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市場調査レポート
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1496003

喘息スペーサー市場-2024年から2029年までの予測

Asthma Spacers Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 124 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
喘息スペーサー市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年04月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

喘息スペーサー市場は、CAGR 4.84%で成長し、2029年までに26億9,804万3,000米ドルに達すると予測されています。

喘息スペーサーは、一般に吸入器として知られる喘息薬調剤機に取り付けられる保持室であり、薬のゆっくりとした効果的な吸入を促進します。喘息用吸入器は、薬をガス状に変換して患者の肺に送り、気道を開く。しかし、吸入器では口のスペースが狭く、薬が気道に押し込まれるため、薬を吸い込みにくく、無駄になることさえあります。

スペーサーは吸入器に装着され、患者がゆっくりと薬を吸入できるようにする長いチューブで、無駄を減らし、より良い吸入を可能にします。公害の増加や慢性疾患の増加に起因する喘息患者の増加が、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。特に小児の間で喘息の症例が増加しており、小児は吸入器から直接吸入することが困難であるため、市場の需要を牽引すると予想されます。

市場促進要因:

  • 喘息、特に小児の喘息患者の増加により、喘息吸入器およびスペーサーの懸念が高まり、市場導入が増加しています。

特に小児の喘息は、専門的なケアの必要性、早期発症、認知度、喘息管理の進歩などの要因により人気を集めています。喘息吸入器とスペーサーは、適切な薬物送達と治療効果を確保するために推奨されています。喘息の症状や早期診断に対する意識の高まりにより、医療機関での診察を求める人が増えています。喘息管理と患者教育プログラムの進歩が、この動向の一因となっています。

喘息は広く蔓延している呼吸器系の慢性疾患で、気道に影響を及ぼし、気道の狭窄や腫脹によって呼吸が困難になります。喘息スペーサー市場の成長を促進すると予想される主な理由の1つは、世界的に、特に子供の間で喘息の症例が増加していることです。アジア太平洋アレルギー喘息臨床免疫学会(PACI)のデータによると、世界全体で30億人以上が喘息に苦しんでいます。

世界保健機関(WHO)のデータベースによると、2019年には46万1000人がこの病気が原因で死亡しています。家系的な遺伝や大気汚染の増加に起因する喘息の症例の増加は、喘息吸入器とスペーサーの採用を増加させ、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

  • 吸入療法が臨床的に受け入れられつつあることが、喘息スペーサーの需要を押し上げています。

喘息スペーサー市場は、薬物送達の強化、手技の向上、副作用の低減、小児や高齢患者への使いやすさ、吸入薬の全身吸収の低減などにより成長しています。これらのデバイスは、患者がコーディネーションやタイミングに関する課題を克服するのを助け、より良い臨床結果につながります。また、口やのどへの薬剤の沈着を抑え、潜在的な副作用を最小限に抑えることができます。

スペーサーのユーザーフレンドリーなインターフェースは、これらの人々が処方された薬剤を受け取ることを容易にし、患者のコンプライアンスを向上させる。スペーサーはまた、全身的な吸収を抑え、薬剤のより高い割合を肺に導くのに役立ちます。また、肺での薬物沈着を高め、喘息コントロールを向上させる。患者教育とトレーニングプログラムも増加しており、スペーサーの使用を支持する臨床エビデンスも増えています。

スマート吸入器技術とスペーサーの統合は、その魅力をさらに高めています。喘息スペーサーは、喘息コントロール向上のための世界の取り組みと合致しており、市場成長に寄与しています。

市場抑制要因

  • 薬剤費全体を削減するためのスペーサー不要技術の市場開拓が、喘息スペーサーの市場成長を制約しています。

喘息スペーサーの市場成長を制約しているのは、WHOが投薬の総コストを下げるために、自家製の代替品とスペーサー不要技術の使用を推奨していることです。WHOは、NCDsの予防と制御のための世界行動計画(2030年)のもと、世界の喘息を減らすことを目指しています。

WHOの調査によると、喘息患者の1/5しか吸入器を使用しておらず、大多数がスペーサーの使用法や重要性を認識していないです。WHOは、そのガイドラインと啓発プログラムの中で、ペットボトルを使った自家製スペーサーの作成と使用を推進しました。自家製スペーサーの低価格は、高額な治療費や投薬費と相まって、特に低所得国でのDIYスペーサーの採用を促し、それゆえ市場の有望な機会を制約しています。

  • スペーサーで吸入する必要のない製品の成長は、喘息スペーサー市場を阻害する可能性があります。

吸入にスペーサーを必要としない技術の開拓と新製品の発売は、喘息スペーサーにとって大きな市場脅威となります。例えば、テバ・ファーマシューティカルズはスペーサー不要の喘息薬の処方に成功し、患者の呼吸を改善しました。QVAR(R)RediHaler(TM)はFDAが承認したスペーサー不要の技術であり、従来のものと同様に効果的に薬剤を送達します。QVAR(R)RediHaler(TM)は、呼吸作動式吸入器技術を中心に開発され、4歳以上の患者に適しており、子供でもスペーサーなしで使用できます。このような技術の台頭は、喘息スペーサー産業の市場を阻害すると予想されます。

主な発展

  • 2023年11月-Monaghan Medical Corporationは米国呼吸ケア協会(AARC)から2023年ゼニス賞を受賞した。この賞は、卓越した製品、親しみやすい営業スタッフ、対応力、サービス実績、広告の真実性、呼吸ケア専門職への揺るぎない支援が評価されたものです。この賞は、テネシー州ナッシュビルで開催されたAARCの第67回国際呼吸器学会(International Respiratory Convention &Exhibition)で授与され、モナハン・メディカルの卓越した呼吸ケアへの取り組みが高く評価されました。
  • 2023年3月-GSK plcは、重症好酸球性喘息(SEA)の追加維持治療薬としてヌカラ(メポリズマブ)の新薬承認申請を受理しました。承認されれば、ヌーカラは成人および思春期のSEA患者を対象とした中国初の抗インターロイキン5(IL-5)標的治療薬となります。今回の申請は、中国の患者を対象とした第III相臨床試験の良好なデータと、世界なSEA開発プログラムに基づいています。中国の成人喘息患者数は4,600万人と推定され、そのうち6%は重症の喘息患者です。Nucalaは現在、多発血管炎を伴う好酸球性肉芽腫症の成人患者を対象に中国で承認されています。

主要市場セグメンテーション

製品タイプ別

  • AeroChamber
  • OpticChamber
  • Easivent
  • その他

流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • スペイン
  • フランス
  • その他
  • 中東・アフリカアラブ首長国連邦サウジアラビアその他中東・アフリカ
  • UAE
  • サウジアラビア
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 喘息スペーサー市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • エアロチャンバー
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オプティックチャンバー
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • イージベント
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 喘息スペーサー市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オフライン
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 喘息スペーサー市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Zydus Cadila
  • Pari Gmbh
  • Cipla
  • Glaxo SmithKline Pharmaceuticals Ltd
  • Rossmax International Ltd.
  • Lupin
目次
Product Code: KSI061611950

The asthma spacers market is expected to reach a value of US$2,698.043 million by 2029, growing at a CAGR of 4.84% It was valued at US$1,937.567 million in 2022.

An asthma spacer is a holding chamber attached to an asthma medicine dispensing machine, commonly known as an inhaler, facilitating slower and more effective inhalation of the medicine. An asthma inhaler converts the medicine into gas form and delivers it to the patient's lungs, opening the airways. However, the inhaler has less mouth space and rushes the medicine into the person's airways, making it hard to inhale the medicine and even leading to wastage.

A spacer is attached to the inhaler, a long tube that enables patients to slowly inhale the medicine, reducing wastage and enabling better inhalation. Increasing cases of asthma owing to the rise in pollution and growing cases of chronic diseases are expected to drive the market growth during the forecasted period. Rising cases of asthma, especially among children, are expected to drive the market demand since children find it difficult to inhale through the inhaler directly.

Market Drivers:

  • Growing cases of asthma, especially among children, have raised concerns and increased market adoption of asthma inhalers and spacers.

Asthma, particularly among children, is gaining popularity due to factors such as the need for specialized care, early onset, awareness, and advancements in asthma management. Asthma inhalers and spacers are recommended to ensure proper medication delivery and treatment efficacy. The growing awareness of asthma symptoms and early diagnosis has led to more individuals seeking medical attention. Advancements in asthma management and patient education programs are contributing factors to this trend.

Asthma is a widely prevalent respiratory chronic disease that affects the airways, making it difficult for the person to breathe owing to narrowed and/ or swollen up airways. One of the prime reasons expected to drive the asthma spacers market growth is the increasing cases of asthma worldwide, especially among children. Data from the Asia Pacific Association of Allergy, Asthma, and Clinical Immunology (PACI) shows that globally, more than 3 billion people suffer from asthma.

The World Health Organization (WHO) database shows that 461,000 people died because of this disease in 2019. Increasing cases of asthma owing to family genetics and rising air pollution are expected to increase the adoption of asthma inhalers and spacers, driving the market growth during the forecast period.

  • Increasing clinical acceptance of inhaled therapies is driving up demand for asthma spacers.

The asthma spacers market is growing due to the enhanced medication delivery, improved technique, reduced side effects, ease of use for children and elderly patients, and reduced systemic absorption of inhaled medications. These devices help patients overcome challenges related to coordination and timing, leading to better clinical outcomes. They also help reduce the deposition of medication in the mouth and throat, minimizing potential side effects.

The user-friendly interface of spacers makes it easier for these populations to receive their prescribed medications, improving patient compliance. Spacers also help reduce systemic absorption, directing a higher proportion of the drug to the lungs. They also increase medication deposition in the lungs, enhancing asthma control. Patient education and training programs are also growing, and clinical evidence supporting spacer use is growing.

The integration of smart inhaler technologies with spacers further enhances their appeal. Asthma spacers align with global efforts for better asthma control, contributing to market growth.

Market Restraints

  • The development of spacer-free technology to reduce the overall cost of medication constraints the market growth of asthma spacers.

The WHO recommends using homemade replacements and spacer-free technology to lower the overall cost of medication, which is what is limiting the market growth of asthma spacers. The WHO aims to reduce global asthma under its Global Action Plan for the Prevention and Control of NCDs, 2030.

A study by the organization observed that only 1/5th of patients suffering from asthma have access to inhalers, and the majority were not aware of the usage and importance of spacers. In its guidelines and awareness programs, WHO promoted the making and usage of homemade spacers using plastic bottles, which could be substituted for branded asthma spacers. The low cost of homemade spacers, accompanied by high treatment and medication costs, encourages the adoption of DIY spacers, especially in low-income countries, and hence constraints the prospective opportunity for the market.

  • Growth of products that do not need to be inhaled with spacers could hinder the asthma spacers market.

The development of technology and the launch of new products that do not require a spacer for inhalation pose a significant market threat for asthma spacers. Teva Pharmaceuticals. for instance, has successfully formulated spacer-free asthma medication, which enables better breathing for the patients. QVAR(R) RediHaler(TM) is an FDA-approved spacer-free technology that delivers medication as effectively as its predecessor. QVAR(R) RediHaler(TM) has been developed around breath-actuated inhaler technology and is apt for four-year-old and older patients, which can be used without the spacer, even for children. The rise in such technology is expected to hinder the market for the asthma spacer industry.

Key Developments:

  • November 2023- Monaghan Medical Corporation was awarded the 2023 Zenith Award by the American Association for Respiratory Care (AARC). The award is prestigious for its exceptional products, accessible sales staff, responsiveness, service record, truth in advertising, and unwavering support of the respiratory care profession. The award was presented at the AARC's 67th International Respiratory Convention & Exhibition in Nashville, Tennessee, highlighting Monaghan Medical's commitment to excellence in respiratory care.
  • March 2023- GSK plc accepted a new drug application for Nucala (mepolizumab) as an add-on maintenance treatment for severe eosinophilic asthma (SEA). If approved, Nucala would be the first targeted anti-interleukin-5 (IL-5) treatment in China for adult and adolescent patients with SEA. The application is based on positive data from a phase III trial among Chinese patients and the global SEA development program. Asthma affects an estimated 46 million adults in China, with 6% experiencing severe asthma. Nucala is currently approved in China for adults with eosinophilic granulomatosis with polyangiitis.

Key Market Segments

By Product Type

  • AeroChamber
  • OpticChamber
  • Easivent
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • Spain
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.1. Analyst View

5. ASTHMA SPACERS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. AeroChamber
    • 5.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. OpticChamber
    • 5.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Easivent
    • 5.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. ASTHMA SPACERS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
    • 6.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. ASTHMA SPACERS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. Spain
        • 7.4.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. France
        • 7.4.3.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. UAE
        • 7.5.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. Saudi Arabia
        • 7.5.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Zydus Cadila
  • 9.2. Pari Gmbh
  • 9.3. Cipla
  • 9.4. Glaxo SmithKline Pharmaceuticals Ltd
  • 9.5. Rossmax International Ltd.
  • 9.6. Lupin