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市場調査レポート
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1496001

体重管理市場-2024年から2029年までの予測

Weight Management Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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体重管理市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年04月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

体重管理市場は予測期間中にCAGR 6.77%で成長し、2022年の市場規模2,443億7,900万米ドルから2029年には3,865億4,200万米ドルに達すると予測されています。

この市場は、特別食、機器、サービスなど様々なセグメントで構成されており、それぞれ単独で、あるいは組み合わせて、人々の体重管理を支援します。長年にわたり、生活パターンや習慣の変化は、私たちを健康的なライフスタイルを採用する必要性へと駆り立ててきました。人々は健康と幸福についてより意識するようになっており、これが体重管理市場の需要を促進すると予想されます。

また、肥満や心血管疾患の増加に対する懸念の高まりが、人々に健康的な生活習慣を選ぶよう促しており、体重管理市場にとって大きなチャンスとなっています。市場抑制要因には、高額な機器や体重管理プログラムで提供される特別食などがあります。栄養補助食品やその他の体重管理ダイエット製品に関する規制は、健康への影響の可能性があるため、長期的には市場の成長にも影響を与える可能性があります。

市場促進要因:

  • 肥満などの健康懸念の高まりは、体重管理市場の成長を促進すると予測されます。

都市化と開発が人々の食生活と生活パターンに深刻な影響を与えています。ジャンクフードの大量消費、運動不足、タバコの消費量の増加、喫煙などにより、肥満やCVDなどの問題は年々著しく増加しています。肥満とは、体内に脂肪が過剰に蓄積することによって生じる病気です。

この問題は、体内の摂取カロリーが消費カロリーを著しく上回った場合に発生します。WHOによると、肥満は1975年以来ほぼ3倍に増加しており、2020年には5歳未満の子供の約3,900万人が肥満または過体重になるといいます。これらの懸念は憂慮すべきものであり、体重管理の採用が必要です。

肥満は、コントロールされなければ、心血管疾患、高血圧、脂質異常症、糖尿病、高血圧、睡眠障害、特定のがんなどの病気を引き起こす可能性があります。心血管疾患は世界中で死亡原因の第1位であるため、これは大きな懸念事項です。WHOによると、CVDは毎年約1,790万人の命を奪っていると推定され、これは全世界の死因のほぼ32%を占めています。

  • 意識の高まりが体重管理市場を押し上げると予想されます。

識字率の向上と政府、NGO、その他の公的機関による啓発プログラムの増加により、体重管理市場は今後数年間で牽引役となることが期待されます。増大する公害、能動的・受動的な喫煙による健康への影響、運動不足、多忙な都市生活などにより、人々の関心は身体のメンテナンスと健康的な加齢に向けられています。

可処分所得の増加に伴い、人々は体重管理ダイエットやワークアウトを取り入れ始め、セルフケアに対する意識が高まっており、これらの要因が相まって体重管理市場が活性化すると予想されます。

体重管理市場の成長加速にはAIの役割が期待されます。

人工知能(AI)は、世界中のほぼすべての分野や産業で利用されるようになっており、体重管理にも搭載されることは注目に値します。今日、体重管理に特化した企業は、AIの力に注目し、適応しやすい体重管理メカニズムを提供しています。

このようなAIを活用したプログラムは、その進歩とともに人々の間で人気を集める傾向にあります。例えば、最近、CSIRO Total Wellbeing Dietは、心理学的テクニックを使ってワークアウトやダイエット中の人々のモチベーションを高めるAI減量コーチ、Hopeを発表しました。したがって、この市場にAIを含めることは、体重管理市場の発展にとって素晴らしい展望をもたらします。

市場抑制要因:

  • 特別食の高価格が体重管理市場の成長を阻害する可能性があります。

低炭水化物食、ケトジェニック食、低脂肪食など、各社が開発する特殊食は一般的に非常に高価であることが確認されています。これらの食事療法には、特定のビタミンやタンパク質製品が含まれており、一般的に高価で、低所得者や中所得者が購入することは困難です。その損失を補うために、これらの人々は、散歩、ジョギング、エクササイズ、アーユルヴェーダ、ヨガなどの無料または低コストのテクニックを選ぶ。このため、今後数年間は市場抑制要因が生じることが予想されます。

  • 市場に対する規制の強化は、市場の成長を妨げる可能性があります。

現在、体重管理市場は、市場を定期的にチェックするために厳しい規制を適用するチャンスがあります。というのも、過去には、体重を減らすと謳った詐欺まがいのダイエット食品やサプリメント、食事が、吐き気や頭痛、アレルギーなど、多くの副作用を示したからです。このため、市場を厳しく規制する必要性が叫ばれており、市場の成長も妨げられる可能性があります。

主な発展:

  • 2023年9月-ハーバライフは、ロサンゼルスのケッチャム・ダウンタウンYMCA階段登り大会の公式栄養パートナーに10年連続で選ばれました。このイベントはYMCA(Young Men's Christian Association)階段登り&アーバンハイクの30周年記念日に行われ、米国バンクタワーの頂上まで75フライトを完走する3,000人以上の参加者をサポートします。ハーバライフは、適切な水分補給と栄養素を確保するため、ハーバライフ24スポーツラインの製品を提供しています。
  • 2023年5月-Wellful, Inc.の一部門であるNutrisystem(R)は、健康とウェルネス、減量ソリューションの大手プロバイダー。同社は、臨床的に証明された減量科学により、何百万人もの人々の減量を支援しています。20年以上にわたって成功を収めているニュートリシステムのeコマースモデルは、手頃な価格で便利かつ柔軟な減量プランとサポートを何百万人ものアメリカ人に提供しています。同社は、顧客が自宅のプライバシーを守りながら、栄養価の高い食事を届けてくれるサポートを求めていることを理解し、実店舗からEコマース企業へと移行した最初の減量企業の1つです。
  • 2023年2月-食品・消費財・サービスに特化したプライベート・エクイティ・ファームであるカイノス・キャピタル・エルピーは、10億米ドルを超える資本コミットメントで、最大の投資ビークルであるカイノス・キャピタル・パートナーズIII LPをクローズしました。同ファンドは、チェンジ・キャピタルのイニシアチブを実施し、業界の経験と関係を活用することで、戦略的に適切な食品・消費財企業を構築することを目的としています。カイノス・キャピタルは、食品・消費財業界への投資に長い歴史があり、多くのパートナーが業界リーダーやシニアリーダーとして活躍してきました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 体重管理市場:食事別

  • イントロダクション
  • 食べ物と食事
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 飲料
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • サプリメント
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 体重管理市場:機器別

  • イントロダクション
  • ジム機器
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 手術器具
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 体重管理市場:サービス別

  • イントロダクション
  • フィットネスセンター
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • コンサルティングサービス
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オンライン体重プログラム
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 体重管理市場:配信チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オフライン
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第9章 体重管理市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • ダイエット
    • 機器別
    • サービス別
    • 配信チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • ダイエット
    • 機器別
    • サービス別
    • 配信チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • ダイエット
    • 機器別
    • サービス別
    • 配信チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • ダイエット
    • 機器別
    • サービス別
    • 配信チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • ダイエット
    • 機器別
    • サービス別
    • 配信チャネル別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Cybex International
  • Herbalife Nutrition Ltd.
  • NutriSystem, Inc
  • Life Fitness
  • Technogym SpA
  • Weight Watchers International Inc.
  • Aspire Bariatrics
  • Jenny Craig Inc.
  • Gold's Gym International, Inc.
  • Glanbia Plc.
  • GNC Holdings Inc.
目次
Product Code: KSI061611741

The weight management market is expected to grow at a CAGR of 6.77% over the forecast period to reach a market size of US$386.542 billion in 2029, up from US$244.379 billion in 2022.

This market comprises various segments like special diets, equipment, and services that, separately or combined, help in the weight management of people. Over the years, the changing living patterns and habits have driven us toward the need to adopt a healthy lifestyle. People are becoming more conscious about their health and well-being, which is expected to drive the demand for the weight management market.

Besides that, growing concerns about the high rate of obesity and cardiovascular diseases have propelled people to opt for healthy practices, which holds a great opportunity for the weight management market. Some of the market restraints include the high cost of equipment and special diets offered under weight management programs. Regulations related to dietary supplements and other weight management diet products due to the possibilities of health effects can also affect the market growth in the long run.

Market Drivers:

  • The rise of health concerns like obesity is anticipated to propel the weight management market growth.

Urbanization and development have severely affected the dietary and living patterns of the people. With the high consumption of junk food, low physical workout, increasing consumption of tobacco, smoking, etc., problems like obesity and CVD have increased significantly over the years. Obesity is a disease that arises from the excessive accumulation of fat inside the body.

This problem arises when the calorie intake by the body severely exceeds the calories burned by it. According to WHO, obesity has nearly tripled since 1975, and around 39 million children under the age of 5 were obese or overweight in 2020. These concerns are alarming and thereby call for weight management adoption.

If not controlled, Obesity can give rise to several diseases like cardiovascular diseases, high blood pressure, dyslipidemia, diabetes, hypertension, sleep disorders, and certain cancers as well. This is a major concern because cardiovascular disease is the leading cause of death around the globe. According to WHO, CVDs take around an estimated 17.9 million lives each year, which nearly makes up 32% of the deaths worldwide.

  • Growing awareness is expected to boost the weight management market.

With the growing literacy rate and increasing awareness programs by governments, NGOs, and other public institutions, the weight management market is expected to drive in the coming years. Growing pollution, health effects from active and passive smoking, lack of physical workout, hectic urban life, etc., have laid the people's focus on physical maintenance and healthy aging.

With the growing disposable income, people have started adopting weight management diets and workouts and have become more aware of self-care, and these factors combined are expected to give a boost to the weight management market.

The role of AI is anticipated in the surge of the weight management market growth.

Artificial Intelligence (AI) has become a part of almost every sector and industry around the globe, and its inclusion in weight management is something noteworthy. Weight management-specific companies today are focusing on the power of AI to deliver easy-to-adapt weight-management mechanisms.

These AI-powered programs tend to become popular among the people with the growing advancement. For instance, recently, CSIRO Total Wellbeing Diet launched Hope, an AI weight loss coach that uses psychological techniques to motivate people during workouts and diets. Therefore, including AI in this market holds an excellent perspective for the weight management market development.

Market Restraint:

  • High prices of special diets could hinder the weight management market growth.

It has been observed that special diets like low-carb diets, ketogenic diets, low-fat diets, etc., mapped by the companies are generally very expensive. These diets include particular vitamin and protein products that are generally expensive and difficult to purchase by lower and middle-income people. To compensate for the loss, these people opt for free and low-cost weight management techniques like walks, jogging, exercise, Ayurveda, yoga, etc. This is expected to create some market restraints in the coming years.

  • Increasing regulation over the market could hamper the market growth.

Currently, the weight management market stands a chance to apply stringent regulations to keep a regular check on the market. This is because, in the past, several fraud diets, supplements, and food meals that claimed to reduce the weight of people showed many side effects as well, like nausea, headache, allergies, etc. This has called for the need to strictly regulate the market, which can hamper the market growth as well.

Key Developments:

  • September 2023- Herbalife was named the official nutrition partner for the Ketchum-Downtown YMCA Stair Climb in Los Angeles for the tenth year in a row. The event, which takes place on the 30th anniversary of the YMCA (Young Men's Christian Association) Stair Climb & Urban Hike, supports over 3,000 participants who complete the 75-flight ascent to the top of the U.S. Bank Tower. Herbalife provides products from its Herbalife24 sports line to ensure proper hydration and nutrients. The event raises funds for YMCA community programs, including those fighting obesity.
  • May 2023- Nutrisystem(R), a division of Wellful, Inc., is a leading provider of health and wellness and weight loss solutions. The company helped millions of people lose weight through clinically proven weight loss science. Nutrisystem's eCommerce model, which has been successful for over 20 years, offers affordable, convenient, and flexible weight loss plans and support to millions of Americans. The company was one of the first weight loss companies to shift from brick-and-mortar to an eCommerce company, understanding that customers wanted support in the privacy of their own homes with nutritious meals delivered to their door. This model continues to bring great value to customers today.
  • February 2023- Kainos Capital LP, a private equity firm focusing on food and consumer products and services, closed its largest investment vehicle, Kainos Capital Partners III LP, with over $1 billion in capital commitments. The fund aims to build strategically relevant food and consumer companies by implementing Change Capital initiatives and leveraging industry experience and relationships. The firm has a long history of investing in the food and consumer industry, with many partners having been industry leaders or senior leaders before joining.

Segmentation:

By Diet

  • Food and Meals
  • Beverages
  • Supplements

By Equipment

  • Fitness Equipment
  • Surgical Equipment
  • Others

By Service

  • Fitness Centers
  • Consulting Services
  • Online Weight Programs

By Delivery Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • U.K.
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • South Africa
  • Israel
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Australia
  • Taiwan
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. WEIGHT MANAGEMENT MARKET BY DIET

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Food and Meals
    • 5.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Beverages
    • 5.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Supplements
    • 5.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. WEIGHT MANAGEMENT MARKET BY EQUIPMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Fitness Equipment
    • 6.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Surgical Equipment
    • 6.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Others
    • 6.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. WEIGHT MANAGEMENT MARKET BY SERVICES

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Fitness Centers
    • 7.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Consulting Services
    • 7.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Online Weight Programs
    • 7.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness

8. WEIGHT MANAGEMENT MARKET BY DELIVERY CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Online
    • 8.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.3. Offline
    • 8.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness

9. WEIGHT MANAGEMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Diet
    • 9.2.2. By Equipment
    • 9.2.3. By Services
    • 9.2.4. By Delivery Channel
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
        • 9.2.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Diet
    • 9.3.2. By Equipment
    • 9.3.3. By Services
    • 9.3.4. By Delivery Channel
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Diet
    • 9.4.2. By Equipment
    • 9.4.3. By Services
    • 9.4.4. By Delivery Channel
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. U.K.
        • 9.4.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. Germany
        • 9.4.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. France
        • 9.4.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Others
        • 9.4.5.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Diet
    • 9.5.2. By Equipment
    • 9.5.3. By Services
    • 9.5.4. By Delivery Channel
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. UAE
        • 9.5.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. South Africa
        • 9.5.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Israel
        • 9.5.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.4. Saudi Arabia
        • 9.5.5.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.5.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.5. Others
        • 9.5.5.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.5.5.5.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Diet
    • 9.6.2. By Equipment
    • 9.6.3. By Services
    • 9.6.4. By Delivery Channel
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
        • 9.6.5.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. Japan
        • 9.6.5.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. Australia
        • 9.6.5.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Taiwan
        • 9.6.5.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. South Korea
        • 9.6.5.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Others
        • 9.6.5.7.1. Market Opportunities and Trends
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Cybex International
  • 11.2. Herbalife Nutrition Ltd.
  • 11.3. NutriSystem, Inc
  • 11.4. Life Fitness
  • 11.5. Technogym SpA
  • 11.6. Weight Watchers International Inc.
  • 11.7. Aspire Bariatrics
  • 11.8. Jenny Craig Inc.
  • 11.9. Gold's Gym International, Inc.
  • 11.10. Glanbia Plc.
  • 11.11. GNC Holdings Inc.