stage and Gilead's oncology skills to create different preclinical research programs.
  • August 2023- Abcam plc, a global leader in life science research tools, agreed to acquire all outstanding shares of the company from Danaher Corporation for $24.00 per share in cash. The exchange was affirmed by both the Abcam and Danaher boards of directors. Abcam provides exceedingly approved antibodies, reagents, biomarkers, and measures for drug disclosure, life sciences research, and diagnostics. Abcam is getting to work as a standalone working company inside Danaher's Life Sciences fragment.
  • July 2023- Bio-Techne acquired Lunaphore Technologies SA, a leading developer of fully automated spatial biology solutions. The acquisition aims to enhance Lunaphore's spatial biology leadership position in translational and clinical research markets. Lunaphore's instrument portfolio includes COMET(TM), an end-to-end platform with tissue staining, imaging, and image preprocessing steps integrated into a high-throughput instrument. The platform can analyze 40 different spatial biomarkers per sample in each automated run. Lunaphore also offers SPYRE(TM) antibody panel kits and HORIZON(TM) image analysis software.
  • February 2023- Charles River Laboratories International introduced its first ELISA Kit for detecting residual host cell proteins in CHO-based biotherapeutics. The kit achieves industry-leading sensitivity and specificity rates, reaching 0.1 ng/mL and 90% antibody coverage. The unique chicken immunoglobulin Y (IgY) antibodies, developed by AVS Bio, increase sensitivity and specificity due to phylogenetic differences between birds and mammals. The kit complements Charles River's Biologics Testing offering, allowing clients to have industry experts perform the assay.
  • October 2022- Roche introduced the SARS-CoV-2 Rapid Antibody Test 2.0, a new test designed for healthcare professionals in point-of-care settings. This test helps identify patients with developed antibodies against SARS-CoV-2, indicating prior infection or vaccination. It is useful in situations where laboratory testing is unavailable, or finger prick sampling is preferred. Healthcare professionals can also check patients' antibody status and determine if they still have detectable antibody responses from prior vaccination. The test is being investigated against new variants of concern.

Market Segmentation:

Global Research Antibodies Market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Monoclonal Antibodies (mAbs)
  • Polyclonal Antibodies (pAbs)

By Research Area

  • Oncology
  • Infectious Diseases
  • Immunology
  • Neurology
  • Others

By Technology

  • Western Blotting
  • Flow Cytometry
  • Enzyme-linked immunosorbent Assay (ELISA)
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Others
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Japan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL RESEARCH ANTIBODIES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Monoclonal Antibodies (mAbs)
    • 5.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Polyclonal Antibodies (pAbs)
    • 5.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL RESEARCH ANTIBODIES MARKET BY RESEARCH AREA

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Oncology
    • 6.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Infectious Diseases
    • 6.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Immunology
    • 6.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Neurology
    • 6.5.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL RESEARCH ANTIBODIES MARKET BY TECHNOLOGY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Western Blotting
    • 7.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Flow Cytometry
    • 7.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Enzyme-Linked Immunosorbent Assay (ELISA)
    • 7.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Others
    • 7.5.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness

8. GLOBAL RESEARCH ANTIBODIES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Research Area
    • 8.2.3. By Technology
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Research Area
    • 8.3.3. By Technology
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Research Area
    • 8.4.3. By Technology
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Others
        • 8.4.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Research Area
    • 8.5.3. By Technology
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Research Area
    • 8.6.3. By Technology
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. India
        • 8.6.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. South Korea
        • 8.6.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. Taiwan
        • 8.6.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Thailand
        • 8.6.4.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Indonesia
        • 8.6.4.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Japan
        • 8.6.4.7.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. ProSci Incorporated
  • 10.2. Thermo Fisher Scientific Inc
  • 10.3. General Electric
  • 10.4. Merck KGaA
  • 10.5. ImmunoPrecise Antibodies Ltd
  • 10.6. Johnson & Johnson Services, Inc
  • 10.7. Rockland Immunochemicals, Inc.
  • 10.8. ACROBiosystems
  • 10.9. Bio-Rad Laboratories, Inc.